טיפים לרכיבה נכונה - המאגר

h a j b i

New member
האמת, נראה לי שהפעם אתה צודק

יכול להיות שאני צריך להפסיק לעשן מה שאני מעשן
אבל עדיין, אני מציע לך להוריד טיפה את האף חזרה לקרקע.
 

tedys strm

New member
../images/Emo2.gif

אתה מודה בטעותך? הפתעת קבל ח"ח
תוך 3 ימים אני מתוכנן לנחות בצד השני של הגלובוס ככה שגם האף יתקרב לקרקע
 

tedys strm

New member
חגבי תקרא מה שכתבת בסיכום שלך

התחלת במילים ...אז נסכם... אח"כ תקרא מה אני כתבתי ותגיד מה ההבדלים
 

Commie1

New member
../images/Emo45.gif מסכים בהחלט, נכון, ככה ורק ככה צריך

אחלה סיכום מיצו, ושירשור גאוני
 

Ad H

New member
../images/Emo41.gif ותוספת קטנה

בהקשר לצבעי פסי מעברי החציה. כשמגיעים לרמזור וכל הנתיבים מפוצצים במכוניות, ואתם משתחלים בין כמה מאות מטרים של טורי מכוניות. ככה למשל בדיוק, הכניסה לגשר ראשון בנסיעה מכיוון מערב למזרח בשעות הבוקר (היציאה משדרות משה דיין בכניסה לגשר ראשון, צומת לפני הפניה שמאלה לירידה לכביש 4). יוצא שרוב הזמן בפועל נוסעים על פסי ההפרדה המקווקווים בין הנתיבים, שזה בעצם אותו הצבא כמו פסי מעבר החציה החלקחלקים. חשוב מאוד להיזהר עם הברקסים ועם המהירות, וזה עוד מבלי להתייחס בגלל לעובדת הקירבה הגדולה לפחיות משני עברי הפסים. אתה למעשה רוכב כמעט נון סטופ על פסי ההחלקה האלה, וחשוב לבלום מאוד בעדינות. במצבים כאלה אני לרוב מלטף את הברקס האחורי ברוגע עד לעצירה מוחלטת.
 

פרסאוס

New member
../images/Emo18.gifמונית - סכנת מוות../images/Emo18.gif

המקום הכי טוב למונית - הוא הרבה מאחוריך. בכל פעם שאתה רואה מונית מלפניך (
גם בנתיב הנגדי!) יש להניח שעצירה פתאומית ממשמשת ובאה, שינוי נתיבים ללא איתות, פרסות וכל התנהגות חוליגנית אפשרית. אם ידרסו אופנוען הביטוח יכסה והנהג חוזר לכביש אחרי שבוע. היות ומאוד קשה לחזות התנהגות של נהג מונית - ברגע שאתה רואה אחד כזה (ושוב, לא משנה באיזה נתיב!) הכי טוב להשאיר אותו מאחוריך.
שים לב! עקיפת מונית צריכה להתבצע בזהירות מקסימלית!
יש לוודא כי הרוצח ברישיון רואה אותך ומבין שאתה הולך לעקוף. אחרי העקיפה מומלץ להגדיל את המרחק ככל שניתן, מעבר למרחק רכב רגיל. הסיבה - אתה לא יודע מאיפה תגיע הנסיעה (הלקוח) הבאה של אותו נהג.
 

h a j b i

New member
../images/Emo45.gif מחזק

שימו לב, לא משנה אם יש נוסע בצד ימין או אין, אם יש נוסעים במונית או אין. עליי כבר חתכה מונית לא בשביל לאסוף נוסע ולא בשביל להוריד, כנראה שסתם רצה לעצור להשתין וזה היה כל כך דחוף שאפשר היה לוותר על מבט במראה.
 

מיצו

New member
וחשוב במיוחד להדגיש בעניין מוניות

לעולם לא לעקוף אותן (וגם אוטובוסים כמו שנאמר בצדק מעלי) מצד ימין, גם אם ימות העולם. אפשר לעקוף מצד שמאל, אבל לשים לב למה שקורה על הכביש. אם יש למונית אפשרות לעשות פרסה (גם לא חוקית) ולקחת נוסע שמנופף לה בנתיב ממול, היא תעשה את זה. אל תהיה שם, כי אחרת היא תיקח אותך איתה. במיוחד להיזהר עם מוניות שירות בקווים בינעירוניים כשהם מתקרבים לצמתים או לכניסה לעיר. הם פתאום יעצרו לאסוף מישהו או להוריד מישהו, אין דין ואין דיין.
 

