לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2919929,199 עוקבים אודות עסקים

פורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

לצפיה ב-'אירוח בפורום - גידי פרדר, רכיבה מתקדמת'
אירוח בפורום - גידי פרדר, רכיבה מתקדמת
<< ההודעה הנוכחית
04/06/2008 | 20:10
82
246
כפי שהודענו בשבוע שעבר, מחר, יום ה', החל מהשעה 20:00
יצטרף לפורום גידי פרדר מרכיבה מתקדמת, אתם מוזמנים לשרשר שאלות בנושא רכיבה לכאן.

אופנועים >>
לצפיה ב-'אני רק שאלה'
אני רק שאלה
04/06/2008 | 20:29
1
46
לאחר כמה שנים, מתום הקורסים של פרדר, אופנוען מאומן א' ולאחריו ב', יש תחושה של דעיכה מסויימת בחדות שהורגשה בתקופות הסמוכות לקורסים ולתהליך ההפנה/הטמעה/תרגול.

יש עיצה לחדד את התכנים ולהתרענן


אופנועים >>
לצפיה ב-'תודה על ההרמה להנחתה..'
תודה על ההרמה להנחתה..
05/06/2008 | 19:53
42
כמו בכל מיומנות נרכשת, גם לשמירה על כושר רכיבה דרוש אימון. רכיבה יומיומית היא לא אימון, כשם שרכיבה מבצעית/קרבית/על הקצה אינה אימון. ללא אימון מסודר, עם מטרות ברורות, ובקרה מקצועית של מאמן, לא ניתן למנוע את החלודה!
אז כמובן שאני הראשון להמליץ לך לחזור אלינו למגרש ולהוריד חלודה.
אופנוען מאומן א הוא הקורס המתודי והיסודי ביותר שלנו. יחד עם זאת, אין בו הרבה אקשן ופאן כמו בקורס אמנות הפניה החדש שמתבצע בנחשונים. קורס זה הוא המומלץ ביותר לכל מי שרוצה לחזור ולהתאמן. בנוסף אנו מציעים מדי פעם אימון רכיבה בנחשונים, במחיר סביר ונוח.
גידי
אופנועים >>
לצפיה ב-'האם ישנה דרך לתרגל בלימות נכונות?'
האם ישנה דרך לתרגל בלימות נכונות?
04/06/2008 | 20:41
3
35
שאלה מאד גדולה וכוללת,
הייתי שמח לדעתה אם ניתן לתרגל לפחות חלק מהאופציות?

תודה,
אלדד
אופנועים >>
לצפיה ב-'אפשר, אבל...'
אפשר, אבל...
05/06/2008 | 19:59
2
42
תרגול בלימות דורש לא רק יידע בבלימה אלא גם ידע בתרגול.
רוכב מנוסה ומיומן יכול לעשות זאת במגרש סגור חניה, או בכל קטע כביש צדדי וסגור לתנועה.
רוכב לא מנוסה ולא מיומן צריך להיזהר יותר ולוודא לפני הכל שהוא באמת יודע איך בולמים, ואיך מתרגלים. בכל מקרה לא הייתי ממליץ לרוכב מתחיל ללמוד לבלום בעצמו. רצוי לקבל טיפים ועזרה מרוכבים מנוסים יותר, אם כי לבסוף לא יהיה מנוס מהכשרה מקצועית. ברשותך אין זה המקום לפרט את האופציות המעשיות והשיטות. במידה ואתה מעוניין להתייעץ על שיטות אימון, אתה מוזמן למשרד שלי באחד מימי השבוע ואשמח לעזור לך.
גידי
אופנועים >>
לצפיה ב-'האם אתם נמצאים מחר במשרד?'
האם אתם נמצאים מחר במשרד?
05/06/2008 | 20:59
1
24
אשמח לנצל את המשך הביקור בת"א (לידכם, באירוע של פרפר) לשיחה מועילה.

תודה,
אלדד
אופנועים >>
לצפיה ב-'מצטער, טיול שנתי של הילד מבטל עבודה.'
מצטער, טיול שנתי של הילד מבטל עבודה.
05/06/2008 | 21:10
23
לצפיה ב-'לגבי בלימת חירום.'
לגבי בלימת חירום.
05/06/2008 | 09:25
1
35
היי גידי,

לפני כמה ימים נסעתי בכביש עירוני בתל-אביב, מעט חלק (מזמן לא חידשו בו את האספלט), רכב שנסע בנתיב השמאלי (שני נתיבים לכיוון) התפרץ לנתיב הימני (בו אני רכבתי) תוך כדי בלימה ואני מייד הגבתי בנסיון התחמקות + בלימת חירום.

רכבתי בערך על 45-55 קמ"ש, ובמהלך בלימת החרום הרגשתי שאחד הצמיגים ננעל לי, נשמעה גם חריקה ורק על ידי הורדת רגל לכביש, מנעתי נפילה. אני לא בטוח איזה מהגלגלים ננעל לי, אני מאמין שהאחורי.

אז שאלתי הן אלה:
1. איך עלי לנהוג בכבישים חלקים?
2. איך אני יכול לתרגל בלימות חירום, ולהכניס לעצמי את פעולת הסחיטה על הבלם הקדמי (כמו שלמדתי ממך באופנוען מאומן א'), כאינסטינקט?
3. והאים אתה ממליץ בפעם הבאה שנהג עושה שטות וכמעט מוריד אותי, להוריד לו איזו מראה או שתיים? אילו השלכות פסיכולוגיות יהיו על הנהג כתוצאה מפעולה זו, והאים זה יגרום לו להסתכל במראות בכל מעבר בין הנתיבים בעתיד?

