טיפים לרכיבה נכונה - המאגר

Shlomi TC

New member
השתחלות בין רכבים

רכבו במהירות כזו שתאפשר עצירה מהירה ככל האפשר במקרה הצורך, שלא תגרום לנעילת גלגל כמובן. הזהרו מדלתות נפתחות, סטיית רכבים ומתחילת תנועה - אז הנהג עלול לסטות ולמעוך אתכם. באותו הקשר מעיכה - השתדלו להימנע משתחלות בין שני כלי רכב מאסיביים, דוגמת אוטובוס ומשאית. מספיק שתעמדו ברווח ביניהם כשהם מתחילים לנוע ולהתקרב אחד אל השני ואתם עלולים למצוא את עצמכם במצב ביש. שימו לב להולכי רכב שהחליטו לחצות את הכביש בין המכוניות העומדות. לפני כניסה ל"נתיב" ההשתחלות, תנו מבט קל אחורנית - אולי יש שם דו"ג אחר? זכרו: תמיד צפו לגרוע מכל. לא משתחלים בכל מחיר. זו לא בושה לעצור גם לפני קו הרמזור.
 

longride

New member
עין תחת עין

הכי חשוב כשעוקפים רכב זה ליצור קשר עין עם נהג הרכב הנעקף נשבע לכם, זה כתוב במבחן התיאוריה של מדינת ישראל למי שרוצה לעלות על אופנוע בעל יותר מ-33 כ"ס
 

חנוך25

New member
השתחלות ליד כבדים

כשהם עומדים יכולה להיות יותר בטוחה - אין סכנה של פתיחת דלתות. אם הכבד ומתחיל לנסוע תוך כדי ההשתחלות -אני מאיט כמעט עד לעצירה ונותן לו לעבור.
 

פרסאוס

New member
מכוניות "חונות" והפרעות בדרך../images/Emo18.gif

למכוניות "חונות" איתות הוא מזמן מילה גסה. מכוניות יוצאות מבלי לאותת מכל חנייה אפשרית, ברב המקרים גם בלי לבדוק תנועה.
תמיד חפש את המכונית שפנסיה דולקים. קל יותר בלילה אבל אפשרי בהחלט גם ביום. פנסים דולקים = זהירות!
סרוק את הכביש במהירות מהנקודה הרחוקה ועד אליך. חפש גלגלים מלוכסנים - סימן שהנהג מנסה לצאת.
ראית מכונית עומדת בצד הכביש?
סכנה! מישהו יצטרך לעקוף אותה. אם היא בנתיב שלך, צפה עקיפות פתאומיות. חמור מזה, אם היא בנתיב הנגדי, צפה כניסה כמעט ודאית לנתיב שלך. שים לב! מכונית שעומדת באמצע נתיב, לא חונה והיא תזוז. לכן חובה להאט!
 

yakoam

New member
נסיעה בחד סיטרי עם חניות בצד

שאתה רוכב בחד סיטרי שיש חניות בצידי הכביש,אל תעקוף רכב איטי בלי שגרמת לנהג לראות אותך-אם הוא איטי ברב הפעמים הוא מחפש חניה פנויה ולא רואה אותך,אם הוא ימצא חניה פנויה הוא יכנס אליה כ"כ מהר בלי לשים לב שאתה בצידו.(בחצי שנה האחרונה ראיתי 4 מריחות כאלה מול העסק שלי). עוד נקודה שאינה נוגעת לבטיחות,אם כבר אתם רוכבים עם ביטוח חובה,לא לוותר על "צד ג" כבר שילמתם מעל 4000 אל תוותרו על עוד כמה שקלים.זה חוסך המון....
 

motorcycle boy

New member
state of mind

עולה על האופנוע עייף, עצבני, ממהר, טרוד או אפילו סתם מרגיש בסדר תעשה switch, תן לעצמך שתי סתירות, תגיד לעצמך עכשיו אני פועל נכון ובזהירות או שאחרת אני את הנסיעה הזאת גומר בארון או בכיסא גלגלים וגם הורס את חיי המשפחה ובת הזוג. זה משהו שלא מלווה אותך באופן מודע כל הנסיעה ויוצר פחד או שיתוק אבל זה צריך תמיד להדהד ברקע, לדעת שברגע שאתה עולה על הכלי את נכנס לסיטואציה בה המרחק למעבר ממצב שיגרה לאסון הוא קצר מאוד. בדרך כלל אופנוענים רוכשים את זה מהר מאוד עם הכמעטים הראשונים, אלה ששוכחים ונשאבים לשאננות כמעט תמיד נפגעים, לכן רצוי להזכיר. רצוי גם לנהוג כך בנהיגה על רכב-שם למרות תחושת הביטחון המרחק לאסון לא גדול בהרבה אם בכלל במיוחד בהתחשב בעובדה שאפשר גם לגרום נזק גדול יותר לאחרים.
 

yoshi6

New member
חליפה על פני רוכב אחר

גם אם יש לך RRRRRRRRRRR משהו בן זונה, בחיים אל תחלוף קרוב מידי לרוכב אחר, על אחת כמה וכמה אין לחלוף על פני רוכב אחר קרוב ובמהירות גבוהה בעיקר עם אתה בעל אותם אגזוזים שעושים רררררררררררררררררררררררררררררררררררר. תודה.
 

yoshi6

New member
נ.ב. הטיפ אינו מיועד לאלו שאינם יוצאים מת"א.

