מי יפגע מהורדת תעריפי ביטוח החובה לאופנועים ?

C O L T

New member
לא לטובתנו? אתה בטח יודע מה צ'רצ'יל היה אומר

"I only beliefe the statistics I doctored myself" אז מהנתונים האלה אפשר לבשל הרבה מסקנות ברורות וחד-משמעיות, ברוחו של ווינסטון המנוח, חלקן יהיו מאוד נוחות לנו. רק צריך להפעיל את החומר האפור. ולגבי "לנו" יש לי השגה. לא רואה ציבור אחיד ומגובש. אין כזה, יש הרבה בודדים שאפשר לאחד בקבוצות רופפות לפי סוג האופנוע או סגנון הרכיבה, אבל זה הרבה ציבורים שונים נטולי הסכמה ואחדות. אז אולי יהיו קבוצות שהסטטיסטיקה תהיה טובה להן מאוד. מה אם נגלה פתאום שדו"ש גדול עושה פי 20 פחות תאונות מכל הסוגים מאופנוע ספורט. זה רע "לנו"? מה אם נגלה את ההיפך, שאין הבדל והסיכוי להתרסק עם קאסטום שווה לזה שבאופנוע ספורט קיצוני? באותו רגע ניצלו אופנועי הספורט והלכה הדיפרנציאציה.
 

TShavit

New member
כן, אני חושב שזה רע, לנו.

אני חושב שלפתוח פתח (נוסף) לקטלוג סוגים נוספים של תת-אוכלוסיות לפי רמת הסיכון הספציפית שלהם - תחת המעטה של ביטוח החובה במתכונתו הנוכחית - יהיה לרעת הענף כולו. זו נקודת ההשקפה הפרטית שלי בלבד. כן, ברור לי - וכתבתי זאת פעמים רבות - שלפי אמות מידה מוחלטות של "צדק", צריך היה לגבות מכל אחד פרמיה לפי רמת הסיכון שהוא מייצג, בהתאם למספר פרמטרים שאחד מהם הוא סוג האופנוע. כן, בהחלט ברור לי שבעלי כלים כמו אופנועי קאסטום או דו"שים גדולים עשויים לצאת נשכרים מדיפרנציאציה כזו. גם אני, בוודאות. ובכל זאת, אני חושב שזו תהיה טעות ענקית. אבל הפואנטה העיקרית של דברי - ושוב, כתבתי זאת מספר פעמים בעבר, הפעם זה אולי התמסמס - היא שמוטב לכל אותם רוכבי אופנועי-הספורט שמתקוממים כאן בצעקות "עוד לא ראיתי מחקר שאומר ש..." או "אופנועי ספורט הרבה יותר בטוחים מקטנועים כי...", לדבר יותר בשקט, כי היום בו מחקר כזה יצא לתקשורת יהיה תחילת הקץ של אופנועי ספורט בישראל. טל
 

C O L T

New member
אמת, וזה מעציב גם אותי

כי איכשהו אני ממש אוהב את אופנועי הספורט ולא הייתי רוצה לראות אותם נעלמים. וכפי שאמרתי קודם, הרי לא יעזור, אז יהפכו אופנועים אחרים ל"ספורט". הנה ברוסיה של פעם, לא הייתה שום בעיה לאנשים לקנות יאווה ולרסק את עצמם קשות על הכביש הציבורי. עם זאת, אם תהיה בחירה של חיסול כל האופנועים מאימת הביטוח או חיסול חלקי בלבד, האם לא עדיף הרע במיעוטו? אולי תהיה זו יריית הפתיחה לחיסול, אבל זו גם תגרום לדחיה של אותו החיסול בכמה שנים לפחות. אני חושב שהכי פשוט זה לללחוץ על הח"כים, מכל הסוגים, שיוצאיו את הכח לקבוע מחירי ביטוח מידי המפקח, שהרי הפקידים בעמדה זו כבר הוכיחו היטב היכן נאמנותם נמצאת, בטח לא לצד הציבור. אחרי זה יקבעו מחירים נורמטיביים לכולם, גם לערבים ולתושבי השטחים, גם לנו, וזהו, חברות הביטוח ימשיכו להרוויח, קצת פחות כאן וקצת יותר שם, אולי יהיה איזה סבסוד קל שלא יהרוג אף אחד. אין לדעת, אולי אפילו תשכון עליהם רוח ההגיון ויקבלו את עמדת המועדון "אופנוען=הולך רגל+צד ג' ".
 

