לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2919829,198 עוקבים אודות עסקים

פורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

לצפיה ב-'רשמים מרכיבה בסבב הסופרספורט הרומנית '
רשמים מרכיבה בסבב הסופרספורט הרומנית
<< ההודעה הנוכחית
24/01/2010 | 21:36
82
206
קודם כל נתחיל בגילוי נאות:
אני אחד מיוזמי בית הספר הישראלי לרכיבת מסלול (כן... יש דבר כזה, ויש גם מה שנקרא אליפות הסופרבייק/סופרספורט הרומנית )
השרשור הזה עולה באישור המנהלים כאשר המטרה היא בראש ובראשונה לשתף אתכם בחוויה המדהימה שעברתי ואם תהיה היענות - למסור קצת יותר פרטים אודות בית
הספר ואליפות הסופרבייק/סופרספורט הישראלית שאנו מתכננים להחיות שוב ב2010 .
אנא חכו עד שאסיים להעלות את כל הסיפור בטרם תגיבו.

אז מאיפה נתחיל? כבר עברו חדשיים מאז שחזרתי מיוון (שוב ...) ואני עדיין באטרף מהחוויה. גם החבר'ה מהעבודה ביקשו ממני למחוק כבר את החיוך המטומטם הזה מהפרצוף … נתחיל בהיכרות קצרה: קוראים לי יניב, אני בן 36 , רוכב בד"כ על אופנועי ספורט ולמעשה מאז שאני זוכר את עצמי -  אני די מטורף על סוג האופנועים הזה. בשנים האחרונות התחילו לצוץ אצלי יותר ויותר מחשבות לרכב על מסלול מירוצים, ובינתיים הסתפקתי בלהחזיק אופנועי ספורט בארץ וליהנות בעיקר מרכיבות שבת.
בשנה שעברה הייתי אמור לרכב בהונגריה על ההונגרורינג (למי שזוכר את השרשור מאז) אבל לצערי (או יותר נכון לשמחתי) – הדבר לא יצא לפועל.
השנה אני וחבר נוסף בשם אורן נהרי (הידוע בכינויו "שטוטי") החלטנו שאנחנו רוכבים על מסלול מירוצים ויהי מה, והתחלנו לחפש אלטרנטיבות להונגריה. משיטוטיי באינטרנט ובעיקר בפורום תפוז יצא איכשהו שהטלפון של גל ברדה התגלגל לידיי ונאמר לי שהבחור משכיר אופנועים ביוון על מסלול מירוצים. טלפון קצר לבחור ואנחנו נפגשים לסגור עניינים: מחיר השכרה לאופנוע, ביטוח , כניסה למסלול , מה קורה במקרה של החלקה וכו'.  לאחר דחייה של חודש אוגוסט בגלל חום מטורף ביוון, תאריך היעד נקבע לאמצע ספטמבר וסיכמנו על יומיים השכרה. סיכמנו גם שגל ייתן טיפים ויעביר "שיעורים" בנושאי מסלול וקווים – לא משהו שמוגדר כהדרכה.
אופנועים >>
לצפיה ב-'המשך ...'
המשך ...
24/01/2010 | 21:40
52
6
בספטמבר הגענו לסרס במסגרת חופשה, התמקמנו במלון שגל סידר לנו מראש ובבוקר חשבנו להגיע למסלול. הבעיה היא שכל הבוקר ירד מבול, אך כמו שגל הבטיח: "שעה שעתיים והמסלול יבש"  - בסביבות אחת בצהריים השמש כבר יצאה ואנחנו הגענו למסלול.
גל מחכה לנו עם האופנוע ( CBR600RR משופר), מתדרך , מסביר ויוצאים לדרך - כאשר הרעיון הוא שכל פעם אחד מאיתנו מבלה על המסלול ומקבל הדרכה מהבחור.
אני עולה לסיבוב ראשון על ה CBR ומרגיש שהאופנוע חזק יחסית ל 600 (פול סיסטם אקרופוביץ ופאוור קומנדר), מתחיל לרכב אחרי גל ומתרגל לרעיון ש.."וואלה אני אשכרה רוכב על פאקינג מסלול מירוצים". הקפה ועוד הקפה ואני מגלה שאני רוכב בחשש מסויים – כנראה שאריות מטראומת היי סייד שחטפתי בארץ על CBR1000RR שנגמר למזלי על הגלגלים ועם הרבה צבע מהחליפה על מיכל הדלק, אני גם מרגיש שהאופנוע מאבד אחיזה מדי פעם. יורד מהאופנוע למנוחה ותדלוק ומחכה שאורן יסיים את הסשן שלו. כאשר הוא חוזר הוא מחזק את הרושם שאני קיבלתי שהאופנוע מאבד אחיזה מדי פעם בפתיחות גז. בסשן הבא אני עולה ומבקש מגל שירכב אחרי ע"מ לקבל ממנו ביקורת על הרכיבה שלי ומה יש לשפר. תוך כדי ההקפות אנו מתחלפים וגל רוכב לפני ומראה לי את הקווים הנכונים.
אופנועים >>
לצפיה ב-'יום רכיבה שני ...'
יום רכיבה שני ...
24/01/2010 | 21:46
51
5
את היום הראשון סיימתי עם זמן של בערך 2:10.00 דקות ואני מרגיש שאני עדיין חושש ללחוץ.
בערב של היום הראשון עלו אצלי ואצל אורן קצת הרהורים ואנחנו די מגיעים למסקנה ש"וואלה... רכבנו על מסלול מירוצים, נהנינו מאוד, זה כיף אבל יש מצב שאנחנו מוותרים על היום הנוסף" – בדיעבד אני שמח שהחלטנו שרוכבים שוב וביום השני חיכתה לנו שמש מדהימה.

דבר ראשון שגל עשה בערב הקודם היה להחליף לאופנוע את הצמיגים לצמיגי סליקס ומה אגיד – איזה הבדל באחיזה וכמובן בביטחון שמגיע עימה. מתחילים את הסשנים בקצב מהיר יותר מאתמול כשמדי פעם גל מדריך ונותן טיפים ואנו יוצאים ליישם אותם. אחד הקטעים המדליקים זה שבסוף הישורת יש שלטי ענק שמציגים 200 ו 100 מטר לסיום הישורת, אני מתחיל את הבלימה בין שני השלטים ופתאום אני קולט את גל צולל תחתי בבלימה מטורפת תוך כדי שהקדמי שלו מוציא עשן, הוא מוריד את רגל ימין כדי להראות לי את הקו הנכון וטס הלאה (ניתן לראות בסרטון מיוטיוב) – איפה אני ואיפה הבחור ...
לקראת סוף היום אורן מבקש למדוד לנו זמנים וגל נותן לנו את ה LAP TIMER שלו – מסתבר בדיעבד שכנראה זה היה הטריגר לשגעת שחטפנו ואנחנו נכנסים לעניין של הקפות לטובת צמצום זמנים.
במהלך היום השני אנחנו פוגשים בסככה שלנו בחור אלמוני ורציני בשם אלי חן שמסתבר שבא לרכב על המסלול והשכיר אופנועים לכמה חבר'ה ישראלים. בצהריים כבר היה חם בטירוף אז לקחנו הפסקה ויצאנו ביחד עם אלי ובחור בשם שלום לארוחת צהריים מפנקת בעיר ונוצר חיבור טוב – דבר שישפיע על העתיד לבוא ...
אחרי הארוחה אנחנו חוזרים למלון לשנת צהריים טובה וחוזרים למסלול בסביבות חמש בערב – מה שמשאיר זמן לבערך עוד שעתיים רכיבה.
את היום השני אורן מסיים עם זמן מצויין של בערך 1.35 דקות ואני עולה לסשן אחרון לפני שקיעה וקובע זמן של 1.44 דקות – לא רע לפעם ראשונה.

אופנועים >>
לצפיה ב-'קצת תובנות בגרוש: '
קצת תובנות בגרוש:
24/01/2010 | 21:50
50
6
אחד הדברים ששמתי לב אליהם היה עניין המאמץ והכושר שצריך ע"מ לרכב על מסלול המירוצים. זה אולי נראה קל ביורוספורט אבל במציאות מסתבר שזה די מעייף אחרי 5 ,7 או 10 הקפות ואני מוצא את עצמי תפוס בעיקר בידיים (ומדובר בכז בבחור בן 36 + שמתאמן בחדר כושר ומשחק כדורגל פעם בשבוע). המאמץ המנטלי לא פחות חשוב ויצא לי לא מעט להגיע למצב שאחרי קרוב ל 10 הקפות אני כבר מאבד ריכוז ,לא לוקח קווים בצורה נכונה ומפספס.

