לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2919929,199 עוקבים אודות עסקים

פורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.
x
הודעה מהנהלת הפורום
המשך >>

לצפיה ב-'מדריך ל"בניית" מצבר ! '
מדריך ל"בניית" מצבר !
<< ההודעה הנוכחית
17/07/2009 | 19:25
73
4252
במדריך הבא אסביר איך להכין בבית מצבר לאופנוע "סופר קל משקל" ומשמעותית יותר זול ממצבר קנוי יעודי , לפחות כך הדבר לאופנועי ספורט .
אני הכנתי כזה ל R1 שלי (גם פרסמתי את המדריך בפורום היעודי) , כך שכל ההשוואות מתייחסות למצבר מקורי של R1 .

קודם קצת רקע ונתונים :
יש חברה בשם a123 systems ,אשר המציאה טכנולוגיה חדשה של סוללות .הטכנולוגיה היא תאים מסוג Nanophosphate™ lithium ion  .
כרגע יש 2 סוגי תאים למכירה (כבר שנתיים), בעתיד אתם כבר תראו רכבים חשמליים משתמשים בסוללות האלה , אבל כרגע אני לא חושב שניתן להשיג אותם .
אני אתייחס לתא היותר גדול , בעל קיבולת של 2300ma/h.
מה שמיחד בתאים האלה הוא ההספק פר משקל - 3000W ל 1 ק''ג , זרם פריקה גבוהה מאוד - 70A- continious (לתא בודד) ואפשרות לזרם טעינה גבוהה - 10A .
התאים האלה נקראים בקצרה  LiFePO4  , למרות הנתונים המרשימים , זאת לא הטכנולגיה עם הספק פר גרם הכי גבוהה , סוללות מסוג ליטיום פולימר בגיעות לנתונים עוד יותר מרשימים , אבל אין מצב לטעון אותם בזרמים גבוהים , כך שהם לא רלוונטיים לאופנעים או רכבים .
עוד משהו מאוד מיוחד בסוללות האלה - הן לא מסוכנות , לא מתפוצצות או נשרפות בשום מצב , יחסית לסוללות ליטיום אחרות .
אופנועים >>
לצפיה ב-'תאי ה A123'
תאי ה A123
17/07/2009 | 19:31
321
A123 , כך נקראים התאים .
אגב , גם אורך החיים של התאים האלה מאוד מרשים .נתוני יצרן :
Nominal voltage: 3.3V
Nominal capacity: 2.3Ah
Core cell weight: 70 grams
Internal impedance: (1kHz AC) 8 mΩ typical
Typical fast charge current: 10A to 3.6V CCCV
70A continuous discharge
120A, 10 sec pulse discharge
Cycle life at 10C discharge, 100% DOD: over 1,000 cycles

אופנועים >>
לצפיה ב-'השוואה בין מצבר מקורי לבין הA123'
השוואה בין מצבר מקורי לבין הA123
17/07/2009 | 19:49
472
בתמונה אפשר לראות את מצבר הג'ל המקורי של R1 (בצד שמאל) בהשוואה לסוללת ה A123 שבניתי
(אל תתיחסו לחוטים הצבעוניים שיוצאים משם בשלב זה , יותר מאוחר אסביר מה זה...)

השוואה :
מחיר:
מחיר מצבר מקורי (נבדק לפני חודשיים במטרו ו"יאוסה") - בין 1100 ל 1200 שח , פחות או יותר .
מחיר בניית ה A123 - סביבות ה120$ + ישארו כמה תאים ספייר , סך הכל תלוי באיזה חומרים משתמשים בבניה , אפשר גם לבנות אחת בפחות .

משקל :
משקל מצבר מקורי - 4.616 ק''ג
משקל סוללת ה A123 , כולל כל הכבלים בתמונה - 698 גרם (חיסכון של פאקינג 4 קילו , אתם מבינים ?!)
לאופנועי סופר מוטו , משקל המצבר ירד גם ל 380 גרם בערך , יותר פרטים בהמשך.

קיבול :
מצבר מקורי - 10A/H
מצבר A123 -
4.6A/H  , נכון , זה בערך חצי מהקיבול של מצבר מקורי , אבל יש עוד כמה יתרונות לסוג התאים האלה ,אם לא נוגעים בהם , המתח כמעט ולא יורד גם אחרי שנה! במצבר רגיל יש "פריקה טבעית" גם כשהאופנוע מכובה .
כך שמאוד קשה להשוות מהבחינה הזאת .יש חברה מסחרית שכבר קלטה את הטריק ומוכרת מצבר כזה לאופנועים במחיר של 250$ , עד עכשיו א ראיתי תלונות , אז כנראה שזה עובד , גם אם יש מערכת אזעקה לאופנוע .

