טיפים לרכיבה נכונה - המאגר

lazybones

New member
ו...

ואיך אני אמור לשלם על כולם אם לא אהיה שם? וצריך מי שיסחוב סנדויצ'ים ומים ומשקאות מוגזים. אתה תסחוב? ולשמן את השרשראות של כולם. ולצלם. ושמעתי שאתה בחור אקטיבי אז אני גם צריך להתכופף בהפסקות שתהיה רגוע ונינוח. לא כך? והנה אני מוסיף אייקון כמו שאתה שמת
 
סנדביצ'ים? מדברים איתך על פרה. איזה סנדביצ'ים

מים ומשקאות מוגזים? מה זה מסעדה בלי שתיה? לשלם אתה יכול בטלפון באשראי. אבל עם השימון שכנעת אותי. אז תצא יום קודם ותגיע כבר. רק אל תאחר.
 
זה בהחלט מנוגד להגיון הבריא, וגם לחוק../images/Emo70.gif

העדיפות של הרכב הסוציאלי שלך לא יכולה לבוא במחיר סיכון של משתמשים אחרים בדרך. נראה לי תיכף תגיע לזה שצריך לתת עדיפות למי שעושה מילואים על פני מי שיש לו בריכה בבית. העדיפות יכולה להתבטא, למשל, בהקצאת נתיבים מיוחדים, או במתן זכות קדימה באמצעות רמזורים או תמרורים מיוחדים, אבל לא בדברים שמהווים סיכון לאחרים. אחרת, לפי ההגיון שלך, אולי ניתן לאוטובוסים גם זכות לעבור ברמזור אדום, ושהמשתמשים האחרים בדרך יצטרכו לעצור ולתת להם זכות קדימה? למה לא? אפילו לרכב חירום אין זכות לסכן משתמשים אחרים בדרך, ומותר לו לעבור על חוקים מסויימים רק לאחר שהבטיח שאף אחד לא יפגע! כנראה שלא הבנת את זה גם כשלמדת תיאוריה. גם מה שכתבת לגבי זכות היתר של רכב כבד בעליה אינו נכון. זה החוק לגבי מפגש של כל שני כלי רכב בדרך תלולה, לאו דווקא מפגש בין רכב קל לכבד. תקנה 46 קובעת: (א) שני כלי רכב הבאים מכיוונים נגדיים בכביש שאינו רחב במידה מספקת למעבר חפשי של שניהם, יפחיתו הנוהגים ברכב את מהירות נסיעתם ויימינו את רכבם ככל האפשר לשפת הכביש ולפי הצורך אף מעבר לשפת הכביש, עד כדי בטחון מפני התנגשות. (ב) נפגשו כלי הרכב כאמור בדרך תלולה והנסיבות מחייבות עצירתו של אחד מהם, חייב הרכב היורד להיעצר. אין שום עדיפות לרכב הכבד, והתקנה הזו תוקנה לאחרונה ב-1970 (לפני שאתה למדת תיאוריה, אני מניח). יתרה מזו, תקנה 48(ב) ו-(ג) דווקא נותנת עדיפות לכלי רכב אחרים על פני הרכב הכבד: (ב) נוהג ברכב המוביל מטען חורג, ואשר אין אפשרות לעקפו עקב תנאי הדרך והתנועה בה, חייב להאיט את מהירות נסיעתו, ובמידת האפשר והצורך לרדת מעבר לשפת הכביש ואף לעצור את הרכב, כדי לתת לכלי רכב הנמצאים מאחוריו לעקפו בבטחה. (ג) הנוהג ברכב מנועי שבשל מטענו, או בשל שיפוע הדרך, נאלץ לנסוע במהירות נמוכה שיש בה כדי לעכב כלי רכב הנוסעים מאחוריו, חייב להימין ולנסוע בשול הדרך כאשר השול מיוצב באספלט ופנוי כדי לתת לכלי רכב שמאחוריו אפשרות לעקפו. בקיצור, אני מציע שבאמת תתמקד בפרות, ואל תטעה אותנו ...
 

mv100

New member
../images/Emo61.gifלכולם../images/Emo61.gif

אחד השרשורים הטובים ביותר שקראתי, רעיון מעולה
 

Devious Moto

New member
תוספת חשובה: אוטובוסים, משאיות, רכבים גדולים.

