מדריך ל"בניית" מצבר !

NeeD 4 SpeeD

New member
המשך 3

עוד תמונה... שימו לב , הרכיב לא מאזן ! הוא רק מראה את המתח . זהו לבינתיים.
 

Dresdner

New member
חברה גרמנית שמתעסקת בזה

בעיקר למרוצים ששם אין מערכת טעינה ממליצים לאזן את התאים פעם עד פעמיים בשנה, הם גם מוכרים מאזן חיצוני ב40 יורו
 

Dresdner

New member
../images/Emo45.gif כל הכבוד על ההשקעה

אני כבר חושב לעשות או לקנות את הפרוייקט הזה כבר כמה חודשים אבל המצבר המי&%ן הזה לא רוצה למות. בכל מקרה בתמונה פרוייקט כמו שלך רק עם "קצת" יותר תאים
 

dblast

New member
נראה מגניב לאללה

מקווה שיעבוד. תעדכן אותנו. לפי מה שאני מבין מהלינק באיביי, התאים פורקו ממכשיר ואז נמכרו. מעניין איזה מכשיר זה היה.
 

Pumi

New member
אין מה להגיד. פיצוץ../images/Emo45.gif

כשאני אמצע איך, אני אדחוף את זה לטאגליינס
 

iec

New member
אוי ואבוי פיצוץ מתחת למושב...../images/Emo152.gif

 

zelig0n

New member
../images/Emo72.gif../images/Emo45.gif תודה

ניסיתי (וכנראה גם הצלחתי) להבין מהר לפני שהבנת הנקרא יבוא לחפור ולסבך את העניינים
.
 

Ninja

New member
כל הכבוד על ביצוע הפרוייקט והמדריך המושקע../images/Emo45.gif

 

lekner

New member
../images/Emo122.gifואללה בניתי כזה לפני שנה

לטיסן שלי ובכלל לא חשבתי שזה יעבוד לאופנוע יש לי מדריך שלם כולל תמונות איך לפרק את הסוללת מסוללת DEWALT האמת אצלי מוחברות הסוללות גם במקביל זה מגדיל את הקיבול (ביחס לכמות הסוללות במקביל) ומשאיר את אותו מתח אני חושב שלקנות סוללה של dewalt ב איביי יהיה יותר זול מאשר תאים בודדים רק לשים לב שזוהי סוללת ליטיום יון ולא ליטיום פולימר (רגילה) אם זה מעניין מישהו אני אחפש את זה ויעלה לפורום כל הכבוד על היוזמה
 
מה לגבי טעינה? הם לא דורשים משטר טעינה מיוחד

או איזשהו שבב לניהול הטעינה או להגבלה שלה? אין בעיה סתם לחבר למערכת הטעינה של האופנוע? האם המתח של מערכת הטעינה מספיק בשביל לטעון אותם?
 

NeeD 4 SpeeD

New member
כל עוד מתח הטעינה באופנוע שלך לא עובר

את ה 15V , אז אין שום בעיה. זרם הטעינה ה"מהירה" המומלץ פר תא הוא 10A .בחיבור מקבילי ,כמו שבניתי - 20A . עד עכשיו , זרם הטעינה לא עבר אצלי אמפרים בודדים .לא חושב שאפשר בכלל להגיע לזרם טעינה כזה עם מתח טעינה של 15V .אולי אם איכשהו תפרוק את התאים עד הסוף בכוונה , לא ניסיתי .הסטרטר יפסיק לעבוד הרבה לפני שהתאים יתפרקו עד לרמה כזאת... מתח טעינה DC מומלץ פר תא הוא 3.6V . במקרה של טעינת פולסים ,ה"pulse charge cut-off" המומלץ הוא 3.8V . אם אתה רוצה לשמור את מתח הטעינה פר תא על 3.6V , תוכל לחבר דיודה של 20A בתור לסוללה . אבל לדעתי מיותר ביותר. בכל מקרה , התאים לא רגישים להתעללות , כמו שהיצרן אומר "excellent abuse tolerance" .אפשר לקצר / לטעון במתח מוגזם ללא דרמות . התאים לא מתפוצצים בדומה לסוללות ליטיום פולימר.לכן גם לא דרושה בקרה מיוחדת.כמובן שהתעללות כזאת פוגעת בקיבול התאים. עד עכשיו , הסוללה אצלי עובדת מצויין (כרגע מחוברת לגראנד דינק , הסטרטר מסתובב יותר מהר מהמצבר המקורי) .גם התאים שומרים על איזון , למרות שאין לי כרגע שום מעגל איזון (בתהליכי בנייה "לכל מקרה")
 
ידעתי שזה מזכיר לי משהו

באחד המירוצים העולמיים של הבריטן במירוץ בליגת ה-BOTT (סוג מירוצים נחשב מאד שהיה נפוץ בשנות ה-80 שנקרא "באטל אוף ד'ה טווינס" למנועי 2 ציל'), רץ רוכב אוסטרלי קטן קומה ששמו נשמט לי ושרכב על הבריטן הרשמי אל ניצחון מוחץ, עד שלפתע כבה המנוע והניצחון הושלך לפח. הניצחון הזה היה אמור להיות היסטורי, שכן באותם זמנים שלט הדוקאטי 851 במסלולים, אותו 851 שהיה אלוף הסופרבייק באותם ימים בידיו, אם אני לא טועה, של ריימונד רוש. בבדיקה שלאחר המירוץ, התברר שמה שגרם לכשל היה מצבר האופנוע ששבק חיים. הקוריוז הוא, שהמצבר היה החלק היחיד בבריטן שלא היה מייצור עצמי.
 

NeeD 4 SpeeD

New member
במירוצים משתמשים במערכת "טוטל לוס"

זה אומר - מצבר קטן (היום בדרך כלל מסוג ליטיום פולימר) אשר אמור לספק חשמל לכל האלקטרוניקה וההצתה של האופנוע (לא יכול להניע את האופנוע) . באופנוע מירוץ אין מערכת טעינה! לכן אחרי שהמירוץ נגמר , המצבר מרוקן . אין את הבעיה הזאת באופנועי כביש .
 

W i z

New member
קרוב - זה היה הרגולטור שדפק אותו

והוא אכן החלק היחיד שלא היה מיצור עצמי.
 
למעלה