קניית אופנוע בארה"ב - כמה שאלות

Gillius

New member
קניית אופנוע בארה"ב - כמה שאלות

אני מחפש לשמוע עצה ממישהו שיש לו קצת הכרות עם הנושא (גיא? רענן?) הגעתי לפני קצת יותר מחודש, ואני רוצה לקנות משהו. כרגע יש לי רק רשיון בין-לאומי (מלא) אבל עד שאני אקבל מספר social security כבר יהיה חורף (אמיתי, לא כמו בארץ) האם אני יכול לבטח את עצמי במצב כזה? מה קורה למשל כששוכרים אופנוע? האם בסוכנות מקבלים איזשהו ביטוח גוף נגד תאונות? אני פשוט מחפש איזשהו הסדר שיאפשר לי להתחיל לרכוב מבלי להיכנס לחובות ענק במקרה של תאונה חו"ח תודה!
 

RaananC

New member
היי גיליוס ברוך בואך

ראשית אני ממליץ לך לקרוא את הטור הבא:http://www.fullgaz.co.il/archive/feb-07/news/fg30477-raanan-7.php אומנם מתייחס לאופנועי אספנות בעיקר אך מדבר גם על רישוי, ביטוח ועוד. לגבי קניית אופנוע זה תלוי היכן אתה נמצא. אם אתה נמצא בחציה הצפוני של ארה"ב היכן שהחורף מושלג וקר מאוד (30- צלסיוס) אזי כדאי לחכות עם קניית האופנוע לסתיו או לתחילת החורף מכיוון שמחירים מושפעים מעונות השנה והם יורדים פלאים לקראת החורף. האמריקאים (אלו שמוכרים) מתים להפטר מהאופנועים ויהי מה, את שלי קניתי בינואר ביום מושלג האופנוע עמד למכירה במשך שלושה חודשים והמחיר ירד מ-1500 ל-840 כולל הובלה של האופנוע לביתי על ידי המוכר. האמריקאים בניגוד אלינו רואים באופנוע כתחביב ולא ככלי תחבורה יום יומי ולכן מאוד שכיח למצוא אופנוע בן 30 שנה שעשה רק 9621 מייל מקוריים (כמו שלי) ונראה כאילו הרגע קרעו לו את הניילונים. למעט הפעם ב... שהם מוציאים את האופנוע לסיבוב וגם זה רק כשיש יום יפה, שאר הזמן האופנועים בגאראג' שלחלקם אפילו יש גאראג' ממוזג. וזה אפילו מצויין במודעת המכירה, אוחסן בגאראג' עם בקרת אקלים. לדעתי קח את הזמן וחפש בסבלנות עד שתמצא את האופנוע המושלם בשבילך. המקום לחפש מודעות מכירה הוא בעיקר קרייליסט http://www.craigslist.org/about/sites לפי האיזור שבו אתה נמצא. המחירים במודעות בקרייגליסט הרבה יותר נמוכים מ-EBAY. לגבי ביטוח, הביטוח המינימלי בארה"ב הוא צד ג' המכסה את הצד השני, הוצאות רפואיות בתאונה מכוסות על ידי הביטוח הרפואי. שיקום מתאונה מכוסה על ידי ביטוח חיים/אובדן כושר עבודה. אינך צריך מספר ביטוח לאומי כדי לרכוש רכב או בשביל הביטוח. מה שכן בשביל הביטוח אתה צריך כתובת מגורים בארה"ב. מחיר הביטוח תלוי בסוג האופנוע, שנה ונפח, כמו כן הוא ההבדלים בין החברות הוא גדול. אני דרך אגב עדיין על הרישיון הישראלי ואין בעייה מבחינת חברת הביטוח. על האופנוע שלי, סוזוקי GS750 שנת 78 אני משלם 103$ לשנה. בזמן הרכישה המוכר נותן לך מעין קבלה (מדפיס ב-WORD) הנקראת BILL OF SALE שבה מצויינים פרטי העסקה והמחיר בעיקר, שמור את זה מכיוון לאחר מספר חודשים תקבל מכתב מהמחוז שלך שאתה צריך לשלם מס קנייה על הרכב שקנית ואתה צריך לשלוח להם העתק של "הקבלה" הזו. כאן במחוז קוק באילינוי המס הוא 0.075% ממחיר הקנייה. מלבד הקבלה המוכר צריך לחתום על ה-TITLE, זהו בעצם שטר הבעלות על האופנוע והוא בצבע וורוד, אל תקנה רכב ממוכר שאין לו את המסמך הזה מכיוון שאח"כ הבירוקרטיה מסובכת יותר. אחרי שהשלמת את העסקה אתה הולך עם הקבלה וה-TITLE לכל מקום שבו ניתן להוציא מה שנקרא MONEY ORDER אלו מקומות ששם ניתן לשלם מיסים, למשכן את האוטו ולקחת הלוואה וכדומה. שם אתה מציג את ה-TITLE החתום ואת הקבלה על המכירה ואתה מקבל רישיון רכב זמני ולחיות רישוי זמניות, אחרי שבועיים תגיע לאותו מקום ותקבל את לוחיות הרישוי הקבועות ואת רישיון הרכב, זה תקף לשנה וכל שנה צריך לחדש. באילינוי החידוש הוא פשוט תשלום אוןליין או בדואר במדינת ניו-יורק החידוש כרוך בטסט כל מדינה והחוקים שלה. מקווה שאתה לא בקליפורניה מכיוון ששם הכי יקר, וגם אין עונות שנה כך שהאופנועים שומרים על המחיר. זהו, הולך לישון עכשיו מקווה שלא שכחתי כלום, אם משהו לא ברור אל תהסס לשאול, אם תרצה אתן לך את הטלפון שלי גם אבל זה במסר.
 