אופנועים >>
לצפיה ב-'עכשיו רק נשאר לי לחסוך כסף ולקנות R1'
עכשיו רק נשאר לי לחסוך כסף ולקנות R1
17/07/2009 | 19:57
157
בינתיים אסתפק בעררררק 1
אופנועים >>
לצפיה ב-'חומרים דרושים :'
חומרים דרושים :
17/07/2009 | 20:08
6
409
תאי הA123 ,
אני הסגתי את התאים באי ביי , מחנות שנקראת heli-model . הסוללות האלה משמשות במקור לכלי עבודה גדולים (פטישון , קאנגו וכו) .הסינים האלה מפרקים את התאים מתוך סוללות נטענות לאותם כלים חשמליים של חברת dewalt ,שיש לה שם מפעל .
אני הזמנתי 12 תאים , כאשר אני השתמשתי ב 8 . הפתיע אותי שכל התאים היו בסדר .
באותה חנות , אפשר למצוא מחירות של 12 או 20 או יותר תאים בבת אחת .אם הרבה חבר'ה הולכים לבנות אחת כזאת , כדאי להזמין כמות גדולה של תאים בבת אחת .

לאופנוע קטן (500 סמק ופחות) מספיק להשתמש ב 4 תאים בלבד , אשר יורידו את משקל הסוללה לפחות מ 400 גרם .
(יש לבדוק מה ההספק המקסימאלי של הסטרטר באותו אופנוע , לדעתי מומלץ להשתמש ב 8 תאים במקרה והספק הסטרטר הוא מעל 700W )
בכל אופנוע תחרותי כמו סופרמוטו וכאלה , מספיק 4 תאים לדעתי , חוסך מקום ומשקל .
הנה לינק ל 12 תאים כאלה מאיביי (במקרה שיעבוד )

http://cgi.ebay.com/12-X-A123-2300-Li-Ion-Nano-Pho...


במקרה ולא עובד , מספר מוצר באיי ביי הוא 250464723818
אופנועים >>
כתובות אינטרנט מצורפות:
לצפיה ב-'חומרים דרושים , המשך'
חומרים דרושים , המשך
17/07/2009 | 20:16
5
271
בידוד מתכווץ :
אני השתמשתי בבידוד מתכווץ קל מאוד שמשמש לסוללות טיסנים .
אם מישהו הולך לבנות את הסוללה באותה צורה כמוני (אגב ממש לא חייבים , כל אחד יכול להמציא שיטה לעצמו) יש צורך ב 2 גדלים , 145 ממ ו 72 ממ .
להשיג באתר הבא (או איפה שבא לכם , מצידי , תשתמשו באיזולירבנד)
http://www.battlepack.com/A123.asp

אני גם בניתי חיבור מהיר לניתוק הסוללה מהאופנוע , במקרה הצורך , אם מישהו רוצה זה נמצא באותו אתר
http://www.battlepack.com/Misc.asp

הכוונה ל "75 Amp Single 1 Black and Red"  , צריך להזמין 2 כאלה (2 אדומים ו 2 שחורים)
אופנועים >>
לצפיה ב-'חומרים דרושים , המשך 2 '
חומרים דרושים , המשך 2
17/07/2009 | 20:23
4
247
כדי לחבר את התאים ביחד , אפשר להשתמש בכבל  חשמל עבה , או בפסי מתכת .
יש פסים מיוחדים שמיועדים במיוחד לתאים האלה , הם מיוצרים ע''י חברת hyperion , אבל מאוד קשים להשגה משום מה .
אם מישהו רוצה בכל זאת פסים כאלה , אני ארשום פה מייל של בחור שהשיג לי כמות לא רעה .
אפשר גם לשלוח לי הודעה פרטית , נראה לי יש לי כמה ספייר .
ככה נראים הפסים :
אופנועים >>
לצפיה ב-'חומרים דרושים ,המשך 3'
חומרים דרושים ,המשך 3
17/07/2009 | 20:33
3
228
כדי להלחים את התאים , צריך מלחם חזק (לא 20W!) בעל קצה עבה , משהו רציני .אחרת אתם תחממו את התאים יותר מדי ,עד שתצליחו להמיס את הבדיל.התאים האלה לא אוהבים חום במיוחד , חימום יתר יפגע בקיבול שלהם .

כמובן , צריך בדיל ונוזל הלחמה "פלוקס" או איך שקוראים לזה , מאוד יקל את העבודה .

וגם קצת נייר שיוף .

למרות כל מה שרשמתי , אני כמו דביל חסר סבלנות השתמשתי במלחם בעל קצה חד יחסית , כי זה מה שהיה לי

ויש גם צורך בפן לשיער (תבקשו מה ) כדי לכווץ את הבידוד .אם תזמינו את אותו הבידודשאני השתמשתי בו , אין צורך בבלוואר , מספיק הפן לשיער.
אופנועים >>
לצפיה ב-'חומרים דרושים ,המשך 4'
חומרים דרושים ,המשך 4
17/07/2009 | 21:56
202
חוטי חיבור .
צריך כבלים מספיק עבים שיעמדו בזרמים הגבוהים בזמן ההתנעה . אני השתמשתי בגייג' 4 , לדעתי גייג' 8 הוא מספיק טוב.
ניתן להשיג כבלים כאלה באורך שתרצו (מספיק מטר אחד לדעתי) , בחנויות שמתקינות מערכות סטריאו לרכב וכאלה.
אופנועים >>
לצפיה ב-'פלקס. (Flux) '
פלקס. (Flux)
19/07/2009 | 16:30
1
130
לצפיה ב-' '
19/07/2009 | 16:40
45
לצפיה ב-'יאללה, תתחיל להתאים אחד ל XT ואחד ל DR650'
יאללה, תתחיל להתאים אחד ל XT ואחד ל DR650
17/07/2009 | 20:12
4
126
ואיפה המדריך

