בואו נפסיק את הרכיבה ה"ספורטיבית" בכביש הצבו

Spondylus

New member
יש לך יכולת למידה מדהימה

אם יום אחד את לומדת להשכיב ושבועיים אח"כ את מגרזנת עם ברך... סחטיין
 

kangal

New member
רק הערה קלה לגבי התמונות

ברגע שהן נמצאות ב"אלבום ציבורי" ברשת שכל אחד יכול לראות, להעתיק ולהשתמש, הן כבר לא ממש פרטיות. עובדה שיש גם אופצייה לאלבום פרטי באתר הזה ואני מכיר כמה וכמה אנשים שעושים שימוש באופצייה הזו.
 

ixmix

New member
../images/Emo45.gif פשוט מפגרים.

מי שמחפש להבין מה ההבדל בין לא חוקי ובין מסוכן - שיסתכל טוב טוב על התמונה הזאת. מדובר בחבר'ה שההגדרה היחידה שמתאימה להם היא מפגרים (בעצם יש עוד כמה הגדרות - מתאבדים בפוטנציה, סתומים בלחץ, פלסטינים חכמים ואפילו עוד כמה). אם תסתכל באתר של פרקר ז"ל תראה תמונות מפחידות לא פחות, אנשים עם ברך בכביש על קו לא רצוף בכביש ציבורי, השחזות מוגזמות לגמרי בקרבה למי שממול, רכיבה לא נכונה בקבוצה ועוד כהנה וכהנה. מקווה בשבילם שדארווין לא קורא בפורום. מקווה בשבילנו שמרפי גם לא.
 

Dungeon

New member
הכל בסדר?

יש דברים שעדיף לשמור בלב או לומר באופן פרטי. אגב, אני היחיד שמוצא את ההצעה לפינת הנצחה בפורום פול-גז רעיון מחריד? עוד לא הכרתי פורום בעל פינת הנצחה לחברי הפורום.
 

מיצו

New member
אפשר להגיד "הכתובת היתה על הקיר"?

לא יודע, לא רכבתי עם הבחור ז"ל, אני רוצה להאמין שבאמת זה היה ככה, והאמת, גם אם זה לא היה ככה זה עדיין לא נותן צידוק למותו. בכל מקרה, הדגל האדום שצריך להדליק כל אחד לעצמו בראש הוא כאשר החבר'ה שאיתם אתה רוכב בכביש עושים דברים כאלה, מצלמים את זה, ואח"כ מעלים את זה כסיפורי גבורה בפורומים או באלבומים. ולמען הסר ספק - לא הצילומים עצמם הם הבעייתיים, אלא במה שרואים בהם. לא יודע. אולי זה הגיל, אולי הניסיון, אולי העובדה שבשלב מסויים אדם בוגר מבין שהוא הוכיח את מה שהוא צריך להוכיח, ושהוא לא ממש חייב לרכב ככה. לא יודע. מאחל לנו רק זהירות ובריאות.
 

Spondylus

New member
מיצו, באמא ש'ך...

לך אין תמונות משחיז את ה-ZX10 עד לרגליות
אתה לא רוכב מהר
אתה לא רוכב ספורטיבית
יאללה יאללה יפתח ז"ל היה רוכב שידע לרכוב והיה לו חרא של מזל. מי מאיתנו ("איתנו" אני מתכוון לרוכבי הספורט בציבורי שרוכבים מעל, נניח 5 שנים [ויותר]), לא טעם את טעם האספלט
לא נפל מהאופנוע
לא נגרר לעשות שטויות
לא הצטלם בציבורי
לא שאני אומר שצריך לסמוך על מזל. ממש לא. צריך ללמוד, להפנים, להשתפר, להיות מודע ולהיות אחראי וזהיר. אבל כן - הסכנה קיימת תמיד. ודגלי אזהרה, כמו שאתה אומר, הם חשובים מאין כמותם. רק בריאות לכולם.
 

מיצו

New member
שים לב לסימן השאלה בסוף המשפט.

שאלתי, לא אמרתי, והתגובה שלי היתה לדברי נימיץ. בנוסף, סייגתי באופן ברור.
 

