בואו נפסיק את הרכיבה ה"ספורטיבית" בכביש הצבו

M O R M

New member
../images/Emo31.gifזהר זהר אתה צודק וזו מכשלתך!!

הרצון שלך להיות צודק לא משרת את המטרה. כרוכב ספורט ליטר לשעבר אני יודע שאתה צודק ומעצבן. האמת יותר מעצבן מצודק ...בעצם לא משנה מה יותר משנה שזה לא עושה כלום. אולי משקיט לך קצת את הרגשות אשמה.... אולי ... אבל זה עליך ולא לאחרים כי אתה צודק לעצמך. אין לי עיצה עבורך ואיני יודע מה נכון מה לא לומר או לעשות. פרט אולי לחשוב ביחד איך לא להיות צודק. להיות אנושי ...טועה ותוהה. לשאול ולא לתת תשובות. לתת דוגמא אישית ולא לשכנע. להיות כזה ולא להסביר. לקחת אחריות כאילו זה אתה. לא להיות בעדר. לעמוד בביקורת . לא להראות "טוב" בחברה. להיות מנהיג, קובע עובדות. לטעות ולא להתנצל. תהייה מי שאתה ולא מסיונר. תהייה וזהו. חג שמח.
 
מזעזע וזאת לאחר מספר פעמים שקראתי

מהבלוג שלך: כמה מזעזע שהדבר ישמע, הרי שאנחנו צריכים להלחם על זכותם של רוכבי הכביש לרכוב בדרך בה בחרו, ולהתרסק בדרך בה בחרו. אנחנו צריכים להלחם על הזכות שלהם לרכוב, לא על הזכות שלהם לחיות. הם אנשים בוגרים ועל חייהם שלהם, הם חייבים לקחת אחריות בעצמם. כמובן שאם מעורבת בעניין רכיבה בלתי חוקית (מהירות מעל למותר, חציית קווים לבנים וכו’), והם נתפסים על ידי המשטרה בעת הביצוע, הרי ששלטונות החוק מוזמנים למצות עימם את הדין. אנחנו, חבריהם לתחביב, לא צריכים לשתף פעולה עם המדינה בעניין, ולהדיח חברי קהילה מתוכנו. גם אם זה אומר שאנו ביודעין שולחים אותם להתנגש בתנועה הנגדית, בתמרורים ובגדרות “הבטיחות”. תגיד כרובי גם למישהו קרוב אליך ,ממש חבר .הייתי משיא את אותן עצות?להלחם על זכותם להתרסק? זה גובל כבר בטירוף. האם דמות המחנך נעמה? לא נגיד מילה ,ניתן להם להתרסק.נרשה להם לעשות מה בא להם . למה? תשאלו את הכרוב ,כי לי אין הסברים.
 

Shredingerscat

New member
אין לך הסברים

ואין לך גם דרך לעצור אותם, מסע הפחדה לא יעזור (ואל תתבכיין בסגנון "אפילו אם אחד יחשוב פעמיים בלה בלה בלה"). הפיכה של כל הכלים הספורטיביים ללא חוקיים-לא תעזור ככביש ערד יהיה מלא בבנדיטים, ואחרי שתוציא גם אותם מחוץ לחוק-בGS500 משופרת, אין לך איך להוציא מהאנשים האלה את החיידק, אבל מותר לך לנסות, זהר זהר לא מתייאש (תראה כמה הצלחה הוא קוצר, כל מי שמסכים איתו במילא לא רוכב ספורטיבי). לא משנה הסיבה, אין לך איך למנוע רכיבה ספורטיבית מאלה שמחפשים את זה. אם תהיה מספיק אגרסיבי תצליח להרוג את כל ענף האופנועים בארץ, והקמיקזות יכנסו בך חזיתית עם הגולף GTI שהחליפה אצלם את הCBR. החסה מציין שהוא מנסה להעביר אנשים מהכביש לשטח בשיחות אישיות, אבל לא בהצלחה גדולה מידי, זה מה יש. כבר היה לי מישהו קרוב שהלך בכיוון הזה, מלבד ללמד אותו כל מה שאני יודע על איך להשאר בחיים ולנסות לכוון אותו לחכמים ממני שילמדו עוד-אין מה לעשות.
 