ביום המחרת אורן ואני מתקפלים להמשך הטיול ביוון ועוברים בבוקר למסלול להיפרד מגל אלי ושלום ומבטיחים לשמור על קשר בארץ.  
חוזרים לארץ ושנינו באטרף מהחוויה ולא מפסיקים לדבר על מה שעברנו.
לאחר כמה ימים גם גל חוזר לישראל ומסתבר שהוא מעוניין למכור את האופנוע עליו רכבנו – מיותר לציין שתוך שניה נלקחה החלטה והאופנוע עבר לרשותנו.
עוברים להם עוד כמה ימים ואז מגיעה שיחת טלפון מפתיעה ולא משי ודרור אלא מאלי וגל: "חודש הבא מתקיים הסבב האחרון של אליפות רומניה לאופנועי כביש – מתאים לכם לבוא ? יהיה מגניב" – אנו מחליטים שכמובן שכן ומתארגנים לנסיעה.
בדיעבד – כמה שהם צדקו !!!
אופנועים >>
לצפיה ב-'הפלישה מבולגריה'
הפלישה מבולגריה
24/01/2010 | 21:54
47
6
ב 19 לאוקטובר נחתנו בסופיה שבבולגריה: 4 אנשים ו 4 סטים של צמיגי  CONTINENTAL RACE ATTACK, שוכרים רכב, מצליחים לדחוס 3 מזוודות את כל הצמיגים ו-4 נוסעים מבוגרים לתוך אופל ונוסעים ליוון (סרס נמצאת ממש על הגבול שבין יוון לסופיה שבבולגריה – מרחק של 3 שעות נסיעה בערך), מזג האוויר חורפי בטירוף ורוב הדרך נעשית במבול שוטף.
מגיעים לסרס אחה"צ ומתחילים להכין את הסככה שתשמש אותנו בשבוע הקרוב. מסתבר שלאלי יש שם לא מעט ציוד למכונאים ולוקח לנו משהו כמו שעתיים לסדר את הסככה ולהביא את האופנועים למסלול. בין לבין אנחנו עובדים קצת על הסיביאר ומחליפים אזיקונים בברגים ועובדים קצת על קוסמטיקה (של האופנוע, לא שלנו :).
ביום המחרת מצפה לנו שמש מדהימה ואנחנו עולים לסשנים. היום הזה מוגדר כ FREE PRACTICE ולצערנו אנחנו חולקים את המסלול עם מכונית פורמולה 3, נהג רנו קליאו שבא לעשות דאווינים על אשתו במסלול (וכנראה שהייתה לו קומבינה שם מאחר והיה לבד על המסלול וקיבל זמן מסלול שהיה גבוה יותר מהזמנים שהוקצו לאופנועים ולפורמולה) – מה שאומר שלכל קטגוריה יש בערך סשן של 20 דקות פלוס מינוס; קודם הפורמולה , אחכ הרנו ואחכ אנחנו.
אופנועים >>
לצפיה ב-'המשך הפלישה ...'
המשך הפלישה ...
24/01/2010 | 21:58
46
6
באחד הסשנים אני עולה עם אלי ומבקש ממנו הדרכה. אלי נוסע לפני ומראה לי את הקווים הנכונים אותם אני אמור לקחת, מלווה אותי עוד הקפה או שניים ומשחרר אותי לדרכי. כאשר אני חוזר לסככה ובודק את ה LAP TIMER , אני מגלה שקיצצתי 7 שניות מהזמן הקודם שלי ואני עומד על 1.37 – מיותר לציין את האושר שחוויתי באותם רגעים
שטוטי לעומת זאת לא הכי מרוכז באותו יום ולא מצליח לשפר את הזמנים שקבע בביקור הקודם אבל תוך כדי היום הביטחון חוזר אליו לאט לאט. בסוף היום אנחנו מסדרים את הסככה ואת הכלים שהתבלגנו תוך כדי החלפות צמיגים ותיקונים/סידורים פה ושם לאופנועים .
את הערב אנחנו מסיימים במסעדת בשרים מעולה, שכשוך בספא במלון ובילוי בבארים שבסרס.
בין לבין אנחנו שמים לב שאלי ושלום מתקשרים לכל מיני אנשים מהארץ ומתחילים להדליק אותם כדי שיגיעו לסרס למירוץ
...ביום השני אנחנו מגיעים למסלול ולשמחתנו אנחנו לא חולקים את היום הזה עם רכבים והמסלול פתוח קבוע לאופנועים. לאט לאט אנחנו מתחילים לראות סככות מדוגמות של רוכבים שבאים להשתתף במירוץ או כאלו שסתם באו לתת בגז. רוב החבר'ה מגיעים מיוון ומרחבי אירופה עם נגררים והאופנועים נראים מיליון דולר – פשוט לקנא בהם על כמה שזה נגיש להם.
עולים לסשנים נוספים ואני דופק זמני הקפה מטורפים של בערך 1.32 – מסתבר אח"כ שה LAP TIMER שלנו משתבש מאחר ועוד כמה חבר'ה הניחו את המשדרים שלהם ליד המשדר שלנו שנמצא ליד קו הזינוק – אבל אני בטוח שרכבתי מהר יותר מאתמול
אופנועים >>
לצפיה ב-'וככה נראית סככה של מי שיש לו כסף והמסלול נגיש'
וככה נראית סככה של מי שיש לו כסף והמסלול נגיש
24/01/2010 | 22:01
45
16
לו - פשוט לקנא בהם !!!
אופנועים >>
לצפיה ב-'התרסקות '
התרסקות
24/01/2010 | 22:05
21
7
בשלב מסויים אני מחליט שהגיע הזמן ללחוץ קצת יותר ע"מ לשפר את הזמנים (ובעיקר לאחר שראיתי כמה רוכבים שממשיכים להאיץ בקטע שאני כבר מתחיל לבלום בסוף הישורת), מרביץ הקפה ועוד הקפה ובהחלט מרגיש יותר טוב ואז זה קורה ... בלימה חזקה בסוף הישורת ואני נועל את הקדמי תוך כדי פניה ומתרסק ישר לנתיב המילוט ובמקום לאכול דשא – אני והציביאר אוכלים אך ורק אספלט. מרגיש את החבטה בנפילה ימינה, עוד כמה מכות פה ושם ואז...  שקט... נעמד על הרגליים ורואה שהסיביאר חטף פצצה לא קטנה, הרדיאטור מפוצץ ואין מצב להרים את האופנוע (גם אין לי את הכח הנפשי לזה).
אחרי כמה דקות טובות מגיע קטנוע שמפנה אותי לסככה ואחרי שנגמר הסשן – מביאים את האופנוע לסככה על טנדר.
אומדן נזקים מהיר מגלה שפשופים על כל החליפה – מה שאומר שכנראה התגלגלתי כמו שצריך, אצבע ביד ימין נראית במצב רע וכוויה ביד ימין, בהמשך היום אני מגלה שגם הכתף השמאלית חטפה בומבה לא קטנה.
אחרי כמה דקות וטיפול מהיר אני כבר מחוייך לגמרי ושמח שהחוויה של להתרסק לא הייתה כזו נוראית.
האופנוע לעומת זאת לא נראה ככ טוב במבט ראשון אבל איך אומרים: יהיה בסיידר
אופנועים >>
לצפיה ב-'החבורה נוחתת'
החבורה נוחתת
24/01/2010 | 22:10
18
7
בלילה מגיעה למלון החבורה שאלי ושלום הצליחו לשכנע לבוא:
בן סלע סיני, רונן בורבה, עומרי גלילי ,אלי ברדה ונועם חצור ,הם גם מביאים איתם שמונה זוגות צמיגים.
מתחילים לפרק את האופנוע לקראת הערב ולמזלנו ביום למחרת היה אירוע של מועדון פורשה יוון ולמסלול הגיעו בעיקר מכוניות פורשה משופרות ברמות חולניות כולל כאלו שמשמשות למירוצים בלבד, כמה פרארי ,ואפילו לוטוס אליס – מה שאומר שאי אפשר לרכב בכלל וזה זמן מצויין לתקן את האופנוע ולהשמיש אותו לקראת הסופ"ש. אני ואורן מתחילים בלהחליף את הבולם האחורי המקורי לבולם אוהלינס ולמזלנו תוך שעה בערך מגיעה גם כל החבורה למסלול והחבר'ה עוזרים לנו המון.
