מד הטמפרטורה עמד על 19 מעלות צלזיוס,

Lone Rider

New member
מד הטמפרטורה עמד על 19 מעלות צלזיוס,

השעה הייתה שעת בוקר סבירה, לא מוקדמת מדי, אולי אפילו מאוחרת דיה להיות שעת הפסקת הצהריים אצל הרפתנים בקיבוץ, אך החלטתי שאת היום הזה מתחילים בנינוחות ועם ארוחת בוקר ראויה. בעודי מעמיס את מעט הציוד על האופנוע השמש החלה מוצאת את מקומה הנמוך האופייני לחורף והשמיים כבר היו צבועים בתכלת עם כתמי עננים לבנים בודדים כמו נגיעות מכחול השוברות את האינסוף התכול. הכיוון היה דרומה זה היה ברור אך הדרך לא הייתה מוגדרת, לאן שהכביש יוביל. בגמיעת כל מאה קילומטרים דרומה הראה מד הטמפ' מעלה אחת פחות, כך זה נמשך עד אזור ציחור, אך אני מקדים את עצמי. הכל התחיל לפני כשבועיים כשההחלטה לשוב לאופנועי ספורט-תיור החלה לחלחל ולחזק את מעמדה בתודעה. מיצו שריין לעצמו את הGTR מבית Kawasaki ואני החלטתי להסתפק בשמונה מאות סמ"ק בארבעה צילינדרים בתצורת V, VFR לבית Honda. כבר לפני שנים, עוד בימים שרכבתי על הZZR ההונדה היווה מוקד התעניינות, אך הזדמנות מעניינת שנקרתה בדרכי הובילה אותי להחליף את הKawa בתוצרת היצרן הבווארי וזכיתי בשותף מיוחד ביותר למשך כשנה וחצי, R1100S, עד שעברתי לגמל הכתום. לאחר מעט יותר משנה על גבי סינגל אוסטרי, שממתין יפה בחניה עד שאחליט לחצות איתו איזה מדבר, הלך וגבר לו הדגדוג הזה לשוב לטיולים עתירי קילומטרים כמו בימי עבר בנינוחות שהאדוונצ'ר מתקשה לספק, שונים הם החיים עם מנוע סינגל. כשרוצים לצאת מת"א, לגעת בחרמון, לאכול צהריים באילת ולחזור הביתה לשנת לילה במיטה שלך וכל זאת מבלי שהגוף יחזיר לך מנה הגונה בבוקר למחרת צריך אופנוע מפנק. הGTR נכנס למוסך ולא ידענו אם יהיה כשיר ליום שישי, במקביל התקבלה הזמנה מצד עופר אבניר להצטרף לטיול מועדון הבורגמנים לאילת, מיצו קפץ על המציאה ואני נותרתי לבד. לבסוף התברר שהעניין היה לטובה, יש משהו מיוחד ברכיבה ארוכה לבד, אפשר לרכב איך שרוצים, לאן שרוצים, עם תדירות הפסקות כמו שנוח לך ללא צורך להתחשב בחבר או חברים לטיול. זמן שלך עם המכונה שבידייך, עם הכביש הפתוח כשהיחיד שמפריע למחשבות זה רעש הרוח.
 

