טיפים לרכיבה נכונה - המאגר

אתה יכול לפרט איך לבדוק טוב טוב אם הוא מתכונן

לפנות? זה קל להגיד, אבל איזו בדיקה יש לך שיכולה להעיד אם הוא מתכונן לפנות או לא? על סמך מה אתה קובע ששדה הראיה של נהג משאית מוגבל מאוד? נהגת במשאית? ישבת פעם בקבינה של משאית מודרנית במושב הנהג? הבטת במראות? שדה הראיה במראות של משאיות רחב מאד, הרבה יותר ממה שאנו מכירים מאופנועים או מכוניות פרטיות. אז נכון שבדיוק באחורי המשאית, בטווח של 20-30 מטר, יש שטח מת, אבל מצידי המשאית שדה הראיה בכלל לא מוגבל, בטח לא כשמדובר בנסיעה בקו ישר. אם הנהג עושה שימוש בשדה הראיה הזה - זו כבר שאלה אחרת. במקרים רבים לא, אבל זה לא בגלל ששדה הראיה מוגבל אלא בגלל שכמו רוב משתמשי הדרך הם מאותגרי אחריות.
 

מיצו

New member
הדרך הטובה ביותר לדעת אם רכב (ובטח משאית)

מתכוון לפנות ובמיוחד במהירויות איטיות/פקק/כביש עירוני/רמזורים היא ע"י מבט אל הגלגל הקדמי שלו. נכון, במהירויות של עשרות קמ"שים ומעלה לא נראה שינוי משמעותי, לא כזה שנוכל להבחין בו, אבל במהירויות זחילה או פקק או יציאה מחניה או נסיעה עירונית של עד 50-60 קמ"ש, מבט אל הגלגל הקדמי ואתה מקבל אינדיקציה טובה. שלב את זה עם common sense של הרוכב, יכולת קריאה טובה של מפת התנועה, הכביש, ואיומים בטווח הקצר, ואתה די יכול לנבא מה יקרה. מה שכן, כל זה טוב ויופה כל עוד על הנהג האחר חלים חוקי ההיגיון הבריא. אדם שיכור ו/או שמתעסק בפלאפון או משהו אחר, או סתם עבריין תנועה שבביריונות מצפצף על כל העולם - יעשה מה שבא לו, ולא מעניין את הקצה של הפין שלו שאתה מפריע לו לפנות. לכן הטיפ שלי בהקשר הזה הוא: קרא את הכביש, את מפת התנועה, צפה קדימה לצומת או היציאה למחלף הבא, צפה הפרעות לתנועה, האטה, צפה סיבות לכך שהרכב שנמצא לפניך/לידך עומד לסטות מהנתיב שלו, ונהג בצורה התקפית - כלומר תמיד ליזום ולא להגיב. להיות כמו מתאגרף במשקל פרפר על הזירה, כל הזמן לקרוא את האוייב ולפעול לפני שהוא מספיק לזוז ולסכן אותך. לא סתם, רכיבה על אופנוע בסביבה מרובת איומים היא לא חופשה בקריביים, אלא עבודה בפול טיים.
 
המפתח הוא כנראה באמת common sense של הרוכב,

יכולת קריאה טובה של מפת התנועה, הכביש, ואיומים בטווח הקצר כמו שכתבת, או במילה אחרת - איזושהי אינטואיציה, שאני לא יודע איך אפשר לרכוש אותה אם אין לך אותה. יש גם משהו בהתנהגות הכללית של הרכב (של הנהג) שמאפיין ויכול לנבא על הסכנה. מספיק לי לפעמים שניות מעטות של התבוננות ברכב כדי לראות אם זה מישהו אחראי, זהיר, שאפשר לסמוך עליו, או מישהו שצריך להזהר ממנו. זה יכול להיות לפי המרחק שהוא שומר, זיגזוג פראי בין נתיבים, מהירותו ביחס לשאר התנועה, נסיונות לעקוף או להידחף בכח ללא כל שולי בטחון, "התנהגות אגרסיבית". אני לא יודע לשים את האצבע בדיוק על מה שיוצר את הרושם הזה, אבל אני מזהה את זה בבירור, ודי מהר. אפשר גם לראות אם הנהג חסר סבלנות ורוצה לעקוף את הרכב שלפניו (הצמדות לרכב שלפניו, האצות והאטות קצרות ורבות וכד'). לגבי משאיות ואוטובוסים, אם נראה לי שהעקיפה לא בטוחה מספיק, אני מחכה שהנהג יעיף מבט במראה, ומנסה ליצור איתו קשר עין. לקלוט את הבעת פניו, לקבל איזשהו "אישור" שהוא ראה אותי. זה כמובן גם לא מבטיח כלום, אבל מגדיל קצת את הסיכיים, אני מקווה. הבעיה בהשוואה למתאגרף, שלנו יש פחות דרגות חופש לתמרן, יותר אילוצים ויותר איומים מיותר כיוונים. המתאגרף צריך להזהר רק מהיריב שמולו.
 

