מי יפגע מהורדת תעריפי ביטוח החובה לאופנועים ?

xfwind

New member
../images/Emo11.gifעקרון הביטוח מבוסס על אנטיסלקציה

מדוע הוחלט להוציא את האופנועים מהכלל (רכב ממונע) ולא קבוצות אחרות "חריגות"
מדוע קופות החולים לא יבטחו מעשנים ב"פול" של בעלי מקדמי סיכון גבוה
מוגש כ-
 

34TK

New member
כי הגזענות השלטונית נשארה מימי המנדט.

אך איני רוצה לפתח סטיה מהנושא המרכזי.
 

Spondylus

New member
לא, פרט בבקשה. גזענות תמיד מעניינת

אתה מדבר במקרה על מוניות או נהגי משאיות - שאני מניח שלא משלמים סכום שבעולם הוגן יותר הם היו אמורים לשלם
 

זהר זהר

New member
הסבר - בתקווה שלא יהיה מייגע מדי

הרעיון של ביטוח ללא אשם (לא משנה מי אחראי לתאונה ) והטלת האחריות לנזק על הנפגע (כן הנפגע ) והמבטחת שלו יוצא מהנחה שזה לא משנה מי נושא בנזק. הנזק מתחלק, בין כל הנהגים , שווה בשווה. הרעיון מיוסד על ההנחה שכל כלי הרכב שווים. כאן המכשלה: הסיכון של נהג משאית להפגע בגופו (קטיעת יד, שיתוק עמוד השדרה וכו' ) כתוצאה ממפגש עם רוכב אופנוע , או מכונית פרטית, מאד קטן. לאור זאת היה צריך להיות תעריף הביטוח של משאית קטן הרבה יותר משל מכונית. הסיכון של רוכב אופנוע להיפגע בגופו במפגש עם מכונית פרטית גדול פי כמה מהנזק הצפוי למכונית. מאחר שרוב כלי הרכב בכביש , 96% , כבדים וגדולים מהאופנוע הרי ברור שרוכבי האופנוע צפויים לשאת בנזקים גדולים פי כמה, כי הם חלשים יותר, כמובן שזה נכון גם לגבי רוכבי אופניים והולכי רגל. ברור שצריכים לבצע התאמה כך שלא יהיה כשל ביטוחי. הדרך שנבחרה : טיפול פרטני במגזר הדו גלגלי במערכת שבה פרמיות הביטוח של המכוניות מסבסדות את הפער ההכרחי לגבי רוכבי אופנועים. "ההחלטה" נובעת מחקיקת חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים שאינו דורש אשם (אחריות , אשמה ) ולכן , מובנה לתוכו, כשל לגבי רוכבי אופנועים. זה , אגב, היה ידוע לפני חקיקת החוק על פי מחקר שהוזמן ונערך על ידי פרופסור כהנא. יש הגיון לפיו מה שטוב ל 96% מהאוכלוסיה צריך להשאר. נדרש מהלך לתקן את העיוות או , בלשוני : אופנוע = אופניים + ביטוח צד ג'. לכך , לצערי טרם הגענו אבל הלכנו כברת דרך משמעותית. זכרו : רוב האנשים בארץ לא יודעים דבר על בעיות הרוכבים. רוכבים פעילים באינטרנט הם אולי 5% מהרוכבים בכלל. גם לרוב הרוכבים אין מושג בענייני ביטוח החובה של האופנועים. לגולשים הפעילים יש לפחות אפשרות לקבל מידע , לא בטוח שהשרשור הזה הוא הכי מעניין ואני מהמר שמספר המגיבים לא יעבור את 2 התריסרים (לא כולל אותי ). מועדון האופנועים הישראלי באמצעות בימר ועבדכם הנאמן מנהל מערכה ארוכת שנים , מתישה ולפעמים מתסכלת כדי להזיז את נושאת המטוסים ששמה ביטוח חובה לאופנועים לנתיב נכון יותר - לדעתנו. בודדים הם המתעניינים בכך במערכות השלטון ואלה שמתעניינים הם בדרך כלל נגד רכיבה על אופנועים בכלל. בלשון המתנגדים : אם לא יהיו אופנועים (זה כולל קטנועים ) לא תהיינה תאונות של אופנועים (כולל קטנועים). מבחינה ביטוחית זה נכון לגמרי. אם לאף אחד לא יהיה בית אז אף חברת ביטוח לא תצטרך לפצות על שריפה של בית. אגב: תעריפי ביטוח חיים של מעשנים גבוהים יותר משל מי שאינם מעשנים...
 