Lone Rider

New member
../images/Emo27.gif../images/Emo27.gif../images/Emo27.gif

בשישי בצהריים הגעתי לאסוף את הVFR מהונדה בדרך השלום, סוג של טעות, לצאת עם אופנוע לא מוכר היישר אל תוך תנועת הלחוצים של שישי בצהריים בת"א. אחרי שאתה רגיל לשבת גבוה מעל כולם עם כידון רחב גורם לך להבין עד כמה זה הרבה יותר נכון לרכב על אופנוע דו"ש בתוך הסבך העירוני ואז הוא בועט בך. אתה יודע שזה שם, שהמהנדסים של הונדה לא זנחו את הרעיון למרות ביקורות פושרות ולעיתים אף לא אוהדות משהו על מנגנון הVTEC, אבל כשאתה לא רגיל אליו הוא בועט בך. בהילוך ראשון בתוך התנועה העירונית כשאתה מושך את הראשון מעבר ל6800 סל"ד, לא סיפור גדול כשהקו האדום הרחק אי שם ב12000, אתה מקבל בעיטה הגונה שמאיימת להעיף אותך מהמושב. מההילוך השלישי ומעלה העסק עובד הרבה יותר חלק, במיוחד כשאתה מתרגל אליו ולומד לעבוד עם ההילוכים בהתאם לצורך, אתה שומר על הסל"ד מתחת או מעל לנקודת המעבר ומונע זעזועים לא רצויים. הנקודה הזו שבה עובר המנוע לפתיחה של ארבעה שסתומים לצילינדר במקום שניים בלבד דומה לסמארט רודסטר אחרי סיבוב אצל סדנת השיפורים של ברבוס, הלא שפויים האלה החליטו לנצל את המעט של תא המטען שהעניקו לרכב הזה ולשתול בו מנוע נוסף. ככה מרגיש המעבר של הVTEC לארבעה שסתומים, כאילו באו החבר'ה של ברבוס וטמנו מנוע נוסף בין רגלי הרוכב, בן הרגע האופנוע מקבל מכת כוח וסאונד חדש, מגרגר ובשרני יותר. בהונדה טוענים למילוי נפחי אופטימלי בכל טווח סל"ד ע"י השינוי של מספר השסתומים הפעילים, לטעמי דורש תשומת לב מיותרת אם רוצים להימנע מהפתעות, יתכן שעם הזמן מתרגלים וזה פחות מפריע.
 

Lone Rider

New member
בוקר יום שבת,

מעט הציוד ארוז על האופנוע, מים, ערכת קפה, חולצה חמה לשעות הלילה וכמה פירות לדרך. קסדת ה-Corsair הישנה מרגישה קלאוסטרופובית משהו לאחר שנה וקצת עם קסדת הדו"ש שלי, ה-TourX של Arai. ארוחת הבוקר הייתה משביעה ולפני סלולים מאות ק"מ של אספלט לגמוע, מסובב את המפתח, לוח השעונים מתעורר לחיים ועם נגיעה קלה במתג ההנעה המנוע מצטרף גם הוא למסיבה. דרומה אמרנו? עולים על כביש 4 לכיוון דרום, התנועה בשבת בבוקר דלילה והרכיבה נטולה מהדרמות של ימי השבוע בשעות הבוקר כשצריך לזגזג בין הרכבים שבפקק. לאילת יש כמה דרכים להגיע, הערבה היא אחת מהן. לכביש הערבה אפשר להגיע גם דרך ירושלים, אז עלינו על כביש 1, אבל לקראת לטרון הוחלט לוותר על הרכיבה לאורך ים המלח וירדנו לכביש 3. קסטינה לפלוגות, עד כה הכל תקין ושליו למדי, האוויר קריר בדיוק במידה ועל מנת להוסיף עוד כמה קילומטרים לרכיבה אנו עוברים בצומת נהורה, שדרות ונתיבות. עצירה זריזה לתדלוק כי הנורית מהבהבת ואין לי מושג כמה הרזרבי מאפשר. ממשיך לכיוון באר שבע, שנים שלא עברתי בעיר עצמה אלא דרך הכביש העוקף, גדלה קצת הגברת. בתחנת הדלק מחוץ לשדה בוקר אני עוצר על מנת לקנות איזה משהו מתוק ללוות את הקפה של הבוקר, חבורה של רוכבי ספורט מהאזור מברכת אותי לשלום ומתעניינת באופנוע ובמהות המספר המוזר עם הכותרת "במבחן". את הקפה שלי אשתה לבד, אני, האופנוע והנוף, קונה חבילת וופלים, דוחס אותה לתיק וממשיך ברכיבה דרומה. בהגיעי לצומת הרוחות, ליד בה"ד 1, אני מחליט לפנות לכיוון מערב, מצרימה, למעט הצוערים שפוקדים בימי השבוע את המטווחים שנמצאים לאורך הק"מ הראשון הכביש נטוש כמעט לחלוטין. מאתר נקודה להפסקת קפה ומוציא את הערכה מהתיק, אי אפשר לתאר את הדממה מסביב, שמים בהירים ואדמה ריקה עד לאופק מכל כיוון, תענוג, עכשיו אפשר להמשיך לאילת. הבטן אגב כבר מתחילה לשדר אותות מצוקה למרות הוופלים, ארוחת צהריים בקרוב. חוזרים בחזרה לצומת הרוחות וממשיכים דרומה, למצפה רמון, עצירה זריזה לתדלוק ועוד קבוצת רוכבים ספורטיביים שעלתה מכיוון המכתש עוצרת גם היא למילוי מהנוזל החיוני. בעמדה לידי מתדלקים זוג רכוב על הורגמן, לשאלה האם הם חלק מהטיול שיצא לאילת הם עונים בחיוב, מוסיף ומתחקר האם הם הראשונים לעלות או אחרונים בשיירה והם עונים שהם מאד ממהרים אז הם רצו קדימה, שאר החבר'ה בדרך. טוב, כנראה שאפגוש את יתר הבורגמנים אי שם במכתש, אז זהו שלא, איך שאני מגיע לירידות המפותלות למכתש רמון נגלה לפני מחזה מרהיב, כמה עשרות קטנועים מעטרים את הפיתולים מלמטה כמעט עד למעלה, אני כבר בנסיעה ולא מתכוון לחזור חזרה לתחנת הדלק או לעצור בצד, יורד למטה כשמולי לכל אורך הדרך דבוקות דבוקות של בורגמנים. ידעתי שמיצו צריך להיות ביניהם אבל לך תזהה רוכב אחד מתוך כל ההמון כשכולם רכובים על אותו קטנוע, מנופף לשלום לכל רוכב שלישי בערך בתקווה שהוא יזהה ויעשה סימן בחזרה. לא זיהיתי.
 