Lone Rider

New member
לא מיצינו?

אי אפשר להכריח אף אחד להימנע ממה שהוא אוהב לעשות, בכל תחום כמעט קיימת נישה מסוכנת יותר, אקסטרים אם תרצה, שהעוסקים בה נוטלים על עצמם סיכון גדול יותר משאר העוסקים בתחום. קח לדוגמה מטפסים, רוב המטפסים יעשו שימוש בחבלי אבטחה ויעזרו בחברים על מנת לתת לעצמם רשת ביטחון למקרה ומשהו משתבש. כנראה שזה לא הספיק לקבוצה מסויימת של מטפסים והם החליטו שאם הולכים על זה בלי חבלים, בלי רשת ביטחון ובלי שום אמצעי שימנע מהם נפילה של עשרות ולעיתים מאות מטרים במקרה והם טועים במהלך הטיפוס ומאבדים את אחיזתם. אני בטוח שגם בקרב המטפסים יש כאלה המסתכלים על אותה קבוצה אקסטרימית כחבורה של מתאבדים שיעים מטורפים אבל אף אחד לא מגיע לאתרי טיפוס וכובל בשרשראות את אותם מטפסים נכון? בשורה התחתונה כל אחד אחראי לעצמו וצריך לנהל את הסיכונים שלו, אפשר להציע סיוע בהערכת הסיכונים, הדרכת רכיבה, ולנסות לטפח התנהגות בטוחה יותר בכביש אבל להטיף או לשים מקלות בגלגלים רק יגרור אחריו אנטיגוניזם מצד אותם רוכבים שמה לעשות, זה מה שהם בחרו לעסוק בו ולהפיק ממנו הנאה. הנקודה שהכרוב העלה נכונה לדעתי באומרו שסיוע מקרבנו 'למגר' קבוצה מסויימת של רוכבים באמצעים כאלה ואחרים עלולה רק לפתוח פתח לפגיעה בקבוצות אחרות של רוכבים ואף בכלל הענף. במקום להפנות אנרגיה למלחמות פנימיות ביננו אולי כדאי להפנות אותם לדברים שיסייעו לכולנו כרוכבים ונהגים? למאבק עבור תשתיות וכבישים בטוחים יותר? להסברה? לחינוך תעבורתי מגיל צעיר? לשיפור תחום לימוד הנהיגה? לפיתוח וסיבסוד קורסי רכיבה\נהיגה? ואולי אפילו למסלול או מסלולים בארץ הקודש (השם ירחם)... "האם דמות המחנך נעמה? לא נגיד מילה ,ניתן להם להתרסק.נרשה להם לעשות מה בא להם" דמות המחנך מעולם לא עבדה, רוכבים ספורטיביים היו, הינם ויהיו, גם אם יהיו אלף אלטרנטיבות בדמות מסלולים וכבישים מרופדים וסגורים תמיד יהיה מי שיקח את האופנוע לקצה גם בכביש, מול תנועה נגדית עם מעקה ברזל תולש איברים משני צידי האספלט. אפשר להגיד הרבה מילים, יש צורה להגיד כל דבר וצריך לזכור שברוב המקרים זה יכנס באוזן אחת ויצא מהשניה אם ננסה לחנך, להטיף ולשכנע שדרכם לא נכונה. נרשה להם? חביבי, אתה לא מרשה כלום לאף אחד, עולם חופשי, יחסית, כל אחד יכול לעשות מה שמתחשק לו, בערך. ולשם ההבהרה, אני חוויתי תקופה קצרה מאד כרוכב השואף לרכיבה ספורטיבית, הפסקתי כעבור כמה חודשים וויתרתי על אופנועי סופרספורט בכביש הציבורי, אני חושב שזה מיותר, מטופש ומסוכן מידי, לי אישית יש מה להפסיד ומערכת השיקולים שלי וניהול הסיכונים שלי אומרת להשאיר את הרכיבה הספורטיבית למסלול. אבל אני לא חושב שלכפות את דעותי על אחרים זה נכון, בטח לא כאשר 'חיסול' הרוכבים הספורטיוים בארץ זה פתח לחיסול הרוכבים כולם, תזכור שלדעתו של האזרח המצוי כולנו מתאבדים מטורפים ואין שום הבדל בין RR לבין WR לבין DL...
 

