רוחות של שינוי...

Shredingerscat

New member
תן למנהלים לעשות את החושבים שלהם

אחרי שיחליטו לפרוש, אפשר לחשוב על מה יהיה הלאה.
 
היה קצר מן הצפוי

בעקבות ההודעה הזו כי אותם אלה שנחסמו שוחררו ועוד כמה מסרורים, אני מרגיש חופשי לחזור בי מהפרישה מן הכתיבה בפרום. קראתי בעיון את כ-ל השרשור ואני רוצה שיהיה ברור: לי, אין בעיה עם ההנהלה. תוחלף או לא זה עניין שאני רואה עצמי כמי שלא מעורב בו. הבעיה שלי היתה ה"מלחמה" על אופיו של הפורום כפי שהועלתה בהודעה שהעלה אחד מהמנהלים. נכנס לפורום באמצע הלילה, ורואה אחד שמנצל את העלמותי והידיעה שאני לא אכתוב, כדי לחזור לעולם הישן בו הוא כיכב, ומאז נעלם. אז הנה איך הוקע אותו גולש על ידי שהציג עצמו כ"בעל נסיון רב" כשלא סיפק הוכחה קטנה מאד לנסיונו - כזו ששוכבת לכל אחד מאיתנו בבית. מאז הוא נעלם לחלוטין, והיום שוב צץ לאחר זמן רב כשהוא מנצל את העלמותי. עיון קל בהודעותיו של האיש מראות כי הוא לא השתנה כהוא זה כשהוא חי בעולם פנטזיונרי משלו ומבלי שום קשר, ולו מינימלי, למציאות ("בעבר ניסתה והצליחה קבוצת כותבים איכותית לחסל פורום (IOL) ואף חלק מהם הקימו פורום מתחרי מסחרי עם מועדון חברים בתשלום בו אני חבר") , ועל כן, וכמו שכתבתי בעבר, לא אכבד אותו בהתייחסות ישירה - אלא אם ישוב ויכתוב "עיצות" לרוכבים צעירים שאינן עולות בקנה אחד עם העולם האמיתי. אני מצידי, ולאחר הודעות ההרגעה של הסוכן (מזל טוב) וטיגר, לא רואה טעם בהמשך השתתפות בשרשור. הכתיבה שלי בפורום די אחידה ובנסיבות מאד ספציפיות הנסובות בעיקר סביב דגמי אופנועים ותורות רכיבה, מה שלא ישתנה אם יהיה מנהל כזה או אחר מבחינתי. אני מברך את עצמי על החלטתי לחזור בי מן הפרישה, ומקווה להמשך פעולה פורה עימי בעתיד. לילה טוב לכולם. גם לאלה שחיים ממילא בעולם שכולו חלום.
 