Shredingerscat

New member
אופנועי ספורט אים מסוכנים יותר מבננה

אבל רכיבה ספורטיבית בכביש ציבורי עם כל סוג אופנוע תגבה מחיר יקר (OK אולי אם תגביל למתחת 250CC יהיו פחות הרוגים, רק אולי) ומאחר ואין שום דרך לסנן רוכבים ספורטיביים לקטגורית ביטוח נפרדת, נשאר כולנו בביטוח אחיד. מצד שני ביטוח חובה הוא ביטוח סוציאלי מיסודו ולכן לא אמור בכלל להיות מופרד כולם מסבסדים את כולם. למה מישהו צריך לממן את התחביב הקטלני של קבוצה קטנה-זאת שאלה פילוסופית שאין עליה פתרון. כל פגיע באופנועי הספורט תפגע מהר מאוד בכל שאר השוק.
 

ixmix

New member
אבל על בננות לא רוכבים בברגי.

אופנועי ספורט אינם מסוכנים כלל. אם תעמיד אופנוע ספורט על רגלית ולצידו קטנוע 50, שניהם לא יגרמו נזק לאיש. כשרוכבים עליהם, אופנועי ספורט מסוכנים יותר מאשר סוגי דו"ג אחרים. למה מישהו צריך לממן את התחביב הקטלני של קבוצה קטנה? זאת אינה שאלה פילוסופית ללא תשובה. מדובר בשאלה מהותית - אם הוחלט שמישהו יממן את התחביב המסוכן, יש להפיל זאת על הציבור כולו ולא רק על רוכבים. אם הוחלט על דיפרנציאציה, שתיערך גם בענף הדו"ג. לא יפגע בי כלל אם הביטוח על אופנוע ספורט ליטר יעלה 10K בשנה. אני אחליט אם לרכוב או לא, בהתאם ליכולות הכלכליות שלי.
 

Shredingerscat

New member
לא נכון

רוכב ספורטיבי רוכב על אופנוע ספורט, והוא מה שהופך את האופנוע הספורטיבי למסוכן, תוציא את כל הכלים הספורטיבים מחוץ לחוק-הרוכב הספורטיבי ירכב על ספורט תיור בברגי וידפוק את הסטטיסטיק לספורט תיור, אחרי שכבר הוצאת את הספורטיביים מחוץ לחוק יקח לך עוד שתי שניות לצרף את הספורט תיור לאותה קטגוריה והרוכב הספורטיבי יקח משהו אחר להתגרזן איתו עד שכל האופנועים יהיו מחוץ לחוק. מצד שני קח עכשיו את המשטרה (OK לא משטרת ישראל, משטרה מתפקדת כל שהיא) ותגדיר לה תפקיד פשוט: אין יותר רכיבה ספורטיבית בישראל, (בארה"ב זה הצליח לא רע במקומות מסויימים) אבל אתה מכיר את הטריפים האלה של הכח, יום אחרי שהם יגמרו להשמיד את הספורטיביים הם ישמידו את הרכיבה בשוליים, בין טורי המכוניות, החניה על המדרכה וכו', אני לא אומר שיש לי פתרון, אבל האופנועים הספורטיביים הם לא הבעיה, הרוכבים הספורטיביים (ואם תחלק אותם לתתי קבוצות תגלה שקבוצה מסויימת מהם) אחראים להרבה יותר תביעות ביטוח מהחלק הפרופורציוני שלהם באוכלוסית הרוכבים (בסטטיסטיקה היחידה שנעשתה ואני מכיר היחס היה 1:12). בוא נשווה את זה רגע: אקדחים, לכל אקדח יש ביטוח חובה, כולם משלמים אותו הדבר, הפליליסטים מחוץ לסטטיסטיקה כי הם לא משלמים ביטוח, פתאום מתברר שיש איזה קבוצה שמשחקת רולטה רוסית עם מגנום 44, ובגלם הפיטוח של כל בעלי האקדחים מתייקר, אתה באמת חושב שהעלעת הביטוח לאקדחי מגנום 44 תפתור את הבעיה? או שאולי הם יעברו לשחק עם גלוקים?
 

ixmix

New member
ההשוואה אינה במקומה.