כRובי

New member
../images/Emo45.gif אין לי מה להוסיף על דבריהם של החתול

ושל Lone Rider. אמרו והגיבו את כל שאפשר וצריך.
 

34TK

New member
אהההה...כן,אין מה לעשות מי שמחפש ריגושים

מוטוריים דוחף את עצמו ואת המכונה עד לקצה .כולנו עושים זאת ברמה כזו או אחרת. איך אפשר לומר לאדם שיפסיק לעסוק בתחום אותו הוא אוהב ובחר להתמסר לו? להפחיד במוות? הרי נאמר לא פעם כי האהבה עזה כמוות. אולי מלחץ על חיילינו להפסיק לשרת בצבא? הרי יש סיכוי של אחד לכהמ שגם הם יפגעו או ימותו וגם זה עולה כסף בסופו של עניין. הקטע הוא ששירות בצבא הוא לטובת המדינה וכלל הציבור ,ואילו עיסוק ברכיבה הוא עניין אינדיבידואלי נטו אז מה למדינה מותר לחייב אנשים לחרף נפשם ואילו לאינדיבידואל אסור לבחור לעשות זאת? האם צודקים הרוכבים ה"שפויים" יותר בכותבם ואומרם כי על הרוכבים היותר "קיצוניים" להפסיק לרכוב או להפלותם אל מול החוק? האם החוק יודע להבחין באדם הספון במעיל וקסדה? הרי רוכב "קיצוני" לא יכול לעשות עם וי-אף-אר 750 בן 12 מה שיוכל לעשות עם ווי-זד-אף-אר1 חדש מהניילון? האם יש הבדל אם אני ארכוב "חזק" עם דו"ש מדבריות או ג'י-פי-זד500 או אולי קאסטום השם ירחם? טעויות ברכיבה קורות לכולם גם בנהיגה ברכב,האם אנו כאלה צדקנים,יפי נפש שמותר לנו להפלות את "בני מיננו" ? אותם רוכבים אשר אנו מרימים לעברם יד לשלום בכביש או נעצור אם נראה אותם בשוליים ונבדוק במה אפשר לעזור? האם יש רוכבים השמים עצמם מעל רוכבים אחרים ולא משנה כמה צעירים או חסרי נסיון או יכולת הם? האם עננים כיסו את אפינו וסימאו עינינו? בבקשה אל תשכחו כי תאונות דרכים קורות בכל תחומי התחבורה! רכבות ,משאיות אוטובוסים,מכוניות ,ג'יפים ,טרקטורונים ,כלים חקלאיים ועוד. הצדקנים שטוענים כי יש להפלות רוכבים מסויימים מפני שהם כביכול יותר מסוכנים מהם על הכביש צודקים אך בואו לא נשכך כי אם מי מאיתנו אשר ייתן יד לכוחות הרשע (משטרע) למען "ידכאו" קבוצה אשר הופלתה ע"י אופנוענים אחרים היא הצעד השני והשלישי בחפירת קבר אחים לאופנוענות בישראל!! הראשון הוא מה שקורה כאן בפורום -עצם המחשבה הבזויה שאדם יכול לומר לאחר מה לעשות וע"י נסיון "בחישה" בקבוצת כותבים לנסות ולמגר רכיבה מסוג מסויים. הביטו עמוק עמוק בפנים ותאמרו לעצמכם די ! היום אופנועי הספורט-קצה ומחר קאסטומי,מחרתיים קטנועים,סופרמוטו אנדורו ולבסוף תירו לעצמכם בראש ,הרי את מי עוד נשאר להעלות על מזבח הצדקנות? נהרג לכם חבר? תנחומי הכנים ,גם לי נמחו חברים מעל פני האדמה. לא עלה על דעתי לומר לאלמנה ,אישה של חבר שבעלה נהרג במכונית כי לא רצה לצאת עם האופנוע שתפסיק לנסוע במכונית. תנו לחיות הרי אף אחד לא אוהב שמנהלים לו את החיים ומפלים אותו כמצורע ,הייתם רוצים שיעשו לכם דבר כזה??? טומי.
 
למעלה