הבעיה העיקרית היא שבית הפקק שעל הרדיאטור נמעך ככ חזק ואף אחד בסרס לא מוכן לתקן אותו. למזלנו עם קצת תושיה ורוח ישראלית אנחנו מוצאים רתך אלומיניום אמן במקצועו שמצליח לעזור לנו לשקם את הרדיאטור ותוך כדי עזרה מנועם חצור מגיעים למצב שבו הרדיאטור עובד ולא נוזל . נשאר רק לטפל בעניין הקוסמטי והחלפת קליפאונים והאופנוע מוכן ליום ה- PRACTICE הראשון.
אורן יוצא להקפה על האופנוע וחוזר עם תחושה לא טובה מהפרונט שכנראה גורם לאיזושהי נפילה לתוך הפניה. מסתבר גם שמשהו כנראה לא בסדר עם הצמיג הקדמי שלנו שהוחלף לפני שהתרסקתי ואנחנו מגלים בסופו של דבר בעזרת סיני שהציר שמחזיק את הגלגל הקדמי כנראה עקום ושעל הצמיג יש בליטה ושאולי זו הייתה הסיבה להתרסקות, החלפת הציר פותרת את הבעיה והאופנוע חוזר לתפקד כמו שצריך.
בסוף היום הזה אנחנו גם מגלים לשמחתנו שהחבורה שהגיעה מישראל היא חבורה צבעונית שמורכבת מאנשים שרוטים שחולים על מירוצים ורוכבים גם בארץ וכל הוויתם היא סביב אופנועים ומירוצים.
אופנועים >>
לצפיה ב-'יום שישי – PRACTICE ראשון'
יום שישי – PRACTICE ראשון
24/01/2010 | 22:14
17
4
מגיעים בבוקר למסלול ומזג האוויר לא מבשר טובות כאשר הכל רטוב ומעונן בטירוף. נרשמים לאירוע ומתחלקים לקבוצות עפ"י רמת הרכיבה (לכל קטגוריה יש סף זמנים אותו צריך לעבור) – אני ואורן נרשמים ל C (מתחילים ביזונים), רונן ל (Bיניים) B (ומסתבר שגם ל C, רונן יא תחמן – שילמת על זה בגדול ,אלי חן וגל ברדה נרשמים לקבוצה A (יעני ALUFIM). יש לו"ז ליום הרכיבה וכמה פסיכים מחליטים שהם בכז עולים לרכב כולל רונן בורבה שחוזר סחוט מאחר והגשם לא מפסיק לרדת.
ביום הזה עולות לי כל מיני מחשבות בעקבות ההתרסקות ואני מגלה שאני חושש מלעלות למסלול (ועוד שוקל אולי להתחרות ?אני עד כדי כך דפוק ונפלתי על הראש ? המצב רוח לא משהו ואני גם פצוע וחבוש), אלי מעודד ומדרבן אותי לעלות בחזרה למסלול ע"מ להשיב את הביטחון שנפגע ומוסיף: "לך לפחות תרגיש מה זה להתחרות , גם אם תסיים אחרון, העיקר שתחווה את החוויה". אני מחליט שאלי צודק ושאני מוכרח להשתתף, לוקח מאלי את אחד מהסיביארים 600 TEN KATE שלו מדביק עליו את הספרה 7 ומתכונן לעלות לרכב.
אופנועים >>
לצפיה ב-'יום שישי , המשך ...'
יום שישי , המשך ...
24/01/2010 | 22:18
16
3
אחרי כחצי שעה – שעה השמש יוצאת לה מעט ומחממת את המסלול ואני עולה לרכב בפעם הראשונה אחרי ההחלקה.
המסלול עדיין לא יבש ואני רוכב בחשש מה (מסתבר שקשה לי גם להשתחרר מההרגלים של לרכב על  הכביש הציבורי בישראל שם אני מתעב לרכב בגשם). לאט לאט אני מגלה שיש יתרון קל לרכב במזג אוויר שכזה ותנאי מסלול כאלו, כאשר הקו הנכון הוא היבש וכל השאר רטוב. הביטחון מתחיל לחזור לאט לאט ואני מספיק בסה"כ עוד איזה סשן אחד או שניים לפני שהתחיל לרדת גשם. בנוסף לכל החרא הזה – אני גם מגלה שהסיביאר שלקחתי מאלי הוא אופנוע מירוצים אמיתי שלא מספיק שהוא משופר בטירוף ע"י סדנאת מירוצים בינלאומית ומוציא קרוב ל 140 כחות סוס, אלא שגם ההילוכים שלו הפוכים – מה שגורם לי לדפוק מדי פעם בלימות מנוע מטורפות בדיוק כשאני בא להעלות הילוך –אבל בסוף אני מצליח להתרגל לזה
אופנועים >>
לצפיה ב-'יום שבת – PRACTICE שני ומירוץ קטגוריה C'
יום שבת – PRACTICE שני ומירוץ קטגוריה C
24/01/2010 | 22:22
15
3
מגיעים למסלול ומזג האוויר עדיין הפכפך. ממשיכים בסשנים ולהפתעתנו מגלים שיש מיני מירוץ בן 7 הקפות לקטגוריה  C. עולים לעוד כמה סשנים ואז מגיע זמן המירוץ. הכרוז מכריז כי רוכבי הקטגוריה אמורים לצאת מהפיטס להקפה ולהגיע ולעמוד על הגריד. מאותו רגע הלב מתחיל לדפוק וכשכל הרוכבים מתכנסים ליציאה מהפיטס יש לי דפיקות לב שחבל על הזמן. מסיימים את ההקפה ונעמדים על הגריד במיקום שנקבע לפי הזמנים הכי טובים שהשגנו עד עכשיו ומוזנקים להקפת חימום - רונן מוזנק מהסוף מסיבות שהשתיקה יפה להן . מסיימים את ההקפה ונעמדים במקומות לזינוק, אשכרה... כמו ביורוספורט ואני כולי בהתרגשות ורעש המנועים של כל החבר'ה שמזנקים איתך מהגריד עוד יותר מלחיץ. הדגל יורד ושניה אחכ האור האדום מתחלף לירוק ואנחנו מזנקים כמו מטורפים, נכנס לפניה בסוף הישורת ביחד עם עוד איזה 20 רוכבים ומגלה מהר מאוד שחלקם מהירים ממני אבל חלקם איטיים ואני מצליח לעקוף אותם די בקלות כולל כאלו שממש מעכבים ואני עוקף אותם בקווים חיצוניים. באחת הפניות אני קולט פתאום את הבחורה היחידה שהשתתפה במירוץ דופקת עליי עקיפה עם ה ZX10 שלה. את שאר ההקפות אני מבלה די לבד על המסלול כאשר לפני מתנהלים קרבות  בין אורן, רונן ושאר החבר'ה מרומניה. אחרי 7 הקפות אני זוכה לראות את דגל השחמט ומאושר מזה שהצלחתי להשתתף במירוץ האופנועים הראשון של חיי, לא ליפול ועוד לסיים במקום נחמד באמצע במקום ה 14 מתוך 25 רוכבים. אורן קובע במירוץ זמן מעולה של 1.32.5 ומסיים רביעי ומתברר גם שקבע את הזמן הטוב ביותר במירוץ. רונן מסיים שביעי על הדוקאטי 749  אחרי שלטענתו היו לו בעיות עם ההילוכים – עאלק
אופנועים >>
לצפיה ב-'יום ראשון – RACING TIME ... '
יום ראשון – RACING TIME ...
24/01/2010 | 22:26
14
6
קמים בבוקר ומגיעים למסלול רק כדי לגלות שהכל רטוב ושאין לנו מושג מה הולך לקרות בשעות הקרובות מבחינת מזג האוויר (בינתיים רוסי וחבריו יוצאים למירוץ בפורטוגל וחלקנו צופים בהם על המסכים בקפיטריה). אלי וגל מתחילים להתלבט האם ללכת על צמיגי גשם ואני מחליט שאם יורד גשם – סיימתי לרכב השבוע ואני לא עולה להתחרות. למזלנו, מישהו למעלה שומע את תחינתנו והשמיים מתבהרים.
בשלב זה כולנו מתחילים להחליף צמיגים באטרף לקראת המירוץ ואני אישית נהנה לראות איך כל החבר'ה נרתמים לעזור אחד לשני בהחלפות צמיגים. וכאן מגיעה המון תודה לחבורה שהגיעה ובמיוחד לעומרי שעזר לי ולאורן המון ובעיקר בהחלפות הצמיגים.