הבירות, עליי. .
אגב, הפסדת אחלה מנגל שבעולם, עד עכשיו אני עם הטעם בפה .
תאלץ להמתין עד אחרי המילואים שלי .
אופנועים >>
לצפיה ב-'רסמי אחד המינגולים המוצלחים'
רסמי אחד המינגולים המוצלחים
17/07/2009 | 20:15
1
62
לצפיה ב-''
17/07/2009 | 20:44
5
לצפיה ב-'למה ככה אתה מבאס אותי '
למה ככה אתה מבאס אותי
17/07/2009 | 20:19
1
105
גם ככה כרגע תקוע בעבודה כל הלילה .....
אופנועים >>
לצפיה ב-'יאללה, בקטנה. אחורי המילואים נקבע שוב.'
יאללה, בקטנה. אחורי המילואים נקבע שוב.
17/07/2009 | 20:37
33
לצפיה ב-'לא מזמן העלתי שירשור שמתעסק במשהו דומה'
לא מזמן העלתי שירשור שמתעסק במשהו דומה
17/07/2009 | 20:28
3
114
של חברת SPEEDCELL שממה שקראתי בכמה פורומים זה עובד יופי, מה שלא יצלחתי למצוא זה כמה זמן זה מחזיק?
ובקשר למחיר 60 דולר זה לא זול יותר ממצברי ג'ל שנמכרים באי ביי ב45 יורו.

SPEEDCELL טוענים לשימוש בFerrous cells שאמורים להיות טובים אבל אין לי מושג במה
  
אופנועים >>
לצפיה ב-'הם משתמשים בA123 !'
הם משתמשים בA123 !
17/07/2009 | 20:36
2
141
ומזיינים את המוח , כי הם מוכרים את הסוללה שלהם ב250$ .
תראה את הנתונים של המצבר , הם אחד לאחד למה שיצא לי   
אני עדיין בתהליכי ניסויים על הדבר הזה , כך שלא יכול להשוות אותה לאורך זמן של מצבר .
יש גם בחור שקנה ת הSPEEDCELL המקורית , בינתיים עובד בסדר .
אופנועים >>
לצפיה ב-' צודק הרגע ראיתי'
צודק הרגע ראיתי
17/07/2009 | 21:58
1
86
שמישהו שמוכר אותם כותב במפורש שבפנים יש תאים של A123.

מצאתי באיביי מוכר מסין שמוכר את העסק כבר מוכן ב20 יורו (4 תאים) יש לך מושג מהם החוטים הנוספים שנראים שם?
אופנועים >>
כתובות אינטרנט מצורפות:
לצפיה ב-' תקרא למטה "למתקדמים"'
תקרא למטה "למתקדמים"
17/07/2009 | 22:13
83
לצפיה ב-'אופן ההרכבה :'
אופן ההרכבה :
17/07/2009 | 20:41
7
189
קודם כל , הנה תמונה שתמחיש לכם את גודל התאים , יחסית לסוללות אצבע רגילות.
ככה נראים התאים מאיי ביי .
אופנועים >>
לצפיה ב-'המשך '
המשך
17/07/2009 | 20:51
6
170
כמו שרשמתי בהתחלה ,המתח של כל תא הוא 3.3V .
חיבור 4 תאים בטור נותן מתח של 13.2V - מושלם
כדי לספק זרם יותר גבוהה וגם לשפר את קיבול הסוללה , חיברתי עוד 4 תאים במקביל .
כמו שרשמתי מקודם , אופנועים קטנים יכולים להסתפק ב 4 תאים בתור בלבד ,המדריך שאני רושם פה זה לחיבור 8 תאים , לאופנועים "גדולים" יותר .
אם מישהו רוצה לבנות מצבר לרכב מהתאים האלה , צריך להוסיף עד 4 תאים במקביל ...אולי אפילו 2 שורות .