M O R M

New member
../images/Emo229.gif../images/Emo45.gif../images/Emo124.gif../images/Emo88.gif../images/Emo106.gif קנית אופנוע

קנית אופנוע בארה"ב תשובה מעולה לטאגליין.
 

guye2

New member
שופו על הפרטים :)

כמה דברים\הבדלים קטנים. אתה יכול לשלם למוסך שיעברו על האופנוע לפני הקניה ולבקש שיסבירו לך על ריג'קטים אבל אין להם התחייבות חוקית כמו בישראל. המחיר שאתה רושם במסמך הוא בעל הרבה משמעות למיסוי שתשלם ורוב האמריקאים ירשמו שם כל סכום שתבקש כל עוד זה בתחום ההגיוני. המחיר שאתה רושם במסמך הוא בעל משמעות בתביעת ביטוח , זה תלוי מדינה ותלוי ביטוח אבל אם רשמתה 5000$ קניתה ב 7500$ יש סיכוי שהביטוח ישלם לך את ה 5000$ שהצהרתה עליהם ולא את השווי האמיתי של 7500$. בניו-יורק קיבלתי את הלוחיות במשרד הרישוי על המקום אבל המוכר השאיר את שלו אצלי למיקרה שתהיה בעיה(לא הייתה), זה לגיטימי שמוכר יקח את הלוחיות ברגע המכירה. תתקשר מראש אפילו מספר ימים כדי לקבל אישור טלפוני\פקס\מכתב שאומר שהאופנוע הוא ללא תביעות\עיקולים וששולם לגמרי , בניו-יורק כמו בניו-יורק הם אנטיפטים ולוקח זמן לקבל זאת. למרות שהציוד פה זול משמעותית, בחודשים הראשונים כסף עף מהידים, תביא כמה שיותר ציוד מהארץ ותקנה לאט לאט, באופן אישי חוץ מקסדה הכול אצלי יד שניה. אין סיבה לא לקנות אופנוע ממדינה אחרת אם הוא זול יותר, טיסה זה 100$ למדינה קרובה אם מזמינים את הכרטיס מספיק זמן מראש. אני חושב ששילמתי 9% מס על הקניה. לוחיות רישוי זה עוד כסף. אם עשיתה קורס רכיבה בארץ תרגם לאנגלית יש סיכוי טוב שהביטוח יכיר בכך. לך לכאן זה יעזור. http://www.dmv.org/
 

Gillius

New member
תודה!