מילה חמה חייבת גם להיאמר על קבוצות הרוכבים מרומניה שהיו ממש בסככה לידנו – הם עזרו, החליפו, נתנו טיפים ובסה"כ היו ממש ממש נחמדים ואני בהחלט מקווה לראות אותם בעתיד.

אופנועים >>
לצפיה ב-'מירוץ A1 - אלי חן וגל ברדה '
מירוץ A1 - אלי חן וגל ברדה
24/01/2010 | 22:29
13
35
בשעה אחת בערך יוצא מירוץ ה 1A יעני האלופים בנפח 1000 סמ"ק ל 15 הקפות. אני מבלה חלק מהזמן בישורת ופשוט נהנה מהסאונד של הטילים האלו חולפים על פנינו ברעש מחריש אזניים ומתפחלץ רק מלראות איך הם מאיצים במקומות שלא חלמתי שאפשר להאיץ בהם– אולי לבלום באטרף.
לאחר המירוץ הראשון, מתחיל המירוץ של קטגוריית 6A ל 15 הקפות, אלי וגל עולים להתחרות ואנחנו תופסים לנו מקום טוב שבו ניתן לראות כמעט את כל המסלול. את הזינוק אנחנו לא רואים מאחר ואנחנו בצד השני אבל תוך כמה שניות מתברר שגל רביעי ואלי שביעי , אנחנו באטרף מעודדים וצועקים ואלי ברדה צועק ומדרבן את הבן שלו -  פשוט תענוג.  באחת ההקפות גל מצליח לעקוף את הרוכב שלפניו ומסיים שלישי – ריספקט !!! אלי מסיים בשביעי המכובד.
אופנועים >>
לצפיה ב-'והנה פירגון לגל ברדה'
והנה פירגון לגל ברדה
24/01/2010 | 22:31
12
10
אני בטוח שהבחור יגיע רחוק
אופנועים >>
לצפיה ב-' יאללה, עכשיו התור שלנו לתת בראש ...'
יאללה, עכשיו התור שלנו לתת בראש ...
24/01/2010 | 22:35
11
9
חצי שעה עוברת ומגיע תורנו – הפעם מאחדים את קבוצות C ו B כך שיש יותר רוכבים והגריד נראה ארוך מאתמול (ובעיקר לאלו שזינקו ממש ממש מהסוף כמעט מחוץ למתחם המסלול ).

המירוץ הזה גם מונה 10 הקפות ולא 7 כמו ביום שבת. אני מוצא את עצמי מתרגש והמעיים שוב מתהפכות לי לפני העלייה למרוץ ובשלב זה אני חושב על איך אני מסיים את המירוץ על הגלגלים ולא מתרסק. מזנקים למירוץ ואני שוב מוצא את עצמי נדחף עם עוד כמה עשרות רוכבים לפניה הימנית שבסוף הישורת ואפילו מצליח לעקוף תוך כדי הפניה ומרגיש שהקצב משתפר והביטחון שלי חוזר אליי.
לאחר 2 הקפות לערך אני קולט דגל צהוב – מסתבר שאחד מהרוכבים שבחבורה המובילה חטף הייסייד רציני. אני רואה אותו שרוע בצד השני של המסלול ולמעשה חלק נכבד מהאופנוע מפוזר על המסלול ואני ממש מתאמץ לא לעלות על חלקי הפלסטיק. לאחר עוד כמה הקפות מישהו לפני מעיף לי לקדמי חלק מהאופנוע של הבחור ואני כמעט מתרסק אבל מצליח להישאר על הצמיגים.
אצל רונן ואורן מתחולל קרב של ממש במאבק על ההובלה כאשר באמצע המירוץ ננעל לאורן האחורי בסוף הישורת והוא כמעט ומתרסק אבל מצליח להישאר על הצמיגים. רונן כנראה מסתכל על אורן מתוך דאגה כנה לשלומו (אה -הה ) ומאבד כמה מקומות.
עוברות להן עוד כמה הקפות ואני מצליח לראות שוב את דגל השחמט בפעם השניה בחיי בהפרש של יום ומאושר כ"כ מהעובדה שגם את המירוץ הזה סיימתי ושעברתי את כל החוויה המדהימה הזו. ברגע שחוזרים לסככה כמה שניות אחרי שהסתיים המירוץ, השמיים נפתחים ויורד גשם זלעפות שחבל על הזמן.
אופנועים >>
לצפיה ב-'אז איך היה אתם שואלים?'
אז איך היה אתם שואלים?
24/01/2010 | 22:42
10
9
היה לנו שבוע מדהים !!!! שבוע שלם שבו אוכלים, שותים, מדברים, ישנים, מפליצים ונושמים אופנועי ספורט ומירוצים.
החבר'ה שהגיעו היוו תוספת נהדרת לחבורה שהייתה שם והכניסו המון צבע והומור ועזרו המון עם ידע טכני ומקצועי שחבל על הזמן – אני בכל מקרה שמח שיצא לי להתחרות ושהכרתי את החבורה הנהדרת הזו.
החבר'ה הרומניים התגלו ברובם כאנשים נחמדים, מקצועיים ובעיקר החבר'ה מהסככה הצמודה לשלנו (כולל הבחורה היחידה שהתחרתה שם ונתנה לנו גם עצות טכניות וגם נתנה לחלקנו בראש) – למדנו מהם לא מעט טכניקות לטיפולים באופנועים וקיבלנו המון ידע בתחום החלפת צמיגים על מכשיר ידני.
לצערי הרב לא הגיע איתנו צלם מקצועי אז אינני יכול להשוויץ כאן עם תמונות אקשן באיכות גבוהה. יצא לי לדבר עם אחד המארשלים הרומניים שגם לקח איתו מצלמה והוא הסכים ברוב טובו לצלם אותנו. רוב התמונות צולמו במצלמת סטילס אז תיאלצו להסתפק באיכות נמוכה יחסית.
אופנועים >>
לצפיה ב-'עוד קצת תמונות ולינקים לסרטונים'
עוד קצת תמונות ולינקים לסרטונים
24/01/2010 | 22:50
9
9
שיעוררו תיאבון - בהבטחה !

סרטון ראשון

סרטון שני

סרטון שלישי (צילום של אחד הרוכבים - מדהים)
אופנועים >>
לצפיה ב-'עוד תמונה'
עוד תמונה
24/01/2010 | 22:53
7
6
עובד על תיקון הציביאר
אופנועים >>
לצפיה ב-'זהו, סיימנו. מקווה שתיהנו '
זהו, סיימנו. מקווה שתיהנו
24/01/2010 | 22:57
6
8
ואשמח לפידבקים.

כבר לא יכול לחכות למירוץ הבא.



אופנועים >>
לצפיה ב-' מקנא ושמח עבורך מכל הלב... אין כמו מירו'
מקנא ושמח עבורך מכל הלב... אין כמו מירו
24/01/2010 | 23:13
3
7
מירוץ ותחושות הפרפרים בבטן כשאתה מתיצב על קו הזינוק.
זכיתי לחוות זאת במתכונת הרבה יותר קטנה ועדיין, חוויה מדהימה.
החיוכים והשמחה כשאתה מסיים פשוט סוחפים אותך.

רגע, אז עכשיו יש לך אופנוע משופר שיושב ביוון ומחכה לך לגיחות סופ"ש?
עכשיו אני בכלל ירוק מקנאה
אופנועים >>
לצפיה ב-' שניים '
שניים
24/01/2010 | 23:26
2
5
מצד שני כבר אין לי את ה-R1 האהוב המשופר והמדהים שהיה לי כאן לפני שפגשתי את החארות האלו.
בגללם ויתרתי על רכיבות השבת על אופנועי ספורט (בינתיים).