בנסיעה בכביש בין עירוני יש לשים לב למשאיות, אוטובוסים ורכבים גדולים שנוסעים ליידנו ובפרט כשעוברים מולנו. משב הרוח שעוטף אותם הוא גדול במיוחד ויכול "להעיף" רוכב שנתפס לא מוכן.
אותו הדבר גם תופס למקומות בהם יש "רוח צד" גדולה (לפעמים יש שילוט, לפעמים אין). בדרך כלל מה שאני עושה כשאני רואה רכב גדול מגיח מולי זה להדק בירכיים למיכל דלק, לתפוס חזק את האופנוע ופשוט מתכונן למכת רוח. אני גם משתדל לתפוס ממנו כמה שיותר מרחק בגדר מה שהדרך מאפשרת.
 

ב ו Z י

New member
תשתית - מצב האספלט.

לא רק בימים גשומים, גם בקיץ כדאי לשים לב למצב האספלט. בכבישים הנותנים אפקט "מראה" (כן גם בקיץ זה בולט) כדאי להימנע מהאצות חזקות ובלימות חריפות. גם צמיג טרי יחליק שם. כבישים אלה בדר"כ יהיו בצבע אפור ויראו גמורים ורעועים. לעומת זאת, כדאי לנצל את מצב הכביש לטובתנו כאשר האספלט חדש וסלול באיכות גבוהה. נוכל לדעת שאם נצטרך לחמוק ממכשול באמצעות הגז או אם נאלץ לבלום בחוזקה - האספלט יתן לנו את הבטחון להתרכז בבלימה\האצה.
 

Commie1

New member
מהירות התנועה שלך ביחס לתנועה מסביבך

טיפ טוב ששמעתי. קח את מהירות התנועה בכביש מהיר ובכביש מהיר בלבד והוסף לה בין 10% - ל20% וסע במהירות שבתוצאה שיצאה. כלומר : מהירות הנסיעה היא 80 סע במהירות 88 עד 96 קמ"ש. הכל כמובן במגבלות החוק. בתנאי שתנאי הדרך מאפשרים ולא בעיר - בעיר זה בין 55-65 קמ"ש, כל זאת בהתאם לסעיפים הנ"ל.
 

Nihil F2

New member
מחזק ומוסיף- שים לב למהירות סגירה!

מומלץ לרכב מעט מהר יותר מהתנועה, אך באופנועים מהירים יש נטייה להגדיל את המהירות עוד יותר. מהירות סגירה קשה להעריך, ובמידה ותגיע לקטע בו התנועה איטית יותר פתאום תמצא את עצמך מהיר מידי.
 

מיצו

New member
קסדות

תמיד יש לרכוס את האבזם (קליק או דאבל-D) בחוזקה, לעולם אין לרכוב עם קסדה עם אבזם פתוח (ולא בגלל הדו"ח). זה מציל חיים!!!
קסדה שלמה תמיד עדיפה על קסדת 3/4, וזו עדיפה על קסדת 1/2. קסדה שלמה תמיד עדיפה על קסדה נפתחת, אם כי יש סייגים. לדוגמה, יש קסדות שלמות באיכות זבל סיני שקונים במאות שקלים בודדים, שבהן מיגון הסנטר מקדימה הוא פלסטיק ותו לא. לעומתן, קסדה נפתחת איכותית של נולן או שואי או BMW או שוברט תהיה יותר בטוחה.
בשטח פתוח רצוי לרכוב עם משקף סגור לגמרי או אפילו חלקית, יש חרקים שיעופו לך לעין ויגרמו לך לאבד פוקוס בזמן הרכיבה. בנוסף, עקיצת דבורה או דבור בזמן נהיגה כמוה כסכנת מוות.
אם יש לך מורכב/ת, אל תזלזל בחיים שלו/ה. מגיעה לו/ה קסדה איכותית מסוג סביר, ולא איזה זבל שחתולים משתינים לתוכו.
מידה נכונה לקסדת המורכב/ת - אם אתה רוכב בעיר על קטנוע, מילא (אם כי זה כמובן לא מומלץ). אבל אם אתה מרכיב מחוץ לעיר על אופנוע מהיר, גם גודל הקסדה של המורכב צריך להיות מתאים, אל תתן לאיזה בחורה עם ראש קטן לרכוב עם הקסדה הישנה במידה XL שלך. לא רק שזה יפריע לה במהירות בה אתה רוכב ויגרום לה לבאסה (והיא לא תרצה לעשות לך טובה אחרי זה בגלל שזה הרס לה את התסרוקת), אלא ברגע האמת, בתאונה, כשהיא תעוף במסלול בליסטי לעבר המדרכה, הקסדה תעוף ממנה ו/או לא תשב בצורה נכונה, וזה יגרום למותה. זוכרים את הבחורה הצעירה שנהרגה ברעננה לא מזמן? זו רק דוגמה אחת.
לעולם לא לקשור את הקסדה לאופנוע ולהשאיר אותה שם. אבל אם אתה כבר עושה את זה, למי שקושר אותה למנעול ומניח על הארץ ליד הגלגל הקדמי מגיע עונש מוות ללא משפט. פשוט בושה וחרפה, ולא רק בגלל החתולים או הכלבים או הג'יפה.
קסדה שנפלה בתאונה היא פגה תוקף, בדיוק כמו כרית אוויר באוטו. יש לך One shot, לא יותר. גם אם נראה לך שהמעטפת החיצונית לא פגומה, החומר הפנימי שתפקידו לבודד ולספוג את המכה נפגע. אל תקח צ'אנסים, ולא משנה כמה עלתה הקסדה.
שמור על משקף נקי ובר תפעול. יש עוד, תעלו.
 

