אירוח בפורום - גידי פרדר, רכיבה מתקדמת

ilan91

New member
אמנות-הפניה ומאומן ב`

לקטנועים. מתי יפתח קורס? ואם בכלל?...
 

Test For Echo

New member
מזג האוויר החם העלה בקרבי דווקא שאלת חורף

הסיטואציה: חורף, גשם, כביש ספוג מים,וצומת בה עלי לפנות (לאמשנה לאן). השאלה שלי היא האם במהירות נמוכה בתנאים של אחיזה ירודה כדאי לעזור לאופנוע לפנות עם פקודת הטייה בכידון בלבד או לעזור לו גם עם הוצאת הגוף מהאופנוע לכיוון הפנייה ובכך להשאיר אותו ישר ככל הניתן ביחס לכביש. תודה ומברך על היוזמה וההענות
 
בהחלט כדאי לעזור עם הוצאת גוף..

הייתי מסתפק בהוצאת פלג גוף עליו בלבד, לא להיתלות הצידה בסגנון רכיבה ספורטיבי כן? ובכלל, בגשם צריך להפחית את עצמת ההגוי דרך הכידון ולעשות שימוש מושכל בגוף.
 

yoman321

New member
אני רוצה למקד טיפה ת'שאלה

אם האופנוע טיפה בורח הצידה יותר קל להתמודד עם זה כשיושבים עליו , אז זה לא בעצם יהיה עדיף מלהוציא גוף? הרי בכל מקרה כדי שהאופנוע יפנה הוא חייב לבצע הטייה , ובניגוד לאספלט יבש , אף אחד לא מנסה "להרויח" מהירות פניה בגשם.
 

Lone Rider

New member
העניין הוא שאתה יכול לחדד את הפנייה ע"י

הוצאת פלג הגוף העליון וזאת מבלי להחריף את ההטייה, כמו שכתב גידי, בעצם אפשר 'לשחק' עם עוצמת ההיגוי עם הגוף ולא עם הכידון. תנסה בפניות ארוכות, לאחר הכניסה להטייה הרצויה, להוציא את פלג הגוף העליון החוצה, לנשק את המראה כביכול, ותראה שאתה מחדד את הפנייה של האופנוע מבלי לחדד את ההטייה באמצעות הכידון.
 
קבלת תשובה טובה מהרוכב הבודד אבל

לגבי הבעיה שהעלית - החלקת האופנוע כשהגוף במרכז ציר האורך של האופנוע או פנימה ממנו. ההחלקה יכולה להיות בעייתית בשני המצבים באותה מידה. אין כאן כללים ברורים וקשה מאוד להגדיר מה עדיף באופן גורף. ברור שלא כדאי להיתלות מהאונוע הצידה. במקרה של החלקה קל מאוד לאבד את שיווי המשקל ולהתרסק לקרקע. באותה מידה הטייה כשהגוף צמוד לאופנוע עלולה אף היא להפתיע ולהפיל אותך לפני שתספיק להגיב. בעקרון, אם אתה מחובר נכון לאופנוע, אתה מסוגל לתקן את ההחלקה גם כשאתה מוציא גוף מהאופנוע. יותר מזה, ברכיבת שטח וסופרמוטו הוצאת הגוף היא לעיתים קרובות חלק מטכניקת ההחלקה. יש לנו אפילו תרגיל כזה...
 

yoman321

New member
קודם כל תודה על התשובה

בתור רוכב סופרמוטו אני גם מנוסה קצת בתרגול הזה,אבל לא הייתי מעיז אפילו לנסות את זה על אספלט רטוב. פשוט כל חורף גם אני תהייתי מה עדיף בעצם..
 

yoman321

New member
נכון, אבל..

כמו שרשמתי ,ממצב שהגוף בחוץ יהיה יותר קשה להתמודד עם איבוד אחיזה ובכל מקרה אף אחד לא רוכב בתנאים האלה במהירות שיכולה לדרוש הטייה חריפה או הורדה נוספת באמע הפניה . אז אני באצם שואל מה עדיף , להשאיר עוד מרווחי ביטחון בכך שהאופנוע יהיה בפחות הטייה בגלל הוצאת גוף (למרות שגם ככה אפשר לעשות זאת ע"י קיזוז מהירות ) או להשאיר עוד מרווח ביטחון שהיה אפשר להתמודד עם איבוד אחיזה רגעי?
 
עדיף לבחור מהירות

שמאפשרת הטייה קלה והוצאת קסדה וכתפיים קלילה ביותר. אם זה מספיק כדי לפנות, המהירות נכונה!
 

h a j b i

New member
חבל, בזמנו בשילת

הרכיבה חזרה הביתה בגם שוטף היתה אחד הכיפיות ביותר. כמובן שהרוב העדיפו להגיע בפחיות, כל אחד וההנאות שלו...
 

camaro69

New member
כיצד אני יכול להכיר את יכולות הקטנוע שלי

הכוונה מבחינת פניות עד איזו זווית כדי לא לקחת סיכונים מיותרים כל זה היות וכרגע אני ללא מספיק כסף על מנת לבצע את הקורס והתוכנית היא להחליף לאופנוע שנה הבאה ואז בכל מקרה לעשות את הקורס
 

bulb

New member
התמגן והתאמן עם הקטנוע במגרש סגור.