SBTGN1

New member
מה אפשר להסיק מהתמונה

אם תסתכל טוב תראה ששני הרוכבים בתמונה לא ממש רחוקים אחד מהשני ולא ממש בהטייה הם שניהם החליטו לוותר על הפנייה יכול להיות שאחד מהם קצת ניצמד לקו אבל לא ממש קריטי אם אתה לא מנסה להשכיב לא ברור לי בכלל מה יש לך לחפש באלבום התמונות שלו ולנסות להסיק מהם מסקנות.
 

yoman321

New member
לשכנע אותך שאתה טועה

בבקשה, אם אני אגיד לך שברכיבה הבאה שלך בשטח מישהו יהרג, אם זכור לי נכון זה אחד מההגיגים שלך.. כן זה יכול לקרות בדיוק כמו בכביש . אז אתה לא תצא לרכב,נכון? אז יאללה , מהיום תפסיק לרכב בשטח וגם תפסיק לרכב לנו על הוורידים. יאללה , לך תמכור ת'אופנוע ותעבור לאוטובסים. מי שקונה אופנוע ספורט יודע בדיוק מה הוא קונה , אל תחפש לחנך פה אנשים .
 

מיצו

New member
כן הבעיה היא שייקח הרבה זמן עד

שזה יקרה, כי מה לעשות, בשטח זה קורה הרבה פחות מאשר בכביש.
 

babakama

New member
השאלה היא איך מבדילים בין האידיוטים האלה

כשאתה רואה רוכב ספורטיבי עם החליפה של דיינזה שנראית קצת כמו תכריכים - איך אתה יודע אם זה אידיוט מושלם שיכול לסכן אחרים או שזה חצי אידיוט שמנסה להרוג רק את עצמו?
 

מיצו

New member
אני חולק על דעתך.

לא כל אחד ששם חליפת רכיבה הולך בהכרח לקראת מותו (יכולתי לכתוב "MOTO" וזה היה משחק מילים נחמד, לא?) זו לא החליפה. זו לא המצלמה. זה לא האופנוע. זה לא הכביש. זה המוח, הקופסה, שמכניסה אותו/אותנו למצב המסוכן הזה. ויחד עם זאת, למרות הכל, יש לא מעט מקרים ששמענו/ראינו בהם זו בכלל בכלל בכלל לא אשמתו של הרוכב.
 

fungas

New member
איך למדתי להגיד לא מזמן...

בוא'נה אני שמתי עליך לב!
לעניין, אחי, תקרא קצת את עצמך; חליפת דיינז נראית קצת כמו תכריכים? איטיוטים מושלמים וחצאי אידיוטים? מסכנים אותך? אין אלא לתהות איך אתה מחלק את רמות הסיכון שלך ולמה הפואנטה העיקרית שלך היא הבעייה הכי נדירה עם הסיכוי הכי נמוך שתתרחש (ז"א אופנוע באופנוע). אתה בטוח שאידיוטים וחצאי אידיוטים הם אלה שמסכנים אותך? הם הסכנה המוחשית? במקום זה, נסה לחשוב רגע, למשל, על הגברת שעמדה ברמזור, נשענה הצידה להוציא משהו מהארנק במושב לידה, ולא שמה לב שהתרוממה לה הרגל מהברקס ופתאום היא באמצע הצומת מפרקת אופנוען. או ההוא, המסכן, שבכדי שלא יתפסו אותו עם פלאפון על האוזן בנהיגה, שולח - במשך 15 שניות של עיוורון כביש מוחלט- SMS לבוס שלו בנוסח: "הבן שלי בבית חולים. לא מגיע היום". או זה באוטו לידו, שרק כתב "ההזמנות יצאו" אבל לא הסתכל על הכביש עשר שניות ומרח קטנוען. או הזקן הנחמד ההוא שבחיים לא כיוון מראות ופשוט גירף רוכב שנע במקביל אליו. וזה קורה כל יום. כמה פעמים ביום. בכל מקום. בכל רגע נתון. בשגרה. על הדרך. מסביבך, כל הזמן. אלה הגורמים שאתה צריך לחשוב עליהם. להטיף להם בפורומים. ואתה יודע מה, האנשים התמימים והנחמדים האלה שתארתי לך, הם ב-ד-י-ו-ק האנשים שחושבים שא-ת-ה מתאבד וגם נראה כמו חתיכת אדיוט עם המעיל שלך בחום הזה. אם קראת והבנת, אני בטוח שתסכים איתי שהקו שנקטת בשרשור הזה כנגד רוכבי אופנועי הספורט, הוא בדיוק כזה שאפשר לנקוט נגדך כרוכב אופנוע (ממושמע ונחמד ונורמלי לגמריי...). כאילו, אתה מכור לקוקאין, ומרשה לעצמך להטיף למכורים להרואין (וסליחה על הדוגמה הקיצונית). אם גם אחרי הסיבוב הזה עדיין לא הבנת, אז מצטער, אתה לא מבין איך עובדת נפשו של אופנוען. ובאותו עניין, גם זהר זהר לא מבין. הכוונות הן טובות, אני מבין ויודע. אבל הדרך שלכם... כאילו אתם לא קולטים משהו. מה, לא ברור שהם אוהבים כביש בדיוק כמו שאתם אוהבים שבילים? מה, לא הבנתם עוד שלהטיף להם ולנסות להוריד אותם מהאספלט לשטח, זה ממש כמו לבקש מכם לוותר לגמרי על רכיבה עם אופנוע? כי זה מה שאתם מבקשים. אתה מבקשים מהם להפסיק לרכב. ואת זה, אין לכם שום זכות לעשות. לא משנה כמה טובות הכוונות. זו ההחלטה שלהם. שלהם בלבד. אם אתה כל-כך דואג לחיים שלך ומפחד שדווקא אופנוען יהורוג אותך, אז תלמד מנימיץ. הוא לא מגיע לכבישים האלה בשעות מסויימות. כותב הודעה זו רוכב על דו"ש, לא רכש מימיו אופנוע ספורט כי זה מסוכן, ומאמין גדול בחייה ותן לחיות. שחררו. FUNGAS
 

