אירוח בפורום - גידי פרדר, רכיבה מתקדמת

Lone Rider

New member
../images/Emo41.gifאירוח בפורום - גידי פרדר, רכיבה מתקדמת../images/Emo70.gif

כפי שהודענו בשבוע שעבר, מחר, יום ה', החל מהשעה 20:00 יצטרף לפורום גידי פרדר מרכיבה מתקדמת, אתם מוזמנים לשרשר שאלות בנושא רכיבה לכאן.
 

xfwind

New member
../images/Emo66.gif../images/Emo35.gif../images/Emo35.gifאני רק שאלה../images/Emo193.gif

לאחר כמה שנים, מתום הקורסים של פרדר, אופנוען מאומן א' ולאחריו ב', יש תחושה של דעיכה מסויימת בחדות שהורגשה בתקופות הסמוכות לקורסים ולתהליך ההפנה/הטמעה/תרגול. יש עיצה לחדד את התכנים ולהתרענן
 
תודה על ההרמה להנחתה..

כמו בכל מיומנות נרכשת, גם לשמירה על כושר רכיבה דרוש אימון. רכיבה יומיומית היא לא אימון, כשם שרכיבה מבצעית/קרבית/על הקצה אינה אימון. ללא אימון מסודר, עם מטרות ברורות, ובקרה מקצועית של מאמן, לא ניתן למנוע את החלודה! אז כמובן שאני הראשון להמליץ לך לחזור אלינו למגרש ולהוריד חלודה. אופנוען מאומן א הוא הקורס המתודי והיסודי ביותר שלנו. יחד עם זאת, אין בו הרבה אקשן ופאן כמו בקורס אמנות הפניה החדש שמתבצע בנחשונים. קורס זה הוא המומלץ ביותר לכל מי שרוצה לחזור ולהתאמן. בנוסף אנו מציעים מדי פעם אימון רכיבה בנחשונים, במחיר סביר ונוח. גידי
 

eringel

New member
האם ישנה דרך לתרגל בלימות נכונות?

שאלה מאד גדולה וכוללת, הייתי שמח לדעתה אם ניתן לתרגל לפחות חלק מהאופציות? תודה, אלדד
 
אפשר, אבל...

תרגול בלימות דורש לא רק יידע בבלימה אלא גם ידע בתרגול. רוכב מנוסה ומיומן יכול לעשות זאת במגרש סגור חניה, או בכל קטע כביש צדדי וסגור לתנועה. רוכב לא מנוסה ולא מיומן צריך להיזהר יותר ולוודא לפני הכל שהוא באמת יודע איך בולמים, ואיך מתרגלים. בכל מקרה לא הייתי ממליץ לרוכב מתחיל ללמוד לבלום בעצמו. רצוי לקבל טיפים ועזרה מרוכבים מנוסים יותר, אם כי לבסוף לא יהיה מנוס מהכשרה מקצועית. ברשותך אין זה המקום לפרט את האופציות המעשיות והשיטות. במידה ואתה מעוניין להתייעץ על שיטות אימון, אתה מוזמן למשרד שלי באחד מימי השבוע ואשמח לעזור לך. גידי
 

eringel

New member
האם אתם נמצאים מחר במשרד?

אשמח לנצל את המשך הביקור בת"א (לידכם, באירוע של פרפר) לשיחה מועילה. תודה, אלדד
 

Full Throttle

New member
לגבי בלימת חירום.

היי גידי, לפני כמה ימים נסעתי בכביש עירוני בתל-אביב, מעט חלק (מזמן לא חידשו בו את האספלט), רכב שנסע בנתיב השמאלי (שני נתיבים לכיוון) התפרץ לנתיב הימני (בו אני רכבתי) תוך כדי בלימה ואני מייד הגבתי בנסיון התחמקות + בלימת חירום. רכבתי בערך על 45-55 קמ"ש, ובמהלך בלימת החרום הרגשתי שאחד הצמיגים ננעל לי, נשמעה גם חריקה ורק על ידי הורדת רגל לכביש, מנעתי נפילה. אני לא בטוח איזה מהגלגלים ננעל לי, אני מאמין שהאחורי. אז שאלתי הן אלה: 1. איך עלי לנהוג בכבישים חלקים? 2. איך אני יכול לתרגל בלימות חירום, ולהכניס לעצמי את פעולת הסחיטה על הבלם הקדמי (כמו שלמדתי ממך באופנוען מאומן א'), כאינסטינקט? 3. והאים אתה ממליץ בפעם הבאה שנהג עושה שטות וכמעט מוריד אותי, להוריד לו איזו מראה או שתיים? אילו השלכות פסיכולוגיות יהיו על הנהג כתוצאה מפעולה זו, והאים זה יגרום לו להסתכל במראות בכל מעבר בין הנתיבים בעתיד?
תודה מראש, גיא
 
