המחסום נעלם באופק מאחורינו ואנחנו ממשיכים צפונה לכיוון כביש הבקעה. הסיבובים מובילים אותנו קדימה, פה ושם פוגשים רכב חולף, אבל האופנועים כל כך נוחים לרכיבה שאין לנו צורך לעצור או לנוח. העצירה היחידה מתרחשת כאשר אנחנו מנסים לעבור במחסום הנמצא על כביש הבקעה צפונה. המחסום מאוייש בכמה בחורות שהמילה "חיננית" רחוקה מהן מרחק של קטנוע 50 סמ"ק ל"אכזרית" של גולני. האכזרית התורנית מתעקשת שנוריד קסדות וניתן לה רישיונות. הווריד מתחיל להתנפח לי בראש ואני עוצר את האופנוע, מדומם, מוריד רגלית, מנתק מתג הצתה, מוריד כפפה אחת, לובש אותה חזרה, יורד מן האופנוע, מוריד שוב את הכפפה ואז את השנייה, מוציא את הארנק, מחזיר אותו פנימה, משחרר את הקסדה, מוריד אותה, שם אותה על האופנוע, מסדר אותה כדי שלא תיפול, מחפש את הארנק, מוצא אותו, מוציא תעודה, מחזיר אותה חזרה, מוריד משקפי שמש, מוציא את התעודה, מראה ל"אכזרית", ואז כל התהליך חוזר על עצמו בהילוך הפוך. בזמן הזה מצטברים מאחורינו כ- 10 רכבים שצופרים ומתעצבנים. לא נורא.
המחסום עולה ואנחנו שועטים קדימה. המהירות עולה אט אט, והנה אנחנו צד בצד, מנסים לראות איזה אופנוע מרגיש חזק יותר. במבחן תאוצה קצר מול ההונדה ואראדרו ה-וי-סטרום לוקח בגדול. למרות ששני האופנועים מונעים ע"י מנועים בנפח ליטר, הפער בכ"ס בין שני האופנועים, יחד עם תוספת המשקל הגדולה של הואראדרו שעומדת על משהו כמו 30 קילו פלוס מינוס באה לידי ביטוי. הניצחון של ה-וי-סטרום מבחינתי הוא מוחלט בקטגוריה הזו. אם הואראדרו לקח בתחום הנוחות והארגונומיה, ה-וי-סטרום לא רואה את הואראדרו ממטר בכל מה שקשור לביצועים ולרכיבה חזקה יותר. מצד שני ואולי למרות ההבדל בין שני האופנועים, זה לא שהואראדרו מרגיש חלש או אנמי. הוא פשוט מעט חלש יותר מה-וי-סטרום, תגובות המנוע שלו מתונות יותר, ואולי בגלל זה הוא מעט יותר נוח לרכיבה מתונה.
בכל מקרה, אופנועים כל כך גדולים צריך גם לעצור. ההונדה מתגאה במערכת בלימה משולבת המכניסה לפעולה גם את הברקס האחורי עם לחיצה על ידית הברקס הקדמי. המערכת הפשוטה יחסית עושה עבודה מצויינת ב- 90% מהרכיבה, וקל מאוד לשכוח כמעט לגמרי מהברקס האחורי. מצד שני, אחרי שירדתי מההונדה והתרגלתי לנשיכת הברקסים המדהימה שלו נתקפתי פאניקה קלה כשלחיצה סטנדרטית על הברקס הקדמי לא שתלה את האופנוע במקום כמו שציפיתי. מהר מאוד מגלים שכדי לעצור את הפיל צריך להשתמש בשתי אצבעות מקדימה, ולעיתים לעזור לא מעט עם הרגל. הברקסים מקבלים ציון בינוני פלוס, אבל בסופו של דבר הכל בראש והכוח שצריך להפעיל על המנוף תלוי בגדול במהירות ובפרופיל הרכיבה. אם זוכרים שהאופנוע הוא לא ממש ספורטיבי, אם זוכרים את מהלך המזלג הארוך מקדימה, ואם זוכרים את המשקל שלו – אז מן הסתם גם פרופיל הרכיבה ישתנה בהתאם.
בוי-סטרום מיכל הדלק הגדול מכיל 22 ליטר. תצרוכת דלק לא נמדדה בצורה מדעית אבל אני יכול לספר לכם שבפעמיים בהם תדלקתי נורת הדלק התחילה להבהב בדיוק כשעמדתי על 250 ק"מ. עד התדלוק הראשון עברתי כ- 300 ק"מ, טווח סביר בהחלט במיוחד בהתחשב בעובדה שלא חסכנו בסיבובי מצערת במהלך הרכיבה.
אופנועים >>