M O R M

New member
עמיר אני מברך אותך על שובך לפורום 8

ומקווה להמשך פעולה פורה עימך בעתיד. באשר לי , ובכן מפאת עיסוקי הרבים לאחרונה , אכן אני מרבה להעדר מהפורום למרות שאני בהחלט משתדל לעזור לרוכבים צעירים. ביתרת הזמן אני עסוק בתחום שמעניין אותי מאוד לאחרונה והוא אופנועי שטח , פורום האופנועים של תפוז שטח ולעיתים פורום סופרמוטו. ובנוסף להזכירך , אני מנהל את קומונה גדולה בתחום האופנועים - הקומומור בה חברים למעלה ממאתיים רוכבים . הפעולה החשובה שאני עושה למען הקהילה לאחרונה הינו ניסיון מוצלח ליבא מ- EBAY מגיני ברכיים מאוד איכותיים במחיר מסובסד על ידי- לחיילים בסדיר. (למעשה אני מנצל את הידע שרכשתי בעת שיפוץ ה- CBR1000RR האדום שהיה לי ברכישות ב- EBAY על מנת להוזיל עלויות לחיילים בסדיר ). ולאחרונה עזרתי באירגון מפגש אופנועי פורום שטח. (בעיקר בתחום בו אני מבין - קרי הבשר). בנוסף , כתוצאה מעלית ההיטק לאחרונה כמות העבודה במשרדי הפרטי עולה ואני נאלץ לבלות הרבה שעות בעסק . על כל אילו נוסף קורס מרתק שאני לומד בו בלנדמרק אדיוקיישן - קורס שמאפשר לי פריצות דרך מדהימות ביחסים שלי עם אהובתי אישתי וביחסי עם ילדי. אז להבא כשאתה רושם "מאז נעלם" תזכור רשימת מכלת זו. באשר לך , שקצת תקוע לאחרונה במעין דרישה מוזרה ממני להציג משהוא שנראה קצת כצעד תמוה מצדך - תראה עמיר , אני מאוד מעריך אותך כאדם נהדר ומדהים , אז בא נצא מנקודת הנחה שאני לא ממש מעוניין להביך אותך שהרי אין בעצם שום חשיבות למי צודק , זה סתם ילדותי ולא מכובד שתכתוב כך , אז אתה מתנגד לדעתי בענייני אופן הרכיבה - את זה הבנו כבר אחרי שכתבת זאת כמה עשרות פעמים - תניח שהקוראים לא טמבלים וחלקם הגדול מכיר אותי אישית , את רמת ידיעותי , את נסיוני ואת יכולותי ברכיבה על יתרונתיהם וחסרונותיהם . אז רד מהעץ והנח לנושא איני מתכון להענות לבקשתך התמוהה ומבטיח גם לא לבקש שתעלה את סריקת תעודת הסיום של האוניברסיטה שלך ואפילו לא את תמונת הסיום של כיתה א' שלך. התחלת לכתוב ברציפות לפני מספר חדשים ואני מברך על כך. המשך כתיבה פוריה (לאחר ארוחת הצהריים אתן לך מידע שקשור IOL ומה שקרה).
 
מור, גם אני מברך אותך על שובך לפורום 8