אין שום הבדל במשחק בין גלוק לבין מגנום, המשחק ב-ד-י-ו-ק אותו משחק. ישנו הבדל גדול בין השחזה עם אופנוע ליטר ספורטיבי לבין השחזה עם קטנוע 50 (ובכוונה לקחתי את הקצוות). בנוסף, אני לא מציע להוציא מחוץ לחוק. אני מציע ביטוח דיפרנציאלי - גם פר כלי וגם פר נהג. זה אומר שמי שכבר נמצא אישית בקבוצת סיכון ישלם ביטוח גבוה על כל כלי שהוא, ובמידה וייתפס ללא ביטוח ייקחו לו את הבית.
 

Shredingerscat

New member
לא נכון, וגם לא מסכים.

על ההבדלים במשחק בין אקדח תופי לחצי אוטומטי עם מחסנית אני לא ממליץ לשבת כאן בפורום, אבל אם זה חשוב לך תפנה לקולט. לא משנה אם יש הבדל ברכיבה, אני מבטיח לך שמספר הנפגעים מהשחזות לא יקטן ואפילו יגדל אם מסיבה כל שהיא כל המשחיזים החובבים (בהנחה שהמקצוענים הם מיעוט זניח שגם היום נפגעים מעט מאוד יחסית) יעברו לבנדיט 1200 כי בביטוח הוא לא מוגדר "ספורטיבי" ואח"כ לBMW 1200 GS הם ידפקו קופי יופי את הסטטיסטיקה של הבנדיט) בסוף כל כלי מעל 500 יכנס לסטטיסטיקה ומה אז? יתגשם החלום הרטוב של ענטבי ויהיו בארץ רק אופנועי 250. הדוגמה של "להוציא מחוץ לחוק" היא שווה ערך ל20K ביטוח לשנה, מעט מאוד כלים כאלה ישארו. פר נהג? אין דרך לעשות סינון כזה, מה תעשה? כל מי שקיבל יותר מ3 דוחות על נהיגה ספורטיבית? (תשאל את מני, אין סעיף כזה בחנא) כל מי שקיבל דו"ח על מהירות? למה אתה חושב שיש איזה קשר בין דוחות מהירות לתאונות? או קשר כל שהוא בין דוחו"ת לתאונות? אתה מניח שכל מי שמגרזן בברגי גם יתפס על מהירות בדרך לשם? שהוא גם נוהג כמו חזיר בדרך לעבודה? ברור שלחברות הביטוח יתאימו כל הקירטריונים האלה, מצד אחד ימשיכו להיות תאונות שיצדיקו מחירי ביטוח אסטרונומיים, מצד שני יהיה להם תרוץ לשלוח לפול כמעט כל אחד, גם אם הוא בכלל לא מגרזן ואין לו אופנוע ספורטיבי (ברור לך שהמחיר בפול כבר לא יהיה מה שהוא היום, כן?).
 