קיבלתי ממקומיים כל מיני הסברים על ה title , ויש גם ארגז של ציוד רכיבה שעתיד להישלח מישראל שוב תודה!
 

Gillius

New member
../images/Emo45.gifתודה רבה!

אני גר באינדיאנפוליס, יצא לי כבר לדפדף בקרייגסליסט, כמו שאמררת עדיף לחכות לחורף לפני הקניה אבל אני עדיין רוצה להספיק לרכב עוד הקיץ, כי כשיתחיל החורף אני אוכל לשכוח מרכיבות. אני בהחלט שוקל לקנות אפילו משהו קטן נפח,אולי משהו קסטומאי כדי לסמן V לפני שאני עובר לאופנוע כביש יותר ספורטיבי. אני זוכר שבזמנו קראתי את הטור שלך מפולגז, אבל לא מזיק לקרוא שוב שוב תודה!!
 

RaananC

New member
אווו.... אני רואה שאנחנו שכנים

אני מניח שאתה יודע שבסוף אוגוסט ה-GP מגיע אליך, אני בכל אופן מגיע לשם. שנית, נסה לחפש גם באילינוי ובפרט בשיקגו, המרחק ממך בנסיעה הוא כשלוש שעות. כשאני חיפשתי אופנוע אז חיפשתי גם באינדיאנה ובוויסקונסין לא רק באילינוי, ממני אינדיאנאפוליס זה 3 שעות ברכב ומילווקי כשעה וקצת. אם אתה מוצא משהו מעניין לפעמים שווה להשקיע את הנסיעה הזו. אם יש לך רכב עם וו גרירה אזי אתה יכול להשכיר ב-U-HUAL עגלה במחיר של 14 דולר ליום על מנת להביא את האופנוע.
 

Gillius

New member
יש כבר כרטיסים ../images/Emo13.gif

רק לקוות שלא ירד גשם, אני אנסה להרחיב קצת את החיפוש למרות שגם מקומית אפשר למצוא כל מיני דברים מוזרים ומעניינים.
 

r929

New member
קנה מיד פרטית ותחסוך הרבה כסף לעומת דילר

לפי המיקום שלך ביבשת קנה ישר drag bike
 

zelig0n

New member
ציינו כבר את הרוב לכן אנסה רק לחדד ואולי

להוסיף איזה טיפ או 2. דבר ראשון, אין קשר בין רכישת כלי רכב ל-#SS, כל אחד יכול לרכוש מה שבא לו כולל תיירים וכו'. אתה תמיד יכול לבטח את עצמך, בכל מצד, הבעיה תהיה במחיר. אם יש לך רשיון מקומי (של אותה סטייט בה אתה נמצא) הביטוח יהיה זול משמעותית מכל רשיון אחר. לגבי הרכישה, למרות ההמלצות שקיבלת לחפש ב-Craig's list (או בקיצור CL) אני הייתי ממליץ לחפש בפורומים המקומיים. זה לא שאין מציאות ב-CL, אפשר למצוא שם דברים טובים במחירים מעולים, הקטע הוא שבפורומים החבר'ה כבר מכירים אחד את השני וחותכים את המחיר מראש, כך שאתה מתחיל את המשא ומתן מהמחיר הנמוך
. כמו כן תוכל לבדוק את ההסטוריה של החבר בפורום ולמצוא בעיות שהוא שאל עליהם לגבי הכלי, אולי סיפר על תאונות שעבר, סגנון הרכיבה שלו וכו'. בהצלחה.
 
למעלה