תודה מראש,
גיא
אופנועים >>
לצפיה ב-'ברשותך אתייחס רגע למקרה שתיארת'
ברשותך אתייחס רגע למקרה שתיארת
05/06/2008 | 20:22
38
קשה מאוד לנתח מקרי כמעט או תאונה על-פי תיאור הרוכב. לרוב, משום שמדובר במצב חירום, המוח שלך לא צלול מספיק כדי לספק דו"ח אמין על שתרחש. מהסיפור שלך אפשר להסיק שמדובר בגלגל אחורי. קדמי היה מפיל אותך לקרקע כמעט מיידית, והרגל לא הייתה עוזרת. אני בספק גם לגבי עזרת הרגל באחורי. לא הגיוני שהרגל הצילה אותך ב-45-55 קמ"ש, במהירות כזו, הורדת רגל תוביל בדרך כלל לפרידה מהרגל לצמיתות. או שלא היית במהירות הזאת, או שהרגל הורדה לקרקע אחרי שסיימת את הבלימה.
על-כל פנים, העיקר שנצלת, והרי התשובות:
1. אין טכניקת קסמים לרכיבה על כבישי חלקים. כביש חלק דורש פעולות רכיבה חלקות והדרגתיות ככל האפשר, במיוחד בלימה והגוי. המפתח להישרדות הוא שיוט במהירות המאפשרת בלימה עדינה והדרגתית או הגוי העדין והדרגתי. תכ'לס מרווחי בטחון גדולים יותר מהרגיל, ובמיוחד מבט עירני קדימה כדי לחזות את הצרות מראש.
2. אין דרך לתרגל בלימת חירום. אתה צריך לתרגל את הבלימה הנכונה בתקווה להטמיע אותה. אבל, וזה אבל גדול, גם מיומנות גבוהה אנה יכולה למחוק אינסטינקט! שים לב! אם הנהג מצליח להפתיע אותך, זה קודם כל פאק שלך, וחוץ מזה ממש אל תצפה להגיב כמו מקצוען. מקצוען רוכב בריכוז מלא ומכין את עצמו גם לבלתי צפוי ביותר. כשאתה במצב מוכנות תמידי שום הפתעה לא תהיה הפתעה במלא מובן המילה (כי ציפית להפתעה). רק כך יש לך סיכוי להגיב נכון, כשהשכל פועל בפול ווליום.
האינסטינקט הוא תגובה של הגוף שלא ממש תלויה בשכל שלך.
לכן מומלץ לך, על כבישים חלקים, יותר מכל דבר, לא להיות מופתע מהתנהגות הנהגים!!!
3. בשום אופן אני לא ממליץ לנקוט באלימות, ולא רק בגלל שאני ידוע כחסיד ברסלב טהור כפיים ומצפון (דא?). רוב הסכויים שהנהג באמת לא ידע על קיומך, רוב הסכויים שהפתעת אותו במהירות וכושר התמרון שלך. אתה חייב להאמין לו שהוא לא התכוון. אתה חייב להבין שאתה מתארח בעולם שלו ולא הוא בעולם שלך (2.5 מיליון מכוניות מול 80 אלף כלים דו-גלגליים).
תגובה אלימה וברוטלית תקלקל גם לך את הרכיבה, תשפיע על העצבים שלך מעבר לזמן הסיטואציה, וזה לא בריא. וחוץ מזה, מה תעשה אם יום אחד, הנהג הצנום הזה שפיצצת בצומת, הוא קרוב משפחה של ההוא מהמדור הפלילי בעיתון, זה  שאני אפילו מפחד להזכיר את השם שלו שחס וחלילה לא ישימו לי מטען בקטנוע...
אופנועים >>
לצפיה ב-'הייתי שמח לקבל פרטים לגבי קורסים שלך.'
הייתי שמח לקבל פרטים לגבי קורסים שלך.
05/06/2008 | 12:12
1
27
ברור לי שאני יכול לקבל את זה כאן מהפורום, בכל מקרה אשמח לקבל כמה שיותר פרטים על הקורסים ממוקר ראשון, כגון:
למי מתאים, אלו מיומנות יתווספו לי וכו'
לצורך העניין ועל מנת לפקס את התשובה אציין כי אני רוכב על XF650 בעיקר בכביש, לאחרונה גיליתי את השבילים.
תודה מראש על התשובה.
אופנועים >>
לצפיה ב-'יש לי אחלה תשובה בשבילך'
יש לי אחלה תשובה בשבילך
05/06/2008 | 20:28
37
אבל כדי לשמור על גבול הטעם הטוב לא אשתמש בבמה זו לפירסומת בוטה.
פרטים על הקורסים שלנו תמצא באתר שלנו www.ofnoan.co.il
ברגע שהזכרת שאתה פוזל לשבילים עם הפריווינד, התחלת להית מעניין יותר, ואני ממליץ לשלב קורסי שטח וכביש.
אם תרצה ייעוץ אישי לגבי איזו תכנית הדרכה מתאימה לך או איזה שילוב של קורסים ייתן לך את המכסימום - אשמח לייעץ.
לצורך זאת דרושה עוד קצת אינפורמציה עליך ואת זאת גם אתה תעדיף לספק בפגישה אישית.
גם אתה מוזמן לקפוץ למשרדינו החדשים בתל-אביב. תוכל לתאם איתי או עם אחד המדריכים פגישה ולקבל יעוץ בכיף
גידי
אופנועים >>
לצפיה ב-'האם יש בעיה בטיחותית ברכיבה עם קסדת שטח בכביש'
האם יש בעיה בטיחותית ברכיבה עם קסדת שטח בכביש
05/06/2008 | 12:14
4
45
לצפיה ב-'שאלה חשובה. אשמח גם לתשובה מנומקת לגביה'
שאלה חשובה. אשמח גם לתשובה מנומקת לגביה
05/06/2008 | 13:50
25
לצפיה ב-'אני חושב שכן'
אני חושב שכן
05/06/2008 | 20:34
2
33
חושב כי אני מומחה לקסדו והתשובה שלי אינטואיטיבית ואינה מבוססת על מידע מדעי בדוק.
בעיה ראשונה היא השפעת הרוח על הקסדה. קסדת שטח לא בנויה למהירויות גבוהות מאוד. במהירויות גבוהות המצחיה "תופסת" רוח ומטרידה. דבר נוסף, נראה לי שבזמן נפילה במהירות גבוהה קסדת כביש תעשה עבודה יותר טובה. אני אומר זאת אך ורק על סמך תחושה שיש לי עקב שימוש בשני סוגי הקסדות בהרבה מצבים ואפשרויות.
אני ממליץ לשלוח שאילתה לאחד מייצרני הקסדות על-מנת לקבל תשובה מוסמכת. את השאלה הייתי מנסח באופן אקדמי, ולא רומז שאני רוצה להשתמש בקסדת שטח בכביש, כי ברור לך מה תהיה התשובה במקרה זה..
גידי
אופנועים >>
לצפיה ב-'תיקון טעות הקלדה פראית! אני לא מומחה לקסדות'
תיקון טעות הקלדה פראית! אני לא מומחה לקסדות
05/06/2008 | 20:37
33
לצפיה ב-'כל קסדות השטח בעלות תן תקן כזה או אחר'
כל קסדות השטח בעלות תן תקן כזה או אחר
07/06/2008 | 16:12
20
אמורות לספק מיגון על פי תקן זה, כולל רכיבת כביש כמו קסדת כביש.