TShavit

New member
הכי קל ללכת לקיצונות בלתי סבירה

כדי לתקוף רעיון. בדוגמת האקדחים שהצעת: מה הבעיה לדרוש ביטוח מוגדל ר-ק על אקדחי תופי? עם חצי אוטומטיים פשוט לא משחקים רולטה רוסית אז הבעיה לא קיימת... זו דוגמה לאבחנה קלסית ומוצדקת בהחלט לפי סוג הכלי, לא המשתמש. עובדתית, בחו"ל קיים ביטוח המבחין בין נהגים ובין דגמי אופנוע שונים. זו לא כזו תורה מסיני. עובדתית, בארה"ב למשל נהוג לשנות תעריפי ביטוח על בסיס עבירות תנועה. ולא, אין סעיף "נהיגה ספורטיבית" אבל יש גם יש סעיף "נהיגה ללא שליטה" או "נהיגה לא זהירה" או משהו דומה. יש בחור שהיה מרוכבי השטח הטובים בארץ (שמו דולי סמני, בלי נדר), שאיבד את הרשיון לכמה שנים טובות על סעיף כזה בדיוק. גם במקרה שלו לא היה סעיף ספציפי שאוסר לבצע ווילי בלב תל-אביב. זה לא עזר לו. טל
 

Shredingerscat

New member
לעניין הדרכות למשחקים בנשק אני לא ממליץ להכנס

אבל להגיד שעם חצי אוטומט אי אפשר לשחק זה כמו להגיד שעם ספורטסטר אי אפשר לגרזן (אפשר, אבל זה לא מציאה, יפנו אליו רק כברירת מחדל אם אין אופציה לאופנוע). אתה יודע טוב מאוד שסטטיסטיקה שמבוססת על דוחות תנועה תעלה את הביטוח לכולם כי היא לא תעזור לחברות הביטוח לסנן את המסוכנים (ביטוחית) לבטוחים. האם ישתמשו בזה? בטוח שכן, והתוצאה תהיה שאנשים שכלל לא מסוכנים ישלמו ביטוח גבוהה ומתאבדים בפוטנציה ימשיכו לעלות לחברות הביטוח ביוקר-מה שיגרור העלעת מחיר הביטוח גם לרוכבים שלפי חברות הביטוח הם בטוחים ולמעשה לא יהיה כמעט הבדל במחיר הביטוח. מי שמרים ווילי באמצע ת"א צריך לוותר על הרישיון עד שיהיה מספיק בוגר להחזיק כזה, אבל למה אתה ןחושב שלכל חבורות המשחיזים יש תיק עברות כבד? כמה משטרה כבר יש בשיטחי ההשחזות? הרי על מהירות אי אפשר ממש לתפוס שם.
 

TShavit

New member
למה אתה חושב שאני חושב ש...

ובקיצור, קרא שוב את מה שכתבתי. לרגע לא טענתי שנכון או מוצדק לבסס עלות ביטוחית על היסטוריית עבירות. ציינתי רק שזה קיים. קצת מצחיק שאתה משתמש בטיעונים שאותם כתבתי ופרסמתי בעצמי יותר מפעם אחת... ואגב, עם אקדח חצי אוטומטי אי אפשר, ב-ה-ג-ד-ר-ה, לשחק רולטה רוסית. אתה זה שהגדיר את הבעיה ההיפותטית כקבוצה שמשחקת רולטה רוסית, ספציפית, עם מגנום 44, נכון? "אז מה יעשו, יעברו לשחק רולטה רוסית עם גלוקים?" אז זהו, שלא. רולטה רוסית אי אפשר לשחק עם אקדח חצי אוטומטי, נקודה. גם לגבי הווילי פספסת את הפואנטה. ציינתי רק את הענין הטכני - שזה שאין סעיף ספציפי לא הופך אותך חסין מפני דו"ח כבד. טל
 

Shredingerscat

New member
אתה נתפס לקטנות

לא רולטה רוסית, אבל מאוד דומה במהות, המפסיד-מפסיד הכל. אנחנו סתם טוחנים מיים על סמנטיקה, וברור לשנינו שאנחנו מסכימים בנושא השרשור.
 

TShavit

New member
דווקא לא.