אופנועים >>
לצפיה ב-' כל הכבוד לך שהגשמת חלום. '
כל הכבוד לך שהגשמת חלום.
24/01/2010 | 23:51
1
7
כיף לקרוא.
אופנועים >>
לצפיה ב-' תודה רבה על הפירגון טל ,'
תודה רבה על הפירגון טל ,
25/01/2010 | 00:39
5
לצפיה ב-'גאוה לכולם!'
גאוה לכולם!
25/01/2010 | 23:22
6
כולי קנאה וגאווה שגם חבר'ה שלנו מגיעים לשם... בע"ה מתישהוא גם אצלי..
אופנועים >>
לצפיה ב-' סחטיין על החוויה'
סחטיין על החוויה
25/01/2010 | 23:32
4
לצפיה ב-'תענוג'
תענוג
24/01/2010 | 23:42
2
לצפיה ב-'רק לקנא... '
רק לקנא...
25/01/2010 | 23:13
1
2
גם אחרי הנפילה אני מניחה שאפשר לומר: רק לקנא בך... שמחים שיצאת חי!!
אופנועים >>
לצפיה ב-''
25/01/2010 | 23:51
4
לצפיה ב-'ולנו יש את סדומערד,הייטק,ואת השפם להזכיר לנו'
ולנו יש את סדומערד,הייטק,ואת השפם להזכיר לנו
24/01/2010 | 22:19
22
5


תענוג לקרוא.
אין ספק שזו צריכה להיות חוויה מפגרת לגמרי.

עוד כמה שנים, כשאקח הפסקה מהעבדות בארץ, אפרגן לעצמי משהו כזה. בינתיים עולה חיוך (עם צביטונת קטנה בלבד ) לראות אחרים מגשימים את חלומם.

סחטיקיישן
אופנועים >>
לצפיה ב-'השפם כבר למעשה לא גולש כאן, והוא יודה לך'
השפם כבר למעשה לא גולש כאן, והוא יודה לך
25/01/2010 | 07:47
2
7
מאד אם תפסיק להזכיר אותו.

תודה.
אופנועים >>
לצפיה ב-'אז מי כתב פה הרגע-התת מודע שלך'
אז מי כתב פה הרגע-התת מודע שלך
25/01/2010 | 08:52
1
7
אל תתבייש לומר שזה דף הבית שלך ולחצן ה-F5 שלך כבר הוחלף אינספור פעמים.


ברברן.
אופנועים >>
לצפיה ב-' מה-'
מה-
25/01/2010 | 16:51
1
לצפיה ב-'אם כל הכבוד למסלול שלהם'
אם כל הכבוד למסלול שלהם
25/01/2010 | 14:35
18
5
יוון מדינה פחות מפותחת מאיתנו...
אופנועים >>
לצפיה ב-'יוון לא מקבלת מיליארדי דולרים סיוע אמריקני.'
יוון לא מקבלת מיליארדי דולרים סיוע אמריקני.
25/01/2010 | 17:35
17
3
בלעדיהם היינו מפותחים כמו נמיביה.
אופנועים >>
לצפיה ב-'כן|ארה"ב רואה במליארדים האלה כסיוע'
כן|ארה"ב רואה במליארדים האלה כסיוע
25/01/2010 | 18:03
4
2
למפגרים!

כי עם כל המיליארדים האלה,שאני לא יודע לאן הולכים, החיים ביוון נוחים יותר.
אופנועים >>
לצפיה ב-'הכסף הזה חוזר לארה"ב'
הכסף הזה חוזר לארה"ב
26/01/2010 | 12:48
3
2
ארה"ב נותנת לנו מעיין "דמי כיס" לבזבז בקניון הגדול אשר נקרא ארה"ב.
לא ניתן לקנות מכספי הסיוע דברים במדינות אחרות או בתוך הארץ.
אופנועים >>
לצפיה ב-'למעשה התמריצים שהם נותנים הם לא לנו'
למעשה התמריצים שהם נותנים הם לא לנו
26/01/2010 | 13:36
2
אלא לכלכלה שלהם
אופנועים >>
לצפיה ב-'שורה תחתונה: אנחנו מקבלים מתנות מהדוד סאם'
שורה תחתונה: אנחנו מקבלים מתנות מהדוד סאם
26/01/2010 | 13:45
1
4
ואז באים להתבכיין על זה פה, כאילו שהיה נשאר משהו מהמדינה ללא
התמיכה של ארה"ב. תגידו מה שתגידו, היי טק זה לא הכל בחיים (תשאלו את המפוטרים).
התרבות של העם הזה לוקה בחסר בלשון המעטה ואם נמשיך ככה לא נגיע רחוק. דוגמא
ליחסים הדיפלומטיים המצוינים שלנו ניתן לראות ב "נזיפה" שקיבל השגריר הטורקי.

הייתי שם דגל אבל יש משהו יותר טוב:
אופנועים >>
לצפיה ב-''
26/01/2010 | 19:28
3
לצפיה ב-'אז למה בששת הימים טסנו במיראז'?'
אז למה בששת הימים טסנו במיראז'?
26/01/2010 | 00:44
11
2
לצפיה ב-'עד ששת הימים קיבלנו סיוע מהצרפתים.'
עד ששת הימים קיבלנו סיוע מהצרפתים.
26/01/2010 | 12:50
10
3
בקיצור, היינו ונשארנו מדינת חסות. רק מחליפים פטרונים מדי פעם.
אופנועים >>
לצפיה ב-' ולפני זה מצכ'יה'
ולפני זה מצכ'יה
26/01/2010 | 14:01
3
לצפיה ב-'טוב שיש עוד למה לשאוף... '
טוב שיש עוד למה לשאוף...
26/01/2010 | 15:22
8
3
קצת קשה לצפות שאחרי 2000 שנה שלא הסתובבנו באיזור
והקמנו מדינה שהורכבה מפליטי שואה ומעם שרובו הגדול למד לו תורה בגלות ועסק בהישרדות יום יומית , נרים מדינה ללא שום התערבות גורם זר (ובמיוחד 2 מעצמות ששלטו באיזורים נרחבים בעולם והמזרח התיכון בשבילם היה רק המעבר לאסיה לעשות עוד כסף)

60 שנה זה פסיק בהיסטוריה , ויחסית לכך עם כל ה שמרימים פה
מצבנו לא רע בכלל , העם היהודי היה ונשאר קשה-עורף , וכולי תקווה שבעתיד נוכל להפוך למדינה חופשית ממתנות ועצמאית לחלוטין.

לפעמים בBIG PICTURE לא הכל כזה נורא...
אופנועים >>
לצפיה ב-'60 שנה זה לא פסיק.'
60 שנה זה לא פסיק.
26/01/2010 | 19:27
7
4
"מלחמת 30 השנה" היא ממש לא חצי פסיק, לפי אותה לוגיקה.

למה אנחנו מעתיקים רק את הדברים הרעים מכל מדינה? יוקר מחייה גבוה משל אירופה כשחצי מדינה משתכר קצת יותר מבאפריקה. מעתיקים את הכלכלה האמריקנית ומקצינים אותה. יוקר שימוש ואחזקה של כלי רכב כמו באירופה עם תחבורה ציבורית כמו באפריקה (וגם - לא כולל שישי שבת). שמאל תבוסתני כמו בצרפת ערב מלחמת העולם השנייה.כל שוק העבודה מנוהל ע"י אנשי צבא לשעבר, כמו ברפובליקות דרום אמריקניות (ולא שחסר אקדמאים מוכשרים עם רקע שיכולים לעשות את אותה עבודה הרבה יותר טוב). מסים יותר גבוהים מבאירופה ותמורה לאגרה כמו במזרח אירופה או אפריקה.
אני יכול להמשיך עם זה עד אינסוף, אבל אני מאמין שהבנת את הנקודה.