רק שאני לא זוכר שאי פעם היה ביננו שיתוף פעולה כזה או אחר (אגב, גם לא יהיה כי אני אמות מצחוק). אני שמח מאד שאתה חולק את מעט הזמן הפנוי שנותר לך לעבודה מדהימה ונהדרת לטובת רוכבים צעירים, ואני מברך אותך על הפעולות החשובות והמדהימות שאתה עורך למען הקהילה - במיוחד לחיילי הסדיר הרבים לאין ספור אשר רוכבים על אופנועים וצריכים מגיני ברכיים. בטוחני שאלה הם מהאיכות הטובה ביותר אותה ניתן להשיג. אני שמח לשמוע כי אתה עולה ומשגשג במשרדך הפרטי. אין לי ספק שעבודתך המדהימה והמקצועית לעילא מביאה אותך לפסגות חדשות של הצלחה. צר היה לי לשמוע כי יש לך בעיות בחיי המשפחה המדהימים שלך. אני שמח שאתה עובד קשה בצורה האופיינית לך כדי לתקן את המצב. שמח אני לשמוע שהקורס אותו אתה לוקח מעשיר את ידיעותיך האינסופיות בכל תחום שהוא שהרי מכל מלמדיך השכלת כבר מזמן, ובטוחני שהוא זה שיביא אדם מרתק ומדהים שכמוך, לחיי משפחה טובים ומאושרים מאי פעם עם אשתך אהובתך וילדיך המדהימים. מדהים אתה ככל שבן אנוש יכול להיות, קצת קשה לי, בן התמותה הפשוט שאף ויתר על בגרויות ובעצם על כיתה י"ב כולה והעדיף להתגייס (אם כי סיימתי כיתה א' לשאלתך ואשמח להעלות סריקה של התעודה ששמורה אצלי עד היום), איך בכל אותו פרק זמן שנעלמת מאז אותה דרישה שלי, לא השכלת למצוא ולו אף תמונה אחת. האם עקב כך אתה לא מוכיח את טענותי הקלוקלות בקשר לנסיונך העצום? האם לא תרצה פעם אחת כמורמ הגדול לסתום את פי, אחת ולתמיד? גם קשה לי להבין איך היה לך כל כך הרבה זמן לכל אותם פורומים אחרים, ואני די כועס עליך שאתה מספר לי שדווקא את הפורום שלנו זנחת. אני מוחמא למצוא שאישיות נעלה שכמותך הניחה שאף סיימתי אוניברסיטה. כנראה שאני שווה יותר ממה שחשבתי לעצמי (אם כי למען האמת לקחתי קורסים רבים ביחידה ללימודי חוץ של הטכניון, כאלה שהייתי צריך להתקדמותי האישית, בעיקר קורסים בשיווק ומנהל עסקים, וההמשך שלהם כמו "ניהול עסקים לבכירים" ודומיהם. כנראה שבכל זאת כילכלתי את צעדי בתבונה קוסמית כלשהי שכן אני עדיין מצליח, אך כמובן שאיני עדיין בדרגת העל בה אתה נמצא, אם כי היזהר: אני בהחלט שואף לשם. בהשתמע מכך, ומעצם היותי עדיין נמוך ממך בסולם הדרגות הרוחני, צר לי שאני עדיין קטנוני בדרישה שלי ממך להוכיח את מי שאתה מספר שאתה. אשמח להיווכח כי אני טועה ולהיאלם דום כדג אילם. שמחתי וצחקתי לשמוע שאתה גם איש מצחיק בנוסף להיותך חכם, משכיל, נחמד, מרתק ומדהים. אני מדבר על הבדיחה בה אתה תספר לי על מה שקרה עם IOL - קהילה בה הייתי מראשוני החברים. רק אושר ושמחה, מחכה לארוחת הצהריים ואולי גם לצלעות כבש על הברבי עם המשפחות.
 