מעבר לעניין המיגון יש את עניין נחות הרכיבה, המצחיה ורעשי רוח שהופכות את הרכיבה על הכביש עם קסדה כזו לסיוט
אופנועים >>
לצפיה ב-'שימוש בקלאץ' בעת פנייה'
שימוש בקלאץ' בעת פנייה
05/06/2008 | 12:17
3
68
בעקבות שרשור שנכתב בו שמורי נהיגה בישראל מלמדים שיש "להיכנס לסיבוב עם קלאץ' משוך" הייתי שמח לו יכולת להרחיב על מהות השימוש בקלאץ' בעת פניה, ולעשות עבור הקוראים את ההפרדה בין פנייה איטית שמטרתה, למשל, כניסה לחניה, פנייה איטית לרחוב, או שמיניות במגרש חניה בעת טסט, לעומת פנייה במהירות בינונית ומעלה במהלך רכיבה על כביש ציבורי, כניסה לכיכרות ועוד.
אופנועים >>
לצפיה ב-'גם ב-MSF בארה"ב מלמדים כך'
גם ב-MSF בארה"ב מלמדים כך
05/06/2008 | 21:09
2
37
אבל הם מתייחסים בעיקר לפניות מאוד איטיות, עם רדיוס מאוד קטן.
אם אתה צריך להפנות את האופנוע במגרש חנייה למשל, ברוב המקרים יחס ההעברה לא מאפשר לשמור על גז פתוח בלי לפתח מהירות יתר. גז סגור מאיים בכיבוי מנוע או קרטועץ לכן אין בעיה מלהסתובב כמו שאומרים "בקטנה" עם קלאץ'.

באופן עקרוני האופנוע תמיד יציב יותר על הגז.
באופן עקרוני כדאי לבצע שילוב מלא של המצמד ברוב המצבים מהירויות השיוט הבינוניות ומעלה.

אבל

במקרים בהם יחס ההעברה שלך לא מתאים למהירות (הנמוכה בדרך כלל) בהטייה, אפשר בהחלט למשוך את מנוף המצמד, אך רצוי לא להגיע להפרדה מלאה, אלא חלקית בלבד. בכך אתה מפחית את כוח המנוע מבלי לנתק או להפעיל בלמים.
הייתי מאפיין זאת במצבים כמו פניות 90 מעלות ברחובות עיר צרים, על מעברי חציה רטובים, וכיוצא בזה מצבים של פניה בהילוך ראשון, או בתחתית טווח הפעולה של השני.

אם יש לך אופנוע עם מנוע של בהמה ו/או תגובת מצערת עצבנית, גם אז אתה נזקק לשירותי המצמד. כיכר עירונית חלקלקה היא דוגמא קלאסית. עם אופנוע גס מצערת ומנוע אני תמיד נכנס לכיכרות עם מידה מסויימת של החלקת מצמד. גם היציאה מהכיכר אני משחרר את המצמד בהדרגה, לעיתים משאיר אותו במצב סטטי ומגביל את פוטנציאל התאוצה.
(כך אגב, הכי קל ללמוד להחליק אחורי ביציאה מפניות,עם מנוף המצמד, ולא המצערת, כווסת ההחלקה)

לסיכום. ניתוק מצמד מוחלט נדרש רק בפניות ממש הדוקות במהירות הליכה, ו/או עם אופנועים מאוד גדולים ומגושמים.
ביתר המצבים השימוש במצמד לגטימי בהרבה אפשרויות, הכל בהתאם לצורך, אבל תמיד עם החלקת המצמד ולא בניתוק מלא.

גידי
אופנועים >>
לצפיה ב-'וואלה'
וואלה
05/06/2008 | 22:15
22
לא חשבתי  לתרגל החלקה ביציאה עם קלאץ ,נשמע באמת יותר חכם .
אופנועים >>
לצפיה ב-' אחלה תשובה'
אחלה תשובה
06/06/2008 | 00:50
18
לצפיה ב-'כמה מילים על תוכניות ההתפתחות של המרכז'
כמה מילים על תוכניות ההתפתחות של המרכז
05/06/2008 | 13:09
2
14
מה היצע הקורסים והפעילויות הנוכחי, ומה מתוכנן לשנים הקרובות (במיוחד לאור טורו של הפאנגוסון בפול-גז).

תזכה למצוות, ראיס

אורי ויסלר
אופנועים >>
לצפיה ב-'והאם יש תוכניות להרחיב את ההפעילות?'
והאם יש תוכניות להרחיב את ההפעילות?
05/06/2008 | 17:29
1
12
ולפתוח סניפים גם בחלקים אחרים בארץ (צפון/דרום) ולא רק במרכז?
אופנועים >>
לצפיה ב-'תשובה לסופרמקס ורדניאל'
תשובה לסופרמקס ורדניאל
05/06/2008 | 21:26
18
יש בהחלט תכניות להרחבת הפעילות.
לא אוכל לפרט אך אתאר באופן כללי:
ראשית פתחנו משרד וחדר הרצאות בדרום תל-אביב.
המקום החדש מיועד לשמש בית חם לכל רוכב שזקוק לעיצה, ומשמש כבר עכשיו כמקום כינוס לקבוצות רוכבים שצמאים לעוד יידע.
בכל חודש יתקיימו הרצאות בנושאים שונים, וחלק מהקורסים כוללים גם מפגשי ערב להרצאות תיאורטיות במרכז.
בנוסף אני שוקד על פיתוח תכניות הדרכה נוספות, שיעשירו את ההיצע הקיים. אתה מוזמן לביקור ואז תזכה לפירוט שעלול גם להפתיע אותך.
אין לנו תכניות לפתוח סניפים, ואנחנו מאוד לא אוהבים להדריך במקומות בהם החצץ של האספלט לא מכיר אותנו. קורסי שטח עומת זאת, מתבצעים לפעמים מחוץ לטריטוריה שלנו. לפני כחודש למשל, ביצענו קורס שטח בבאר-שבע. מדובר במקרים חריגים, בהם גם התמחור של הקורסים משתנה בהתאם. עקרונית יש לנו את היכולת להגיע לכל פינה בארץ ו"לתת עבודה".
גידי
אופנועים >>
לצפיה ב-'גמני גמני - ואפילו 2 שאלות'
גמני גמני - ואפילו 2 שאלות
05/06/2008 | 13:21
3
14

