אירוח בפורום - גידי פרדר, רכיבה מתקדמת

Super Max

New member
כמה מילים על תוכניות ההתפתחות של המרכז

מה היצע הקורסים והפעילויות הנוכחי, ומה מתוכנן לשנים הקרובות (במיוחד לאור טורו של הפאנגוסון בפול-גז). תזכה למצוות, ראיס אורי ויסלר
 

Radniel

New member
והאם יש תוכניות להרחיב את ההפעילות?

ולפתוח סניפים גם בחלקים אחרים בארץ (צפון/דרום) ולא רק במרכז?
 
תשובה לסופרמקס ורדניאל

יש בהחלט תכניות להרחבת הפעילות. לא אוכל לפרט אך אתאר באופן כללי: ראשית פתחנו משרד וחדר הרצאות בדרום תל-אביב. המקום החדש מיועד לשמש בית חם לכל רוכב שזקוק לעיצה, ומשמש כבר עכשיו כמקום כינוס לקבוצות רוכבים שצמאים לעוד יידע. בכל חודש יתקיימו הרצאות בנושאים שונים, וחלק מהקורסים כוללים גם מפגשי ערב להרצאות תיאורטיות במרכז. בנוסף אני שוקד על פיתוח תכניות הדרכה נוספות, שיעשירו את ההיצע הקיים. אתה מוזמן לביקור ואז תזכה לפירוט שעלול גם להפתיע אותך. אין לנו תכניות לפתוח סניפים, ואנחנו מאוד לא אוהבים להדריך במקומות בהם החצץ של האספלט לא מכיר אותנו. קורסי שטח עומת זאת, מתבצעים לפעמים מחוץ לטריטוריה שלנו. לפני כחודש למשל, ביצענו קורס שטח בבאר-שבע. מדובר במקרים חריגים, בהם גם התמחור של הקורסים משתנה בהתאם. עקרונית יש לנו את היכולת להגיע לכל פינה בארץ ו"לתת עבודה". גידי
 

הספרנית

New member
גמני גמני - ואפילו 2 שאלות

ישיבה נכונה על הקטנוע - רוב הנסיעות שלי הן נסיעות קצרות בפקק בוקר וערב, וכל נסיעה כזו אני מסיימת בכאבים במפרק יד שמאל, אני מניחה שזה קשור בתנוחת הישיבה שלי שהיא כנראה לא נכונה. איך פותרים? :) בלימה: בכל עצירה שלי אני משתמשת תמיד בשני הבלמים, קידמי ואחורי. מהי הדרך הנכונה לבלום? (כניסה לסיבוב, מתי לבלום ועם איזה בלם - קידמי/אחורי, עצירה פתאומית, כביש רטוב וכו' וכו') תוידה
 

iec

New member
אם תמשיכי לשבת עליו כאילו את יושבת בסלון שלך

ימשיך לכאוב לך...
 
אני ספרתי 6 שאלות

1. גם אני מניח שהכאב במפרק שמאל קשור איכשהו לתנוחת הרכיבה. אבל זה הכל. אני רק מניח (כמוך) ואין לי מושג איך פותרים כי צריך לברר קודם מה בדיוק לא עובד שם, בתנוחה. נסי להישען כמה שפחות על הכידון, זאת תהיה התחלה טובה. אם לא תשעני בכלל זה יהיה גם סיום טוב. 2. לבלום עם שני הבלמים בקטנוע זה בדיוק מה שצריך לעשות, רוב הזמן 3. בכניסה עצמה לפניה רצוי לא לבלום עם קטנוע. רצוי לגמור עם הבלימה לפני הכניסה,ולהיכנס בלי בלמים. אם צריך להמשיך להאט תוך כדי פניה, אפשר לדחות את ההרפיה מהבלמים לרגע ההטיה עצמו, אך לבצע זאת חלק ועדין. 4. גם בפניה הייתי משתמש בשני הבלמים בעדינות. 5. עצירה פתאומית מבצעים עם שני הבלמים. 6. כביש רטוב את צריכה להיות עדינה יותר בכל המובנים, בכל הפעולות. כאן הייתי נזהר מאוד עם הקדמי, ונמנע להפעיל אות בעצמה, במיוחד אם יש לך קטנוע עם גלגלים קטנים. כמובן שאת צריכה להפחית מהירות בהתאם משום שמדובר בבלימה פחות יעילה. גידי
 

GiladZX6R

New member
מתי יהיה קורס שטח שלב ב'

והאם הוא יכלול התמודדות עם מכשולים (סלעים/מדרגות/עצים וכו')
 

ilan91

New member
מהירות נסיעה בפניה עם מעבר-חציה

כאשר אני מתקרב לפניה זהה לזו שבמגרש-האימונים, אך עליה מעב-חציה, האם אני יכול לנסוע ללא חשש, באותה המהירות כמו במגרש-האימונים, ולבצע היגוי-הפוך? או שעליי לנסוע לאט יותר , אפילו במהירות שאינה מאפשרת לעשות היגוי-הפוך... (ואין הכוונה לכביש רטוב, אלא רק לפניה מסומנת בלבן) תודה
 
אתה לא יכול ללא חשש

פסי צבע משפיעים לרעה על האחיזה. בכל מקרה צריך לנקוט משנה זהירות עליהם, ולעולם לא להשכיב נמוך, גם על פס צבע משומש. ושים לב היטב! לפעמים הפסים רטובים ולא מגשם, ואז קשה מאוד להבחין בזה, אז דיר-באלאק, כי אז מצב האחיזה משתנה לרעה באופן חמור ביותר! ואגב אין מהירות שאינה מאפשרת היגוי הפוך, יש מהירות שאינה מאפשרת הטיה... גידי
 

ilan91

New member
היגוי-הפוך בפניה שמאלה...

למה אני לא מסתדר עם זה?? במהירות נמוכה ( בפניה עירונית), אך גבוהה ממהירות ריצה, אני מרגיש שצריך להפעיל כח רב יחסית. לא מרגיש טוב עם צד שמאל... תודה
 
איחוליי, אתה סוטה מהתקן

רוב האנשים מרגישים נוח יותר בהטיה שמאלה. אצלך זה הפוך, ואל תשאל אותי מדוע. זאת משום שאין לי מושג מדוע לכל האחרים יותר קל שמאלה... אבל זה לא ממש חשוב. במהלךהקריירה הקצרה שלי על אופנועים גיליתי שלכל אחד יש צד חלש וצד חזק, אבל ניתן להתגבר על הפער באמצעות אימון. לשאלתך. ראשית אתה צריך לדעת שפקודת ההגוי צריכה להסתיים מתישהו. במהלך הפניה, או ברכיבה בהטייה, אתה לא אמור להפעיל שום לחץ על הכידון. אם אתה "מחזיק" את ההגוי דרך הפניה, כאן הטעות. נסה לבדוק מה קורה לגוף העליון שלך בהטיה שמאלה. אולי אתה מושך כתפיים החוצה, מתרחק טיפה מהפרונט ומעמיס כתוצאה מזה לחץ לא שווה על הכידון. נסה לבדוק זאת במהירות שנחשבת בעיניך קטנה עליך גידי
 
למעלה