mr landini

New member
לא ניסחתי טוב

התכוונתי בקיצור שתמיד צריך להזהר מעקיפה של משאית, ותמיד להניח שהנהג לא רואה אותך תודה על התיקון וכמו שאמרת- ליצור קשר עין עם הנהג (אם אפשרי) ולוודא שהוא יודע עלי. כתבתי את זה פשוט כי קרתה לי תאונה קשה כשעקפתי משאית משמאל, ותוך כדי העקיפה- כשאני משמאל למשאית- הנהג התחיל לפנות שמאלה- לא ראה אותי, ונפלתי מתחת גלגליו.
 

Ad H

New member
../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gifזה בדיוק הX Factor של אופנוען טוב

לא יכלתי לנסח את זה טוב יותר, פשוט בגלל שאתה בעצמך לא ניסחת את זה. זה לא בר-ניסוח, וכל ניסיון להסביר את זה במילים פשוטות - חוטא למטרה ותיאור. היכולת להתבונן בתנועה ואשכרה להגיע לדבר הקרוב ביותר ל"לצפות את העתיד" הוא פונקציה של נסיון ושכל בלבד. זו, למשל, אחת מהסיבות שכשאני ברכב אני מרגיש פחות בטוח מכשאני רוכב, אפילו אם בחוזקה. יופי של הודעה, הבנת הנקרא.
 

amit ben jakov

New member
../images/Emo55.gifנסיעה אחרי משאית התאבדות.

נהיגה ובלימה לא צפויה.נהג משאית לרוב לא מסתכל אחורנית כי אין לו מה לחפש שם.ד"ג צריך להתנהג בסביבת משאיות כמו נמלה ליד פיל. לברוח מהר מסביבתה.
 

AVNER XR

New member
ומה קורה ליד הגלגלים הקדמיים?השדה ראייה

רחב אבל בעייתי יותר היות וזמן המבט ארוך יותר גם בגלל 2 המראות בכל צד וגם בגלל האורך.
 
לא הבנתי כלום, וגם לא מה הקשר.

מה קורה ליד הגלגלים הקדמיים? אם זה משאית עם מנוע לפני תא הנהג - אז הנהג רואה מה קורה ליד הגלגלים הקדמיים בלי קשר למראות (הגלגלים לפניו). אם תא הנהג מעל למנוע (מה קוראים קבינת "טלוויזיה") - זה גבולי, אבל אם הגעת לגלגלים הקדמיים - אתה במרחק של שניה מלעבור את המשאית (בהנחה שאתה מהיר יותר מהמשאית. ברור שלא כדאי ליסוע לאורך זמן לצד הגלגל הקדמי. צריך לעבור את המשאית מהר ככל האפשר, ורחוק ממנה ככל האפשר) למה המבט ארוך יותר? בשביל לראות שיש משהו חוץ מכביש פנוי לא צריך מבט ארוך. גם לעיניים שלנו יש שדה ראיה רחב יותר מנקודה. ומה הקשר לאורך? זה מגביל את שדה הראיה? זה מאריך את משך המבט במראה? לוקח לאור יותר זמן להגיע לעיניים?
 