ישיבה נכונה על הקטנוע - רוב הנסיעות שלי הן נסיעות קצרות בפקק בוקר וערב, וכל נסיעה כזו אני מסיימת בכאבים במפרק יד שמאל, אני מניחה שזה קשור בתנוחת הישיבה שלי שהיא כנראה לא נכונה. איך פותרים? :)

בלימה: בכל עצירה שלי אני משתמשת תמיד בשני הבלמים, קידמי ואחורי. מהי הדרך הנכונה לבלום? (כניסה לסיבוב, מתי לבלום ועם איזה בלם - קידמי/אחורי, עצירה פתאומית, כביש רטוב וכו' וכו')

תוידה
אופנועים >>
לצפיה ב-'אם תמשיכי לשבת עליו כאילו את יושבת בסלון שלך'
אם תמשיכי לשבת עליו כאילו את יושבת בסלון שלך
05/06/2008 | 13:57
16
ימשיך לכאוב לך...
אופנועים >>
לצפיה ב-'אני ספרתי 6 שאלות'
אני ספרתי 6 שאלות
05/06/2008 | 21:38
1
17
1. גם אני מניח שהכאב במפרק שמאל קשור איכשהו לתנוחת הרכיבה. אבל זה הכל. אני רק מניח (כמוך) ואין לי מושג איך פותרים כי צריך לברר קודם מה בדיוק לא עובד שם, בתנוחה. נסי להישען כמה שפחות על הכידון, זאת תהיה התחלה טובה. אם לא תשעני בכלל זה יהיה גם סיום טוב.
2. לבלום עם שני הבלמים בקטנוע זה בדיוק מה שצריך לעשות, רוב הזמן
3. בכניסה עצמה לפניה רצוי לא לבלום עם קטנוע. רצוי לגמור עם הבלימה לפני הכניסה,ולהיכנס בלי בלמים. אם צריך להמשיך להאט תוך כדי פניה, אפשר לדחות את ההרפיה מהבלמים לרגע ההטיה עצמו, אך לבצע זאת חלק ועדין.
4. גם בפניה הייתי משתמש בשני הבלמים בעדינות.
5. עצירה פתאומית מבצעים עם שני הבלמים.
6. כביש רטוב את צריכה להיות עדינה יותר בכל המובנים, בכל הפעולות. כאן הייתי נזהר מאוד עם הקדמי, ונמנע להפעיל אות בעצמה, במיוחד אם יש לך קטנוע עם גלגלים קטנים. כמובן שאת צריכה להפחית מהירות בהתאם משום שמדובר בבלימה פחות יעילה.
גידי
אופנועים >>
לצפיה ב-'ניסיתי להתחכם '
ניסיתי להתחכם
06/06/2008 | 04:36
11
לצפיה ב-'מתי יהיה קורס שטח שלב ב''
מתי יהיה קורס שטח שלב ב'
05/06/2008 | 14:30
3
11
והאם הוא יכלול התמודדות עם מכשולים (סלעים/מדרגות/עצים וכו')
אופנועים >>
לצפיה ב-'האם מותר לבלום בפניה?'
האם מותר לבלום בפניה?
05/06/2008 | 15:36
1
31
לצפיה ב-'בטח שמותר, אבל זה לא פשוט לביצוע'
בטח שמותר, אבל זה לא פשוט לביצוע
05/06/2008 | 21:41
23
לצפיה ב-'כפי הנראה בעונה הבאה, סוף הקיץ'
כפי הנראה בעונה הבאה, סוף הקיץ
05/06/2008 | 21:40
14
לצפיה ב-'מהירות נסיעה בפניה עם מעבר-חציה'
מהירות נסיעה בפניה עם מעבר-חציה
05/06/2008 | 15:54
1
18
כאשר אני מתקרב לפניה זהה לזו שבמגרש-האימונים, אך עליה מעב-חציה,
האם אני יכול לנסוע ללא חשש, באותה המהירות כמו במגרש-האימונים,  ולבצע היגוי-הפוך?
או שעליי לנסוע לאט יותר , אפילו במהירות שאינה מאפשרת לעשות היגוי-הפוך...
(ואין הכוונה לכביש רטוב, אלא רק לפניה מסומנת בלבן)

תודה
אופנועים >>
לצפיה ב-'אתה לא יכול ללא חשש'
אתה לא יכול ללא חשש
05/06/2008 | 21:46
19
פסי צבע משפיעים לרעה על האחיזה.
בכל מקרה צריך לנקוט משנה זהירות עליהם, ולעולם לא להשכיב נמוך, גם על פס צבע משומש.
ושים לב היטב! לפעמים הפסים רטובים ולא מגשם, ואז קשה מאוד להבחין בזה,  אז דיר-באלאק, כי אז מצב האחיזה משתנה לרעה באופן חמור ביותר!
ואגב
אין מהירות שאינה מאפשרת היגוי הפוך, יש מהירות שאינה מאפשרת הטיה...
גידי
אופנועים >>
לצפיה ב-'היגוי-הפוך בפניה שמאלה...'
היגוי-הפוך בפניה שמאלה...
05/06/2008 | 16:01
6
26
למה אני לא מסתדר עם זה??

במהירות נמוכה ( בפניה עירונית), אך גבוהה ממהירות ריצה, אני מרגיש שצריך להפעיל כח רב יחסית.

לא מרגיש טוב עם צד שמאל...

תודה
אופנועים >>
לצפיה ב-'למה לא מייצרים אופנוע עם הגה כח?'
למה לא מייצרים אופנוע עם הגה כח?
05/06/2008 | 17:07
4
19
לצפיה ב-'על אותו משקל-למה לא מיצרים אופנוע 2X2 ?'
על אותו משקל-למה לא מיצרים אופנוע 2X2 ?
05/06/2008 | 17:31
2
16
לצפיה ב-'בואו נשאיר את השרשור ממוקד, תודה.'
בואו נשאיר את השרשור ממוקד, תודה.
05/06/2008 | 17:39
16
לצפיה ב-'יוצר. ימאהה.'
יוצר. ימאהה.
05/06/2008 | 20:40
126
לצפיה ב-'אם לא הייתי מכיר אותך הייתי מסוגל לענות לך...'
אם לא הייתי מכיר אותך הייתי מסוגל לענות לך...
05/06/2008 | 21:56
26
לצפיה ב-'איחוליי, אתה סוטה מהתקן'
איחוליי, אתה סוטה מהתקן
05/06/2008 | 21:54
25
רוב האנשים מרגישים נוח יותר בהטיה שמאלה. אצלך זה הפוך, ואל תשאל אותי מדוע.
זאת משום שאין לי מושג מדוע לכל האחרים יותר קל שמאלה... אבל זה לא ממש חשוב.
במהלךהקריירה הקצרה שלי על אופנועים גיליתי שלכל אחד יש צד חלש וצד חזק, אבל ניתן להתגבר על הפער באמצעות אימון.