ברשותך אתייחס רגע למקרה שתיארת

קשה מאוד לנתח מקרי כמעט או תאונה על-פי תיאור הרוכב. לרוב, משום שמדובר במצב חירום, המוח שלך לא צלול מספיק כדי לספק דו"ח אמין על שתרחש. מהסיפור שלך אפשר להסיק שמדובר בגלגל אחורי. קדמי היה מפיל אותך לקרקע כמעט מיידית, והרגל לא הייתה עוזרת. אני בספק גם לגבי עזרת הרגל באחורי. לא הגיוני שהרגל הצילה אותך ב-45-55 קמ"ש, במהירות כזו, הורדת רגל תוביל בדרך כלל לפרידה מהרגל לצמיתות. או שלא היית במהירות הזאת, או שהרגל הורדה לקרקע אחרי שסיימת את הבלימה. על-כל פנים, העיקר שנצלת, והרי התשובות: 1. אין טכניקת קסמים לרכיבה על כבישי חלקים. כביש חלק דורש פעולות רכיבה חלקות והדרגתיות ככל האפשר, במיוחד בלימה והגוי. המפתח להישרדות הוא שיוט במהירות המאפשרת בלימה עדינה והדרגתית או הגוי העדין והדרגתי. תכ'לס מרווחי בטחון גדולים יותר מהרגיל, ובמיוחד מבט עירני קדימה כדי לחזות את הצרות מראש. 2. אין דרך לתרגל בלימת חירום. אתה צריך לתרגל את הבלימה הנכונה בתקווה להטמיע אותה. אבל, וזה אבל גדול, גם מיומנות גבוהה אנה יכולה למחוק אינסטינקט! שים לב! אם הנהג מצליח להפתיע אותך, זה קודם כל פאק שלך, וחוץ מזה ממש אל תצפה להגיב כמו מקצוען. מקצוען רוכב בריכוז מלא ומכין את עצמו גם לבלתי צפוי ביותר. כשאתה במצב מוכנות תמידי שום הפתעה לא תהיה הפתעה במלא מובן המילה (כי ציפית להפתעה). רק כך יש לך סיכוי להגיב נכון, כשהשכל פועל בפול ווליום. האינסטינקט הוא תגובה של הגוף שלא ממש תלויה בשכל שלך. לכן מומלץ לך, על כבישים חלקים, יותר מכל דבר, לא להיות מופתע מהתנהגות הנהגים!!! 3. בשום אופן אני לא ממליץ לנקוט באלימות, ולא רק בגלל שאני ידוע כחסיד ברסלב טהור כפיים ומצפון (דא?). רוב הסכויים שהנהג באמת לא ידע על קיומך, רוב הסכויים שהפתעת אותו במהירות וכושר התמרון שלך. אתה חייב להאמין לו שהוא לא התכוון. אתה חייב להבין שאתה מתארח בעולם שלו ולא הוא בעולם שלך (2.5 מיליון מכוניות מול 80 אלף כלים דו-גלגליים). תגובה אלימה וברוטלית תקלקל גם לך את הרכיבה, תשפיע על העצבים שלך מעבר לזמן הסיטואציה, וזה לא בריא. וחוץ מזה, מה תעשה אם יום אחד, הנהג הצנום הזה שפיצצת בצומת, הוא קרוב משפחה של ההוא מהמדור הפלילי בעיתון, זה שאני אפילו מפחד להזכיר את השם שלו שחס וחלילה לא ישימו לי מטען בקטנוע...
 

yoshi6

New member
הייתי שמח לקבל פרטים לגבי קורסים שלך.

ברור לי שאני יכול לקבל את זה כאן מהפורום, בכל מקרה אשמח לקבל כמה שיותר פרטים על הקורסים ממוקר ראשון, כגון: למי מתאים, אלו מיומנות יתווספו לי וכו' לצורך העניין ועל מנת לפקס את התשובה אציין כי אני רוכב על XF650 בעיקר בכביש, לאחרונה גיליתי את השבילים. תודה מראש על התשובה.
 
יש לי אחלה תשובה בשבילך

אבל כדי לשמור על גבול הטעם הטוב לא אשתמש בבמה זו לפירסומת בוטה. פרטים על הקורסים שלנו תמצא באתר שלנו www.ofnoan.co.il ברגע שהזכרת שאתה פוזל לשבילים עם הפריווינד, התחלת להית מעניין יותר, ואני ממליץ לשלב קורסי שטח וכביש. אם תרצה ייעוץ אישי לגבי איזו תכנית הדרכה מתאימה לך או איזה שילוב של קורסים ייתן לך את המכסימום - אשמח לייעץ. לצורך זאת דרושה עוד קצת אינפורמציה עליך ואת זאת גם אתה תעדיף לספק בפגישה אישית. גם אתה מוזמן לקפוץ למשרדינו החדשים בתל-אביב. תוכל לתאם איתי או עם אחד המדריכים פגישה ולקבל יעוץ בכיף גידי
 