רבתי.
 
תפסת טרמפ במשאית?

אחי הלואי עלי המונסטר שלך:) רק בלי טרמיניוני כי אני צריך לשמוע טבחים סטלנים בסרוויסים...
 

yoshi6

New member
אני בשוונג, אז היהנ אחד שאתמול הציל חיים

סיפור קטן שקרה לי אתמול ובסופו מוסר השכל. אני עומד ראשון ברמזור הוא מתחלף לירוק, הרמזור לפחות 5 שניות ירוק מלא... יוצא וקולט שיש רוכבתתתתתת קטנוע יחד עם עוד מורכבת שניהן עם קסדות חצי, מגיעות לצומת במהירות וחולפות ברמזור סופר אדום תוך כדי צעקות וחיוך דבילי. שתבינו שעמדתי באמצע הצומת עד שיחלפו כאשר מאחרי עדת רכבים זועמים. ברמזור שואל אותי רוכב אחר, 'אך ראית אותן'? עניתי שכנראה אינסטינקט ההישרדות שלי לא לחטוף בראש מרכב שעובר באדום כנראה הציל אותי ואת שתי הסתומות (שאגב פחדו להגיע לרמזור שאחרי מפחד לצעקות עד מוות). מוסר השכל. "שיזדיינו כל הרכבים שצופרים, תמיד תחכו שנייה לפני יציאה מהצומת ותמיד תנו מבט שאין איזה מטורף שבחר לעבור באדום" כנראה העירנות שלי הצילה את החיים שלהן, כי סביר להניח שהייתי מספיק לעבור לפניהן, אבל הרכבים שאחרי היו מורחים אותן על הכביש כמו שוקולד השחר.
 
נכון שכיף לזגזג בין מכוניות../images/Emo35.gif

כמה נקודות למחשבה:
הרכבים מלפנים מסתירים לך את הכביש, היה נכון להפתעות על הכביש
כשאתה מזגזג, אתה נכנס ברווח שבין הרכבים ונהגי ישראל ידועים בשמירת מרחק... אל תצמד לרכב מלפנים ותחשוב תמיד על נתיב מילוט.
האידיוט שנכנס לך לנתיב או אישתו שלא נתנה לך זכות קדימה לא כאלה מטומטמים, זה אתה החריג שהגיע כמו טיל בליסטי. במילים אחרת, כשאתה טס צפה תמיד להפתעות.
אופנועים זה מסוכן, גם מכוניות ורולר בליידס. השאר תמיד בבית.
 

NtinKnssAnmr

New member
לא להתפרץ לתוך מעבר חציה

אחרי שהגעת כבר לראש הטור ברמזור, אם יש אוטובוס, משאית או סתם רכב גבוה שמסתיר לך את מה שהולך (תרתי משמע) על מעבר החציה, עצור לפני מעבר החציה, שלח את הראש מעט קדימה ותבדוק שמעבר החציה אכן פנוי לפני שאתה מתקדם הלאה. הטיפ הזה יכול להציל יותר מאשר רק את החיים שלך (מנסיון)
 

Pumi

New member
רכיבה במקום לא מוכר

גם אם הפניה ארוכה, והכביש נראה פתוח, ואפשר לפתוח עוד גז, ועוד קצת, ועוד, עדיין, אם אתה לא מכיר את הכביש, והאיזור, אתה לא יודע האם עוד 100 מטר הפניה המדהימה מתעקלת, או שמייד אחרי העליה הקטנה של הכביש, יש פניה חדשה וחובה לבלום. אז במקום לא מוכר, סע 10-20% פחות ממה שאתה חושב שאתה יכול.
 

Pumi

New member
רכיבה בחום ../images/Emo42.gif../images/Emo178.gif

כשיוצאים לטייל ביום חם, בצהריים בתוך העיר, יש להתלבש גם מוגן, אבל גם נוח. רכיבה של 20 דקות בתוך תל אביב, בשיא החום, עם קסדה מלאה ומעיל עור כבד, יגרום לרוכב להתעסק יותר בכמה שחם לו, לאבד ריכוז ולסכן את עצמו. אז להלבש בהתאם. באותו אופן בטיול ארוך. כשחם מאוד, לא שמים לב ומאבדים הרבה נוזלים ומתעייפים בלי להרגיש. ככה שככל שהטיול מתמשך, מאבדים ריכוז ועושים שטויות. אז גם עם התלבשות בהתאם, יש גם לעשות עצירות מרובות, לשתות הרבה גם אם לא מרגישים שצריך, וככל הזמן עובר, להוריד קצת את הקצב.
 
למעלה