תג מחיר1

New member
איושה מדברית מרעננת שדוחקת לשוליים

את העליהום המתלהם נגד משטרת ישראל הבאת זאת ממש בזמן.
 

Lone Rider

New member
בצומת ציחור מד הטמפרטורה כבר מראה 15 מעלות,

מנקודה זו ועד אילת הטמפ' תטפס חזרה ל20 מעלות. דרך שיזפון, עבדה וצומת סיירים ועד אילת העובדה שהאופנוע נוטה פחות להיות אופנוע תיור מתחילה לתת את אותותיה. הישבן מודיע שאם לא עוצרים בקרוב הוא פוצח בשביתה והידיים גם כבר עייפות, המצערת הקשה מכבידה על יד ימין שצריכה לשמור אותה פתוחה מזה מספר שעות ברצף, קרוז קונטרול מישהו? תוסיפו על כך את הבולם האחורי הקשיח משהו, שדואג להעביר כל קפל בכביש הישר לעמוד השדרה, בשילוב כבישי ארץ הקודש וקיבלתם חבילה פחות אטרקטיבית אם חיפשתם אופנוע לרכיבות ספורט-תיור עתירות קילומטרים.
 

Lone Rider

New member
אילת, סוף סוף,

בהחלט הזמן למנוחה ארוכה וארוחת צהריים טובה, מעביר כשעה וחצי על הבר של מסעדה מקומית, אוכל לשובע וצופה מבעד לחלון בשמיים ההופכים אדמדמים יותר ויותר לקראת שקיעת החמה. עם עוד דקות מעטות של שמש בשמיים אני מארגן את האופנוע ועצמי להמשך הדרך חזרה, הגיע הזמן לעבור לחולצה החמה, מתדלק ללא מע"מ ביציאה מהעיר ועולה על כביש הערבה. אחרי לוטן אני מחליט שרכיבה לאורך הערבה אשאיר לטיול אחר, שובר חזרה לשיזפון וממשיך משם לבאר שבע דרך מכתש רמון. השמש כבר מזמן שקעה ותאורת הדמדומים הוחלפה בעלטת המדבר, בשלב הזה מתגלה בעיה נוספת שגורמת לדרך הביתה להיות מעיקה משהו. התאורה מכוונת גבוה מידי ומסנוורת את הבאים ממול ומציקה לאלו שלפני. חלק מהנהגים בנתיב הנגדי מסתפקים באיתות עם האור הגבוה אך חלקם 'מחזירים' ומסנוורים בכוונה, כל רכב שני שאני מגיח מאחוריו מפעיל איתות חרום על מנת לסמן "חבר, אתה מסנוור", כל רכב שלישי גם דואג להשיב באותו מטבע ומדליק אור גבוה אחרי שאני חולף על פניו. ניסיונות הבהוב עם האור הגבוה שלי על מנת להסביר "חבר'ה זה אור רגיל, בחיי, אני לא מתכוון לסנוור אתכם" עולים בתוהו, את רוב הנהגים זה לא מעניין והם בטוחים שאני עוד איזה בריון שמצפצף על כולם אז הם דואגים ללמד אותי לקח, אני לא צריך להסביר עד כמה החוויה הזו נעימה כשרוכבים בלילה חשוך בכבישי הדרום, זה ממשיך ככה כשעתיים, עד שאני עובר את באר שבע ומגיע לכביש מואר עם הפרדה בין הנתיבים. לא נעים ואף מתסכל, מניח שיש דרך לכוון את התאורה, אם ארכוש כזה אוודא זאת קודם לכן.
 