אני חושב שכן

חושב כי אני מומחה לקסדו והתשובה שלי אינטואיטיבית ואינה מבוססת על מידע מדעי בדוק. בעיה ראשונה היא השפעת הרוח על הקסדה. קסדת שטח לא בנויה למהירויות גבוהות מאוד. במהירויות גבוהות המצחיה "תופסת" רוח ומטרידה. דבר נוסף, נראה לי שבזמן נפילה במהירות גבוהה קסדת כביש תעשה עבודה יותר טובה. אני אומר זאת אך ורק על סמך תחושה שיש לי עקב שימוש בשני סוגי הקסדות בהרבה מצבים ואפשרויות. אני ממליץ לשלוח שאילתה לאחד מייצרני הקסדות על-מנת לקבל תשובה מוסמכת. את השאלה הייתי מנסח באופן אקדמי, ולא רומז שאני רוצה להשתמש בקסדת שטח בכביש, כי ברור לך מה תהיה התשובה במקרה זה.. גידי
 
כל קסדות השטח בעלות תן תקן כזה או אחר

אמורות לספק מיגון על פי תקן זה, כולל רכיבת כביש כמו קסדת כביש. מעבר לעניין המיגון יש את עניין נחות הרכיבה, המצחיה ורעשי רוח שהופכות את הרכיבה על הכביש עם קסדה כזו לסיוט
 

מיצו

New member
שימוש בקלאץ' בעת פנייה

בעקבות שרשור שנכתב בו שמורי נהיגה בישראל מלמדים שיש "להיכנס לסיבוב עם קלאץ' משוך" הייתי שמח לו יכולת להרחיב על מהות השימוש בקלאץ' בעת פניה, ולעשות עבור הקוראים את ההפרדה בין פנייה איטית שמטרתה, למשל, כניסה לחניה, פנייה איטית לרחוב, או שמיניות במגרש חניה בעת טסט, לעומת פנייה במהירות בינונית ומעלה במהלך רכיבה על כביש ציבורי, כניסה לכיכרות ועוד.
 
גם ב-MSF בארה"ב מלמדים כך

אבל הם מתייחסים בעיקר לפניות מאוד איטיות, עם רדיוס מאוד קטן. אם אתה צריך להפנות את האופנוע במגרש חנייה למשל, ברוב המקרים יחס ההעברה לא מאפשר לשמור על גז פתוח בלי לפתח מהירות יתר. גז סגור מאיים בכיבוי מנוע או קרטועץ לכן אין בעיה מלהסתובב כמו שאומרים "בקטנה" עם קלאץ'. באופן עקרוני האופנוע תמיד יציב יותר על הגז. באופן עקרוני כדאי לבצע שילוב מלא של המצמד ברוב המצבים מהירויות השיוט הבינוניות ומעלה. אבל במקרים בהם יחס ההעברה שלך לא מתאים למהירות (הנמוכה בדרך כלל) בהטייה, אפשר בהחלט למשוך את מנוף המצמד, אך רצוי לא להגיע להפרדה מלאה, אלא חלקית בלבד. בכך אתה מפחית את כוח המנוע מבלי לנתק או להפעיל בלמים. הייתי מאפיין זאת במצבים כמו פניות 90 מעלות ברחובות עיר צרים, על מעברי חציה רטובים, וכיוצא בזה מצבים של פניה בהילוך ראשון, או בתחתית טווח הפעולה של השני. אם יש לך אופנוע עם מנוע של בהמה ו/או תגובת מצערת עצבנית, גם אז אתה נזקק לשירותי המצמד. כיכר עירונית חלקלקה היא דוגמא קלאסית. עם אופנוע גס מצערת ומנוע אני תמיד נכנס לכיכרות עם מידה מסויימת של החלקת מצמד. גם היציאה מהכיכר אני משחרר את המצמד בהדרגה, לעיתים משאיר אותו במצב סטטי ומגביל את פוטנציאל התאוצה. (כך אגב, הכי קל ללמוד להחליק אחורי ביציאה מפניות,עם מנוף המצמד, ולא המצערת, כווסת ההחלקה) לסיכום. ניתוק מצמד מוחלט נדרש רק בפניות ממש הדוקות במהירות הליכה, ו/או עם אופנועים מאוד גדולים ומגושמים. ביתר המצבים השימוש במצמד לגטימי בהרבה אפשרויות, הכל בהתאם לצורך, אבל תמיד עם החלקת המצמד ולא בניתוק מלא. גידי
 

yoman321

New member
וואלה

לא חשבתי לתרגל החלקה ביציאה עם קלאץ ,נשמע באמת יותר חכם .
 
למעלה