קיצר , דבר ראשון שעשיתי היה להוריד את  בידוד הנייר מהתאים . למרות שהו דיי טוב , העדפתי שרינק .אתם תחליטו מה טוב לכם .
הבידוד פשוט מחליק החוצא , הוא לא מודבק .
אופנועים >>
לצפיה ב-'נא לשים לב ל (+) ו ה (-) !!!!!'
נא לשים לב ל (+) ו ה (-) !!!!!
17/07/2009 | 20:54
5
142
בניגוד לסוללות אצבע רגילות , ה (+) של התא הוא גוף התא עצמו .כאשר העיגול הקטן הוא ה(-) .
לא להתבלבל!!!
(ראו סימון תמונה קודמת)
אופנועים >>
לצפיה ב-'המשך 2 '
המשך 2
17/07/2009 | 21:00
4
165
יש לשייף את איזור החיבורים של התאים בכל צד , ככה שהבדיל ידבק יותר טוב.
אחרי זה , יש לחתוך 4 חתיכות מהשרינק הקטן (עובי 72ממ) , כל אחת באורך 75ממ ולדחוף בפנים זוג תאים עם הפלוס והמינוס פונים באותו כיוון.
יש למקם את התאים בדיק באמצע  ראו תמונההההה
אופנועים >>
לצפיה ב-'המשך 3'
המשך 3
17/07/2009 | 21:04
3
147
אחרי שהתאים בתוך השרינק , לוקחים פן ומחממים אותו , לא לחמם בצד אחד עד הכיווץ המקסימאלי! צריך לחמם קצת עד שהו מתכווץ טיפה , אז לעבור לצד שני .בקיצור , לכווץ בהדרגה , אחרת לא יצא טוב.
ככה זה אמור להראות בסוף
אופנועים >>
לצפיה ב-'אופס...'
אופס...
17/07/2009 | 21:05
147
לצפיה ב-'המשך 4'
המשך 4
17/07/2009 | 21:08
1
139
יש לשייף טיפה בין התאים עצמם בצד של ה (+) .
שימו לב שיש מגע ישיר בין הגוף (שהו +) של זוג התאים בשרינק.
מסומן באדם בתמונה
אופנועים >>
לצפיה ב-'המשך 5 '
המשך 5
17/07/2009 | 21:12
130
בסוף , צריכים לצאת  4 זוגות כאלה .
הזוגות חייבים להיות מבודדים טוב אחד מהשני , למי שמרגיש שהשרינק דק מדי , יכול לעשות שכבה נוספת מעל כל זוג.
ככה זה אמור להראות
אופנועים >>
לצפיה ב-'בדיוק הלך לי המצבר במטלון'
בדיוק הלך לי המצבר במטלון
17/07/2009 | 21:16
85
לצפיה ב-'אופן החיבורים'
אופן החיבורים
17/07/2009 | 21:19
1
162
כמו שאמרתי , 4 תאים בתור , אשר מחוברים במקביל ל עוד 4 תאים בתור .
יש לסדר את הזוגות עם ה + וה - כמו בשרטוט (זוהי תמונת צד) , אז , לעטוף את התאים באזיקונים שלא יזוזו
אופנועים >>
לצפיה ב-'אופן החיבורים , המשך'
אופן החיבורים , המשך
17/07/2009 | 21:25
149
בתמונה הבא רואים את תחתית הסוללה . פסי החיבור בין התאים הם בצבע אפור .
גם בתמונה הקודמת רואים את הפסים באפור . כמובן לא חייבים להשתמש בפסים , אפשר להשתמש בכבל שעבה מספיק.
בצד העליון יש גם 2 פסים באמצע , אבל לא ציירתי את הצד העליון , לדעתי זה אמור להיות מובן .

אפשר גם לראות 2 פסים אדומים בתמונה . למרות שבין כל זוג בשרינק יש מגע ביניהם , העדפתי גם להלחים ביניהם , סתם ליתר ביטחות .
כובן , צריך לשות את אותו הדבר בין זוג הפסים בצד העליון של הסוללה.

אופנועים >>
לצפיה ב-'שלב ההלחמות '
שלב ההלחמות
17/07/2009 | 21:33
4
172
זהו השלב הקשה .
יש לנסות לחמם כמה שפחות את התאים .אני שמתי את התאים על המזגן כדי לקרראותה אחרי כל הלחמה
אני גם השתמשתי במלחם בעל קצה חד מדי , אשר גרם להלחמות שנראות רע .
וודאו שהחיבורים טובים ! יזרמו שם זרמים גבוהים!

כמו כן , להזהר לא לקצר שום דבר!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
לפני כל הלחמה , יש למרוח פלוקס על האיזור (או על כבל...)

בהתחלה יש לשים בדיל על איזור החיבורים של כל התאים , כמו שרואים בתמונה
אופנועים >>
לצפיה ב-'המשך'
המשך
17/07/2009 | 21:35
3
149
למרוח בדיל גם על פסי החיבור , או במה שתשתמשו...
אופנועים >>
לצפיה ב-'המשך 2'
המשך 2
17/07/2009 | 21:39
2
146
זהו , כל מה שנותר זה להלחים .
שימו לב לחיבור בין התאים המקביליים (שהו לא חובה , ליתר ביטחון)
זה הצד התחתון של הסוללה.
אופנועים >>
לצפיה ב-'המשך 3'
המשך 3
17/07/2009 | 21:49
1
140
בצד העליון יתחברו החוטים של הפלוס והמינוס לסוללה .
גם שם השתמשתי בפס , אשר חיברו בין 2 הפלוסים ו 2 המינוסים .אז , את  הכבלים עצמם הלחמתי לכל פס .