לשאלתך. ראשית אתה צריך לדעת שפקודת ההגוי צריכה להסתיים מתישהו. במהלך הפניה, או ברכיבה בהטייה, אתה לא אמור להפעיל שום לחץ על הכידון. אם אתה "מחזיק" את ההגוי דרך הפניה, כאן הטעות.

נסה לבדוק מה קורה לגוף העליון שלך בהטיה שמאלה. אולי אתה מושך כתפיים החוצה, מתרחק טיפה מהפרונט ומעמיס כתוצאה מזה לחץ לא שווה על הכידון.
נסה לבדוק זאת במהירות שנחשבת בעיניך קטנה עליך
גידי
אופנועים >>
לצפיה ב-'אמנות-הפניה ומאומן ב`'
אמנות-הפניה ומאומן ב`
05/06/2008 | 16:14
1
25
לקטנועים. מתי יפתח קורס? ואם בכלל?...
אופנועים >>
לצפיה ב-'בקרוב. ואמנות הפניה כבר עכשיו פתוח לקטנועים..'
בקרוב. ואמנות הפניה כבר עכשיו פתוח לקטנועים..
05/06/2008 | 21:58
21
לצפיה ב-'מזג האוויר החם העלה בקרבי דווקא שאלת חורף'
מזג האוויר החם העלה בקרבי דווקא שאלת חורף
05/06/2008 | 18:17
9
22
הסיטואציה: חורף, גשם, כביש ספוג מים,וצומת בה עלי לפנות (לאמשנה לאן).

השאלה שלי היא האם במהירות נמוכה בתנאים של אחיזה ירודה כדאי לעזור לאופנוע לפנות עם פקודת הטייה בכידון בלבד או לעזור לו גם עם הוצאת הגוף מהאופנוע לכיוון הפנייה ובכך להשאיר אותו ישר ככל הניתן ביחס לכביש.


תודה ומברך על היוזמה וההענות

אופנועים >>
לצפיה ב-'בהחלט כדאי לעזור עם הוצאת גוף..'
בהחלט כדאי לעזור עם הוצאת גוף..
05/06/2008 | 22:04
8
23
הייתי מסתפק בהוצאת פלג גוף עליו בלבד, לא להיתלות הצידה בסגנון רכיבה ספורטיבי כן?
ובכלל, בגשם צריך להפחית את עצמת ההגוי דרך הכידון ולעשות שימוש מושכל בגוף.
אופנועים >>
לצפיה ב-'אני רוצה למקד טיפה ת'שאלה'
אני רוצה למקד טיפה ת'שאלה
05/06/2008 | 22:28
7
14
אם האופנוע טיפה בורח הצידה יותר קל להתמודד עם זה כשיושבים עליו , אז זה לא בעצם יהיה עדיף מלהוציא גוף?
הרי בכל מקרה כדי שהאופנוע יפנה הוא חייב לבצע הטייה , ובניגוד לאספלט יבש , אף אחד לא מנסה "להרויח" מהירות פניה  בגשם.
אופנועים >>
לצפיה ב-'העניין הוא שאתה יכול לחדד את הפנייה ע"י'
העניין הוא שאתה יכול לחדד את הפנייה ע"י
05/06/2008 | 22:37
6
16
הוצאת פלג הגוף העליון וזאת מבלי להחריף את ההטייה,
כמו שכתב גידי, בעצם אפשר 'לשחק' עם עוצמת ההיגוי עם הגוף ולא עם הכידון.

