טיפים לרכיבה נכונה - המאגר

מיצו

New member
../images/Emo124.gif טיפים לרכיבה נכונה - המאגר ../images/Emo61.gif

מה אתם אומרים על הרעיון ליצור אשכול שבו תעלו את מיטב הטיפים שלכם, בשפה שלכם? הטיפים צריכים להופיע בצורה ברורה: כותרת המרמזת על מה יהיה בטיפ (למשל "רכיבה מאחורי משאיות"), ואז הנושא עצמו בגוף ההודעה. אם יש לכם טיפ חדש, שרשרו אותו להודעה הזו (זו, יענו זו שאתם קוראים עכשיו, תלחצו למטה "תגובה מהירה" ולא לאחד הטיפים שמתחת. ככה הרמה הראשונה של האשכול תהיה מורכבת מהטיפים עצמם. אני מיד מעלה טיפ אחד לדוגמה. לאחר יצירת האשכול, נעלה אותו לטגליינז, ולכן אני באמת מבקש תשמרו אותו נקי ולעניין. בברכת רכיבה בטוחה!
 

מיצו

New member
רכיבה מאחורי משאית - למה לשים לב?

מתקרבים למשאית מאחורה? שימו לב לנקודות הבאות:
משאית מובילה חומרים נוזליים? משהו אולי מטפטף ממנה, ואם זה דלק או סולר, זה עלול להיות שומני על הכביש. חפשו נתיב "רטוב" והימנעו ממנו.
משאית מובילה חומרי בניין/מלט/חול/מנוף/משאבת בטון/מערבל בטון? שימו לב למה שעף ממנה בגלל הרוח. משהו בטוח יעוף ממנה. המנעו מלרכב ישירות מאחוריה, וכשאתם במגמת עקיפה (משמאל כמובן) הקפידו להתרחק כמה שיותר שמאלה.
קפיצות בכביש - משאית שעולה על באמפ תקפיץ את עצמה ותעיף ממנה חלקי בטון, גושי בוץ, חלקים שלא תפוסים טוב ועוד. זהירות. יש באמפים בכביש? כביש משובש? בורות? המתינו עם העקיפה ותשמרו מרחק.
משאיות שמובילות ברזלים וחומרי בניין - שימו לב לכך שברזלים עלולים לבלוט ממנה אחורה והצידה, וכשתראו אותם זה יהיה מאוחר מדי.
משאית שמובילה נגרר ונוסעת מהר עלולה להתנפנף ולרקוד על הנתיב, תוך כדי גם להביא לכם פליק שיהרוג אתכם. זהירות.
צמיגים - רוכבים על כביש מהיר ורואים חלקי צמיג קטנים? בעוד מספר שניות תראו צמיג שלם או חלקים ממנו זרוקים על הכביש או בדיוק עפים ממשאית. צמיגים הולכים מהר, ומשאיות לרוב משתמשות בצמיגים מחודשים. צמיג שעף ממשאית יכול להרוג אתכם.
משאית עומדת בצד הכביש (בעיקר בעיר, אבל גם מחוץ לה), שימו לב, יש מצב שהיא בדיוק מורידה רמפה. כשהרמפה במצב פתוח היא בול מכוונת לצוואר שלנו, ואם אנחנו לא שמים לב, הופה, אין ראש. קשה לראות רמפה פתוחה מרחוק בגלל הפרופיל הדק שלה. יש עוד. תעלו.
 

מיצו

New member
המשך משאיות

משאיות בסיבוב עלולות להתהפך או הציוד שעליהן עלול לעוף. אל תהיה בצידה של משאית בזמן סיבוב.
משאיות סוחבות בולי עץ גדולים שנוטים לעוף מדי פעם ולהרוג אנשים על הכביש. אל תהיו האנשים האלה, תסתכלו על הרמפה של המשאית בזמן שאתם מתקרבים אליה, חפשו דברים ש"רוקדים" וצפו לבאמפים על הכביש שעלולים להעיף דברים.
משאיות בסיבוב עלולות לשפוך סולר ממיכל דלק שנשאר פתוח. אל תקחו אף פעם סיבוב במסלול הימני עליו נוסעות משאיות, אלא רק בשמאלי, אם אפשר.
נהגי משאיות הם אנשים מקצועיים (לרוב) אבל הם גם עייפים. יש מצב שהם לא שמים לב אלינו, במיוחד ביציאה לעקיפות ו/או פניות. זהירות.
נהגי משאיות נמצאים בקבינה, ואם יש להם מזל, היא מפוארת. מה שאומר שאין להם מושג שחוק מה קורה בחוץ, ואתה יכול לצפצף עד שתצא לך הכלייה, לא בטוח שהם ישמעו אותך. אל תסמוך על הצופר, תהיה תמיד אקטיבי והימנע מטעויות.
 

yair12342000

New member
משאיות - המשך בע"מ

אם אתה רוצה לחסוך כסף (לדלק בלבד) אתה יכול להצמד לאחורי המשאית ולתת לואקום שנוצר מאחוריה למשוך אותך ובכך לחסוך בכוח המנוע.. רק לזכור להביט טוב טוב על אורות הבלמים
(לא לוקח אחריות על הכתוב) רעיון טוב למען האמת, אני מרגיש שלא יזיקו לי כמה עיצות מזקני השבט.
 

yair12342000

New member
עם כל הכבוד למכסחים

ויש כבוד, הם ניסו את זה עם אופניים, ובמהירות נמוכה יחסית. אני שמעתי הרבה סיפורים ממקור ראשון..
 