חשוב מאוד !
בצד של המינוס , להזהר מאוד מגוף הסוללה (שהו +) שמבצבץ טיפה . אני כיסיתי את האיזור בסרט בידוד לחום גבוהה , אפשר השתמש בסתם איזולירבנד גם , רק לוודא שהבידוד מספיק טוב . מעל זה הלחמתי את הפס שמחבר בין המינוסים .
ראו תמונה
אופנועים >>
לצפיה ב-'המשך 4'
המשך 4
17/07/2009 | 21:53
130
כל מה שנותר זה חיבור החוטים עצמם .
שימו לב לפסים להם מתחברים החוטים .
אופנועים >>
לצפיה ב-'סיום '
סיום
17/07/2009 | 22:01
135
בעקרון , כל מה שנותר הוא לשים את החבילה בתוך השרינק העבה (145ממ) ולסגור . אני עשיתי 2 שכבות כאלה ליתר ביטחון .

אופנועים >>
לצפיה ב-'למתקדמים - ייצוב התאים'
למתקדמים - ייצוב התאים
17/07/2009 | 22:11
5
173
כמו שראיתם בטח ,  אצלי יש עוד 5 חוטים דקים שיוצאים מהסוללה .
החוטים האלה מיועדים לבקרה על המתח של כל תא.
הבעיה בחיבור טורי של תאי סוללות , היא האפשרות שהתאים יצאו מאיזון , זאת אומרת שתא אחד יטען לדוגמא ב 3V ותא אחר ב 4V ...דבר כזה יפגע באורך החיים של הסוללה.
אני גיליתי שתאי ה A123 הם מאוד יציבים ושומרים על איזון בצורה טובה מאוד , אבל , אני רוצה להיות יתר בטוח , לכן כרגע אני בתהליך של יצירת מעגל איזון , אשר יאזן את התאים "און ליין" ,בלי שיהיה צורך לפרק או להרכיב משהו מהאופנוע...
בכל מני טיסנים וכאלה , משתמשים בדרך כלל במתאן סוללות אשר מאזן אותם בזמן טעינה . כידוע על אופנוע או רכב זה קצת בעייתי .אין יכולת שליטה על מתח הטעינה יותר מדי , יהיה עוד יותר קשה לשלוט על מתח לכל תא בודד , בגלל הזרמים הגבוהים.המעגלים יהיהו מוגזמים בגודל ובמורכבות שלהם .
לכן מתאן מאזן הוא לא אופציה טובה.
יש לי רעיון למעגל קטן אשר כן יאפשר איזון , אני אעשה כמה ניסויים , ואולי תוך שבועיים או קצת יותר אפרסם אותו גם .
בינתיים , כדי שתהיה גישה לכל תא (זוג תאים מקביל) ,הוספתי 5 חוטים .את החיבורים שלהם ניתן לראות בשרטוט.



אופנועים >>
לצפיה ב-'המשך'
המשך
17/07/2009 | 22:19
2
144
שרטוט יותר פשוט שמראה מה בעצם קורא...
כמו שניתן לראות , החוטים מאפשרים גישה למתח של כל תא .
אפשר אפילו למדוד את המתח עם פלוק , פעם בחודש ככה ולוודא שאין הבדל רציני (לדעתי ,מעל 20mV הבדל בין התאים הוא לא בריא)  בין המתחים.
אופנועים >>
לצפיה ב-'המשך 2'
המשך 2
17/07/2009 | 22:27
1
126
עד שהיה לי מעגל מוכן לביצוע איזון אוטומטי של הסוללה , למי שבכל זאת רוצה לבקר על המתח של כל תא , מצאתי רכיב מגניב ב 3.5 דולר (כולל משלוחה) ,אשר מראה מתח לכל תא בצורה של תצוגה רצה .
מה שרואים בתצגה הוא מס תא ואחריו מצג המתח שלו , אחד אחרי השני. בסוף הקקי גם מרה מתח כולל.
ניתן למצוא את הרכיב כאן :
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.10787

תמונה להמחשה
אופנועים >>
לצפיה ב-'המשך 3'
המשך 3
17/07/2009 | 22:30
117
עוד תמונה...
שימו לב , הרכיב לא מאזן ! הוא רק מראה את המתח .
זהו לבינתיים.
אופנועים >>
לצפיה ב-'חברה גרמנית שמתעסקת בזה'
חברה גרמנית שמתעסקת בזה
17/07/2009 | 22:44
121
בעיקר למרוצים ששם אין מערכת טעינה ממליצים לאזן את התאים פעם עד פעמיים בשנה, הם גם מוכרים מאזן חיצוני ב40 יורו
אופנועים >>
כתובות אינטרנט מצורפות:
לצפיה ב-'מתאן=מטען '
מתאן=מטען
18/07/2009 | 00:24
76
לצפיה ב-' כל הכבוד על ההשקעה '
כל הכבוד על ההשקעה
17/07/2009 | 23:02
94
אני כבר חושב לעשות או לקנות את הפרוייקט הזה כבר כמה חודשים אבל המצבר המי&%ן הזה לא רוצה למות.
בכל מקרה בתמונה פרוייקט כמו שלך רק עם "קצת" יותר תאים
אופנועים >>
לצפיה ב-'נראה מגניב לאללה'
נראה מגניב לאללה
18/07/2009 | 00:29
55
מקווה שיעבוד. תעדכן אותנו.