AVNER XR

New member
אם לא הבנת כלום וגם את הקשר אז מהי

התשובה ה\את? ברור שלא כדאי ליסוע לאורך זמן לצד הגלגל הקדמי. צריך לעבור את המשאית מהר ככל האפשר, ורחוק ממנה ככל האפשר). הרי בנסיעה בקו ישר אין שום בעייה אבל בסיבוב נהג המשאית נשאר על המראות הרבה יותר \מן גם בגלל האורך וגם בגלל ,בטן הסיבוב " שהוא לוקח,ונהג משאית מימון מתסכל הרבה יותר במראות מנהג רכב פרטי,התופעה חמורה יותר כשמדובר בפול טריילר .
 

yoman321

New member
שדה ראיה מוגבל מאחור ומימין

הנהג כמעט ולא מסוגל לראות מה נמצא ליד דלת הנוסע (יש מראה מיוחדת בשביל זה ולא תמיד היא קיימת\מכוונת\מסתכלים בה)
 

yoshi6

New member
ירידה לשוליים בזמן פקק.

אין בתכלית האיסור פשוט להתפרץ לשוליים תוך כדי נסיעה, יתכן ויש אופנוע\קטנוע שמגיע. השוליים מבחינתינו הרוכבים הוא כמו תמרור עצור. עצור, הבט שאין שום אופנוע שמגיע ורק אז השתלב. תודה ויום טוב. אחלה רעיון מיצו.
 

shayoo70

New member
חושב שלפני שיורדים לשוליים

כדאי להאט להביט ואז , אם עוצרים אז יש מצב שמישהו פשוט ייכנס בך לפני שתגיע אל השול הבטוח
 

yoshi6

New member
וודאי ודאי, הכוונה הייתה למצב של תנועה עומדת.

במצב של תנועה מדשדשת יש להשתלב לשוליים כמו לנתיב רגיל ולא לחתוך.
 
כנ"ל אם נוסעים בין טורי מכוניות, ועוברים לטור

המקביל. לוודא שלא עובר שם בדיוק עוד דו"ג.
 

kangal

New member
פתיחת דלתות של פחיות

יש איזה מנהג נלוז של נהגים ושל אלו שיושבים לידם, לפתות דלתות לשם העלאת / הורדת נוסעים. בתנועה צפופה, שימו לב לרכבים שעוצרים בצד (או באמצע הכביש...) ותעיפו מבט מה קורה שם בפנים, בד"כ ניתן לראות את ה"התארגנות" של זה שרוצה לצאת. כמובן שמבחינתם, מבט במראה לפני פתיחת הדלת אינו חובה.
 

מיצו

New member
עמידה ברמזור

אם אתה על קטנוע/אופנוע איטי מהתנועה, מצא לך את המקום שמתאים לך מבחינת מהירות. לדוגמה, בצד של הנתיב הכי ימני. אל תתן לתנועה מאחוריך להתעצבן עליך שאתה חוסם אותה כשהאור מתחלף לירוק.
אם אתה על קטנוע/אופנוע מהיר מהתנועה, נסה לעמוד ברמזור במרווח שבין הנתיבים, אם ישנו כזה. זה יעזור לך במידה ויש איזה משוגע מאחוריך שמחליט לתת גז לפני שאתה נותן.
אם אתה מגיע לרמזור ואין שם אף אחד (לילה, כביש נידח, סתם היית ראשון) אז נסה למקם את עצמך כך שתהיה בין נתיבים. כך תוכל להנצל במידה ואיזה שיכור/פוסטמה עם פלאפון יתקרבו מאחורה במהירות ובכלל לא ישימו לב שאדום. בכל מקרה מבט קבוע במראה לפחות עד שהשורה הראשונה של הרכבים מתאכלסת. אז אתה כבר פחות או יותר מוגן.
השתדל לא לעמוד ליד משאית, פשוט הגזים מהאגזוז יעשו לך סתם רע.
השתדל לא לצאת מיד עם התחלף האור מאדום לירוק. יש המון, המון המון אידיוטים/חכמולוגים/ממהרים/ערנבים/דוסים/ערסים שחושבים שהאור האדום (עבורם) הוא המלצה בלבד, והם יעברו רק כדי לחסוך את הדקה של עמידה במחזור נוסף של הרמזור. אם אתה תצא ראשון, אתה תפגע מהם. יש שליחים לידך? תן להם להתפרע, אתה תצא שניה אחרי זה. לא קרה כלום, הכבוד שלך לא ייפגע, אבל תציל את חייך. כל זה נכון במיוחד אבל לא רק באזורים מסוכנים בהם יש יותר מהאוכלוסיות שצויינו מעלה.
שים לב למשאיות/אוטובוסים שלא מצליחים לעצור בזמן באדום (שלהם) ורצים את הצומת באדום. תמיד הסתכל לצדדים לפני שאתה יוצא, ולפני שהאור מתחלף ככה תהיה לך תמונת מצב.
הסתכל סביבך וחפש חכמולוגים שרוצים להראות לך מי חזק יותר. אם אין לך סיבה טובה, תן להם לצאת, ואתה תצא שניה אחריהם. לא יקרה לך כלום.
לכל צומת יש את נקודות התורפה שלה, את השדות המתים שלה, את האוכלוסיה העוברת בה. אם אתה עובר שם הרבה, למד את הצומת, את מחזורי הרמזורים, את סוג התנועה, ותהיה יותר חכם ויותר בטוח.
 