כל הנקודה היא - אנחנו מתנהלים כמו מדינת עולם שלישי ובזכות הכספים והתמיכה של מדינות זרות, עוד איכשהו מצליחים להשאיר את הראש מעל המים. זה עניין של התנהלות ותרבות, לא יותר מכך.
אופנועים >>
לצפיה ב-'כל אחד בוחר לראות חצי אחר בכוס'
כל אחד בוחר לראות חצי אחר בכוס
27/01/2010 | 20:42
6
4
אני אישית חושב שהקו שבו אני אומר , דיי נמאס לי לא רוצה לגור פה יותר
עוד לא הגיע ,אתה חושב שכבר עברנו אותו...

עניין של השקפה ,אמהמה
ביום שיהיו יותר כמוך ופחות כמוני , לא בטוח שתשאר פה מדינה בכלל , וזה תסכים איתי לא עדיף לא לי ולא לך...

אופנועים >>
לצפיה ב-'לדעתי כבר היום יש יותר שחושבים כמוני.'
לדעתי כבר היום יש יותר שחושבים כמוני.
27/01/2010 | 21:23
5
2
זו לא השאלה.

השאלה היא כמה מתוכם יוכלו לממש את חלומם ולהתחתן עם נוכרייה או לקבל אזרחות על סמך כישוריהם הרבים ויכולתם לתרום לפיתוח הכלכלה במדינה הזרה.

והמדינה שלנו, אני לא נותן לה יותר מדי זמן. אתה יודע - יחס גורר יחס...
והיחס שהמדינה נותנת לאזרחים הוא זה שגורר בתורו את ההשתמטות, הירידה מהארץ ובאופן כללי את "הקטנת הראש".
קיומנו תלוי בנדבות של הדוד סאם והגרמנים (קל מאוד לשנוא אותם בגלל העבר, אבל הם נתנו לך במתנה צוללות וציוד בשווי מיליארדי דולרים במהלך העשור-שניים האחרונים).
אופנועים >>
לצפיה ב-'להגיד שקיומנו תלוי בנדבנות של דוד סם'
להגיד שקיומנו תלוי בנדבנות של דוד סם
28/01/2010 | 09:59
4
3
זה הגזמה אחת גדולה , אז נכון שבלי סיוע של ארה"ב ובלי תמיכתה מצבנו פה היה גרוע פי עשרות מונים (למרות שגם בזה אני לא כ"כ בטוח)

וההסתכלות הפסיבית של : "אני לא נותן לה הרבה זמן" , כאילו שאתה לא חלק ממנה , אולי תעדיף לא להיות אבל כרגע , אתה פה , וכל זמן שאתה פה אולי כדאי שתנסה לעשות משהו כדי לשפר את המצב סביבך..

שמע, אני לא עיוור לכמות הבעיות המאסיבית שיש במדינה או כמות האיומים הקיימים על קיומנו פה מבית ומחוץ , אבל תן לשאול אותך שאלה , אתה באמת ובתמים חושב שעדיף לחזור למצב הקודם ? שהיינו מפוזרים ברחבי העולם, ולהסתמך על ממשלות ואזרחים זרים שיתנו לך להתקיים בשקט בכל מקום אחר ברחבי הגלובוס ?

(בתור יהודי כמובן , אם אתה רוצה להתבולל ולהפוך להיות אזרח נטו ,
בכ-בוד , רק על תשכח שתמיד יהיה מי שיזכור לך את השורשים שלך...)

ועוד משהו קטן , אירופה אולי שקטה עכשיו , אבל לכל אורך ימי הביניים היו שם מלחמות הרבה יותר עקובות מדם והרבה יותר ארוכות מששת הימים, יום כיפור שלנו,  אז עכשיו יש שקט , סבבה, מי יודע מתי תחזור לשם המלחמה, ומי יודע מתי יהיה פה שקט סוף סוף , שלום יש לנו עם 2 מ4 מדינות מסביבנו חסר עוד 2... גם זה לא היה נראה הגיוני אם היית שואל מישהו בשנות החמישים-שישים-שבעים...
אופנועים >>
לצפיה ב-'אני את שלי עשיתי'
אני את שלי עשיתי
28/01/2010 | 10:43
3
5
הייתי בצבא, עשיתי (ועדיין עושה) מילואים ואפילו כמעט חתמתי קבע ל-3 שנים בפרויקט ERP בצבא. לא חתמתי בסוף, בגלל פשלה מנהלתית של הצבא. מה עוד אתה רוצה שאעשה? זה לא מספיק?

ברור שעדיף שלעם היהודי יש מדינה. אני רק אומר שהיא צריכה להיבנות מחדש....עד אז -  אני אישית אכן הולך להתבולל. נכון, בחו"ל יש אנטישמים. אבל מצד שני, גם החברה בארץ שסועה ולכל פלח או מיני פלח יש איבה עם האחר - חרדים נגד חילונים, מתנחלים נגד חילונים, מזרחים נגד אשכנזים, נהגי מכוניות נגד רוכבי אופנועים וכו'.

וברור שאף אחד לא נביא.
אופנועים >>
לצפיה ב-'ועל זה נאמר : "ימים יגידו" '
ועל זה נאמר : "ימים יגידו"
28/01/2010 | 10:53
2
3
וכנראה שכמו תמיד האמת היא איפשהו שם באמצע,

רק ב

נ.ב. אם אתה באמת עובר לחו"ל דבר איתי , אני צריך איזה קסדה, מעיל , כפפות...
אופנועים >>
לצפיה ב-'אני עובר, אבל לצערי יש עוד זמן...'
אני עובר, אבל לצערי יש עוד זמן...
28/01/2010 | 11:13
1
4
לצפיה ב-'קודם צריך למצוא איזו'
קודם צריך למצוא איזו
28/01/2010 | 11:33
4
גרמניה,פולניה,צרפתייה,איטלקיה,צ'כית (שמעתי שהם שוות !)
מחק את המיותר

(והתאפקתי לא לשים פה איזה במקום , ככה זה עם האווירה פה בפורום לאחרונה )
אופנועים >>
לצפיה ב-'תענוג לקרוא!איפה וידאו??'
תענוג לקרוא!איפה וידאו??
24/01/2010 | 22:03
1
4
בסוף קניתם את ה CBR?הוא נשאר שם?
אופנועים >>
לצפיה ב-'אכן כן, הסיביאר נשאר שם'
אכן כן, הסיביאר נשאר שם
24/01/2010 | 23:33
4
ומצטרף אליו בקרוב עוד אופנוע,
לשאלתך לגבי הלינקים - אחת ההודעות בשרשור מכילה שלושה לינקים.
אופנועים >>
לצפיה ב-'בוא לכוכב יאיר נראה אותך '
בוא לכוכב יאיר נראה אותך
24/01/2010 | 21:50
2
4
סתאאאאם, בהחלט סיקרנת אותי לגבי המסלול בסרס
אופנועים >>
לצפיה ב-' גדול !!! '
גדול !!!
24/01/2010 | 23:02
1
4
לצפיה ב-'בוZי ביקש ממני להתנצל בפניך כי ההזמנה בוטלה'
בוZי ביקש ממני להתנצל בפניך כי ההזמנה בוטלה
25/01/2010 | 18:06
3
סגרו את המסלול ...

תצטרך להסתפק במה שיש לך כרגע...סרס

רמאאאאאאאד בוצ'אק איזו מדינה קקה...
אופנועים >>
לצפיה ב-'מעולה טוגלנת!'
מעולה טוגלנת!
25/01/2010 | 00:26
3
4
מתי מתי מתי יצא גם לי?
אופנועים >>
לצפיה ב-'YES !!! '
YES !!!
25/01/2010 | 00:42
4
בוא תנסה להצטרף השנה - יהיו המון הזדמנויות, בהבטחה.
אופנועים >>
לצפיה ב-' גם במאמרים'
גם במאמרים
25/01/2010 | 00:57
2
למי שרוצה לקרוא במרוכז כולל הקישורים והתמונות.
קישור.
אופנועים >>
לצפיה ב-' תענוג לקרוא!!!! אחחח איזה חוויה זו..'
תענוג לקרוא!!!! אחחח איזה חוויה זו..
25/01/2010 | 08:23
6
לצפיה ב-''
25/01/2010 | 02:21
1
לצפיה ב-''
25/01/2010 | 07:25
1
כל הכבוד על הגשמת החלום.
אופנועים >>
לצפיה ב-'כתבה מאוד יפה נותת חשק לעוד כתבות .הכתבה גרמת'
כתבה מאוד יפה נותת חשק לעוד כתבות .הכתבה גרמת
25/01/2010 | 08:28
1
לי לרצות לחבות את זה גם .האיתי שמח לצור קשר המספר שלי 050-6567500 זהר טל
אופנועים >>
לצפיה ב-' כיף לקרוא'
כיף לקרוא
25/01/2010 | 10:01
4

בקרוב הגשמת חלומות כאלה ב-|ישראל|

אופנועים >>
לצפיה ב-'פששש..איזה חיים יש בחו"ל+שאלה'
פששש..איזה חיים יש בחו"ל+שאלה
25/01/2010 | 10:12
4
1
אפשר לקבל פרטים כמו טלפון כתובת למי פונים אם רוצים לטוס לשם כדי לשכור אופנוע למסלול ליומיים כאלה???..אם זה ברדה..אפשר את פרטי ההתקשרות עימו?


