בואו נפסיק את הרכיבה ה"ספורטיבית" בכביש הצבו

בימר

New member
ולגבי ה"ניסיתי"...

זה היה בסוף מרץ ש"ז - עם הנפשות הפועלות המדוברות, לרבות יפתח ז"ל.
 

yarivos

New member
זוכר היטב את השיחות האלו

ובזאת סיימתי להתייחס אליהם מתוך כבוד ליפתח פרקר ז"ל. ראשית אני שמח לשמוע שהשרשור הנ"ל מייצג דיעה פרטית בלבד ועדיין אני חושש מזליגה של דיעות שכאלו לתוך עמדותיכם הרשמיות כצוות הרשויות, בעיקר מכיוון שבמהלך השרשור בא לידי ביטוי חוסר ידע מוחלט בכל הקשור לרכיבה ספורטיבית מצידו של זהר וכותבים רבים אחרים בפורום. מכאן תשובה לשאלותיך הרבות שכתבת, למעשה כיצד "תלחמו" באבדן החיים המיותר אם אינכם מכירים את החומר ? התשובה לדעתי הינה הסברה בלבד, מבית ומחוץ, לא בצורה של חילופי הודעות בפורום (אולי גם) אלא בדרכים יצירתיות אחרות, כאלה שלא מייצרות אנטיגוניזם (בינתיים אחד המוצרים היותר טובים של הצוות
) אלא כאלה שיצליחו לצלוח את שכבות ההגנה וההדחקה שמייצרים כלל הרוכבים. אז לעזוב - לא. לשקול שנית את הדרך - כן.
 

yarivos

New member
דבר נוסף

על כל רוכב שמתרסק יש בערך ארבעה שמפסיקים לנסות. כך שלהערכתי, במיוחד לאור התפתחות ענף הסופרמוטו, האינדורו וקיומם של מספר מסלולים בישראל, מצבנו משתפר באופן טבעי משנה לשנה. יותר רוכבי כביש ספורטיביים עוברים לענפים הנ"ל או לחילופין לספה בסלון לראות שידורים חוזרים של האח הגדול. ניסיונות מסיונרים להמיר את אותו RUSH לטובת רכיבת שבילים הם בגדר המגוחך, תאמין לי ניסיתי ואני עדיין לא מאמין שאשכרה נהניתי מזה. נקודה נוספת, לדעתי אופנוע ספורט הוא הפיסגה הטכנולוגית של הדו"ג ומכאן המשך טבעי להתפתחות של כמעט כל רוכב, לפחות בשאיפותיו. לדעתי רוכבים רבים מגיעים למעמד של אחזקת אופנוע ספורט ורכיבה ספורטיבית, הם נתקלים בפציעות ובתאונות בקרב הסביבה הקרובה ובשלב מסויים מבינים שזה לא שווה את הסיכון, אז כאמור עוברים לשאר הענפים או סתם מתחתנים.. במהלך השנים האחרונות ראיתי יותר אנשים עוזבים את העיסוק הזה, חלקם שלמים.
 

בימר

New member
מסכים בחלק...

א. עם ה- RUSH - אין לי וויכוח. קיים. ב. זה שאנשים עוזבים מעצמם, לפני או אחרי קבלת התראה - זה ברור לי. ג. הסברה יכולה לתרום - אבל לדעתי לא תעשה את העבודה כולה. ד. עירוב בין "עמדה רישמית" ל- "דעה אישית" - ברור שיש זליגה דו-כיוונית. לי באופן אישי, למרות מה שכתבתי בעבר, קשה עד בלתי אפשרי לסנגר על רוכבים ספורטיביים של שבת מול המשטרה, בכנסת, עם הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים והמפקח על הביטוח. ה. צריך להכיר את החומר כדי להתמודד איתו - כמובן. אתה מדבר על "חוסר ידע מוחלט" - למה אתה מתכוון?
 

milner1

New member
ביקור בבית הקברות בכפר ויתקין

חבל שאין לי צילום מבית הקברות בכפר ויתקין, שם התקיימה היום בשעות הצהרים הלוויתו של יפתח ז"ל, לצרף לדיון שאתם מנהלים כאן. פורטרט משפחתי של אביו ואמו, שתי אחיותיו ואחיו של יפתח, שקרעו את הלבבות, ואת השמיים ואת הארץ, בבכיים על מר גורלם - הגורל הנורא שאיתו יצטרכו לחיות חיים בלתי אפשריים, מעתה ועד עולם. אולי השיחה המוטרפת הזאת על השחזות וגירזונים בסיבובים ועל ה Rush המוטורי והאדרנלין היתה בכל זאת מקבלת לשנייה את הפרספקטיבה הנכונה, הזוועתית, שלה.
 