מיצו

New member
../images/Emo45.gif יש נקודה בחיים שצריך לעצור

ולחשוב האם כל מה שאנחנו טוענים כנגד אחרים לא ניתן להשלכה בקלות עלינו חזרה. חוליגנים? ערסים? משתוללים? מסכני חיים? את זה אנחנו אומרים על שליחים, לא? על רוכבי TMAX, לא? את זה אומרים הפחיונרים עלינו, על האופנוענים בכלל. הכל בקופסה חבר'ה, אבל צריך גם לזכור שאין אף אחד פה חסין מפני הגורם הבלתי נודע שעליו אין לו שליטה.
 

ixmix

New member
../images/Emo45.gif רק הערה קטנה.

הכל נכון, הסבירות שאופנוען יהרוג אופנוען בהתנגשות היא אכן נמוכה, ובד"כ אין לנו די כלים לשפוט התנהלות של רוכב אחר בכביש. עם זאת, על כל כלי שהוא ישנן דרכים להקטין את הסיכון. זה נכון לקטנוען בעיר, וזה נכון שבעתיים למי שמחפש לגרזן. נימיץ מצא את הדרך שלו לצמצם סיכונים, אני חושב שנכון בהחלט להטיף ולחנך לדרכים כאלה ואחרות שיצמצמו את הסיכון. אני מעריך שקורסים של רכיבה נכונה, בחירת השעות לרכיבה ספורטיבית, ידע והיכרות של הכלי והדרך, התנהלות נכונה במהלך הרכיבה (מרחק מכלים אחרים, וידוא כביש ריק, לא רכיבה ספורטיבית בשיירה קרובה מדי וכו') יכולים להיות בין הכלים שיפחיתו את הסיכון. הפסקה טוטאלית של רכיבה ספורטיבית? לדעתי זו תהיה טעות, וממילא פגיעה בזכות הבסיסית של אנשים להתנהל בחברה דמוקרטית. בסופו של דבר זו השיטה הטובה ביותר, חרף חסרונותיה לכאורה. ורק להבהיר לסיום שלא מדובר ברוכב ספציפי אלא בענין עקרוני. על רוכבים ספציפיים יש לי הרבה מה לומר, בעיקר על כאלה שטורחים לקלף את העור של ולהתבאס מרמת הכאב
.
 