אופנועים >>
לצפיה ב-'שלח לו פרטי חשבון בנק קודם '
שלח לו פרטי חשבון בנק קודם
25/01/2010 | 10:43
3
3
לצפיה ב-'אם נשלח לו את שלך...בטוח נקבל את האופנוע'
אם נשלח לו את שלך...בטוח נקבל את האופנוע
25/01/2010 | 11:13
2
1
של רוסי
אופנועים >>
לצפיה ב-'אתה מתכוון שתקבל את..'
אתה מתכוון שתקבל את..
25/01/2010 | 11:20
1
2
רוסי בעצמו עם כל הצוות
אופנועים >>
לצפיה ב-'באמת שמעתי שהדוקטור מחלטר בתור'
באמת שמעתי שהדוקטור מחלטר בתור
25/01/2010 | 11:57
1
לצפיה ב-'סחתיין, אחלה הגשמת חלום'
סחתיין, אחלה הגשמת חלום
25/01/2010 | 10:22
4
לצפיה ב-'סחטיקה'
סחטיקה
25/01/2010 | 12:15
1
1
מתי אתה מוסיף לחתימה שלך "רכיבות מסלול ביוון, 100 יורו"?
אופנועים >>
לצפיה ב-'אני לא, בעקרון גם לא אמורות להיות השכרות כאלו'
אני לא, בעקרון גם לא אמורות להיות השכרות כאלו
25/01/2010 | 13:49
1
בשביל זה הקמנו את בית הספר לרכיבת מסלול.
אופנועים >>
לצפיה ב-'מעולה!! '
מעולה!!
25/01/2010 | 12:37
1
כיף גדול. נראה כמו חוויה מדהימה.
לא רק הרכיבה על מסלול, אלא גם כל המסביב, טיפול באופנוע, החלפת צמיגים וכו'..

היה כיף לקרוא, ולצערי זה תמיד מגיע לנקודת המחשבה על כך, שחבל שדבר כל כך בסיסי,
שקיים בכל מדינה תרבותית שמעריכה את עצמה, לא קיים אצלינו.
ובשבילנו, לרכוב במסלול אמיתי אפילו רק לשם אימון ולמידה, זה בגדר "הגשמת חלום".
וגם אם הצלחת להגשים את אותו חלום, אתה צריך להתחיל לחלום שוב על הפעם הבאה.

גם אני מקווה להגשים את החלום הזה. ולהרגיע את הלהבה הזו שבוערת ברובובינו.  
אופנועים >>
לצפיה ב-' '
25/01/2010 | 14:20
6
4
כל הכבוד - עושה חשק לגמרי, זו כתבת טיזינג לגמרי.
ועזבו אתכם לרגע "למה אין בארץ" - למה את הדבר הכי קרוב, מסלול הדרכה בלבד, רוצים גם לסגור ?

בקיצור - יש לי כמה שאלות:
1. ענית לאופנוען במיל שיש בית ספר - אתה יכול לספר על כך מעט יותר ?
2. מה ההבדל בין מה שיש שם כל הזמן (השכרת אופנועים או הגעה עצמאית עם האופנוע) לבית הספר הזה ?
3. לצורך הענין - מה ההבדל בין זה לבין הונגרורינג ?

ובלי קשר (או עם קשר) - פעם היתה שם אליפות ישראל (אני זוכר כתבות על זה במוטו, אנשים הביאו את האופנועים שלהם מהארץ) -
מה קורה עם זה ? יש מצב להחיות את זה שוב ?
שלא ישתמע, חס וחלילה, שזו הבעת דיעה שלילית על הפעילות בארץ - מפרגן ושמח שיש (הכוס, the glass לכל המתחכמים,  תמיד מלאה)
אני חושב שאם נשאל את הנפשות הפועלות בנושא (וכולנו מכירים אותם) גם הם יאמרו שהם יעדיפו
לרכב על 600 או 1000 ולא על 50...
אופנועים >>
לצפיה ב-'בי"ס לרכיבת מסלול ואליפות הסופרבייק הישראלית '
בי"ס לרכיבת מסלול ואליפות הסופרבייק הישראלית
25/01/2010 | 18:49
5
5
קודם כל, תודה לכל המפרגנים, איך אומרים אצלנו ? APPRECIATED .
כמו שרשמתי ברשמיי מהחוויה, נוצר חיבור טוב עם אלי וכשחזרנו לארץ התחלנו לדבר על הנושא של בית ספר לרכיבת מסלול ומסתבר שהיה שם משהו דומה רק שהטיימינג היה לא הכי מוצלח מאחר ואלי
התחיל להתחרות באותה שנה בסופרבייק באירופה.

1) הרעיון הוא להעביר קורסים בני יומיים שיעניקו חוויה של קורס מסלול אמיתי. ממש להכיר את המסלול, את המושגים/מונחים, את הקווים ואת כל מה שמשתמע מרכיבה שכזו ועם מדריכים שהם גם רוכבי מירוץ מקצועיים
    מי שיצא לו לבוא לשם ולשכור אופנוע (כולל אנוכי ד"א), מבין שסתם לקחת אופנוע ולתת גז זה לא כזה דבר מדהים, במיוחד אם אתה לא כזה מבין גדול ברזי רכיבת מסלול.
    כמו שרשמתי בשרשור, הייתי די קרוב למצב של לוותר על יום הרכיבה השני מאחר והייתה חסרה לי ההדרכה (וגל ואלי בכלל עשו לי ולאורן טובה שהדריכו אותנו בנושא קווים ובלימות) , ללא ההדרכה
    המסודרת יש מצב שלא הייתי מגיע ליוון לפעם שניה וממשיך לרכב על אופנוע בארץ. היית צריך לראות את הפספוסים של הקווים ביום הראשון.

2) ההבדל הוא שזה נעשה בצורה מסודרת, תשאל את הבחורה שרכבה שם עם החברים שלה (נדמה לי שקוראים לה קטיה והייתה עליה כתבה בפולגז), הם לא קיבלו שם שום הדרכה ולדעתי יש כאן פספוס גדול.
    גם אנחנו לא היינו אמורים לקבל הדרכה מגל. כשגל ואלי היו רוכבים שם - הם היו מתמקדים בעיקר בעצמם ובשיפור הזמנים שלהם . תוך כדי - הם היו משכירים אופנועים לאנשים.
    ד"א, יש מצב בהחלט שכשמגיעים למסלול ויש המון רוכבים, הנהלת המסלול אוסרת על סוג של הדרכה ומתחילה לצמצם את הרוכבים ומחלקת את הזמנים לסשנים- דבר שעלול להפריע לחוויה (תחשוב על מצב שיש לך סשנים
   של 20 דקות כל 40 דקות או כל שעה. הקורס מתבצע כאשר המסלול הוא שלנו לשני ימי הקורס.