תנסה בפניות ארוכות, לאחר הכניסה להטייה הרצויה, להוציא את פלג הגוף העליון החוצה,
לנשק את המראה כביכול, ותראה שאתה מחדד את הפנייה של האופנוע מבלי לחדד את ההטייה
באמצעות הכידון.
אופנועים >>
לצפיה ב-'קבלת תשובה טובה מהרוכב הבודד אבל'
קבלת תשובה טובה מהרוכב הבודד אבל
05/06/2008 | 22:50
1
20
לגבי הבעיה שהעלית - החלקת האופנוע כשהגוף במרכז ציר האורך של האופנוע או פנימה ממנו. ההחלקה יכולה להיות בעייתית בשני המצבים באותה מידה. אין כאן כללים ברורים וקשה מאוד להגדיר מה עדיף באופן גורף. ברור שלא כדאי להיתלות מהאונוע הצידה. במקרה של החלקה קל מאוד לאבד את שיווי המשקל ולהתרסק לקרקע. באותה מידה הטייה כשהגוף צמוד לאופנוע עלולה אף היא להפתיע ולהפיל אותך לפני שתספיק להגיב.
בעקרון, אם אתה מחובר נכון לאופנוע, אתה מסוגל לתקן את ההחלקה גם כשאתה מוציא גוף מהאופנוע. יותר מזה, ברכיבת שטח וסופרמוטו הוצאת הגוף היא לעיתים קרובות חלק מטכניקת ההחלקה. יש לנו אפילו תרגיל כזה...
אופנועים >>
לצפיה ב-'קודם כל תודה על התשובה'
קודם כל תודה על התשובה
05/06/2008 | 23:03
12
בתור רוכב סופרמוטו אני גם מנוסה קצת  בתרגול הזה,אבל לא הייתי מעיז אפילו לנסות את זה על אספלט רטוב.
פשוט כל חורף גם אני תהייתי מה עדיף בעצם..
אופנועים >>
לצפיה ב-'נכון, אבל..'
נכון, אבל..
05/06/2008 | 22:52
3
8
כמו שרשמתי ,ממצב שהגוף בחוץ יהיה יותר קשה להתמודד עם איבוד אחיזה  ובכל מקרה אף אחד לא רוכב בתנאים האלה במהירות שיכולה לדרוש הטייה חריפה או הורדה נוספת באמע הפניה .
אז אני באצם שואל מה עדיף , להשאיר עוד מרווחי ביטחון בכך שהאופנוע יהיה בפחות הטייה בגלל הוצאת גוף (למרות שגם ככה אפשר לעשות זאת ע"י קיזוז מהירות ) או להשאיר עוד מרווח ביטחון שהיה אפשר להתמודד עם איבוד אחיזה רגעי?
אופנועים >>
לצפיה ב-'עדיף לבחור מהירות'
עדיף לבחור מהירות
05/06/2008 | 23:00
2
10
שמאפשרת הטייה קלה והוצאת קסדה וכתפיים קלילה ביותר. אם זה מספיק כדי לפנות, המהירות נכונה!
אופנועים >>
לצפיה ב-'OK אז ממש בקטנה'
OK אז ממש בקטנה
05/06/2008 | 23:07
1
6
כמה אני שונא אספלט רטוב
אופנועים >>
לצפיה ב-'חבל, בזמנו בשילת'
חבל, בזמנו בשילת
06/06/2008 | 09:16
6
הרכיבה חזרה הביתה בגם שוטף היתה אחד הכיפיות ביותר. כמובן שהרוב העדיפו להגיע בפחיות, כל אחד וההנאות שלו...
אופנועים >>
לצפיה ב-'כיצד אני יכול להכיר את יכולות הקטנוע שלי'
כיצד אני יכול להכיר את יכולות הקטנוע שלי
05/06/2008 | 19:13
2
11
הכוונה מבחינת פניות עד איזו זווית כדי לא לקחת סיכונים מיותרים
כל זה היות וכרגע אני ללא מספיק כסף על מנת לבצע את הקורס והתוכנית היא להחליף לאופנוע שנה הבאה ואז בכל מקרה לעשות את הקורס
אופנועים >>
לצפיה ב-'התמגן והתאמן עם הקטנוע במגרש סגור.'
התמגן והתאמן עם הקטנוע במגרש סגור.
05/06/2008 | 19:16
9
זה המינימום.
הכלים שהקורס מקנה ישרתו אותך מעבר לכלי הספציפי, בין אם זה קולטנוע או אופנוע.
אופנועים >>
לצפיה ב-'תשמע, זה נורא פשוט!'
תשמע, זה נורא פשוט!
05/06/2008 | 22:34
14
אני יכול להמליץ לך לנקוט בצעדים הבאים:
אתה יכול לסור למגרש חניה רחב ידיים, עם אספלט מחוספס וכמה שפחות פסי צבע. תבחר לך חתיכת אספלט נקיה מסימונים, ותתחיל להשכיב עד שתגרד את הרגליות. תקפיד לעשות זאת בהדרגה ובמעגלים גדולים ככל האפשר. כמובן שזה לא היה אחראי מצידי שלא להזהיר אותך, ולומר כי קיים סיכוי סיר לנפילה. זה יעלה לך בטח כמו קורס, אבל זה לא חייב לקרות. בכל מקרה מומלץ להצטייד בנעלי הליכה כבדות וגבוהות מעל הקרסול, מגיני ברכיים, מגיני מרפקים, מגן גב, קסדה טובה מלאה, כפפות עור (אם אתה צריך לקנות את כל זה אז כבר הוצאת יותר מעלות הקורס).
יש סיכוי סביר שתצליח להבין איך לא לקחת סיכונים מיותרים באותו מגרש.


אבל

וכמובן שיש אבל

מרגע שתצא מהמגרש, תתחיל לחפש פניות עם נתונים זהים מבחינת רדיוס, מהירות, אחיזה וכו'. מהר מאוד תגלה שכמעט ואין פניה שדומה לרעותה, ובכל פעם יחסר לך אחד מהאלמנטים הדרושים לך להרגיש בטוח

מה שאני מנסה בעצם לומר הוא שהמפתח לכל תעלומת הרכיבה, טמון בהבנת הצרכים והדרישות של הכלי שלך, בעיקר ממך. אין דבר כזה "לדעת כמה אפשר להשכיב". דבר כזה לא יודעים, אלא רק מרגישים.
אתה מרגיש את הדרך ואת האופנוע דרך הידיים והרגליים, ומשם הבטן שלך אוספת נתונים ומשדרת לך זרמים של תענוג מהולים בקורטוב של פחד בריא, מדליק ומחדד חושים.
אם אתה מקבל שידור הפוך, כלומר זרם מצמית של פחד שגובל באימה ממש, רצוי שתרגיע ומהר.
אם אתה חושב שאני מז%$^ לך את המוח, אתה מוזמן לשאול את החבר'ה היותר ותיקים/נחשבים פה בפורום הזה.
עד שלא תבין את התורה, לא תראה את האור. אני לא אומר שלא תוכל להוריד אופנוע נמוך בלי לראות את האור. אבל סביר להניח שתוכל להשכיב את האופנוע שלך רק בתנאים מאוד מסויימים, בדרך כלל מוכרים,  באחרים תרגיש קצת גולם...

גידי.
גילוי נאות: אני מוכר קורסי רכיבה תמורת כסף
אופנועים >>
לצפיה ב-'שלום לכולם!'
שלום לכולם!
05/06/2008 | 19:45
1
15
ברשותכם אתחיל להתייחס לשאלות שכבר עלו לפי הסדר. אשתדל לענות בקצרה. במידה וחסר עוד מידע, השואל מוזמן להוסיף ולשאול.
אופנועים >>
לצפיה ב-'גידי תוכנן להיות אדום במהלך האירוע אבל בנתיים'
גידי תוכנן להיות אדום במהלך האירוע אבל בנתיים
05/06/2008 | 20:20
14
יש מגבלה של ממשק הניהול של תפוז שלא מאפשר להאדים יותר מ- 5 בו-זמנית. לכן, בנתיים, גידי לא אדום. מקווים שבמהלך האירוח מי שאחראי בתפוז יוכל להספיק ולהאדים את גידי.

שוב תודה לגידי ולכל השואלים!
אופנועים >>
לצפיה ב-'הבדלים בין מגרש סגור ומסלול מרוצים לכביש'
הבדלים בין מגרש סגור ומסלול מרוצים לכביש
05/06/2008 | 19:45
1
12
קודם כל ,אני לא עשיתי שום קורס ,אז אם אני טועה אשמח אם תתקן אותי.

הרושם שנוצר אצלי אחרי קריאה של הרבה שרשורים בפורום הוא שסוג הרכיבה שאתה מלמד היא רכיבת מסלול ולא רכיבה נכונה בכביש הציבורי.
דברים כמו
להאיץ ביציאה מפנייה
בלימה בתוך פנייה
החלפת הילוכים בפנייה
בחירת קווים נכונים
קלאץ' וכו...
משום מה אנשים לוקחים את זה בתור תורה מסיניי ,לדוגמא :
ביציאה מפנייה צריך להאיץ - רוכבים רבים מתרגמים את זה למשהו שהוא חובה , יענו גם אם ביציאה מפנייה יש סבתא חוצה את הכביש - להאיץ ...
עוד דוגמא :
נגיד ונכנסת לפנייה בעלייה בהילוך גבוהה מדי והקקנוע מתחיל לקרטע באמצע...כל אותם רוכבים שלוקחים הכל בתור תורה לא יורידו הילוך , כי "אסור להעביר הילוכים בפנייה"   וגם "אסור לגעת בקלאץ'" ....