babakama

New member
אני מודה לך על התגובה השקולה

לכמה נקודות בתגובתך: אני מסכים איתך שהנהגים סביבנו הם האיום העיקרי. אני לא שוכח את זה לרגע. נכון הוא שגם אני נחשב בעיני אנשים מסויימים לאדם לא שפוי שמסכן את חייו. אבל יש הבדל. ואם תשאל כל פסיכיאטר הוא יגיד לך שאין קו ברור שמבדיל בין אדם שפוי למשוגע. זה עניין של מינון בלבד. לדעתי לקחת אופנוע עם 150 כ"ס ולצאת איתו לכביש ציבורי במהירויות והשכבות מטורפות זה מעבר לקו השפיות. רוב הרוכבים האלה לא יודעים מה קורה אם אבן של 3 ס"מ מתגלגלת מהגבעה והם עולים עליה עם הקדמי בשיא ההטייה. הרי אם ניקח את הדוגמא שלך ממש - אז למה לא לצנוח צניחה חופשית ולפתוח מצנח ב-300 רגל? בדרך כלל זה מצליח, הבעיה היא שאין שולי ביטחון. ומי שכל הזמן נמצא ללא שולי בטחון חוטף, זה רק עניין של זמן. זה כמו להכנס לקזינו ולהמר נגד הבית. ודווקא מנסיוני בכבישים (אגב אני מבלה 90% מהזמן בכביש) רוכבי הקטנועים/אופנועים הם אלה שהכי מסוכנים ומפחידים אותי יותר ממכוניות. אני לא מבקש מהספורטיביים להפסיק לרכב. אני חושב שהם צריכים למצוא דרך למצוא ריגושים שלא יסכנו אותם ואת הסביבה. לדוגמא - אנדורו, קרטינג מקצועי, גלישת רוח או מה שלא יהיה. אבל לא "ספורט" שטעות בו היא כל כך יקרה, ורובם לא מבינים מה זה עושה למשפחה כשבחור צעיר נעלם בבת אחת. הפעם הראשונה שפגשתי בזה הייתה בחולון אצל בעל מקצוע (בונה מעקות, אולי מישהו כאן יודע מי זה) שהבן שלו התרסק. האבא שלו איבד את החיים ונהיה בן אדם כבוי לשנים ארוכות, מעולם לא באמת התאושש. אז אם זה קורה במלחמה זה ממש לא נחמד אבל כשזה קורה בגלל טיפשות זה הרבה יותר מתסכל.
 

fungas

New member
מבין אותך

ותודה גם לך על הקריאה המעמיקה וההבנה. אבל כשאתה אומר "אני חושב שהם צריכים למצוא דרך למצוא ריגושים שלא יסכנו אותם ואת הסביבה. לדוגמא - אנדורו, קרטינג מקצועי, גלישת רוח או מה שלא יהיה", אתה מפספס פואנטה מאוד חשובה. למעשה, החשובה ביותר: הם לא רוצים. הם לא רוצים אינדורו, לא אוהבים קרטינג, לא מדבר אליהם גלישת רוח, ממש כמו שלא מעניין אותם גם כדורסל,טיפוס חופשי או קרב-רב. הם אוהבים אופנועים. ספורטיביים. אם היה נאמר לך המשפט: אני חושב שאתה צריך לרדת מאופנועים ולמצוא ריגושים שלא יסכנו אותך ואת הסביבה. לדוגמה - מקרמה, כדרות, דארט, פיסול בקרח, ובאנג'י כשאתה קשור לארגז מלא בעפרונות... לא מעניין אה?.. עכשיו את המתחיל להבין אותי? אז נכון, זה יותר מסוכן. אתה צודק. אבל זו החלטה ש-ל-ה-ם. בדיוק כמו ההחלטה שלך לרכב על אופנוע, איך שאתה מוצא לנכון ואוהב. קבל את זה. קבל אותם. יש לכם בדיוק את אותה נפש, הם פשוט מוכנים לקחת יותר סיכון ממך. אתה לוקח סיכון, הם לוקחים יותר. זכותך, זכותם. בשביל הנהגים, אתה מתאבד. בשבילך, משחיזני הברך הם מתאבדים. בשבילם, מי שמתאבד זה בכלל ההוא שדופק ווילי בעמידה על R1 בין הנתיבים באיילון, עם קסדת חצי. או שליח שרוכב עם כפכפים בין הגלגלים של האוטובוסים והמוניות. הכל תלוי בנקודת המבט ובפרופורציות. אף פעם אל תהיה כל-כך בטוח שהפרופורציה שלך היא זו הנכונה. לא רק בשרשור הזה. אלא בכלל. בברכת רכיבה מענגת ובטוחה.
 
למעלה