M O R M

New member
עמיר קצת מידע על פורום IOL ופורום פול גז

אני לא מתיימר להיות מדוייק ואני סמוך ובטוח שיהיו כמה נשמות טובות שידאגו לעדכן ולתקן אותי אם לא אהיה מספיק מדוייק. כך נראים הדברים מבחינתי לאחר שקראתי חלקים נרחבים מהארכיון: (שוב זה לא מדוייק ואם ירצו הוותיקים לתקן בנועם אשמח). שים לב זה לא מדוייק וכך נראים הדברים מנקודת המבט שלי ואין זו האמת האבסולוטית (כי אין דבר כזה). פורום תפוז שהוקם בשנת 1999 היה די פשוט עם מעט חברים וכותבים. במקביל לו היה פורום IOL תוסס ורענן בזכות חבורת כותבים נפלאים כגון תומר, מיצו האזרח פ. ועוד רבים וטובים שאנו מכירים פה בפורום. כעבור כמה חדשים הסתכסכו וותיקי הפורום ב- IOL עם ההנהלה (ואיני רוצה להכנס לזאת כלל למה , מי ואיך) העובדות הן שהפורום נסגר ועימו ירדו לטימיון המון המון הודעות ומידע שהיה חשוב בארכיון IOL. החבורה נכנסה לפורום תפוז 8 בערך באמצע 1999 והחייתה אותו נפלא , שירשורי בוקר נעימים , צחוקים והמון המון מידע . מסיבות שונות (אולי כנסיון העבר) שמרו חלק מהחברים את המאמרים והמידע באתר בולשיט דוט קום (ומאוחר יותר פול גז) הפורום בניצוחו הנפלא של תומר צמח וגדל והפך לפורום האופנועים הטוב , הגדול והמוצלח עם הומור (עליו מבכה מיצו ובצדק) נפלא. בצד החבורה המובילה היו צעירי הפורום (כדוגמאת הנשיא, רב הפורום , ציון טיטו , הדורמן , אביMZ ואחרים רבים ) שהשתתפו בזהירות בפורום ולמעשה הקימו והחיו את פורום הסאגה (עד היום למעשה) . יצא שמי שנכנס חדש היה קצת צריך להזהר באופן כניסתו שמה יבולע לו ויקבל קיטונות של בוז עד שיברח עם הזנב בן הרגליים. דוגמא מפוארת לכך היה אלון גולן שהושמץ בצדק על אופן הודעותיו הלא בדוקות ומבוססות אולם מסע ההכפשה שהתלווה לכך מאוחר יותר , לא פרופורציוני , היה מכוער באופן מדהים (קרא בארכיון על אלון גולן ומסכת ההתעללות בו). יצא שחלק מהחבורה למעשה השתמשה בפורום הפתוח הזה כקומונה סגורה באופן של מסע הכפשות ו"ירידות" כמעט על כל כותב חדש עד שהלה נבהל וברח מפה. אז מצד אחד היה פורום אופנועים מנוהל היטב , מקצועי , אדיב עוזר ומאוד מוצלח ומצד שני לעיתים הבריח מפה כותבים ששאלו שאלה באופן שאינו עולה בקנה אחד עם הקוד של החבורה הוותיקה והמבינה היטב באופנועים. אז מה הקשר שלי לעניין? (זהירות ארוך מתנצל על האורך ואי הדיוקים). לתוך מבנה זה נכנסתי לפני כמה שנים עם ידע רב בהשרדות ברכיבה וקרוב לאפס ידע בתחום הטכני והתאורטי של הרכיבה והאופנועים. לא הכרתי את סוגי האופנועים ולמעט יאווה מצ'קמקת שהיה ברשותי היכן שהוא (מסרתי אותה לחבר שנתן לבת שלו ועזב את הארץ) לא רכבתי ממש על אופנועים רציניים כמה שנים בעיקר מאחר והיה לי מפעל תכשיטים בדרום אפריקה ודעתי היתה נתונה לבנית המפעל ( אפילו רכשתי שם אופנוע לזמן קצר ובארץ היו לי קטנוע ,טוסטוס , יאווה ועוד במהלך תקופה זו ) למעשה מעולם לא היה לי דו"ג ברמה של ה- CBR954RR שרכשתי מאוחר יותר. . יום אחד החלטתי שאני רוצה ללמוד לרכב כתחביב ממש ולא רק כאמצעי תחבורה . מאחר וכתבתי בפורום מכמונות מהירות תחת הניק "מתלמדו של דר מוצלחי" השתמשתי בניק הלא מוצלח הזה לכניסה לפורום 8. הכניסה היתה אסון , הפרעתי , גרמתי נזק לעצמי , לפורום ובעיקר לשלוותם של הכותבים הוותיקים שניהלו את הפורום ועל כך אני מצר עד היום. כתוצאה מהכניסה הלא טובה (בהמעטה ) רכשתי לי חבורת מתנגדים נאה שעד היום לא נרגעו והם מאז מקשיבים לי תחת הפילטר של נודניק מצוי (אף שלעיתים אני באמת כזה גם היום שוגה ומטעה) וכל כתיבה שלי מהווה עבורם אור אדום (תרתי משמע