אני, בניגוד אליך, חושב שיש השפעה גדולה מאד לסוג האופנוע שנמצא לנו תחת היד על איך אנחנו רוכבים (וזה נכון גם לגבי מכוניות, אגב). טל
 

Shredingerscat

New member
רק בגלל שרוכבים עם אופי מסויים

נמשכים לסוג הזה של אופנוע. OK לא רק, נכון שאופנוע ספורט מכניס אותך ל"מוד" מסויים, אבל באין אופנוע ספורט בהיישג יד המג'נונים לא יוותרו על הג'ננה שלהם, הם פשוט ישתמשו במשהו אחר כדי לקבל את הסיפוק. נכון שיהיו כמה רוכבים שירדו בכלל מאופנוע, אבל רוב המתאבדים (לא חושב שכל מי שרוכב בצורה ספורטיבית הוא מתאבד, אבל בתוך קבוצת רוכבי הספורט יש קבוצה מאוד ברורה של מתאבדים) יעברו לאופנוע אחר עם ביטוח זול יותר, ויעשו איתו מה שעשו קודם. בדיוק כמו שהיה עם רשיונות ה500, שנה הוציאו את הג'ננה על ה500 ואז קפצו על הספורטיבי הלא מוגבל הכי "חזק" שיכלו לשים עליו יד. זה מופיע גם בסטטיסטיקה המפורסמת של הבחור מהטכניון בהסבר של מספר התאונות הגבוהה יחסית ב500 (זה ועניין הרוכבים החדשים שכמובן גם תורם).
 

ixmix

New member
הם פשוט ישלמו יותר כסף וייזהרו יותר.

בנימה אישית - אותי כל זה לא מעניין ולא אמור לעניין. אני לא צריך לממן את התחביב היקר מאד של אנשים, בתירוץ של אחווה אופנוענית. אין שום קשר בין פיצויי הביטוח של אופנוע ספורט וקטנוע 200 (או שיש קשר, והוא בערך 1:10). מעבר לכך, אם יעלו את התעריפים לפי כלים מסוכנים וקבוצות סיכון, ועוד יעלו את הפרמיה לרוכבים מסוכנים ועבריינים - הם ישלמו יותר או יירדו מהכביש. רוכב מסוכן ועבריין ישלם פרמיה גבוהה גם על חרגול שטח.
 
זה באמת לא מעניין. אבל היחס 1:10

אתה בטוח פה? מאיפה הידע? או שיש או שאין. אני מנסה להבין האם יש איזשהוא דבר מוצק מאחורי חוסר האחווה שלך.
 

ixmix

New member
סטטיסטיקה גרועה.

סטטיסטיקה די גרועה שנערכה מ99 ועד 2005 והראתה שהסבירות למות על אופנוע ספורט (או כבד, איני זוכר) קצת יותר מפי עשרה מאשר קטנוע קטן. חוץ מזה, למה שתהיה לי אחווה עם מי שמזמבר אותי ולא מוכן לקחת אחריות? אחווה אני מוכן עם נימיץ, מבחינת הסיכון שלו בכביש (ולא מבחינות אחרות). כנראה שלאור התנהלותו ממילא הפרמיה שלו תהיה סבירה. עם אותם מפגרים בשני שקל שרוכבים כמו דבילים עם ביצים גדולות מדי בכביש הציבורי אני לא מחפש אחווה, אהבה או שותפות. מקומם אינו איתי, ואין לי בעיה שיישבו ויפלו כינים זה מראשו חסר המוח של זה, בטרם הם הופכים לנכים על חשבוני.
 

AVNER XR

New member
אבל גם התאונות כל שני וחמישי של שליחים

על קטנועים מזמברות את מי שלא רוכב על ספורטיבי אז? ובכלל כמות הקטנועים על הכביש הרבה יותר גבוהה ואף מתגברת מחודש לחודש עם עליית מחירי הדלק . מי אמר שסך התאונות שלהם לא מעלות לי את הפרמייה ,כי לפי הסטטיסטיקות שאתה ממציא פה ,מספרם רב יותר ופועל יוצא שהם עושים יותר תאונות ,שסך עלותם(לחברות הביטוח) קטן יותר אבל עקב מספרם,ייתכן שהם אף עולות על סף הפיצוי של הרוכבים הספורטיביים. ודרך אגב גם על קטנוע אפשר למות אז?וגם על אופנוע במוו והמבין יבין.
 
למעלה