בואו נפסיק את הרכיבה ה"ספורטיבית" בכביש הצבו

yoman321

New member
או כמו שאבא שלי אמר לי

למה שלא תמצא לך איזה ספורט יותר נורמלי , כמו שש-בש לדוגמא ..
 

Le Duke

New member
אה, במלחמה זה לא נחמד. אני כבר מתאר את קצינת

החללים מבשרת למשפחה: תשמעו, קרה לבן שלכם משהו ממש לא נחמד. לא, אין צורך לדאוג. זה לא משהו מטורף כמו רכיבה על אופנוע. הוא סתם מת במלחמה. אכן לא נחמד. אני בטוח שהמשפחה מתנחמת בעובדה שהוא מת למען מטרות פוליטיות מפגרות ולא בעת שהוא עשה משהו שהוא אוהב.
 

C O L T

New member
ובכלל איזה מוות מגעיל זה על אופנוע

לא עדיף להירקב חצי שנה מאיזה סרטן נחמד? משהו עדין כזה. משהו מקובל, חברתי, ככה שכולם יספיקו לבוא לבקר ולחשוב איזה מסכן החולה. אני באמת רוצה למות בשנתי, בשקט וברוגע, כמו הסבא שלי. ולא באש צעקות וקול קריעת מתכות כמו הנוסעים באוטו בו הוא נהג באותו הזמן.
 

nimiz

New member
טוב קולט, אתה פחדן ידוע. אני לא מפחד מהמוות

אני רק לא רוצה להיות שם כזה יקרה...
 
אפשר אולי לעצור שנייה...