זה המינימום. הכלים שהקורס מקנה ישרתו אותך מעבר לכלי הספציפי, בין אם זה קולטנוע או אופנוע.
 
תשמע, זה נורא פשוט!

אני יכול להמליץ לך לנקוט בצעדים הבאים: אתה יכול לסור למגרש חניה רחב ידיים, עם אספלט מחוספס וכמה שפחות פסי צבע. תבחר לך חתיכת אספלט נקיה מסימונים, ותתחיל להשכיב עד שתגרד את הרגליות. תקפיד לעשות זאת בהדרגה ובמעגלים גדולים ככל האפשר. כמובן שזה לא היה אחראי מצידי שלא להזהיר אותך, ולומר כי קיים סיכוי סיר לנפילה. זה יעלה לך בטח כמו קורס, אבל זה לא חייב לקרות. בכל מקרה מומלץ להצטייד בנעלי הליכה כבדות וגבוהות מעל הקרסול, מגיני ברכיים, מגיני מרפקים, מגן גב, קסדה טובה מלאה, כפפות עור (אם אתה צריך לקנות את כל זה אז כבר הוצאת יותר מעלות הקורס). יש סיכוי סביר שתצליח להבין איך לא לקחת סיכונים מיותרים באותו מגרש. אבל וכמובן שיש אבל מרגע שתצא מהמגרש, תתחיל לחפש פניות עם נתונים זהים מבחינת רדיוס, מהירות, אחיזה וכו'. מהר מאוד תגלה שכמעט ואין פניה שדומה לרעותה, ובכל פעם יחסר לך אחד מהאלמנטים הדרושים לך להרגיש בטוח מה שאני מנסה בעצם לומר הוא שהמפתח לכל תעלומת הרכיבה, טמון בהבנת הצרכים והדרישות של הכלי שלך, בעיקר ממך. אין דבר כזה "לדעת כמה אפשר להשכיב". דבר כזה לא יודעים, אלא רק מרגישים. אתה מרגיש את הדרך ואת האופנוע דרך הידיים והרגליים, ומשם הבטן שלך אוספת נתונים ומשדרת לך זרמים של תענוג מהולים בקורטוב של פחד בריא, מדליק ומחדד חושים. אם אתה מקבל שידור הפוך, כלומר זרם מצמית של פחד שגובל באימה ממש, רצוי שתרגיע ומהר. אם אתה חושב שאני מז%$^ לך את המוח, אתה מוזמן לשאול את החבר'ה היותר ותיקים/נחשבים פה בפורום הזה. עד שלא תבין את התורה, לא תראה את האור. אני לא אומר שלא תוכל להוריד אופנוע נמוך בלי לראות את האור. אבל סביר להניח שתוכל להשכיב את האופנוע שלך רק בתנאים מאוד מסויימים, בדרך כלל מוכרים, באחרים תרגיש קצת גולם... גידי. גילוי נאות: אני מוכר קורסי רכיבה תמורת כסף
 
שלום לכולם!

ברשותכם אתחיל להתייחס לשאלות שכבר עלו לפי הסדר. אשתדל לענות בקצרה. במידה וחסר עוד מידע, השואל מוזמן להוסיף ולשאול.
 

מיצו

New member
גידי תוכנן להיות אדום במהלך האירוע אבל בנתיים

יש מגבלה של ממשק הניהול של תפוז שלא מאפשר להאדים יותר מ- 5 בו-זמנית. לכן, בנתיים, גידי לא אדום. מקווים שבמהלך האירוח מי שאחראי בתפוז יוכל להספיק ולהאדים את גידי. שוב תודה לגידי ולכל השואלים!
 