Ad H

New member
../images/Emo41.gif../images/Emo41.gifשעת הסיפור של אדם../images/Emo41.gif../images/Emo41.gif

יותר נכון, של מישהו ממעגל קרוביו של אדם. לא רק רוכבים סובלים מנהגי מוניות, אלא גם נהגים, כשפי שתשמעו. מישהו ממעגל קרוביי (להלן: X) נהג פעם האחד מכבישי ת"א מרובי הנתיבים. X נסע בנתיב הימני, ונהג המונית בנתיב השמאלי. כנראה שהיה לו לקוח כלשהו, ונהג המונית חתך את כל שלושת הנתיבים, מהשמאלי, דרך המרכזי - עד לעצירה בימני. X היה באותו זמן בימני כאמור. X נאלץ לבלום חרום, נעל את הגלגלים האחוריים, ובגלל איבוד השליטה עלה על המדרכה. בנס לא נדרס מישהו. לא ברור לו עד היום איך הצליח לעצור. ציטוט מדבריו של X: "באותה שניה, מסך שחור ירד לי על העיניים. אני זוכר את עצמי משחרר את החגורה, פותח את הדלת ויוצא מהמכונית". מבירור לאחר מכן, מסתבר ש-X ירד מהמכונית שלו, התקדם לעבר המונית והכניס לנהג המונית אגרוף בלסת, דרך חלון תא נהג המונית שהיה פתוח באותו זמן.
משם X חזר לרכב ונסע כאילו כלום לא קרה.
הכל בתיאוריה, כל קשר בין הדימיון למציאות מקרי בהחלט, הסיפור מצוץ מהאצבע לחלוטין.
 

Pumi

New member
אוטובוסים

אין לעקוף אוטובוסים מצד ימין קרוב למדרכה. הסיכוי שהם יפתחו את הדלת בפקק בשביל להוריד נוסע הוא גבוהה (למרות האיסור). בנוסף הוא לא רואה אותך. ולכן הסיכוי שהוא "יסגור עליך" הוא גבוהה, בייחוד בפניה. זה שהאוטובוס לא מאותת, לא אומר שהוא לא יפנה ויהפוך אותך לחלק מהנוף.
אוטובוס שעומד בתחנה, יש לעקוף אותו בזהירות אם חייבים לרכב קרוב אליו. הם לא תמיד מאותתים כשהם יוצאים מהתחנה, עסוקים בעודף, ומניחים שבגלל הגודל, אתה כבר תעצור.
אוטובוס בפקק שנוסע שלא בנתיב הימני, יש להשים לב. הסיכוי שהוא יחתוך לימין כמו מונית בשביל להגיע לתחנה הוא די גבוה.
אוטובוסים לא רואים אותנו. נקודה. להכניס את זה טוב טוב לראש.
נהג רכב שרואה אוטובוס בנתיב הימני, כמעט אוטומאטית יעבור לשמאלי. ולכן אם רכב בנתיב הימני שלך, או שתעקוף את הרכב, או שתתן לו להשתלב. תמיד תוכל לעקוף אותו שני מטרים אחרי.
זהירות בפניה כשאוטובוס מגיע מהצד. הם גדולים, מדי פעם נוסעים מהר, ובניגוד (או כמו) נהגי משאית, הם לא תמיד מסתכלים 100% על הכביש. עדיף לתת לאוטובוס לעבור מאשר להגיע לעצמך שיש זמן והכנס מהר לצומת בשביל להספיק לעקוף אותו.
 

lazybones

New member
אסור לעקוף בין שני אוטובוסים

גם אם הרווח ביניהם 10 מטר. אסור לעקוף בין שתי משאיות. אם הרכבים האלה מצמצמים את הרווח ביניהם אתה גמור ואין לך סיכוי לצאת. ככה נהרג הרוכב המבוגר שהושאר בכביש בזמנו. לאוטובוס יש זכות קדימה ביציאה מתחנת אוטובוס מול כל כלי רכב פרט לאמבולנס! כלומר שאם אתה בנתיב ראשי והוא יוצא מהתחנה, אתה צריך לתת לו את הזכות! לידיעתכם. הוא לא חותך אף אחד, זו זכותו לנסוע כמו "בהמה". רכבים גדולים לא מניאקים כמו שאתם חושבים. הם פשוט לא רואים אתכם. אני נהגתי כמה שנים על רכבים גדולים יחסית, לא יותר מידי, וכאלה עם עגלה שמסתירה את מראות הצד בעת סיבוב ומתוך התאמצות הייתי מציל הרבה אופנוענים שניסו לעקוף אותי... לא מגיע לכם כלום על הכביש. כל אחד שומר על עצמו.
 