עוד משהו שלדעתי לא מועבר בקורסים הוא שרכיבת מסלול הרבה יותר קלה ובטוחה מרכיבה בכביש ציבורי.
לא רק בגלל שאין גדרות ,במסלול כמעט ואין בלימות חרום , אין מישהו שקופץ לכביש , אין צורך לבלום בפנייה ואחרי מספר סיבובים תמיד נכנסים עם ההילוך הנכון לאותה פנייה ,כל זה בניגוד לכביש ציבורי.






אופנועים >>
לצפיה ב-'אתה גם טועה וגם לא'
אתה גם טועה וגם לא
05/06/2008 | 23:54
17
הרכיבה שאני מלמד היא רכיבה נכונה. כלומר:
את השיטה והדרך להוציא מהאופנוע שלך את המיטב ובכך להנעים לך את החיים עליו עד בלי די

במסגרת העבודה הזאת אני גם מלמד רכיבה נכונה על הכביש הציבורי וגם רכיבת מסלול. לעיתים בנפרד לגמרי, ולעיתים במשולב.
האמת היא שהרבה מאוד דברים שאני מלמד,לא קשורים בכלל למסלול מירוצים או לכביש ציבורי, אלא בעיקר ליחסים שלך עם המכונה הזאת שהתמכרת ל-Rush שלה
מבחינתי כל מה שהזכרת - להאיץ מפניה, לבלום בפניה, החליף הילוכים בפניה, לבחור קווים נכונים, וגם קלאץ' - מתקיים הן על המסלול והן על הכביש הציבורי.
התאוצה ביציאה מפניה היא פעולה מומלצת ביותר. כך אתה מנצל את האחיזה באופן מיטבי. אבל יש מאחורי המשפט הזה תורה שלמה והרבה דרכים ואופנים ליישם אותה. אני מבטיח לך שאתה לא מבין בכלל מה אנחנו מלמדים אם לא עברת את הקורס.

אני מקווה מאוד שמי שביצע את הקורסים שלי לא מאיץ מהפניה בדיוק כשסבתא חוצה את הכביש, בפירוש אמרתי לכולם שבמקרה זה לא! לא להאיץ כי היא עלולה לשמוע ולהגביר מהירות. אם מתגנבים אליה עם מנוע חרישי אפשר לחסל אותה הרבה יותר בקלות.

אני גם מאוד מקווה שכולם זוכרים שדווקא בעליה אין שום בעיה להוריד הילוך תוך כדי פניה, למעשה, אם נקלעים למצב של קקנוע מקרטע בפניה, דחוף להוריד הילוך ולתת לו בגז.

לגבי הקלאץ' ראה את תשובותיי למיצו. דווקא אני ממליץ בחום לגעת בקלאץ'

אכן אתה צודק:
הרבה יותר קל ובטוח לרכב על מסלול... בתנאי שאתה רוכב לאט. אז אין ספק שתוך מספר סיבובים כדבריך אין צורך לבלום ונכנסים תמד עם ההילוך הנכון. כל עוד לא תגביר זה באמת יתקיים ואם לא תירדם הרכיבה תהיה מהבטוחות בעולם.

אבל אתה יודע מה?
אתה גם טועה:
גם בכביש הצבורי אפשר להיכנס לריכוז וקצב, ותוך כמה דקות לא תהיינה בלימות חירום, אף אחד לא יקפוץ לכביש בלי שתהיה מוכן,לא יהיה צורך לבלום באף פניה, ותמיד תיכנס בהילוך הנכון לפניה. באמת שזה אפשרי, ואפילו אפשר ללמוד את זה.

גידי







אופנועים >>
לצפיה ב-'לשבת קדימה / לשבת אחורה ?'
לשבת קדימה / לשבת אחורה ?
05/06/2008 | 19:53
2
15
הי גידי

הקטנוע - VXR200.

השאלה:
כדי להמנע ככל האפשר מהחלקת הגלגל הקדמי בלימה, איך עדיף לשבת:

לשבת כמה שניתן אחורה במושב הקדמי, עם הרגלים על מפעילות לחץ על הרגליות של המורכב.
כך יהיה פחות משקל על הפרונט, אך הסיכוי לאבד את הפרונט בבלימה (כאשר המשקל עובר קדימה) יהיה פחות יותר

או

לשבת רגיל זקוף קדימה ולתקוע את הרגלים חזק קדימה.
עוזר בבלימה לא להשען עם הידים על הכידון.

או

כל הצעה אחרת

(מעניין אותי מה תגיד, כי ראיתי כאלו שעושים כך וכאלו שעושים כך).