לפי מה שאני מבין  מהלינק באיביי, התאים פורקו ממכשיר ואז נמכרו.
מעניין איזה מכשיר זה היה.
אופנועים >>
לצפיה ב-'אין מה להגיד. פיצוץ'
אין מה להגיד. פיצוץ
18/07/2009 | 00:39
1
55
כשאני אמצע איך, אני אדחוף את זה לטאגליינס
אופנועים >>
לצפיה ב-'אוי ואבוי פיצוץ מתחת למושב...'
אוי ואבוי פיצוץ מתחת למושב...
19/07/2009 | 14:10
60
לצפיה ב-' תודה'
תודה
18/07/2009 | 01:32
28

ניסיתי (וכנראה גם הצלחתי) להבין מהר לפני שהבנת הנקרא יבוא לחפור ולסבך את העניינים .
אופנועים >>
לצפיה ב-'כל הכבוד על ביצוע הפרוייקט והמדריך המושקע'
כל הכבוד על ביצוע הפרוייקט והמדריך המושקע
18/07/2009 | 04:04
1
33
לצפיה ב-'ואללה בניתי כזה לפני שנה'
ואללה בניתי כזה לפני שנה
18/07/2009 | 09:49
59
לטיסן שלי ובכלל לא חשבתי שזה יעבוד לאופנוע
יש לי מדריך שלם כולל תמונות איך לפרק את הסוללת  מסוללת DEWALT
האמת אצלי מוחברות הסוללות גם במקביל זה מגדיל את הקיבול (ביחס לכמות הסוללות במקביל)
ומשאיר את אותו מתח
אני חושב שלקנות סוללה של dewalt ב איביי יהיה יותר זול מאשר תאים בודדים
רק לשים לב שזוהי סוללת ליטיום יון ולא ליטיום פולימר (רגילה)
אם זה מעניין מישהו אני אחפש את זה ויעלה לפורום

כל הכבוד על היוזמה
אופנועים >>
לצפיה ב-'לינק לתאי A123 מכל העולם באיביי'
לינק לתאי A123 מכל העולם באיביי
18/07/2009 | 09:57
85
אופנועים >>
כתובות אינטרנט מצורפות:
לצפיה ב-'אחלה!!! |כו| (היישר לטאגליינז)'
אחלה!!! |כו| (היישר לטאגליינז)
18/07/2009 | 13:03
31
לצפיה ב-'כל הכבוד ותודה רבה על המדריך המושקע'
כל הכבוד ותודה רבה על המדריך המושקע
18/07/2009 | 13:26
21
לצפיה ב-'מה לגבי טעינה? הם לא דורשים משטר טעינה מיוחד'
מה לגבי טעינה? הם לא דורשים משטר טעינה מיוחד
19/07/2009 | 11:39
5
64
או איזשהו שבב לניהול הטעינה או להגבלה שלה?
אין בעיה סתם לחבר למערכת הטעינה של האופנוע?
האם המתח של מערכת הטעינה מספיק בשביל לטעון אותם?
אופנועים >>
לצפיה ב-'כל עוד מתח הטעינה באופנוע שלך לא עובר'
כל עוד מתח הטעינה באופנוע שלך לא עובר
19/07/2009 | 12:23
4
101
את ה 15V , אז אין שום בעיה.

זרם הטעינה ה"מהירה" המומלץ פר תא הוא 10A .בחיבור מקבילי ,כמו שבניתי - 20A . עד עכשיו , זרם הטעינה לא עבר אצלי אמפרים בודדים .לא חושב שאפשר בכלל להגיע לזרם טעינה כזה עם מתח טעינה של 15V .אולי אם איכשהו תפרוק את התאים עד הסוף בכוונה , לא ניסיתי .הסטרטר יפסיק לעבוד הרבה לפני שהתאים יתפרקו עד לרמה כזאת...

מתח טעינה DC מומלץ פר תא הוא 3.6V .
במקרה של טעינת פולסים ,ה"pulse charge cut-off" המומלץ הוא 3.8V .
אם אתה רוצה לשמור את מתח הטעינה פר תא על 3.6V , תוכל לחבר דיודה של 20A בתור לסוללה . אבל לדעתי מיותר ביותר.

בכל מקרה , התאים לא רגישים להתעללות , כמו שהיצרן אומר "excellent abuse tolerance" .אפשר לקצר / לטעון במתח מוגזם ללא דרמות . התאים לא מתפוצצים בדומה לסוללות ליטיום פולימר.לכן גם לא דרושה בקרה מיוחדת.כמובן שהתעללות כזאת פוגעת בקיבול התאים.