אתה יכול לגבות את קביעתך התמוהה

לגבי זכות הקדימה של אוטובוס היוצא מתחנה "מול כל כלי רכב פרט לאמבולנס" באיזו אסמכתא רצינית? מאיפה אתה לוקח את זה? מעבר לזה שזה מנוגד לכל הגיון בריא ושכל ישר (תקנות התעבורה נועדו להבטיח את הבטיחות, לא לשים למשתמשי הדרך מלכודות), תקנות התעבורה (המעודכנות) קובעות: תקנה 64(ב) נוהג רכב היוצא מחצרים, מדרך גישה לבית, מתחנת דלק, מתחנת שירות, ממקום חניה לכלי-רכב וכיוצא באלה או מכל מקום שאינו דרך, והוא עומד להיכנס לדרך או לחצותה – (1) יאט ואף יעצור, במידת הצורך, כדי לאפשר להולכי רגל לעבור בבטחה לפני שיעלה על המדרכה או על שול הדרך; (2) יאיט ויתן זכות קדימה לכלי רכב המתקרבים באותו כביש לפני שייכנס לכביש. וכן תקנה 66: לא יסיע אדם רכב שעמד או חנה בצד הכביש אלא לאחר שהבטיח כי אפשר להיכנס למסלול התנועה ללא סיכון או הפרעה לעוברי דרך; הוא ייכנס במהירות שאין בה כדי סיכון או הפרעה, לאחר שנתן אות כאמור בסימן ח'. (הכוונה לאיתות) לא מצאתי שום תקנה או תיקון המתייחסים באופן ספציפי לתחנת אוטובוס או המחריגים אוטובוס היוצא מתחנה מחובה זו, עם או בלי קשר לאמבולנס, וקשה לי להאמין שבר-דעת כלשהו יכול לפרש את כוונת המחוקק אחרת. אז אנא פרט, באר, הסבר ונמק!
 

lazybones

New member
זה לא מנוגד להגיון בריא

לרכב שמסיע הרבה נוסעים והייעוד שלו הוא ציבורי לכלל הציבור ישנן הקלות בנהיגה ואחת מהן היא זכות ביציאה מתחנה. אני לא זוכר איפה זה כתוב אבל למדנו על זה בתיאוריה. קביעתי לא תמוהה כלל והיא אפילו הגיונית. לרכב בעל צביון סוציאלי שמוביל 40 נוסעים יש עדיפות בכביש על פרייבט שמובילה קפיטליסט אחד. לכלי רכב כבד יש לתת זכות גם כן במצבים מיוחדים (בעליה) בלי קשר לתנאי הכביש ושלך יש זכות כי אתה בנתיב ראשי. תכלס אני קבעתי חוקים חדשים לאופנועים שעוזרים לשרוד במצב רוח טוב: לכולם יש זכויות על הכביש פרט לרוכב האופנוע. רוכב האופנוע מזגזג ומתעלם מתקנות התעבורה ולכן החוקים לא נועדו לו. באין חובות אין זכויות גם כן. האופנוע תמיד יהיה אחרון בשרשרת המזון בכביש. אם נחתך ע"י כלי רכב שכבד ממנו עליו לבלוע את עלבונו בשקט ולהמשיך בדרכו תוך כדי הודיה לבורא עולם שהוא חי. אני רוכב ככה, מוותר על הזכויות שלי בכביש. לא נורא, אבדתי שתי דקות בדרך. גם ככה אני דופק את המערכת. הכביש מלא בטמבלים שחושבים שמגיע להם כי יש להם RRRR אבל הם לא יודעים שהם רוכבים עם טיימר. קפיש?
 

מיצו

New member
אבל קביעתך (ההגיונית בעינך)

איננה מעוגנת בחוק, וככזו, אינה חוקית. לכן, אני ממליץ שלא להמליץ אם אתה לא מבין בנושא ההמלצה שלך. יש? אגב, אם יש משהו שאתה כן מבין בו זה בשר, אז יש לך שבועיים עד הטיול של שבת (בעוד שבועיים אם לא הבנת) למצוא לנו אחלה מסעדה שבה אפשר לפרק פרה מבלי להשאיר משכנתא, ועדיין שיהיה שווה.
 

lazybones

New member
סבבה, מסכים

אבל קצב הרכיבה שלי הוא כזה שכשנוסעים איתי מגיעים לעבר... הזמן זורם לו לאחור... באיזה אזור הטיול? צפון? דרום?
 
למעלה