Lone Rider

New member
../images/Emo113.gif../images/Emo186.gif

שלוש שעות רצופות של רכיבה עוברות עלי מאילת אל עבר הבית, קר, ממש קר, התחת כואב, הידיים גם והעיניים עייפות, רק רוצה להגיע כבר הביתה, למקלחת רותחת וארוחה חמה. על הצג נורת הדלק מתחילה להבהב, יש עוד כ-40 ק"מ עד הבית, אין ברירה אלא לעצור לתדלק, אמרנו כבר שאין לי מושג כמה הרזרבי מאפשר לא? מכניס את האופנוע לחניה, קושר, מסיר את התיק ונכנס הביתה. פושט את הבגדים והמגנים ונכנס למקלחת ארוכה ורותחת, אחרי ארוחת ערב דשנה פונה אל עבר המיטה. מעט יותר מ800 ק"מ עברנו יחדיו ה-VFR ואני, מספיק על מנת לשכך לזמן מה את הצורך הלא ברור הזה לגמוע את המדינה אחת לכמה חודשים. בשורה התחתונה אופנוע מהנה ומיוחד, עם מושב מפנק ועם בולם אחורי רך יותר יתכן ולא הייתי צריך לחשוב פעמיים, אולם בהונדה החליטו למשוך את ה-VFR דווקא לכיוון מעט ספורטיבי מידי לטעמי האישי ואני נאלץ להמשיך לחפש את המחליף לבימר הוותיק שלי...
 

zelig0n

New member
תענוג לקרוא

לגבי החיפושים- ממליץ לך לנסות את ה-FZ1 (לא יודע מה התקציב שלך אבל ההמלצה היא ל-07 ומעלה). אומרים שהיבואן לא משהו (בלשון המעטה) אבל האופנוע עונה על הדרישות ע"פ הרישומים שהעלת.
 

Lone Rider

New member
לFZ1 מחסור עקרוני מאד לטעמי בבחירה של אופנוע

לצרכים הנ"ל... מיגון רוח... למרות שאופנועים א-לה סטריט פייטר כמו ה-FZ CB1000 וכמובן הסופר דיוק פשוט עושים את זה מבחינת עיצוב ומראה הם מאבדים אצלי ניקוד רב כשזה מגיע לנוחות ברכיבה.
 

zelig0n

New member
אני לא אובייקטיבי בדעה

כי ב-Z המגן רוח היחיד הוא הרוכב ... היה מאוד קשה בהתחלה, הייתי בטוח שאני עומד לעוף מהכלי כל פעם שעליתי עליו (עברתי אליו מ-R6). כיום אני לא מרגיש כך ולכן מניח שזה עניין של הרגל. כמו כן אציין שה-FZ1 מגן מפני רוחות הרבה יותר טוב מה-Z ולא הורגשה הפרעה מיוחדת בנושא. לסיום אסגור עם העובדה שהמשקף קדמי ניתן להחלפה במשקף חליפי גדול המגן יותר טוב מנפני רוחות, יש לי אחד כזה ל-Z ששוכב בארון כבר שנתיים כי כאמור אני לא מרגיש בצורך להשתמש בו ומעדיף את המשקף המקורי. אם אתה מחפש חסרונות אמיתיים לשלול את הכלי ... תתחיל את הרשימה עם היבואן!
 

Lone Rider

New member
תודות -

לאפרסק מהונדה שדאג לשריין לי את האופנוע לסופ"ש, למיצו שבחר לרכב עם גדלנועים, למזג האוויר הנפלא שליווה אותי לכל אורך השבת ובכלל...
 

מיצו

New member
תענוג לקרוא! ../images/Emo45.gif

עכשיו אני מבין למה לא רצית לבוא עם הבורגמנים לאילת. בחירה טובה!
 

kangal

New member
../images/Emo45.gif

מצ'ובח
 
למעלה