בואו נפסיק את הרכיבה ה"ספורטיבית" בכביש הצבו

זהר זהר

New member
בואו נפסיק את הרכיבה ה"ספורטיבית" בכביש הצבו

אני מקבל את ההערה שהנושא אינו צריך להיות חלק משרשור הנרות. כרוכבים בכביש אנו חשופים לסכנות רבות - לא מעט עקב קיומם של עוברי דרך נוספים. כרוכבים אנחנו מכורים לאדרנלין. אני לא מהסס לכתוב "מכורים". איני מוציא את עצמי מהכלל הזה. טעויות ברכיבה בכביש , רכיבה שאינה מביא בחשבון את משמעות השילוב של מהירות +אספלט+ תשתית שלא נועדה ואינה צריכה להיות מיועדת לענות לטעויות כאלה = תריסר או שניים של הרוגים , בדרך כלל צעירים , בכל שנה. לוויות של סוף השבוע. כאשר חברות הביטוח יוציאו פוליסות ביטוח חובה הן עלולות לסרב לבטח רוכבים על סוגי אופנועים המשמשים לרכיבה ה"ספורטיבית". הסיבה : המתאם בין סוג האופנוע לבין קטלניותו כפי שתוכח , במשך הזמן , מהסטיטיסטיקה שכיום אינה ממש קיימת (לא מתייחסים לדגם המסויים של האופנוע. אין הבדל בין דו"ש 600 סמ"ק לכביש 600 סמ"ק ). כדי להקטין את כמות ההרוגים צריכים כולנו לעשות יד אחת - למשטרת ישראל אין את היכולת להתמודד עם בעיה שהיא התנהגותית / תרבותית . אני בדעה שכציבור של רוכבים צריך לשלוח את מכורי אדרנלין הכביש למסלולים שאינם קיימים , למעבר לסופרמוטו ואני אישית מקיים מזה למעלה מ 3 שנים מסיונריות פעילה מהכביש לשביל. מה דעתכם ? אנא אל תתייחסו לתאונה הקטלנית בעין השופט או כל תאונה מסויימת אחרת בכביש הצפון , בבית גוברין או בסדומערד. שכנעו אותי שאני טועה.
 

זהר זהר

New member
וגם : האם אין לחברים (והצלמים ) השותפים

לפעילות אחריות, לפחות מוסרית , כאשר התרגול מסתיים בפציעה חמורה או מוות?
 

h a j b i

New member
לא בהכרח

כל עוד לא גרמת בצורה ממשית למישהו אחר להתרסק אינך אחראי. אחריות מוסרית זה כבר סובייקטיבי. דעתי האישית שכל אחד אחראית בסופו של דבר לעצמו. כולנו אנשים בוגרים (לפוחת אמורים להיות) ומסוגלים לקבל החלטות בעצמנו.
 

nimiz

New member
וואו כמה בלבול מוח על הבוקר..

לא מעניין אותי לרכב לטיולים, הפעם האחרונה יצאתי לטיול על אופנוע היתה לפני שש שנים בערך. גם לאירועים של אישימוטו אני מגיע במכונית. יותר נוח לי, מוזיקה מזגן וכו'. הרכיבה היחידה שמעניינת אותי היא רכיבה "ספוטיבית", על הכביש. ומכיוון שאין בארץ מסלול, לא נותר לי אלא לרכב במקומות הנ"ל. אני לפחות משתדל מאד לא לרכב בשבתות בבוקר, אז מגיעים מספרים גבוהים מאד של רוכבים והסיכויים לאסונות גבוהים יותר. אני משתדל לצאת באמצע השבוע או בימי שישי. אני מדיר גלגלי מכבישים שבהם מהירות הפניה היא מעל 180 לתוך לא נודע, פניות עיוורות לחלוטין כמו ברגיורא ומצפה אמירים, גם לעין השופט אני לא מגיע. היתה תקופה שנטשתי את רכיבת הכביש לטובת ליגה מסודרת של אופנועי 80CC בלטרון. זה שונה, אבל הצלחתי לטעון את עצמי גם ביתושונים המתפרקים ההם במעט אדרנלין וסיפוקר. העסק ההוא חוסל וכיום כדי לרכב בצורה "תחרותית" אתה צריך להיות בקשר עם אנשים מפוקפקים, לא מפרגנים, וחורשי רעה כמו סיני וחבריו. לא תודה. אני מעדיף את השדות האדומים של בי"ג'. אני דווקא מאילו שיכולים להישבע בנקיטת חפץ שאם היה\יהיה מסלול בארץ אני לא ארכב יותר בכביש הציבורי, לא משנה מה העלויות. אבל כרגע זה מה שיש. שטח לא מדבר אלי, 22 שנים אני רוכב על הכביש ואני בבחינת You c'ant show an old Dog a new trick. גם סופר מוטו לא עושה לי את זה. יש לי אישה מדהימה וילדה מטריפה. כן, אני חושב עליהם כשאני יוצא לרכב, אבל כמו במלחמה, כשאתה יוצא לקרב (ויצא לי לעשות את זה גם כבעל ואבא ) אחת הדרכים לתפקד יותר טוב תחת אש זה לשנן לעצמך: אין לי בית, אין לי משפחה, יש לי את הצוות והמשימה. גם ברכיה, אני לא חושב על הבית, אלא על הרכיבה ולעבור אותה בשלום. לדעתי, אם מחשבות על הבית רצות לך בזמן רכיבה מהירה, הפתח לנגיעה קטלנית בבלם הקדמי גדול יותר... אז, צטערת, אני אשאר על הכביש עד שתהיה אלרנטיווה לכביש באיזה מסלול סגור, אבל לא באשדוד באלבזרינג...
 