) . לצערם סרבתי לעבור לפורום אמנות קיפול נייר יפנית ואו להחליף תחביב , גם סרבתי לתקוף אותם חזרה מאחר והבנתי שהם באמת נפגעו , נעלבו והגיבו באופן הגיוני על כניסתי לתחום האסור בקודים שלהם - אם כי לעיתים בתוקפנות לא סבירה בעליל. בנתיים כתוצאה מניגוד אינטרסים בין תומר ותפוז בעניינו כפי שתאר תומר המנהל המוצלח עזב (מרצונו ומבחירתו) את ניהול הפורום . (וחבל) היו לי ולו אז ויש לנו היום עדיין הרבה השגות לגבי "איך פורום אופנועים צריך להתנהל" תומר לעומתי ניהל בהצלחה את הפורום ואני התרכזתי בגיבוש הקהילה באופן לא וירטואלי , טיולים , מפגשים , אימוני רכיבה , קניית ציוד באופן מוזל וכדומה. אבל תומר היה עניני וסרב לתקוף אותי אישית למרות דרישת חבריו ולמרות שהגיע לי לא פעם אחת (עיין ערך "הוא אמיתי"). חלק מהחבורה החל להכיר אותי ולהתיחס בכבוד וחלק המשיך לתקוף באופן עיוור קשה ובלתי סביר בין בני אדם ורוכבי אופנועים בפרט , בודדים עד עצם היום הזה. חלקם התקשר להתנצל וחלקם שינו את הגישה וכתבו מסרים של התנצלות , חלקם הגיעו לארועים שאירגנתי והתנצל חלקם לא התנצל עד היום. כעבור זמן החלה חבורת הוותיקים לחוש שהעניינים יצאו מכלל שליטה ואני שברכתי לשלום בנימוס והשתדלתי לעזור לכל שואל הצלחתי להגדיל את קהל הקוראים כותבים בפורום כאשר הכלל היה קודם לברך לשלום , לעזור ואם רוצים קצת דאחקות אפשר אבל בתנאי שלא מעליבים את הכותב החדש. מצד אחד זה היה נפלא מצד שני מבנה הקומונה הנהדרת שבה היה הפורום מאז חבורת IOL בנתה אותו הופר. שינוי נפלא קרה , רוכבים שלא העזו לשאול שאלות פו ירדו עליהם ורק קראו החלו לשאול ולהשתתף. המחיר היה כבד מבחינת "המקצועיות" היבשה של הפורום. במקביל הוקם פורום פול גז והיתה זאת הזדמנות לחלק ניכר מהחבורה לבצע מעבר בסגנון המעבר מ- IOL בבת אחת , כך שבעלי הידע הרבים עזבו את הפורום בבת אחת וכמעט שלא נותר מי שיענה על שאלות מקצועיות. הם לא ממש עשו זאת בכוונה פשוט היה להם נוח יותר שם . הבעיה היתה שהפורום הוקם על שרתי CARS ושם היה פורום המכוניות , ההתנפלות עליהם בחדשי הקיץ מצד תלמידים בחופשה (כמה DT סוגרת) היתה ממש התעללות . הממשק לא היה נוח כמו פה ועבורי הבהיר הג'נגו ("הו האימה") ושירשור השמצה שהתגלגל שם לאורך תקופה ארוכה בהתעלמות ההנהלה היה ברור ששם לא מקומי. באותה עת הייתי עסוק בלימוד רכיבה ספורטיבית , טיולים אימוני מגרש וכדומה נאלצתי גם להתחיל לענות על שאלות טכניות בתחום האופנועים - זה לא היה מוצלח (בהמעטה) אבל גרם לכך שיתקפו אותי וותיקי הפורום ואז יענו על השאלה. אז הקונספט היה פשוט - אני הייתי עונה על שאלה טכנית באופן מאפן , R929 , טל שביט , הד"ר , כרובי , השדון וותיקים אחרים היו מזדעקים לדגל הספינה השוקעת , נותנים לי נזיפה כהוגן ועונים על התשובה נכון (עיין ערך DR350 כאופנוע ראשון) . בצורה כזו במשך תקופה ארוכה כשהללו נעדרו מהפורום במפגיע ניתן היה לעזור באופן סביר לרוכבים חדשים. גם עזרו לחדשים וגם על הדרך חבטו בי בכיף. בהמשך גם בניתי מהארכיון אוסף מידע עצום שמאגד את הידע הרב שכתבו. (חלקם כינה זאת במסרים "גניבה ספרותית") תוך כדי איסוף (אז החיפוש לאחור היה די דפוק בממשק ) קראתי חלקים נרחבים מהארכיון. ככל שקראתי יותר ולמדתי יותר כך יכולתי יותר לעזור לרוכבים צעירים. לאחרונה מהסיבות שכתבתי בהודעתי הקודמת נאלצתי להעדר לזמן ממושך מהפורום. השתמשתי בקונספט הישן והמוכר "אני עובר באור אדום" להעיר את הוותיקים משנתם וזה הצליח לי פרט לכך שאתה קצת לקחת זאת אישית מידי ונעלבת (אני מתנצל על כך) כמובן שאם תקרא שוב בלי עצבים (מסופקני אם אתה יכול) תראה שהטיפים ביסודם נכונים אלה שהאופן שהוצגו ונכתבו נועד מראש להתסיס את אילו שבאמת מבינים ברכיבה והללו יאלצו לכתוב את דעתם וכך יוכל הקורא לבחור להבין את החומר בצורה מועילה. אז אני מברך על חזרתך לפורום המשך שיתוף פעולה פורה , אני לצערי (ואולי לשמחתך ) עסוק בלימוד רכיבת שטח ונהנה.
 