אולי אפשר לנסות להביט על רוכב ספורטיבי בכביש מתוך הקסדה שלו, רק לכמה רגעים... אין ספק שכל אחד חייב מידה מסויימת של דין וחשבון לעולם שבחוץ... אבל בואו נעזוב רגע את העולם שבחוץ... באמת שאין לי כוונה להתפלצן על מי שלא חווה רכיבה ספורטיבית של ממש, ולכן תוך התנצלות מראש, במלוא הנימוס, אבקש ממי שלא חווה רכיבה ספורטיבית של ממש, על אופנוע ספורט של ממש, עם ברך על האספלט של ממש,על רקע יללת מנוע ספורטיבי עתיר הספק של ממש, שיחדל ממאמציו להבין את המניעים של רוכבי ספורט להסתכן על הכביש. למען רצינות הדיון אמנע לחלוטין מתיאורים גרפיים, לא אשתמש בקלישאות ובתיאורים של טריפים מעולם הסמים. במקום זאת אסתפק בלומר באופן נחרץ: אין שום טריפ מוטורי שישווה ל-Rush שעובר לך בגוף בזמן רכיבה מהירה באמת (אבל באמת, כן? לא כולם רוכבים מהר באמת, הרבה יודעים לדבר על זה יותר מאשר לרכב את זה). אין לי ספק שהסיכון, והעובדה שאיבוד שליטה משמעותה סיכוי גבוה למוות על הגדר, מתדלקים את ה-Rush הזה. אבל יחד עם זה, הרוכב הספורטיבי, בדרך כלל, מצויד במנגנון הדחקה משובח, שמאפשר לו לדחוק את התסריט הטרגי לירכתי התודעה, ולהתעסק בשליטה במצב. כל עוד הוא שולט במצב הוא ממשיך ללחוץ ונכנס ל-Zone - מין מצב מנטלי קשה לתיאור במילים, אבל התחושה העיקרית היא של שליטה עילעית, תענוג צרוף של תיאום טכני וטקטי בין אדם מכונה ודרך... זה התיאור הכי פחות מפליג בדמיון וסובייקטיבי שיכולתי לשלוף כרגע. והכוונה, אני מזכיר, היא להיכנס לקסדת הרוכב הספורטיבי מבלי לשפוט אותו. הכתוב אינו מתייחס לרוכב ספיצפי שנהרג לאחרונה, או לכל רוכב חי אחר. לדעתי, זהו פחות או יותר המניע העיקרי של קבוצת הסיכון שנקראת רוכבים ספורטיביים. בלי להיכנס לפינות בעייתיות נציין כאן כי בפועל, במציאות, לא כל רוכב ספורטיבי הוא דוגמה קלאסית של הכתוב מעלה. חלק חיים את החוויה באמת, וחלק חיים בסרט מצו'איסטי שמתרחש בעיקר בראש שלהם, על הכביש הם רוכבים בקצב של דו"ש. לכל אחד יש את ההסבר שלו, את התירוץ שלו, את המסיכה שלו, את הרציונל שלו. בסופו של דבר כולנו מחפשים להגשים את עצמנו, להיות מאסטרים לפחות בתחום אחד בחיים. הרוכב הספורטיבי עוסק ברכיבה שבעיני לפחות יכולה להגיע לדרגה של אומנות. היא דורשת שליטה גבוהה בתפעול האופנוע, מאמץ גופני ומנטלי, נסיון רב בקריאת כביש, צפי ותכנון מדוייקים,והרבה מאוד קור רוח (או, זה מה שאנחנו מאוד אוהבים לדעת על עצמנו, שיש לנו הרבה קור רוח, כלומר, בייצים של בת יענה). מי שמגיע ליכולת גבוהה ברכיבה, והאופנענות תופסת מקום חשוב בנפשו, מתקשה מאוד להתאפק ולהימנע מרכיבה ספורטיבית בכביש. פה ושם, כפי שניתן לשים לב, אני גולש לציניות, כי חשוב מאד לרוכב הספורטיבי, לדעתי לפחות, לדעת גם לצחוק על עצמו. כי אחרי הכול, רבותי, אם יוצאים מהקסדה החוצה, אל המערכת החברתית בה אנחנו חיים, זה ברור שרכיבה ספורטיבית של ממש על כביש ציבורי, משולה לביצוע תרגיל באש חיה בכיכר העיר. אבל את הרוכב הספורטיבי זה לא ממש מעניין. הוא מחליט שהסיכון כולו על עצמו, ומותר לו ליטול את הסיכון. מנגנון ההדחקה שלו מצליח להתגבר גם על חינוך טוב, ועל עוד הרבה תכונות אנושיות יפות שאופנוענים רבים מתאפיינים בהן... כשהם יורדים מהאופנוע. אין לי ספק שהחבר (המכובד בעיני) זוהר-זוהר יעלה הרבה טיעונים עם הגיון שיטילו על הרוכב הספורטיבי אחריות גדולה יותר למעשיו. אבל צריך להבין שזהו דיון נפרד לגמרי, מהסוג שנכנס לפילוסופיות חיים ואחריות חברתיית, בחייאת ראבאק, למי יש כוח לזה? כל הדיבור על מסלול מירוצים כפתרון הוא מיותר לגמרי. גם אחרי שייפתחו המטווחים, עדיין יתקיימו תרגילי אש ברחובות, ככה זה בכל מקום בעולם, לפחות מהנסיון והידע שלי. כדאי גם לציין כי רכיבה על מסלול מירוצים היא חוויה שונה לחלוטין, מהרבה בחינות, מהשחזת ברכיים בכביש סדום ערד. לעולם יהיו אופנועני ספורט שלא מתאימים לסצינת המסלול, ושמעונינים להשכיב ולהשחיז בפניה אחת או שתיים ועזבו אותם באימש'כם... ועוד חומר למחשבה: עובדה: קבוצת רוכבי הספורט בחרה באופנוע עם סטיסטיקת תאונות רעה זה נכון, אבל גם זה נכון: כל מי שרוכב על דו-גלגלי בחר בכלי רכב עם סטטיסטיקת התאונות הגרועה ביותר על כביש ישראל וזה כולל את כווווללללנננננוווו מכאן אפשר להסיק די בבירור שרוב הנהגים, וכל מי שלא מכיר אותנו מקרוב, רואים בנו רוכבי ספורט מתאבדים על הגדרות, ושואלים את עצמם מה מביא אנשים תרבותיים והגיוניים לעשות מעשה כל-כך חסר אחריות ומנוגד לכללי אהבת החיים... והמשפחה... אלה היו דברי הסנגורייה, שנועדו בעיקר לתאר את נבכי נפשו של הרוכב הספורטיבי מזווית הראייה שלו. אין להסיק מהכתוב מעלה שכותב שורות אלה מעודד רכיבה ספורטיבית על הכביש הציבורי. גידי
 