Spondylus

New member
../images/Emo41.gifשאלה ברשותך

איך היית משקלל את סיכון רוכבי הכביש ("ספורטיביים" אם תרצה)
האם בהכרח ידוע שהם נפצעים יותר מקטנועיסטים (גם מספרית וגם פרופורציונלית)
הרי אם רוכבי הכביש הספורטיביים יותר נקטלים מאשר נפצעים (ולא נפצעים יותר ביחס לאחוז הקטנועיסטים הנפצעים), הרי לא הוגן לדרוש מהם לשלם יותר, הלא כן
מצבות יותר זולות מפרוטזות, ניתוחים ואשפוזים. אם נחשוב על תרומות איברים יש מצב שאולי כדאי שישלמו לנו (רוכבי הכביש, ה"ספורטיביים" אם תרצה), לא
מבקש את דעתך. מה אומר
 

זהר זהר

New member
אני לא יודע אם רוכב כביש בן 50 צריך לשלם יותר

מרוכב שטח בן 23. את ניתוח הסיכונים תערוכנה המבטחות. כמו בכל ביטוח. ייתכן שמרכיבים כמו גיל, עבר תעבורתי, פציעות, תביעות , סוג אופנוע, גובה , מספר ילדים ישנו להם . ייתכן שיהיו להן אמות מידה אחרות. אני פשוט מצביע על ניסיון במדינות אחרות ששם בין הפרמטרים לקביעת פרמיית הביטוח יש גם סוג האופנוע ואופי השימוש בו. לעניין תרומת איברים : לצערי הרב כאשר הרוכב נפטר במקום התאונה רוב האיברים , למעט קרנית למעשה, אינו זמין להשתלה. עדיף לנו רוכבים שמתים בבית חולים - בהיבט של ההשתלות כמובן. ברגע שהנפגע נהרג במקום התאונה מתבזבזים אבריו בתוך כשתי דקות מרגע הפטירה.
 

Spondylus

New member
"אתם משמשים תורמים נהדרים"

לצערי, את המשפט הזה שמעתי לא פעם ולא פעמיים ולא מרופא או רופאה אחד ואחת. מצער, מזעזע, מטריף אך זו המציאות. אם הם מתים בבתי חולים הם לא עולים למדינה הון כספי. עידו זיו ז"ל דנאל גוגנהיים ז"ל כבד מקפריסין עוד דוגמאות
כי יש המון. כמובן שהמרכיבים שפירטת צריכים להכלל בקביעת גובה הפרמיה. "אופי השימוש בו" היא נקודת המפתח - אתה חושב שללא יוצא מין הכלל רוכבי הכביש הספוטיביים רוכבים זהה
עם אותה מיומנות, אותה זהירות, אותה מודעות ואותה לקיחת סיכונים
לא נראה לי. למה לבטל ענף אופנוענות שלם. את זה איני מבין.
 

זהר זהר

New member
לא מבין את המשפט "אם הם מתים בבתי חולים הם לא

עולים למדינה הון כספי. אתה מוזמן להסביר . אני לא מבטל דבר ולא מציע לבטל דבר. אני מבין , לצערי , שלא ניתן להעלות רעיונות או דעות לבירור בלי שרוב הקוראים יחליטו מיד שזה לביצוע ומחר. אני מבין, לצערי , שעדיף לא להציע לאנשים להרהר ולחשוב , זה רק גורם לעימותים ואנטגוניזם. המסר נקלט. אנחנו נדאג שהביטוח יעבור למתכונת רגילה וכאשר נגיע לחוף הרחוק הזה , שכה רבים מנסים לחסום את הדרך אליו, ניתן למופקדים על המלאכה לעשות כהבנתם. מי שירצו לדעת וללמוד יימצאו את הדרך לפנות ולקבל את המידע . להסיר ספק : אני לא מציע לבטל רכיבה בכבישי ישראל או בעולם וקטונתי מלגרום להפסקת ייצור וייבוא אופנועים מסוג כזה או אחר לישראל . אפשר להרגע. חג שמח
 