זהר זהר

New member
בבקשה לא להתייחס לתאונה מסויימת או נקטל שמוכר

בקשתי ואני חוזר ומבקש להתייחס לנושא העקרוני. האם עלינו , כקהילה של "מסתכנים סדרתיים" , רוכבי דו גלגלי מסוגים שונים החשופים לסיכון מעצם אופי השימוש שלנו בדרך, למתוח קו, לחנך , להסביר ולהטיף , אולי אפילו לעשות (למשל, להגיע לאזורי "התרגול" לשיחה ישירה מול המתגרזנים) במגמה לשכנע את רוכבי הכביש שמחפשים את הריגוש הקיים ברכיבה האהובה עליהם לא לעשות זאת בכביש הציבורי. אני אישית רואה את הבעיה לא אצל המיומנים והמקצוענים אלא דווקא אצל מי שלומד להיות כזה. בדרך לרכישת היכולת הוא אולי רוכב בצמוד לפס ההפרדה (לפעמים עובר אותו) , מאט/בולם בתוך פניה ומגיע לנתיב הנגדי או שעושה טעויות אחרות שהן, בכביש הציבורי , סופניות. הבעיה היא ההתייחסות שלנו כקהילה לתופעה שמחיר הדמים שלה נגזר מבחירה חופשית. אדגים זאת מעניין השבילים: בטיולי השבילים יש דרגות קושי שונות. אני משתדל מאד שתהיה התאמה בין יכולת הרוכב לבין אופי הטיול. אני מטיף להכשרה מוקדמת . אנחנו משתדלים לחנוך מתחילים ולסייע כשצריך בעברת אופנועים במקום שאדם מרגיש לא בנוח לעשות זאת בעצמו. כל זאת נועד לאפשר לימוד תוך מזעור המחיר הצפוי של נפילה - וכולנו נפלנו וניפול כמעט בכל פעילות של רכיבה במקום שהקרקע משתנה כל מטר. כשרוכב "מתרגל" בכביש הציבורי הרי מתחילה הוא בסיכון הגבוה ביותר וחשוף לסכנות שאינן סולחות. הכביש הציבורי זמין לכל אחד ורק אופי הרכיבה מבדיל בין המשתמשים בו . קל מאד להסחף ולטעות במיוחד כשנמצאים יחד עם אחרים ואולי חלק מהשיקולים הם שיקולי אגו. אני מעלה כאן לדיון את הרעיון שעלינו , כקהילה, למתוח קו. יש גם אפשרות אחרת: שניקח אחריות להביא לכך שהרכיבה הספורטיבית תהיה מקצועית יותר - רק שזה מחייב הדרכה צמודה למי שפונה לפעילות כזאת ולא ברור לי מי יעשה זאת וכיצד. אולי התומכים יעלו הצעות בכיוון הזה.
 

M O R M

New member
../images/Emo31.gif מסביר, מטיף,משכנע,רואה,משתדל

מטיף , חונך, מתאים רמות , צודק , מתנשא , מבוגר , אחראי , יודע יותר , בעל נסיון. מדבר על...מסביר...לא שייך...מחוץ לתמונה ... מבדיל את עצמך... כל הפעלים הללו הם הם מקור הטעות. אתה צודק יותר מידי. איבדת את הקהל . לצערי גם אני נופל לא אחת לבור הזה (אייל תביא את התמונה של הסיינט...) ואיני יודע איך לצאת מהמבוך.
 

רמי בר1

New member
אם אנסה לסכם את השירשור הארוך,

עד גיל 40+ צריך מזל ברכיבת כביש ספורטיבית. מעל הגיל הזה,מתפתח השכל,ועדין צריך מזל. רכיבות בטוחות,מי בכביש,ומי בשביל.
 

רמי בר1

New member
המסקנה שלי נכונה,אפשר לקרא לזה צירוף מיקרי

או מזל רע.רוכב טוב מקטין את התלות במזל,אבל רוכב יותר קרוב לקצה,וגם שם קצת מזל לא מזיק. רוכב הקטנוע היה בזמן הלא נכון במקום הלא נכון בכביש משמר העמק,זה צרוף מקרים רע,או כמו שאומרים אחרים מזל רע. אני רוכב רגוע,מפחד מהחלקה בהטיות,ויודע שיש מספיק סיכון שלא תלוי בי,כך שאני לא רוצה לפשל במה שכן תלוי בי. אני לא רואה את עצמי רוכב ספורטיבי אי פעם(מפחד) ולכן גם לעולם לא ארכוש אופנוע שימשוך אותי לשם.אני מצליח להנות באמצע ,בין הספורט לשבילים,קוראים לזה טורינג. גיליתי שבמהירויות שפויות יש ערך מוסף בדמות הנוף למשל, ואני נהנה גם כך. אגב,ההחלקה היחידה שלי הייתה כשהצטרפתי לקבוצה שכולם היו בכמה רמות מעלי.הקבוצה לא אשמה,אבל ממרום גילי הפקתי לקחים,ועשיתי שינוי בצורת הרכיבה.חשבתי אפילו להחליף לדו'ש,אבל אני אוהב את האופנוע שלי,וקשה לנו להפרד.
 

מוטי TDM

New member
רמי תסלח לי האופנוע שלך הוא לא טורינג

הוא אופנוע ספורט-תיור , ולמיטב זכרוני נעלמת לי באופק. (-:
 

רמי בר1

New member
אבל באיזה כבישים רכבנו,פניות רחבות,שדה ראיה

הרחק קדימה,אספלט טוב. זה לא דומה לכבישים שהועלו כאן בשרשור, לא מצב הכביש ,ולא כמות התנועה.
 

מוטי TDM

New member
למיטב זכרוני , רק אנחנו היינו על הכביש

בעצם גם הבחור שטס עם ה-ZX900 הכחול
 

Shredingerscat

New member
לא עניין של גיל

ומה שאתה קורא מזל נקרא פשוט-אפשר לצאת מרוב השטויות רוב הזמן.
 

NeeD 4 SpeeD

New member
מה זה השטויות האלה?

להפסיק רכיבה "ספורטיבית" בכביש? אולי גם תגיד לי איזו חולצה ללבוש? זה שאתה מוגדר כ"רוכב" עדיין לא נותן לך זכויות להחליט בשביל כולם ., לך כייף בשטח - תשאר שם . להגיד לרוכב כביש לעבור לשטח זה כמו להגיד לך לעבור לג'יפ , לרובינו לפחות.
 
למעלה