babakama

New member
זכותך להתאבד

זכותך המלאה להתאבד. הבעיה היא לא עם אשתך והבת שלך אלא עם זה שאתה מסכן אחרים.
 
מסלול מירוצים

הנקודה שעולה מהפוסט של נימיץ היא כי אם היה מסלול מירוצים בארץ הוא היה זונח את הרכיבה הספורטיבית בכביש הציבורי. משום מה, רבים וטובים טוענים שהקמת מסלול מירוצים בארץ לא היתה גורמת לרוכבים לנטוש את הרכיבה הספורטיבית בכביש הציבורי. מנסיוני האישי אני יכול לומר כי לאחר שרכבתי על מסלולי מירוצים בחו"ל וכן על מסלול נחשונים, רכיבה ספורטיבית בכביש הציבורי משולה בעיניי להתאבדות.
 

Dungeon

New member
לפי מה שזכור לי

זה גם מה שכתב המנוח באחד הפוסטים למועדון האופנועים. אם היה מסלול האופנוע שלו היה רק שם. בכל אופן, אף אחד לא יפסיק לרכב ספורטיבי בכביש הציבורי כרגע. אם מועדון האופנועים רוצה להוריד חלק קטן אז שיפעל להקמת מסלול.
 

babakama

New member
הוא מסכן אחרים

את מי שבא ממול ואת מי שהוא עוקף. האם התאונה האחרונה לא היתה תוך פגיעה באחר? שוב - אין לי בעיה עם אדיוט שרוצה לרכב במהירות מטורפת ולהרוג את עצמו אלא עם הפגיעה באחרים.
 
לא שנימיץ צריך אותי בתור סניגור

אבל תלמד לקרוא לפני שאתה מקשקש שטויות: "אני מדיר גלגלי מכבישים שבהם מהירות הפניה היא מעל 180 לתוך לא נודע, פניות עיוורות לחלוטין כמו ברגיורא ומצפה אמירים" הוא לא מסכן אף אחד פרט לעצמו.
 

mhershcu

New member
ממש לא נכון

אם אחד מאיתנו בעלי המשפחות עושה תאונה ומשאיר אלמנה ויתומים, זו לא רק בעיה שלו. זו בעיה של כולנו. לא נעים לאמר, אבל פתאום יש אלמנה וכמה יתומים נוספים, שמתפרנסים, לפחות באופן חלקי, מהמיסים של כולנו. אני אישית הפסקתי לרכב לחלוטין לפני מספר חדשים, פשוט מהפחד להשאיר אלמנה ויתום, אבל מכיר הרבה אחרים שממשיכים לרכב, ורוכבים וחושבים על המשפחה (אישית לא מכיר אף אחד שרוכב עאלק ספורטיבי ויש משפחה בבית, אבל לא חסרים גם כאלו).
 