מזל טוב לפתיחת המרכז לרכיבה מתקדמת סלמה



====================================
למכירה VXR2000, מודל 2005, יד ראשונה, צבע אדום אפור
פרטים במסרים
אופנועים >>
לצפיה ב-'אז ככה'
אז ככה
05/06/2008 | 23:19
1
14
המרה בהנחת הרגליים לאחור היא לאפשר רכיבה ספורטיבית יותר, תוך שימוש בשרירי הרגליים מבלי למשוך בכידון.
בבלימה יש בעיה עם העניין הזה, אבל היא פחות חריפה ומפריעה אצל רוכבים נמוכי קומה.
רוכבים גבוהים מתקדים לבלום בלי להישען על הכידון כשהרגליים אחורה.
לעומת זאת אני בכלל לא ממליץ לבלום עם הרגליים קדימה, אז אתה אמנם לא לוחץ על הכידון אבל הגוף שלך מונח כמו בטטה על המושב. לי נראה שעדף להניח את הרגליים במקום הטבעי, על המדרס, ולהפעיל שרירי רגליים ובטן.
לא בכל קטנוע ניתן לשנות בקלות וחלקות את תנוחת הרכיבה תוך כדי רכיבה מהירה, לכן אני לא בוח עד כמה זה ישים. בסופו של דבר, אתה בוחר איך יותר מסדר לך לרכב, אבל בשום מקרה לא עם הרגליים קדימה
אופנועים >>
לצפיה ב-'המרה=המטרה'
המרה=המטרה
05/06/2008 | 23:22
8
לצפיה ב-'האם יש הנחה לקורסים לחברי הפורום?'
האם יש הנחה לקורסים לחברי הפורום?
05/06/2008 | 20:35
1
8
לצפיה ב-'אם הפורום מתארגן בקבוצות, יש.'
אם הפורום מתארגן בקבוצות, יש.
05/06/2008 | 23:01
15
לצפיה ב-'מקווה שלא מאוחר מדי'
מקווה שלא מאוחר מדי
05/06/2008 | 20:41
3
10
האם לדעתך השתתפות בקורס מאומן א' עם קטנוע (VXR) גורעת מהאפקטיביות של הקורס בהתייחס לזה שעל קטנוע אני לא ארכב יותר משנה? אני פשוט לא רוצה לעשות את הקורס כי אני חושב שעל קטנוע זה יהיה יותר פשוט ופחות משכיל מאשר על אופנוע.
אופנועים >>
לצפיה ב-'על קטנוע זה לפעמים יותר מסובך...'
על קטנוע זה לפעמים יותר מסובך...
05/06/2008 | 22:58
2
16
ובלי ציניות. ראה תגובה קודמת שלי, בה התייחסתי לעניין הרגש ברכיבה.
בקטנוע הרבה יותר קשה להרגיש, מכל מיני סיבות שזה לא המקום לפרטן. לכן כדי להתחבר ממש לרכיבה איכותית הקטנוע קל לתפעול אבל פחות ברור להבנה ותחושה של הדינמיקה שלו.
אני חושב שהקורס משכיל ויעיל רק אם עושים אותו פעמיים לפחות, ופעם ראשונה על קטנוע לא גורע...
אבל מה אתה שואל אותי, לאיזו תשובה ציפית?
אופנועים >>
לצפיה ב-'ציפיתי לתשובה כנה'
ציפיתי לתשובה כנה
05/06/2008 | 23:24
1
14
אני מאמין שזה גם מה שקיבלתי.
לדעתי, עדיף לתת תשובה כנה מאשר להרוויח כמה שקלים באופן חד פעמי. לדוגמה: מסלולים המליצו לעשות קורס מסויים, לא הרגשתי שתרם לי מבחינת ידע (ממש מעט מבחינת תנוחת נהיגה) ועוד יותר מזה לא ממש נהנתי אז קורס נוסף אני לא אעשה שם.
אופנועים >>
לצפיה ב-'אני מניח שאתה מדבר על נהיגה במכונית'
אני מניח שאתה מדבר על נהיגה במכונית
05/06/2008 | 23:58
14
לצפיה ב-'שאלה אולי קצת טיפשית'
שאלה אולי קצת טיפשית
05/06/2008 | 22:06
1
12
שלום גידי
אני רוצה להגיע לקורס שלכם אבל לא בטוח כמה זה נכון להגיע עם האופנוע שלי.
אני רוכב על מז.
האם סוג האופנוע משנה משהו בלימוד הרכיבה?
האם עדיף להגיע עם אופנוע יותר רציני? לא עכשיו כשאני אקנה אחד יותר רציני אני מתכוון.

תודה ולילה טוב
אופנועים >>
לצפיה ב-'ראה תשובתי להודעה אחת אחורה רק...'
ראה תשובתי להודעה אחת אחורה רק...
05/06/2008 | 23:04
14
תחליף קטנוע ב מ.ז.
אופנועים >>
לצפיה ב-'האטה לפני מ ה מ ו ר ה'
האטה לפני מ ה מ ו ר ה
05/06/2008 | 23:08
1
11
מהמורה זה בדיוק כמו פניה, נכון?

כלומר, להפסיק לבלום לפני המהמורה...

תודה רבה
אופנועים >>
לצפיה ב-'בדיוק'
בדיוק
05/06/2008 | 23:12
16
לצפיה ב-'אנחנו מודים לגידי על ההשתתפות ומתן התשובות..'
אנחנו מודים לגידי על ההשתתפות ומתן התשובות..
05/06/2008 | 23:12
2
7
אני מקווה שחברי הפורום יפיקו את המירב מהאירוח והמענה במרוכז לשאלות,
אני בטוח שאם למישהו נותרו שאלות ותהיות גידי וצוות המדריכים ישמחו לסייע במשכן החדש של רכיבה מתקדמת.

שוב, תודה רבה
אופנועים >>
לצפיה ב-'מיותר לציין שהשרשור יתווסף לטאג ליינס נכון?'
מיותר לציין שהשרשור יתווסף לטאג ליינס נכון?
05/06/2008 | 23:20
6
לצפיה ב-'תודה! '
תודה!
05/06/2008 | 23:49
2
לצפיה ב-'זהו. לפי השעון שלי ב-23:57'
זהו. לפי השעון שלי ב-23:57
06/06/2008 | 00:02
7
14
סיימתי לענות לכל אחד מהשואלים. מצטער אם נרדמתם בדרך.
אשמח לסשן נוסף בעתיד
תמיד לשירות אופנוענים מאומנים
גידי
אופנועים >>
לצפיה ב-'תודה גידי '
תודה גידי
06/06/2008 | 00:49
5
לצפיה ב-' תודה רבה!'
תודה רבה!
06/06/2008 | 00:52
1
4
לצפיה ב-'תודה רבה'
תודה רבה
06/06/2008 | 01:02
1
לצפיה ב-'Respect'
Respect
06/06/2008 | 02:49
2
תודה גידי על כל המידע המדוייק והנהיר שאתה יודע לנסח בכל השנים מאז שבת מהר הדוב




ראסטי ג'יימס שזוכר סדרת מאמרים בדיונית על ברכיים וקסדות וחבורות בווילי - ושוטרים עם 750 ו'הארדלי אייבילסון'..
                                                                                                                               (למרות שיש לי אחד..)
                                                                                                                                            
אופנועים >>
לצפיה ב-' '
06/06/2008 | 10:13
1
לצפיה ב-'תודה רבה!'
תודה רבה!
06/06/2008 | 12:44
7
לצפיה ב-''
06/06/2008 | 17:39
1

הודעות אחרונות

21:05 | 13.09.19 נמלה עוקצת
10:37 | 05.09.19 אוהבותה
14:40 | 14.08.19 TS250X1
08:00 | 31.07.19 יהודה אל
07:58 | 31.07.19 יהודה אל
14:01 | 24.07.19 alikoneamn
00:11 | 28.06.19 יהודה אל
14:29 | 22.06.19 דוש שבילים
07:20 | 11.06.19 כRובי
07:12 | 06.06.19 Nim27
23:06 | 21.05.19 hagi1934

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