טיפים לרכיבה נכונה - המאגר

Shlomi TC

New member
נקודה בנוגע למראות בסוגיית העקיפות

לעיתים עדיף להמנע מקשר עין ומיקוד על ידי הנהג, ורק לוודא כי יש לכם מספיק מרווח מילוט ושאינכם מסכנים את עצמכם. למה? מכיוון שכמו שלימדו אותנו בשיעורי וקורסי הרכיבה - "לאן שתסתכל, לשם תגיע". לא חסרים נהגים (נהגות לרוב, סליחה על ההכללה) שברגע שייסתכלו במראה, באופן אינסטינקטיבי גם ייסטו עם לאותו כיוון. המתינו עם העקיפה עד אשר אתם בטוחים שיש לכם מספיק מקום לעקוף ושאינכם צמודים מדי לכלי הרכב שסביבכם.
 
מוניות אוטובוסים ורכב כבד:

אתן לכם כאן טיפ קטן, בתור נהג אוטובוס.
אני יודע מה עובר לכם בראש כאשר אתם רואים אוטובוס או מונית- אתם רואים אויב על הכביש, אחד כזה שלא שם זין על כלום, חותך וסוטה מנתיב נסיעה או יוצא מתחנה ללא כל זהירות; לא נכנס כרגע לוויכוח האם זה נכון או לא- העניין הוא, שכאשר מישהו חותך אותנו בכביש, הוא מיד נהיה אויב שלנו על הכביש, והחל מרגע זה- כל מה שנחנו רואים מולנו זה את אותו אויב (אוטובוס/מונית) ולא רואים מטר קדימה או הצידה- רק האויב מולנו. השתדלו להשאר מאוזנים, עוד לפני שהתקרבתם לאותו האוטובוס/מונית, שימו לב לפרטים מסביב, האם יש אנשים בקרבת מקום שיסיטו אליהם את המונית, האם יש תחנת אוטובוס, מעבר חציה או כל דבר אחר בכביש שייתן אותותיו בנהיגתו של נהג האוטובוס או המונית.
דבר נוסף: לעולם לא להכנס לצומת בטרם בדקתם האם הצומת פנוי, ואין אף רכב שעומד להגיח במהירות מאחד הכיוונים כי לא האט דיו ונאלץ לעבור באור צהוב/אדום.
לבלום אוטובוס עם חמישים או שישים נוסעים זו לא משימה קלה, גם במהירות של 15 קמ"ש; אין אפשרות לבלום בלימת חירום בסיטואציה כזו מבלי להפיל ולפצוע נוסעים בתוך האוטובוס, ולכן, אם אתה רוכב על דו"ג, או שאתה הולך רגל, והחלטת לרדת לכביש בפתאומיות מבין רכבים חונים, עליך להבין כי על נהג האוטובוס לקבל החלטה, שלא תמיד תהיה החלטה רצונית, במי עליו לפגוע- בזה שנמצא מחוץ לאוטובוס, או באלה הנוסעים אצלו בתוך האוטובוס.
 

lazybones

New member
שאלה לי אלייך אוטובוס-מן

לאוטובוס שיוצא מתחנת אוטובוס אין זכות קדימה על רכבים שמגיעים בכביש?
 
לפי הספר, או לפי החוק היבש אם תרצה,

לא, אין לאוטובוס זכות קדימה מעוגנת בחוק, כמו שהגיוני שיהיה מהסיבה שפירטת בעצמך באחת התגובות שלך במעלה השרשור. חבל שכך, אבל עלינו לזכור באיזו מדינה אנחנו חיים- מדינה שכל כולה העדפת הרכב הפרטי על פני התחבורה הציבורית.
 

עומר TT

New member
דוקא היום נסעתי באוטובוס

והנהג חתך את צומת עלית באדום מלא, הוא ראה שהרמזור מהבהב בירוק ולחץ על הגז. הרכב שלפנינו עוד נכנס לצומת בשניה האחרונה של הכתום, אנחנו אחרי שהיה אדום. אני לא ממש מרגיש שהנהג קיבל החלטה להגן על החיים שלי. אחר כך הוא לא נתן זכות קדימה למשאית של נביעות וכמעט היתה שם תאונה נוספת, ולא עם קטנוע שלא היינו מרגישים שהאוטובוס עלה עליו, עם פאקינג משאית, טוב שההגה בידיים של אגד.
 

mj1

New member
משאיות ומשולש המות

אתר רכיבה נכונה וובטוחה ובפרט משאיות http://www.datacraftsystems.co.uk/techniques/techniques_left/triangle.htm
 

mj1

New member
משאיות ומשולש המות

לרכיבהבארץ (הקודם היה לרכיבה באנגליה) http://www.datacraftsystems.co.uk/techniques/techniques_right/triangle.htm
 

The Lizard

New member
../images/Emo61.gif מיגון ! מיגון ! מיגון !

גם אם זאת נסיעה מנהלתית קצרה ! דווקא שם לנסיעה הקצרה הזאת שקפצת לכמה דקות עם טי-שירט ללא המעיל והכפפות זה קורה ! מצטמרר כשרואה את אלה עם כפכפי האצבע והגופיה
תמיד לפחות קסדה, מעיל, כפפות, נעליים סגורות. וכרוכב שטח לפחות קסדה ומשקף אבק, כפפות, מגפיים, צביצב, מגיני ברכיים, מגיני מרפקים... לנו אין חלקי חילוף !
 

guye2

New member
בוקר + לפני עליה לאופנוע.

*אם אתה לא מספיק סחי בשביל לזכור לקחת מפתחות+סיגריות+פלאפון+קסדה+ארנק ופתאום אתה נזכר אחרי שיצאת מהבית. אולי כדאי שתדפוק מקלחת + קפה לפני הרכיבה. * תמיד תבדוק שהתיק\כיסים סגורים. * תעיף מבט מתחת לאופנוע אולי בדיוק היום הוא החליט לטפטף דבש(או שמן). *תבדוק שאין לך מנעול מחובר דיסק קידמי . * יש לך דלק \ האם אתה כבר על הרזרבי ושכחתה? *יש אויר בצמיגים? *השרשרת במקום? * קר היום בבוקר ואין הזרקת דלק, תן לו להתחמם כמה דקות כללי *מנעול דיסק? עדיף שהוא יהיה מחובר בסרוך צבעוני למקום בולט. * אם אתה בשטח, הרגלית על אבן או בוץ?
 

חנוך25

New member
שינוי מנטלי- לפני העליה על האופנוע

אמץ את המטרה - מרגע שנגשתי לאופנוע - הזמן הוא לא פקטור אם אני מאחר לפגישה - לא נורא , הזמן הוא לא פקטור אם אני נוסע מהר - סבבה, אבל לא בגלל שאני ממהר - הזמן הוא לא פקטור
 

idombd

New member
שכחתם פסים לבנים?

בשום אופן אין לנסוע על החיצים הלבנים/מעברי חצייה כשהכביש רטוב. בעצם כדאי להמנע מהם גם כשהכביש לא רטוב.
 
מחזק ומוסיף

באיזורים בעלי לחות גבוהה, ובשעות מאוחרות של לילה קייצי לעיתים מתאסף לו טל דווקא על הפסים הלבנים. כאילו שמישהו עבר והשקה רק את הפסים הלבנים, זה אחד הדברים הכי מפתיעים. הכביש יבש, אחיזה נהדרת ופתאום פס לבן רטוב עם אחיזה של כתם שמן. ותגובת העירייה: "הצבע הלבן הוא לפי תקן של משרד התחבורה"
 
למעלה