tedys strm

New member
3 העצות הראשונות לא נכונות

השאר בסדר התיקון לראשונות: הכי צורם 3: בלילה כביש ריק. מקם עצמך בימין של הימני ליד המדרכה. שם אתה הכי מוגן. כשמגיעים עוד מכוניות שנה המקום ללפני מרכז הנתיב באופן שחוסם במכסימום את הרכב לפניך כפי שמוסבר בהמשך 2 ו-1: עמוד תמיד במרכז הנתיב לפני הרכב שלפניך. קרוב כמיטב האפשר למרכז הפגוש שלו כדי שלא יוכל לאגף אותך ויאלץ או לקלל או לצפור או להמתין בסבלנות עד שתצא את הרמזור. זה לא משנה אם אתה איטי או מהיר. אתה עומד במיקום כזה שתוקע את כל הטור מאחור כי כולם צמודים לתוך האגזוז של הרכב לפניהם. אבל המיקום הזה הוא הבטוח ביותר עבורך כי הרכב מאחור מבין שאין לו דרך להתחיל בנסיעה עד שאתה מתחיל. מצב שונה זה בעמידה בין הנתיבים שהיו מקרים שרוכבים נפגעו כי רכב התחיל ישר ושיפשף אותם או זרק אותם הצידה או החליט פתאום לפנות שלא מהנתיב המותר וכו'. גם מי שאיטי יחסום ויפנה רק כשהוא מחליט שהנתיב מספיק רחב שגם מי שעוקף ואינו מיומן, לא יפגע בו
 

h a j b i

New member
אתה מתכוון שדעתך אחרת

כן נכון או לא נכון בטח לא אתה תקבע. אני דווקא מסכים איתך בעניין 1 ו - 2 שעדיף לעמוד האמצע הנתיב ולמנוע מרכבים להצחיל ליסוע תוך כדי תמרון מסביבך אבל בעניין 3 ולא משנה אם זה אמצע הלילה או אמצע היום. אם מגיעים ראשונים לצומת כדאי תמיד לדעתי לעמוד בין הנתיבים או בצד. לא מסכים? זכותך. אבל לי יש ניסיון אישי אחר שלא לדבר על התאונה המחרידה בצומת בית דגן שנהג שיכור הרג שני רוכבים על קטנוע שעמדו באמצע הנתיב ברמזור אדום והיו עוד כמה תאונות דומות שזכורות לי. אז נסכם: הגעת לצומת כאשר כבר עומדים בה כלי רכב, התמקם במרכז הנתיב לפני אחד מהם בנתיב המתאים עבורך מבחינת מהירות. העגת לצומת ריקה, התמקם בצד, לאחר שיגיעו כליב רכב ניתן לשפר מיקום לאמצע הנתיב. אם זו הדרך הנכונה או לא אני לא יכול לדעת בוודאות אבל זה עובד לי לפחות.
 

tedys strm

New member
חג'בי זוכר ששלחתי אותך לשפר הבנת הנקרא?

אתה אמרת שאצלך אין מקום לשיפור...אז אל תהיה בטוח. (אפילו בסעיף 3 דיקלמת אותי מילה במילה וזה אחרי שאמרת שאתה לא מסכים איתי..
.) אז... מה גרם לחג'בי להתבלבל? דחוף לקורס ...
 
למעלה