kangal

New member
לא יודע איפה ראית ניסוי עם אופניים

אני ראיתי ניסוי עם רכב. הם הוכיחו שצריך להיות במרחק מגוחך ומסוכן בטירוף מאותה משאית על מנת לחסוך בדלק. אגב, כל מרחק אחר שהם בדקו, קרוב יותר או רחוק יותר, דווקא העלה את צריכת הדלק בכמה אחוזים. לגבי ה"סיפורים ממקור ראשון", נו שויין, אני יכול רק לאחל להם המשך חיים פורים ונעימים. אגב "מקור ראשון" לא חייב להיות "מקור מהימן"
 

מיצו

New member
שוב, המטרה של האשכול היא להציג טיפים

לרכיבה נכונה. מה שאתה אומר הוא רחוק מלהיות נכון, והוא מסכן חיים. האם אתה רוצה שזה מה שאנשים ידעו? שזה בסדר לרכוב מאחורי משאית או רכב מסחרי, בלי שדה ראיה, בלי יכולת לבלום בזמן, בלי לשמור מרחק, רק בגלל שיאיר1234567890 אמר להם שזה בסדר? אתה בכלל מקשיב לעצמך?
 

yair12342000

New member
מיצו אל תהיה כבד..

אני חושב שזה די ברור שצחקתי, סתם נזכרתי במשהו שאבא של חברה עשה בטיול שלו בארה"ב (הוא ועוד כמה וכמה אנשים..), אני לא חושב שזה התפרש פה לאף אחד כ-"אני ממליץ למי שרוצה לחסוך בדלק, שייסע ממש צמוד למשאית..". תודה לאל יש לנו כמה סמיילים כדי להעביר את רוח הדברים ותודה לאל שאף אחד כאן לא מספיק מפגר כדי לנסות את זה, אם כן זו כבר בעיה אחרת.. לגבי אם זה מצחיק או לא או ראוי לשיחה או לא...........
 

villain

New member
אם אתה רוצה לחסוך דלק

אז סע בתחבורה ציבורית
כדי להנות מדראפטינג צריכים להיות קרובים מאוד לאחורי המשאית, אחרת אתה לא נמצא באזור היניקה אלא באזור המערבולת, לא מומלץ להיות קרובים מאחור לאף רכב, במיוחד לא מאחורי משאית כיוון שהראות היא 0, הרוכב רואה רק את אחורי המשאית ולא כמה מהלכים קדימה ואין לו סיכוי להחלץ מבלימה פתאומית של המשאית. אם אתה רותה לחסוך בדלק סע בצחבורה ציבורית או אפילו יותר טוב באופניים
 

מיצו

New member
../images/Emo45.gif כל הרעיון בשרשור הוא טיפים נכונים,

לא כאלה שיגרמו לך למות.
 

Nihil F2

New member
זה עובד, ולא רק עם משאיות.

אפשר להרגיש את האפקט גם מאחורי מסחריות או ג'יפים- כל רכב גבוה בעל צורה לא כלכך אווירודינמית. באמת שזה לא מומלץ- גם אין לך מרחק בלימה\זמן תגובה, ואתה גם במרכז הנתיב בדיוק מאחורי הרכב ולא בצידו מוכן עם נתיב מילוט. במידה ואתה חייב לעשות את זה (קטנוע בבין עירוני, קור, אנאערף..) נסה לבחור רכב עם חלון אחורי שקוף שתוכל לראות דרכו את המשך הכביש.
 

creth11

New member
ברכיבה אחרי משאית או כל רכב שמסתיר

את הכביש קדימה. יש להיזהר מחפצים\פגרים המונחים על הכביש ומופיעים לפתע, אם המשאית משנה כיוון עבור לרכב בעיקבות הצמיגים, אולי הנהג מעביר איזה פגר בין או ליד הגלגל. במשאיות או כל רכב בעל צמיג כפול תמיד (אופנוע או רכב) להיתבונן עם לא תקוע בין צמד הצמיגים האחורי איזה אבן\גוף העשוי במהירות מסויימת לעוף מהגלגל, גם צמיג בעל רפידה מתנפנפת עשוי להעיף אחורה חלקי גומי. בכל רכב עמוס כולל פרטי עם מיטען על הגג, תמיד ליבחון שהמיטען אינו עומד לעוף, ראיתי מוביל ציוד כבד שעף לו קרש עץ ענקי לכביש, וגם מכיר סיפור על רוכב R1 שעף לו מיזרון לפרצוף באיילון.
 
ובאופן כללי במקרה כזה שהרכב לפניך מסתיר

את מה שקורה לפניו - להגדיל את שמירת המרחק, כי הפתעה אם תהיה - תהיה גדולה יותר. כנ"ל אגב, אם מישהו נדבק לך לתחת ואתה לא יכול לברוח (להתרחק) ממנו קדימה או הצידה. לפצות על המרחק שהוא לא שומר ממך, בהגדלת המרחק שאתה שומר מהרכב שלפניך, כדי שבמקרה חירום יהיה גם לו מספיק זמן להגיב, ולך - יותר זמן לברוח הצידה אם יהיה בכך צורך.
 

amit ben jakov

New member
../images/Emo55.gifמשאיות שנושאות מנוף קדמי או אחורי

קיים טפטוף שמן הדראלי בעיקר מהברז ביציאה ממיכל שמן. בעיה בעיקר ברמזורים.אין עיצה למנוע אחלקה.
 

mr landini

New member
עוד בענין משאיות

שדה הראיה של נהג משאית מוגבל מאוד- במיוחד מאחורה גם כשעוקפים משמאל חשוב מאוד לבדוק טוב טוב אם הוא לא מתכונן לפנות בדיוק ושכח להפעיל את האיתות (מנסיון...)
 
למעלה