Shredingerscat

New member
כמו כל דבר בחיים

הכל בסוף מגיע לכסף, ולדעת מה לעשות איתו. כלי ספורטיבי שמאפשר רכיבה ספורטיבית פרופר זה יקר, לא רק לקנות, גם להחזיק (כמה רוכבים מחליפים צמיג גם אם הוא לא גמור רק בגלל שעבר כבר יותר מידי מחזורי חימום והוא כבר לא במייטבו?). רוכב במצב מתאים לרכיבת קצה זה גם יקר, זה הרבה מאוד השקעה כדי לשמור על המצב הזה (כושר, מצב מנטלי, עייפות אימונים מתאימים, רכישת ניסיון וטכניקה נכונה וכו'). גם תשתית מתאימה זה יקר, ברור שבתשתית עצמה אתה לא משקיע שקל, אבל לוותר על יום עבודה (כי בסופ"ש הכביש לא מתאים לגירזון) להגיע בשעות הנכונות, ללמוד מהן השעות האלה, ללמוד את הכביש בכל המצבים לפני שאתה מתגרזן עליו, כל אלה עולים המון כסף. נכון שיש גם מקרים של מקצוענים שנתנו את המקסימום ובכל זאת נפגעו, אבל בשורה התחתונה הנפגעים העיקריים זה החובבנים, אלה שלא קרובים אפילו להשקעה הדרושה ובכל זאת מנסים, בלי לדעת באמת את גודל הסיכון והשיקולים. בקיצור- לא צריך להפסיק רכיבה ספורטיבית בכביש ציבורי, אבל צריך להבין שהיא מיועדת למקצוענים בלבד.
 

זהר זהר

New member
מה קורה עד שהרוכב המתחיל הופך לרוכב ספורטיבי

אמיתי. יש הרי שלב של למידה והתמקצעות. כשאלה נעשים באופן עצמי, בקבוצת חברים המלמדת את עצמה - האם הרכיבה הספורטיבית הזאת בכביש הציבורי אינה אלא משאלת מוות? אני חש שרוב הנקטלים מוצאים את מותם עקב טעות . הטעות נובעת מחוסר ידע ומיומנות. שהכל נעשה על רקע של אגו, צילומים ומדידות זמנים - אולי זה מרשם שאינו מאפשר חיים? אסכם: להבנתי רכיבה ספורטיבית בכביש הציבורי אפשרית למיומנים לחלוטין , למוכשרים עד בלי די - אבל זה לא המקום ללמוד ולהתנסות , בינתיים, כאשר הטעויות בשלב הלימוד הן הטעויות האחרונות בחיים. היכן הקושי : רוב הספורטאים סבורים , מן הסתם , שהם כבר כשירים לקחת את הסיכון המתחייב להם ולאחרים.
 

yarivos

New member
אתה מסכם את מה שאתה רוצה להבין (דגש על אתה)

מה שמטריד אותי יותר מכל זו השורה שלך בראש השרשור המתייחסת לגישה פוטנציאלית של חברות הביטוח עבור אופנועי הספורט. נזכרתי שאתה אחד מאלו המייצגים אותנו (אם נרצה או לא) מול משרד האוצר (נציג חברות הביטוח) ואני שואל את עצמי האם זה לעניין שאתה מנסה לייצר כזאת התרסה כנגד אופנועני הספורט. זה פורום אופנועים או שהתבלבלתי במקום ? לצערי יש לך מנהג לפרסם הודעות ושרשורים ברוח דברים אלו עם כל הרוג מקרב הפורום ואני מוצא זאת כתופעה בזויה ומעוררת סלידה. הנסיון שלך להשמיץ את משתמשי אופנועי הספורט מעורר בי תהיות, וכדאי שכל בעליו של אופנוע שכזה יחשוב על כך לקראת שינוי אפשרי בתמהיל מחירי פוליסות ביטוח החובה. אני לא מבין למה אתה בוחר בכל פעם מחדש לפעול בדרך של פרובוקציה במקום לעשות מעשה ולפעול בדרך של חינוך והסברה (אם כבר).
 

iec

New member
לא ידעתי שהוא מהמייצגים שלנו מול האוצר../images/Emo4.gif

זה כמו שאחמדינג'אד ירוץ לכנסת עבור העם היהודי.....אבוי לנו.
 

זהר זהר

New member
פתחתי שרשור לעניין ביטוח החובה כדי לאפשר דיון

אמיתי. אני בהחלט מזמין תגובות לעניין ביטוח החובה כי בעניין זה בימר ואני פועלים כצוות רשויות של מועדון האופנועים הישראלי וראויים הרוכבים , גם שאינם חברי העמותה , להיות שותפים למהלכים בכלל ולמידע בפרט.
 

TShavit

New member
קשקשן, כרגיל.