Pumi

New member
אהבתי את דוגמת "רוכבי הספורט"

נראה שיש לך משהו מאוד אישי נגדם. אבל למה שרלוונטי: מה שיגרום הדיפרנציאליות הזו, היא בעצם חיסול מסויים של רוכבי אופנועים גדולים. אם מה שאתה אומר שיש סיכוי שלרוכב קטנוע עירוני הביטוח יעלה 2500, ולרוכב אופנוע גדול הוא יעלה 20,000, יהיה פה מצב די אבסורדי. זאת בעיקר כי אתה מניח שרוכבי "הספורט" הם אלו אשר יוצרים על העלויות הגדולות לביטוח. האם יש הפרדה בין סוגי האופנועים והתשלומים של הביטוח? הרי הקטנועים אשר נוסעים יום יום בצפיפות העירונית, בסיכון גדול וממושך משמעותית לעומת רוכב "ספורט" של הסופשבוע. כל יום מגיע רוכב לבית החולים עקב תאונה בתוך העיר. תאונות סופשבוע של רוכבי "הספורט" הן לא בשכיחות גבוהה. מה שאתה אומר זה "בוא נפריד לפי סוג האופנועו" כי לך ולרבים מחברי המועדון יש אינטרס בעניין. אבל דווקא ביטוח מקורי נמוך שעולה למעלה לפי תביעות ותאונות הוא התשובה הנכונה. כלומר לפי הרוכב, ולא לפי האופנוע.
 

זהר זהר

New member
אין לי שום דבר נגד איש. אם הסטטיסטיקה תוכיח

שהסיכון ברכיבה עירונית גבוה מהסיכון ברכיבה ספורטיבית בכביש הציבורי - אז כמובן שהתעריפים של הספורטאים יהיו נמוכים משל משתמשי הקטנועים בעיר. הדבר היחיד שמעצבן אותי אצל ספורטאי הכביש זה שהם נהרגים בכמות העולה פי כמה על חלקם היחסי בציבור הרוכבים. אם הם ייהרגו (ויפצעו) פחות ארגיש יותר טוב. אני מבקש להביא לתובנה את העובדה שחברות ביטוח תשקולנה שיקולים ענייניים . מצד אחד התחרות תחייב אותן להוריד תעריפים , כפי שקרה בביטוח חובה לרכב פרטי. מצד שני עליהן לוודא שסך כל התביעות המשולמות על ידן יהיה נמוך מתקבולי הפרמיות. העובדה , כיום , היא שאף על פי שגודש התנועה בסוף השבוע נמוך מאשר בימי העסקים כ מחצית ההרוגים הם דווקא בתקופה זאת וחלקם של "אופנועים כבדים " , זה המינוח הלא מדוייק הרווח כיום , בתאונות סוף שבוע בינעירוניות הוא דומיננטי ביותר ופי כמה משל הנקטלים בתוך העיר. בסך הכל , אף על פי ש"הכבדים" הם חלק קטן מאחוז האופנועים חלקם בתאונות הקטלניות (ואולי גם בפציעות הקשות והנכויות ארוכות הטווח) גדול פי כמה מאחוזם היחסי והם נוטלים מקום מכובד בין ההרוגים. אני לא מציע דבר. אני מציע שחברות ביטוח תבטחנה לפיט שיקולים עסקיים. שיקולים מרכזיים הם כמובן הרוכב : בעל ניסיון ישלם פחות מחסר ניסיון, מי שלא הגיש תביעות ישלם פחות ממי שהגיש תביעות. אבל מבטחים אינם מטומטמים. הם מבינים שמי שרוכש אופנוע שטח ירכוב עמו בשטח ( הרוג אחד ב 3 שנים ) ומי שרוכש אופנוע "ספורט" ירכוב עמו בכביש הציבורי ( בערך 60 הרוגים ב 3 שנים ). נראה לך שהביטוח לשניהם יהיה שווה? צריך להבין : מי שבוחר בסיכון גדול יותר צפוי לשלם עבור ביטוח הסיכונים יותר ממי שבוחר בסיכון פחות. האם המשמעות היא שהמסתכנים צריכים לשלם יותר ? כן . מי שיוצא לטיול אתגרי בג'ונגל שירכוש ביטוח חילוץ שיעלה , כמובן , הרבה יותר מביטוח דומה למי שטס לפריז.
 