עד עכשיו , הסוללה אצלי עובדת מצויין (כרגע מחוברת לגראנד דינק , הסטרטר מסתובב יותר מהר מהמצבר המקורי) .גם התאים שומרים על איזון , למרות שאין לי כרגע שום מעגל איזון (בתהליכי בנייה "לכל מקרה")


אופנועים >>
לצפיה ב-'ידעתי שזה מזכיר לי משהו'
ידעתי שזה מזכיר לי משהו
19/07/2009 | 14:19
3
66
באחד המירוצים העולמיים של הבריטן במירוץ בליגת ה-BOTT (סוג מירוצים נחשב מאד שהיה נפוץ בשנות ה-80 שנקרא "באטל אוף ד'ה טווינס" למנועי 2 ציל'), רץ רוכב אוסטרלי קטן קומה ששמו נשמט לי ושרכב על הבריטן הרשמי אל ניצחון מוחץ, עד שלפתע כבה המנוע והניצחון הושלך לפח. הניצחון הזה היה אמור להיות היסטורי, שכן באותם זמנים שלט הדוקאטי 851 במסלולים, אותו 851 שהיה אלוף הסופרבייק באותם ימים בידיו, אם אני לא טועה, של ריימונד רוש.

בבדיקה שלאחר המירוץ, התברר שמה שגרם לכשל היה מצבר האופנוע ששבק חיים. הקוריוז הוא, שהמצבר היה החלק היחיד בבריטן שלא היה מייצור עצמי.
אופנועים >>
לצפיה ב-'במירוצים משתמשים במערכת "טוטל לוס"'
במירוצים משתמשים במערכת "טוטל לוס"
19/07/2009 | 14:51
69
זה אומר - מצבר קטן (היום בדרך כלל מסוג ליטיום פולימר) אשר אמור לספק חשמל לכל האלקטרוניקה וההצתה של האופנוע (לא יכול להניע את האופנוע) .
באופנוע מירוץ אין מערכת טעינה! לכן אחרי שהמירוץ נגמר , המצבר מרוקן .
אין את הבעיה הזאת באופנועי כביש .
אופנועים >>
לצפיה ב-'קרוב - זה היה הרגולטור שדפק אותו'
קרוב - זה היה הרגולטור שדפק אותו
19/07/2009 | 23:40
1
49
והוא אכן החלק היחיד שלא היה מיצור עצמי.
אופנועים >>
לצפיה ב-'מצבר!'
מצבר!
20/07/2009 | 09:35
37
לצפיה ב-' תותח. '
תותח.
19/07/2009 | 12:09
20
לצפיה ב-'אתה נהיה יותר אדום מאדום - טאגליינס! + שאלה'
אתה נהיה יותר אדום מאדום - טאגליינס! + שאלה
19/07/2009 | 14:02
2
50
הבנתי שיש מצברי פריקה עמוקה ויש כאלה שלו (לא ממש מבין)

הבנתי שמצברי פריקה עמוקה טובים לאופניים חשמליים ומסוגלים להגיע למתח נמוך פעם אחר פעם בלי בעיה.

מצברים רגילים (לא פריקה עמוקה) מיועדים לתת זרם חזק (התנעה) אבל לא חזקים בהגעה למתח נמוך פעם אחר פעם.

מה ההאופי של התאים האלה? האם הם מתאימים בשימוש לפריקה עמוקה, כלומר מתאימים גם לאופניים חשמליים או שהם מתאימים יותר לזרם התנעה חזק?

תודה ותמשיך לעניין אותנו..
אופנועים >>
לצפיה ב-'כן , הם מתאימים מאוד!'
כן , הם מתאימים מאוד!
19/07/2009 | 15:10
1
54
עובדה שמשתמשים בסוללות האלה במקדחות /פטישונים /קאנגו חשמליים .
לפי הנתונים , אפשר לפרוק ולטעון את הסוללה עד הסוף 1000 פעמים עד שיש ירידה משמעותית בקיבול שלה!  
כמובן שבאופנוע לא תפרוק את המצבר ל0 וטטען אותו מחדש כל פעם , כך שאורך החיים של הסוללה אמור להיות יותר גבוה .
כמה גבוהה? עם הזמן נראה .