ברור. הוא גם תופס לנו עוד חלקת קבר יקרה

בבית קברות. מה שמטריד אותך זה אלמנה ויתומים שמתפרנסים מהמיסים שלך? י"י יא אהבל.
 

natibergman

New member
הוא מסכן את כל משתתפי הדרך../images/Emo70.gif

בתור רוכב אופני כביש כתבתי פה לפני כמה חודשים שההשתוללות במשמר העמק - עין השופט מוגזמת ותגמר באסון. לא נעים לי שטעות של אחד מהפראים גורמת לו לעבור 10 ס"מ ממני שאני בכיוון ההפוך (אני בעליה והוא בירידה) ויעידו על זה עוד עשרות רוכבי אופנים בשבת בבוקר שעברו את החוויה הלא מרנינה הזו. שאמרתי שפניתי למשטרת התנועה ושהיא צריכה להיות נוכחת שם באופן קבוע אז הנאצות מצדכם לא אחרו להגיע... חלקכם מופרעים, חסרי אחריות עם משאלת מוות ברגע ששמים להם טיל עם הרבה סמ"ק בין הרגליים ולצערנו זה משפיע ומסכן את כולנו, כן כן, גם אותכם קהילת האופנוענים הנורמטיבית (יש גם כזו לפי השרשור דאז). אם אתם משלים את עצמכם ש"לי זה לא יקרה" כי אני רוכב אחראי אז דעו לכם שהתאונה בשבת מוכיחה אחרת. שרשורי נרות של צער והלם, שגם אצלנו בפורומים קיימים חדשות לבקרים, לא משנים את העובדה שמי שמסתכן משפיע על מעגל גדול מאד של אנשים - אלה שבדרך באותו רגע אקראי וגם אלה שנשארים מאחור בבית. תקנו אותי אם אני טועה.
 

nimiz

New member
טועה או לא טועה, חרא נמוך מצח שרוקד על דם חם

אתה בטוח שכן. בינתיים ממה שראיתי, אתם רוכבי האופניים עם הטייטס והנעליים המצחיקות, אתם האויב הכי גרוע שלכם. רוכבים מעבר לפינה שלושה ביחד, חוסמים חתי נתיב וחושבים שהכביש שלכם בלבד. ראיתי לא פעם אנשים שעוברים 30 ס"מ מכם במהירויות של מעל ל220 קמ"ש, יש לי חבר שסיפר לי שזה התחביב שלו. לראותך במראה שלושה רוכבים פלגמטים שחוסמים חצי כביש עפים לשוליים אחרי "באז" כזה. מרכיבה בכבישי נחשון ביתצ שמש, אני גם מבין למה הוא חוושב ככה. הרכיבה המתריסה שלכם על הכביש הציבורי מנוגדת לכל היגיון נורמאלי ואני מקווה שיחסמו בפניכם עוד ועוד כבישים, כמו שסגרו בפניכם מספר כבישים בהרי י-ם. הכביש מיועד לרכב מנועי בלבד. אתה רוצה לרכב? לך תרכב בשבילים המיועדים לכך. אידיוט!
 

nimiz

New member
עוד קשקשן חסר הבנה

לא יודע לגבי אחרים, כשאני רוכב, אין מצב שיבואו לי רוכבים ממול. אני תמיד ממתין לרוכבים אחרים, גם אם אני לא מכיר אותם שיסיימו את ה"סשן" שלהם ואז נצא יחד כל אחד לפי הקצב שלו. גםאם בא רוכב ממול, אחד היתרונות של רכיבה בבי"ג' הוא שדה הראיה הרחב שקיים שם. בא רוכב או אפילו רכב מולך, עוזב ת'גז ועובר ל MODE "מנהלתי". ודבר נוסף: אני מגיע לאתר הרכיבה ומרגיש שאני "לא מתחבר" לרכיבה באותו יום, לא מפוקס, לא חד, לא מתקשר פיקס עם האופנוע, אני מוותר. יושב בתחנת הדלק, שותה, מקשקש עם יתר הרוכבים או עם השוטרים, ונוסע - לאט- הביתה. האופנוע יהיה פה גם בשבוע הבא, וגם הכביש הזה. להוכיח אין לי מה לאף אחד. אני יודע טוב מאד ממי אני מהיר יותר ומי מהיר ממני. תמיד עם עין על המראה, ואם מישו מנסה לעקוף, זה לא מסלול, אני תמיד אעזוב את הגז ואסטה ימינה כדי שישלים את העקיפה בבטחה. אם אנחנו בדינמיקה של "לתת בראש" זה יהיה רק עם רוכבים שאני רוכב עימם שנים על שנים במהירויות אהההה גבוהות. אני מכיר את הרכיבה שלהם והם את שלי. אותם אעיז לעקוף אן על ידיהם להיעקף. עם אחרים אני לא מרשה את זה לעצמי. מישו לא מוכר מתחיל לשחק בעקיפות? אני יורד לתחנת דלק ושותה קפה. לא מתבחבש איתם. נקניק נקניק, אבל חי... לא חוצה פס לבן, שוב, תהיה עוד הזדמנות עם כביש נקי, ותמיד בודק את הכביש פעם פעמיים לוודא שהוא בכלל כשיר לגזיה. אני מסכן רק את עצמי. והייתי איתך מה - זה עדין...
 

babakama

New member
אז איך אתה מסביר את מה שקרה אתמול?