YAYA15

New member
אני מצטער להכניס מוות וכסף לאותה משוואה אבל

אתה מוזמן לקפוץ לביה"ח שיקומי "רעות" ביד אליהו. במקרה יצא לי לעבור שם בזמן האחרון. היה אופנוען "ספורטיבי" אחד על 10 קטנועיסטים שהחליטו להיכנס בעצים, שנכנסו בהם... מכל הבא ליד. חוץ מזה, אם אלו הרוכבים על אופנועי הספורט נהרגים יותר, והם אכן נהרגים יותר, הביטוח אמור להיות נמוך יותר לרוכבים אלו. אופנוען/קטנוען פצוע עולה הרבה יותר הרררבבבבבההההה יותר מאופנוען מת אני כמובן לא מאחל שום דבר לאף אחד אבל לפני שרצים עם נתונים וסטטיסטיקה נפלאה על תמותה, שיבדקו טוב טוב את נתוני הפציעות כי שם טמון כל הכסף
 

h a j b i

New member
אבל היחס בין כמות רוכבי הקטנועים

לכמות הרוכבים על כלים ספורטיביים הוא הרבה יותר מ - 1 ל -10 (וזה בהנחה שלא הגזמת). 1 ל - 10 זה בערך היחס בין אופנועים וקטנועים בכלל וכלל בתוכו את כל אופנועי השטח, הדוש"ים, אופנועי תיור, קאסטומים וכו ואגב, אני לא בטוח שאופנוען הרוג בהכרח יעלה יותר, לפחות לא במקרה שחא פציעה שלא הביאה ל -100 אחוזי נכות או למצב צמח למשל. היום בתביעות (לא של ביטוח חובה בהכרח) אני יודע שהיורשים של כאלה שנהרגו תובעים על כל הכסף שיקריהם שנהרגו היו יכולים להרוויח בכל חייהם. אני לא חושב שביטוח חובה שונה במקרה הזה.
 

TheMadHatter

New member
גם אם יחס הנפגעים הוא אחד לעשר

כמו שאתה מתאר - עדיין לא 10% ממצבת הדו גלגלי בארץ הם כלים ספורטיבים. צריך להיות מאוד נאיבי כדיי להיישיר מבט ולהגיד שסטטיסטית הסיכוי לפגיעה לרוכב על כלי ספורטבי זהה לשאר מצבת הכלים בשוק. נסה לשער איך יהיה החתך תאונות של מרובעי צילינדר יפנים מול בימרים או הרלי דייוידסון או סינגלים גדולים אחרים. שוב,איך שלא תהפוך את זה - יש קבוצות שנפגעות יותר הרוגים ופצועים. הדבר הכי נכון וגם הבעייתי הוא תביעת הפוגע בתאונה ולא הנפגע,אך החשש לתרגיליי עורכי דין על חשבון הפצוע תיצור מצב בעייתי... לגבי ההצעה לחשוב לפני תביעה - אני אומר משהו אחר,אל תהיו רמאים בתביעת ביטוח כמו שלא צריך להיות רמאים בשום מקרה בחיים, אבל במידה ונפגעתם תעמדו על זכותכם לקבל כל שקל ממה שמגיע לכם - בשביל זה אתם משלמים ביטוח.
 

7 0 7

New member
../images/Emo128.gif

איפה שהרבה מתים יש גם הרבה אחרים פצועים קשה אתה מדחיק ברמה
 

Testosterone

New member
אתה כ"כ טועה...

אופנוען מת עולה לביטוח חובה שלו בין חצי מיליון למיליון שקלים פיצויים למשפחה. זה לא מה שהיה פעם. תבדוק את עצמך לפני שאתה יוצא בהצהרות.
 

מיצו

New member
אתהרוצה להגיד שאם אני אתפגר

בתאונת דרכים שארי הבשר שלי יקבלו מביטוח החובה שלי בין חצי למיליון ש"ח, וזה לא כולל את ביטוח החיים שלי שלא רלוונטי לסיפור? הממ...
 

Testosterone

New member
אני מדבר [לצערי] מניסיון.

גם אותי הידיעה הזו הפתיעה עד מאוד. אתה מוזמן לברר את הפרטים הנ"ל עם עורך דין.
 
למעלה