RaananC

New member
ושוב אתה ממשיך בשכתוב ההיסטוריה

אז כמו שאמר המקסיקני יאללה יאללה.
 

Super Max

New member
../images/Emo2.gif

אתה רוצה להגיד לי שאשכרה קראת את ההודעה הטרחנית והמיותרת הזאת?
 

M O R M

New member
תודה על המחמאה

רואה ככה בונים חומה. אני כותב אתה מגיב , רק חבל שלא תיקנת אותי וסידרת קצת את הבלגן שעשיתי בהסטוריה שאתה מכיר יותר טוב ממני. תוכל אולי לפרט?
 

M O R M

New member
רעננן כנס לפה

זה שתכתוב את המשפט הזה "אתה ממשיך בשיכתוב ההסטוריה" עוד עשר פעמים לא יעשה הבדל. יש לך אחת מכמה האפשרויות : א. לכתוב את ההסטוריה כפי שהיא נראית מנקודת המבט שלך. ב. לשתוק. ג. להמשיך ליצור אנטגוניזם לדבריך על ידי חזרה כמו אוטומט על המשפט בעניין שיכתוב ההסטוריה עד כדי כך שקוראים אשכרה יקראו את כל ההודעה הארוכה והמזויעה שלי. אז מה עדיף? תחליט לבד , איך שלא תעשה אתה במילכוד בקונספט הבנוי מראש.
 

RaananC

New member
מוצלחי, בניגוד אליך הייתי ב-IOL

ואני זוכר את ההודעה הראשונה שלי שדברה על הבימוטה SB3 שהייתה באותו זמן למכירה אצל בחור מכפר שמריהו. בניגוד אליך אני זוכר בדיוק מדוע עבר הפורום לתפוז לאחר ש-IOL נקנו ע"י וואלה, אבל לא משנה מהן העובדות לך זה לא משנה כי יש את העולם האמיתי ויש את עולמו של מוצלחי שם המציאות שונה והזוייה לחלוטין. אותו שינוי נפלא שאתה מתאר מאז הגעתך ועזיבת הוותיקים הוא אותו תהליך שהביא את הפורום הזה בסופו של דבר למשבר שקרה לאחרונה, אבל עזוב אתה בטח לא מבין את זה. אתה יודע מה הכי מצחיק, גם כל אלה שסינגרו עליך אז היום כבר מבינים טוב מאוד מי אתה והיום מגיבים כמונו כל פעם שיוצאת הודעה ממקלדתך. תבין מוצלחי אתה יכול לקנות חברים עם הבשר שלך המגינים ועוד אבל גם חברים שקנית בכסף לא ישארו לעד מכיוון שבסופו של דבר גם יגלו את דמותך האמיתית ויתרחקו ממנה לעד כפי שעשינו אנו.
 

SCOOTERMAN

New member
../images/Emo45.gif כשלים לוגיים, קפיצות בזמן

אלה מעולם לא היוו בעיה עבור מר מוצלחי. אלא שעכשיו הוא מעביר אותם מהיסטוריה הפרטית שלו, לזו של הפורום.
 

M O R M

New member
פססתת מקמקס כנס לפה...

אשכרה באמת מכל הלב ובקצרה :
אתה צודק
בלי ציניות רק לקרא את המניפסט הזה יקח לקורא שעה .
 
כמו שאמר צדי , ליד, אתה ליד מה שקרה באמת

דבריך מציגים אולי את מה שאתה חושב שקרה , אבל העובדות הן אחרות לפחות בחלקן אני יכול להעיד כמקור ראשון , אני פה מ 2001 בערך טיולים היו לפני שהגעת, אני הייתי חלק מאותה קבוצה שהתחילה את אימוני המגרש , זוכר שבאת ללמוד בראש העין? אז גם זה היה לפני שבאת. וגם מפגשים היו לפני , זאת ועוד דברים מראים תמונת מציאות שאתה מציג שמתאימה לך ושונה ממה שקרה באמת.
 
למעלה