עוד אחד שיושב בצד, לא עושה כלום ומזהם את הפה על אלו שתורמים זמן ומאמץ לטובת הכלל. אתה צריך להתבייש על האמירה הזו. זהר גרינברג הוא במקרה אחד שיכול להרשות לעצמו תעריפי ביטוח גבוהים. הוא לא עושה שום דבר למען עצמו. למרות אפס התודות שהוא מקבל (וגרוע מזה, סופג מתקפות), הוא לא מרים ידיים. הוא זה שמכתת את גלגליו על חשבון זמנו-הוא (ועם דלק שהוא קונה על חשבונו) לוועדות הכנסת, מציק לח"כים ולפקידים, לא מוותר, פועל ועושה ללא לאות. אני לא רואה אחרים שעומדים בתור כדי לפעול במסגרת "צוות הרשויות". מענין למה. עליך ועל שכמותך, בדיוק, אומרים "זבל מי שמלכלך". גועל נפש. טל
 

iec

New member
אם זו טובת הכלל אז אתה עיוור מכל החורים...

גם אני יכול להרשות לעצמי ביטוח..וגם 20K לא יורידו אותי מהכלי....אבל כמו שזה נראה ונשמע נעשות פה פשרות כואבות ביותר שלא אמורות להעשות...ועוד לומר "בשבילכם"... לך תלקק ותגיד כל הכבוד לפוליטיקאים שעשו ימים כלילות -ישבו לילות ללא שינה ובלי תמורה כספית הוגנת והגיעו להחלטות שגויות לכל אורך ההיסטוריה הישראלית...שבסופו של דבר עשו מה שבראש שלהם וגרמו עוול בלתי הפיך למדינה... אז את המילים הנחמדות שלך בסוף ההודעה שלך שמור לעצמך...לא פעם אמרו עליך טאוויל ואהביל...וכנראה זה לא סתם. בקיצור ..זו לא הדרך...הדרך היא רק הפגנות המוניות כמו שעשו פעם..והרבה! ולא ליקוקי ישבנים פוליטים...כי כמו שזה נראה מפה--רק מחרבנים עלינו ותו לא.
 

ixmix

New member
תארגן, אנחנו כבר באים.

אתה צודק! נראה להם מה זה! הפגנות המוניות יעזרו כמו שהוכיחו את עצמן בעבר! כמו כוסות רוח למת!! תתחיל לארגן הפגנה המונית, אנחנו כבר באים.
 
../images/Emo45.gifישנם רבים שמעריכים את זהר

וההוא שהגבת אליו,השורה האחרונה בהודעה שלך מסכמת את זה יפה.
 

Lone Rider

New member
מהשרשור נמחקו תגובות שעסקו פחות באופנועים

ויותר בהעדפות מיניות, מימדי איברים ושאר ירקות. להבא כולכם מתבקשים לעבור לאמצעי דיון פרטיים יותר אם בכוונתכם לסטות למחוזות כאלה שוב.
 

ixmix

New member
ביטוח.

הביטוח צריך להיות נגזרת של רמת הסיכון, ואת זה אפשר לבדוק לפי ממוצעי תביעות גוף - לא רק כמות תביעות פר כלי, אלא כמות כסף שניתן למבוטחים פר כלי. לא יותר ולא פחות. לי אין את הנתונים, אבל אני מניח שאופנוען ספורט ממוצע יצטרך לשלם הרבה יותר מקטנוען ממוצע, או מאופנוען שטח.
 
יש הרבה אנשים שמודים לו ומעריכים

את כל מה שהוא עושה למעננו. מוזר,אני לא רואה שום התרסה בדבריו,ישנן עובדות אופנועי ספורט מתרסקים יותר ולך כנראה קשה להתמודד עם העובדות,אם בסוף המהלך שמוביל המועדון 5% מהרוכבים שאמורים לשלם יותר ישלמו יותר ושאר ה95% ישלמו פחות אני לא רואה כאן שום בעיה.(הגיוני גם שאני אשלם יותר ממישהו שרוכב על WR250 וכמובן שיש להתיחס גם לרוכב וההסטוריה שלו ולא רק לסוג האופנוע) אני רואה בזהר אדם שאכפת לו מאובדן חיים והסיבה שהוא מעלה הודעות כאלה בזמנים כאלה לדעתי ברורה ולא נובעת מרוע,זלזול או איזשהו רצון לרווח עצמי אלא מאכפתיות כאב ונסיון למנוע את המוות הבא.
 
למעלה