3) לא מכיר את ההונגרורינג אבל הייתי אמור לרכב שם בשנה שעברה ולמי שזוכר את השרשור מאז - הסיפור התפוצץ כאשר מנעו מאיתנו להגיע עצמאית ולהשתתף בקורס ולמעשה חסמו כניסת ישראלים (למרות שלאירופאים
    לא חסמו את ההשתתפות). ממעט הפרטים ששמעתי על הקורס שם, הבנתי שכל נפילה שם פוסלת אותך מלהמשיך את הקורס (שלמיטב הבנתי גם נמשך יום ורוכבים שם בערך 6 סשנים). אצלנו אם התרסקת וניתן
    לשקם לך את האופנוע מיד - אנחנו נעשה זאת ואם אפשר לספוג זאת מבחינת המחיר אזי נספוג (הכל בגדר הסביר כמובן). הקורסים שלנו נפרשים על פני יומיים.
    אנחנו גם לא סוכני נסיעות וגם לא מעניין אותנו איך תגיע ליוון , מבחינתנו אם מה שיוזיל לך את העלות זה לשוט עם קנו עד ליוון - תפדל חביבי. אין לנו שום כוונה לעשות רווח מהטיסה או מהשהות של המשתתפים.

מצ"ב לינק לאתר בית הספר.
יש גם קבוצה בפייסבוק שאליה ניתן להצטרף וקבל עדכונים שוטפים.

אנחנו מקווים מאוד להחיות את סיפור אליפות הסופרבייק / סופרספורט הישראלית והתחלנו בפעולות בנושא.
אני אוסיף פרטים בהמשך הערב כשאחזור מהעבודה.



  
אופנועים >>
לצפיה ב-'אליפות הסופרבייק / סופרספורט הישראלית'
אליפות הסופרבייק / סופרספורט הישראלית
25/01/2010 | 21:04
5
אז כמו שרשמתי לפני כן, אנחנו ממש, אבל ממש מעוניינים להקים לתחייה את אליפות ישראל כפי שהייתה לפני כמה שנים.
ממה שהבנתי האליפות נפסקה מאחר ואלו שארגנו אותה התעייפו או שהתפנו לעסוק בדברים אחרים והאליפות נעצרה.
נכון לכתיבת שורות אלו, יש קרוב ל 15-16 רוכבים שמעוניינים להשתתף (ולפחות 8 מתוכם מגיעים במאתיים אחוז). דיברתי הרגע
עם אלי חן ולדבריו יותר ויותר אנשים מעוניינים ליטול חלק באליפות.

לפני כמה ימים העלינו את האתר לאוויר וכבר יש היענות מדהימה בקבוצה הייעודית בפייסבוק וזה עוד לפני שהתחלנו לפרסם את דבר האליפות במדיה.
הרעיון הוא להגיע לכמה שיותר אנשים ולאסוף מידע על נכונות האנשים להשתתף. מחר אנו אמורים לשבת על כל נושא העלויות וכיצד אנו יכולים לעזור לאנשים להשתתף.
ברגע שיהיה לנו את כל המידע - נצא בהודעה מסודרת.

האליפות אמנם נעשית במסגרת בית הספר מבחינת החשיפה (מופיעה באתר וכאירוע בפייסבוק) אך מטרתנו כאן היא אחת ויחידה - לגרום לזה לקרות !! ולגרום לכמה שיותר אנשים לבוא ולהינות מהחוויה המדהימה של להשתתף במירוץ כמו שצריך.
במידה ומישהו מעוניין להשתתף או שרוצה עצות והכוונה, שיפנה לקבוצה בפייסבוק (שם גם יש לינקים לכתבות ישנות בנושא) וירשום האם הוא מעוניין ליטול חלק.
במידה ואתה נמנה על שונאי פייסבוק או שמתוך עקרון לא מוכן שיהיה לך כרטיס - צור קשר במסרים או באתר בית הספר והשאר פרטים.

אינשאללה שנזכה לראות את זה קורה השנה, אמן !!
אופנועים >>
לצפיה ב-'זה מה שחיפשתי בחתימה שלך...'
זה מה שחיפשתי בחתימה שלך...
26/01/2010 | 00:08
4
עזוב את הסיפורים על הונגרינג, מי שהתרסק קיבל מידית אופנוע חדש אבל זה לא רלוונטי לנושא.
יש כאן אופציה אחרת ומעניינת, מפרגן מכל הלב וממתין לפרטים.
אופנועים >>
לצפיה ב-'שאלות...'
שאלות...
27/01/2010 | 13:55
2
1
ראשית תודה על התגובה המפורטת.

ואני שמח שיש כזו היענות - אני בהחלט מקווה שזו התחלה
של משהו טוב.

נכנסתי לאתר שלכם (כל הכבוד על היוזמה - שוב...)
וראיתי את המחירים.

בנאדם - 1100 יורו ? ליומיים ?
גם בדיל טוב יותר לי כמעט פי 2 מזה (טיסה, לינה, אוכל) -
וזה, לפי חישוב שלי, כמעט 12000 ש"ח...
אין לי ספק שגם אתה חושב שזה לא מעט -
נכון ?

אם כבר נכנסנו לזה - יש כבר עלויות לאליפות עצמה ?

יש לכם טיפים נוספים מעבר למה שכבר יש באתר ?
נאמר דילים טובים, מקומות לאכול באיזור, מקומות בילוי,
איך מביאים ציוד (לסחוב חליפה + קסדה + מגפיים) ?

ושוב - בהצלחה.
מה שיקרה עם היוזמה שלכם חשוב לנו בארץ במיוחד
לאור מה שקורה ליוזמות דומות בארץ, רעה המסלול בכוכב יאיר.
אופנועים >>
לצפיה ב-'רעה = ראה כמובן'
רעה = ראה כמובן
27/01/2010 | 13:55
5
לצפיה ב-'קצת תשובות ...'
קצת תשובות ...
27/01/2010 | 22:01
5
1100 יורו ליומיים זה מחיר סביר לחווית אקסטרים (ראה את כל הקורסים שמסלולים עושים בטורקיה או קורסי דריפטינג שלהם באירופה - זה לא זול ולפעמים
הרבה יותר יקר) - אין ספק שהמחיר שלנו לא זול אבל זה לא בשמיים(תלוי למי כמובן), כל אחד עושה את השיקולים שלו (על הקורס של ההונגרורינג אנשים שילמו 1500 יורו אם אינני טועה וזה היה יום אחד).
סתם לידע כללי - השכרת אופנוע מירוץ ביוון עולה קרוב ל 350 יורו ליום (ואתה יכול לשאול מי שכבר עשה זאת כולל עבדך הנאמן) כך שאנחנו כבר עם 700 . תוסיף דמי כניסה למסלול שזה 60 יורו ליום יעני 120, תוסיף גם דלק (60-100) ואל תשכח צמיגים ועברת כבר את ה 1100 מזמן ולא קיבלת שום הדרכה מסודרת . כמו שאמרתי ההגעה לשם עליך בלי קשר (וזה יוצא בערך 500 דולר כולל מלון בדכ) כך שהסכום הכולל יותר קרוב ל 7000 ש"ח. אוכל נורא זול שם וכך גם המלונות.

לגבי האליפות, יש לי חדשות טובות כנראה והתאריך המשוער אמור להיות אמצע אפריל ( אנחנו עובדים על תמחור האירוע כרגע ובקרוב תצא הודעה מסודרת - אין לנו כוונות רווח
בארגון האליפות ומטרתנו היא לקדם את הנושא הזה), נכון לרגעים אלו יש קרוב ל 15 איש שמשתתפים במאה אחוז ואנחנו שואפים להגיע ל20-25 רוכבים.
אנו עובדים על הכנת חבילה קומפלט כולל אופנוע מירוץ (מספר מאוד מצומצם) וחבילה למי שמעוניין לבוא עם האופנוע שלו. מבטיח לעדכן בקרוב

לגבי הציוד - כל אחד צריך להגיע עם הציוד שלו.
אופנועים >>
לצפיה ב-''
25/01/2010 | 22:39
1
לצפיה ב-'אחת הפרסומות הכי ארוכות ראיתי מעודי'
אחת הפרסומות הכי ארוכות ראיתי מעודי
26/01/2010 | 20:00
6
אבל נשמע כיף ענק!
אופנועים >>

הודעות אחרונות

21:05 | 13.09.19 נמלה עוקצת
10:37 | 05.09.19 אוהבותה
14:40 | 14.08.19 TS250X1
08:00 | 31.07.19 יהודה אל
07:58 | 31.07.19 יהודה אל
14:01 | 24.07.19 alikoneamn
00:11 | 28.06.19 יהודה אל
14:29 | 22.06.19 דוש שבילים
07:20 | 11.06.19 כRובי
07:12 | 06.06.19 Nim27
23:06 | 21.05.19 hagi1934

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