הרי מדובר בהתנגשות בין שני רוכבים. יש לך הסבר?
 

babakama

New member
אם כך אין לי טענות לנימיץ

אלא לאחרים שאינם נוהגים כך.
 

Spondylus

New member
נימיץ (כנראה) רוכב מעולה ובטיחותי. אבל...

אף אחד לא חסין. כל מי שרוכב ספורטיבית בכביש ציבורי לוקח על עצמו וואחד סיכון. לרכוב ספורטיבית זה מסוכן. דו גלגלי זה מסוכן. לחיות - מסוכן. אם אתה רוכב על 160 בהידוק הימני (עם הבאמפ) אחרי העלייה מכיוון לכיש לתחנת הדלק בי"ג יש מצב שיכול לבוא רוכב/רכב משפחתי/אמבולנס ממולך. עדיף, לדעתי, לעשות את זה ממקום מודע, מיומן ואחראי. זה הכל. ואגב - גם אני בדיעה של נימיץ והדוכס. מחשבות על אשתך, התינוקת, סבתא שלך והזיון של שבת ארה"צ רק יקרבו אותך ל-high side או למשאית. נראה לי יותר חכם לחשוב על תנאי הסביבה.
 

nimiz

New member
קבלללללללללל:

קח את הסיבוב מהירות שהולכת וגדלה. כשאתה מרגיש שהבמפ הזה מתחיל להרים לך את הפרונט לאוויר, תתחיל לנסות את הרצף הבא: מגיע לפניה, מסיים עם עינייני הבלימה, (באמפ בזווית + בלימה\האטה = שחייה בחצץ) יוצא מהאופנוע, נכנס נמוך לפניה על גז קבוע (חשוב מאד כן? אין גז קבוע, וותר על זה, נסה בפעם הבאה) מגיע לבאמפ, עם הידיים תאזן את האופנוע, כשהגוף שלך נשאר רחוק בחוץ סטייל אליאס (לא המכונאי כן?), עברת ת'באמפ, תרויד את האופנוע כדי להדק את הפניה, ושוב תרים אותו, תתאזן עליו, פול גז לקראת הפנייה שמאלה, התאם מהירות, העלה הילוך (עדיף פניה הדוקה של 160-180 בהילוך גבוה בסל"ד יחסית נמוך מאשר בהילוך נמוך בסל"ד גבוה) צא מהאופנוע, הסליידר נוגע ברצפה? יש'ך עוד כמה וכמה מעלות לרדת נמוך יותר. ברך פנימה רד עוד, (אל תדאג, הצמיגים יודעים להשכיב יותר טוב ממה שאתה יכול לתת) וצא מהפנייה בסל"ד גבוה, עבור את ה- 2%# והאט לקראת הפניה לאמציה. תחשוב על השבילאי וכל הנחנקים בעפר הפודרה סטייל תרגיל חטיבתי מדכא במיוחד בנבי סמואל, חכה לי, וצא שוב. בשיעור הבא: איך לקחת את הימנית הראשונה. (מטעה הבת זונה). מצ"ב, לינק לאותה פנייה בדיוק שצילמה אופנוענים לא מוכרים לי לפני שבע שנים בערך. בקליפ דוגמא לרכיבה לפי חוקי התנועה, בלי לחצות קו לבן, בלי לעבור את המהירות המותרת בלי להעיף מכוניות מנתיבן ע"י עקיפה פראית. שימו לב שחלק מהרוכבים עבר את גיל ה 40, גיל המסמל בגרות ואחריות. לדעתי, יש להוריד את תעריפי הביטוח לקבוצה הגיל הזו בשל שיקול הדעת והאחריות הרבה אותה הם מפגינים. (וזה לא יום לדבר על הגיל הממוצע של הרוגי הדו"ג...) למען הסר ספק, מכרתי את האופנוע שלי לפני שנה וחצי ומאז יש לי קטנוע גראנד דינק 250... וגם זה לא מקנה חסינות מפני רעיה באחו ואירוח FIRST CLASS באורטופדית הקרובה לביתך...
 
למעלה