החברה הזאת (A123systems) אוטוטו מתחילה למכור גם מצברים שמיועדים לרכבים , אבל לצערי כרגע לא ניתן להשיג אותם .
גם ה"קילה סייקל" , אותו אופנוע דראג משוגע , משתמש בתאים כאלה בדיוק!
ראה קישור ל"קילה סייקל"
אופנועים >>
כתובות אינטרנט מצורפות:
לצפיה ב-'שאלה נוספת.. (היום המגירה שלי מלאה בשאלות)'
שאלה נוספת.. (היום המגירה שלי מלאה בשאלות)
19/07/2009 | 22:38
37
קיימות סוללות פחות חדשניות, אך מוכחות יותר ואולי זולות יותר שאפשר להשתמש בתרגיל הזה?
אופנועים >>
לצפיה ב-'סוד קטן...הסללות הנ"ל נבדקות במעבדה בארץ...'
סוד קטן...הסללות הנ"ל נבדקות במעבדה בארץ...
19/07/2009 | 21:53
4
86
יש לי מידע שלא אוכל לפרסם כרגע...
אך יש כבר ניסוי מעבדתי שמתרחש כבר כמה זמן על הסוללות הנ"ל במעבדה מתמחה בתחום כאן בארץ.
עדיין אין מסקנות חד משמעיות...
אופנועים >>
לצפיה ב-'לא נראה לי '
לא נראה לי
19/07/2009 | 22:02
2
69
שחברות שכבר משתמשות בתאים האלו מחכות לשמוע מה יש למעבדה בישראל להגיד בנושא.
מבין לקוחות A123 יש את GM שהתקינה אותם בVOLT ויש את DEWALT שמשתמשת בתאי A123 במגוון כלים שהם מיצרים והרשימה רק גודלת השאלה היחידה היא הזמן, כמה זמן הם מחזיקות בתנאים שונים ובכלים שונים ואת זה נדע בשנים הקרובות.
אופנועים >>
לצפיה ב-'אז שיראה לך...למה המעבדה בודקת לפי בקשה..של.'
אז שיראה לך...למה המעבדה בודקת לפי בקשה..של.
19/07/2009 | 22:49
1
58
חברה גדולה מחו"ל....
והסוללות לא נבדקות למוצרי כלי עבודה...צר לי לא אוכל לפרט יותר מזה... ;-/ למרות שהלשון מעקצצת... :)
אופנועים >>
לצפיה ב-'אם זה נורא "מעקצץ" לך תיבת המסרים שלי פנויה:)'
אם זה נורא "מעקצץ" לך תיבת המסרים שלי פנויה:)
19/07/2009 | 23:03
53
הכוונה הייתה שלמוצר כבר יש קבלות והוא נבדק כבר על ידי כמה חברות גדולות וידועות, כמובן שהוא לא מתאים לכל האפליקציות שבעולם אבל לתחום הרכב ועוד כמה תחומים זה כבר נמצא מתאים.
אופנועים >>
לצפיה ב-'וואו , הן נבדקות בארץ , נו ו...? '
וואו , הן נבדקות בארץ , נו ו...?
19/07/2009 | 23:51
66
הסוללות קיימות בשוק כבר יותר משנתיים . אין כבר מה לבדוק , זה לא משהו מהחלל החיצון.
מסקנות בקשר למה לא הבנתי?
כמו שכבר dresdner רשם , מיליון ואחת חברות כבר משתמשת בסוללות האלה , גם בגדלים אחרים ולא ב 2300 מיליאמפר .
אופנועים >>
לצפיה ב-'לפי החישוב שלי אמור להשאר לך 4 סוללות'
לפי החישוב שלי אמור להשאר לך 4 סוללות
19/07/2009 | 22:57
2
56
אתה מעוניין למכור את ה 4 הנותרים

ואגב כל הכבוד לך
עבודה מדהימה
אופנועים >>
לצפיה ב-'לא , מ ה4 הנותרים , יהיה מצבר לטוסטוס '
לא , מ ה4 הנותרים , יהיה מצבר לטוסטוס
19/07/2009 | 23:42
1
46
לצפיה ב-' טוב אם מישהו רוצה למכור לי 4 סוללות'
טוב אם מישהו רוצה למכור לי 4 סוללות
20/07/2009 | 00:04
52
שיפנה אלי במסרים
אופנועים >>
לצפיה ב-'מה אומרים הפרמטרים האלה?'
מה אומרים הפרמטרים האלה?
19/07/2009 | 23:48
1
38
לצפיה ב-'מה אומרים הפרמטרים האלה?'
מה אומרים הפרמטרים האלה?
19/07/2009 | 23:53
46
מצבר מקורי 10A/H
מצבר חדש  A/H 4.6

1 האם המצבר החדש באופניים חשמליות יגמר מהר יותר?

2 האם הזרם מספיק לסטרטר?

3 ידוע לי שהמצבר משמש מייצב למתח האופנוע, האם יצוב המתח יפגע ואז חלילה ספייקים (פיקים של מתח) יעיפו את המחשב?


השאלות מסקרנות אמיתית...

אופנועים >>
לצפיה ב-'לינק הדגמה ביו טיוב'
לינק הדגמה ביו טיוב
20/07/2009 | 00:07
87
אופנועים >>
כתובות אינטרנט מצורפות:

הודעות אחרונות

21:05 | 13.09.19 נמלה עוקצת
10:37 | 05.09.19 אוהבותה
14:40 | 14.08.19 TS250X1
08:00 | 31.07.19 יהודה אל
07:58 | 31.07.19 יהודה אל
14:01 | 24.07.19 alikoneamn
00:11 | 28.06.19 יהודה אל
14:29 | 22.06.19 דוש שבילים
07:20 | 11.06.19 כRובי
07:12 | 06.06.19 Nim27
23:06 | 21.05.19 hagi1934

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