NeeD 4 SpeeD

New member
הבדלים בין מגרש סגור ומסלול מרוצים לכביש

קודם כל ,אני לא עשיתי שום קורס ,אז אם אני טועה אשמח אם תתקן אותי. הרושם שנוצר אצלי אחרי קריאה של הרבה שרשורים בפורום הוא שסוג הרכיבה שאתה מלמד היא רכיבת מסלול ולא רכיבה נכונה בכביש הציבורי. דברים כמו להאיץ ביציאה מפנייה בלימה בתוך פנייה החלפת הילוכים בפנייה בחירת קווים נכונים קלאץ' וכו... משום מה אנשים לוקחים את זה בתור תורה מסיניי ,לדוגמא : ביציאה מפנייה צריך להאיץ - רוכבים רבים מתרגמים את זה למשהו שהוא חובה , יענו גם אם ביציאה מפנייה יש סבתא חוצה את הכביש - להאיץ ...
עוד דוגמא : נגיד ונכנסת לפנייה בעלייה בהילוך גבוהה מדי והקקנוע מתחיל לקרטע באמצע...כל אותם רוכבים שלוקחים הכל בתור תורה לא יורידו הילוך , כי "אסור להעביר הילוכים בפנייה"
וגם "אסור לגעת בקלאץ'" .... עוד משהו שלדעתי לא מועבר בקורסים הוא שרכיבת מסלול הרבה יותר קלה ובטוחה מרכיבה בכביש ציבורי. לא רק בגלל שאין גדרות ,במסלול כמעט ואין בלימות חרום , אין מישהו שקופץ לכביש , אין צורך לבלום בפנייה ואחרי מספר סיבובים תמיד נכנסים עם ההילוך הנכון לאותה פנייה ,כל זה בניגוד לכביש ציבורי.
 
אתה גם טועה וגם לא

הרכיבה שאני מלמד היא רכיבה נכונה. כלומר: את השיטה והדרך להוציא מהאופנוע שלך את המיטב ובכך להנעים לך את החיים עליו עד בלי די במסגרת העבודה הזאת אני גם מלמד רכיבה נכונה על הכביש הציבורי וגם רכיבת מסלול. לעיתים בנפרד לגמרי, ולעיתים במשולב. האמת היא שהרבה מאוד דברים שאני מלמד,לא קשורים בכלל למסלול מירוצים או לכביש ציבורי, אלא בעיקר ליחסים שלך עם המכונה הזאת שהתמכרת ל-Rush שלה מבחינתי כל מה שהזכרת - להאיץ מפניה, לבלום בפניה, החליף הילוכים בפניה, לבחור קווים נכונים, וגם קלאץ' - מתקיים הן על המסלול והן על הכביש הציבורי. התאוצה ביציאה מפניה היא פעולה מומלצת ביותר. כך אתה מנצל את האחיזה באופן מיטבי. אבל יש מאחורי המשפט הזה תורה שלמה והרבה דרכים ואופנים ליישם אותה. אני מבטיח לך שאתה לא מבין בכלל מה אנחנו מלמדים אם לא עברת את הקורס. אני מקווה מאוד שמי שביצע את הקורסים שלי לא מאיץ מהפניה בדיוק כשסבתא חוצה את הכביש, בפירוש אמרתי לכולם שבמקרה זה לא! לא להאיץ כי היא עלולה לשמוע ולהגביר מהירות. אם מתגנבים אליה עם מנוע חרישי אפשר לחסל אותה הרבה יותר בקלות. אני גם מאוד מקווה שכולם זוכרים שדווקא בעליה אין שום בעיה להוריד הילוך תוך כדי פניה, למעשה, אם נקלעים למצב של קקנוע מקרטע בפניה, דחוף להוריד הילוך ולתת לו בגז. לגבי הקלאץ' ראה את תשובותיי למיצו. דווקא אני ממליץ בחום לגעת בקלאץ' אכן אתה צודק: הרבה יותר קל ובטוח לרכב על מסלול... בתנאי שאתה רוכב לאט. אז אין ספק שתוך מספר סיבובים כדבריך אין צורך לבלום ונכנסים תמד עם ההילוך הנכון. כל עוד לא תגביר זה באמת יתקיים ואם לא תירדם הרכיבה תהיה מהבטוחות בעולם. אבל אתה יודע מה? אתה גם טועה: גם בכביש הצבורי אפשר להיכנס לריכוז וקצב, ותוך כמה דקות לא תהיינה בלימות חירום, אף אחד לא יקפוץ לכביש בלי שתהיה מוכן,לא יהיה צורך לבלום באף פניה, ותמיד תיכנס בהילוך הנכון לפניה. באמת שזה אפשרי, ואפילו אפשר ללמוד את זה. גידי
 
לשבת קדימה / לשבת אחורה ?

הי גידי הקטנוע - VXR200. השאלה: כדי להמנע ככל האפשר מהחלקת הגלגל הקדמי בלימה, איך עדיף לשבת: לשבת כמה שניתן אחורה במושב הקדמי, עם הרגלים על מפעילות לחץ על הרגליות של המורכב. כך יהיה פחות משקל על הפרונט, אך הסיכוי לאבד את הפרונט בבלימה (כאשר המשקל עובר קדימה) יהיה פחות יותר או לשבת רגיל זקוף קדימה ולתקוע את הרגלים חזק קדימה. עוזר בבלימה לא להשען עם הידים על הכידון. או כל הצעה אחרת (מעניין אותי מה תגיד, כי ראיתי כאלו שעושים כך וכאלו שעושים כך). מזל טוב לפתיחת המרכז לרכיבה מתקדמת סלמה
==================================== למכירה VXR2000, מודל 2005, יד ראשונה, צבע אדום אפור פרטים במסרים
 
למעלה