amit ben jakov

New member
../images/Emo55.gifאתה תותח אבל הדבור

זה הבעל של הדבורה ואין לו עוקץ.למסוכן קוראים צרעה מזרחית לאחות הקטנה צרעת הפלך.והעיקר בזמן עקיצה מכול השלשה לשים קרח.
 

ארתור ב

New member
נסיעה בפקק

השתחלות בפקקים: כאשר עוקפים מהצד, או בין המכוניות, מאד מסוכן להיכנס חזרה לנתיב, שכן הרכב שמאחוריך שומר על מרחק קבוע מסוים מהרכב לפניו ופתאום אתה נכנס לו ברווח הזה. בפקקים מומלץ גם לעשות הרבה רעש. אני למדתי על בשרי. 2) בשקיעה ובזריחה, כאשר נוסעים מול השמש הרכבים מאחורה מסתנוורים ולא רואים אותנו. גם למדתי על בשרי. 3) כאשר אתם נוסעים בנתיב הימני ויש פניה ימינה והנתיב השמאלי מוביל ישר: אם נוסעת לפניכם אישה על מזדה בנתיב השמאלי ואתם מתכננים לפנות ימינה, שמרו ממנה מרחק, כי אני מבטיח לכם שברגע האחרון היא תבין שהיא צריכה בכלל ימינה ותפנה בפרעות.
 

Commie1

New member
מחזק ומוסיף

אם אתה יכול המנע מפקק! הדינמיות במצב פקק או עומס היא כל כך גדולה, המצב של הגז\ברקס לסירוגין מקשה מאוד על קביעת אופי נהיגה שלך, והפיתוי הגדול של להשתחל בין המכוניות ולסיים עם הפקק כבר, לשלב את הדברים ולהוסיף לזה שאתה עסוק בלהסתכל אחורה (בשביל לראות עם הנתיב פתוח ואתה יכול להשתלב) קדימה (בשביל לראות מה מצב הנתיב לפניך), קיצר יותר מידיד פרמטרים לחשב וסיכון גדול כך שאם יש אופציה אז עדיף להימנע.
 

חנוך25

New member
תוספות פקק

בחירת נתיבים בפקק : עדיפות 1- נת"צ , בצד ימין ולא מהר, יש מכוניות שהסבלנות נגמרת להם ומתפרצים לנת"צ עדיפות 2 - שוליים שמאליים (כלומר שטח ההפרדה בין הכוונים) בד"כ פנוי, זהירות מלכלוך ומכשולים, ומשינוי רוחב פתאומי שמחייב השתלבות בנתיב עדיפות 3 - שוליים ימניים, לאט ובזהירות מהסיבה המפורטת ב- 1 ומאופנועים אחרים.
 
למעלה