ארדן עכשיו בynet מדבר על חוק קסדה

iec

New member
הייתי נותן לכם כמה שמות אבל...

לאור השירשור הארוך ותוכנו כבר הבנתי שאתם תחפרו ותמצאו תתי סעיפים ותתי תתי סעיפים בשביל לסתור את דבריי\עובדותיי.... בוא נסגור את העניין שבנתיים נמתין...נפיל עוד חוקים על הנהגים\רוכבים נלחיץ אותם עוד קצת(כאילו אנחנו העם הכי רגוע בעולם) ונראה לאן מגמת תאונות הדרכים תגיע... הערה\הארה בהחלט אחרונה:לפני כמה שנים הגיעו בארץ להחלטה שמזגן במכונית זה חובה! ולמה? בצדק..כי החום והלחות בארץ גורמים לאי נוחות אי שקט ועצבנות אצל הנהגים דבר אשר מביא לתאונות...עכשיו החכמים שבניכם-תתחילו לחשוב איך אופנוען מרגיש כשכופים עליו מעיל ממוגן וקסדה שלמה בקיץ.... תהנו מפרותיכם. סעו בזהירות וחישבו צלול. כמו שנאמר למעלה כבר-אותי לא תשכנעו. רק באהבה.
 

malganis

New member
יש לא מעט צדק בטיעונים שלך

רק שהמסקנה שלך מהם בעייתית. אתה תרכב הרבה יותר בכיף בתנאי החום והלחות המעיקים שיש לנו בארץ אבל אתה תיפצע בצורה הרבה יותר קשה בכל נפילה. ביום שבו תמציא מיגון ממוזג, גם אתה תלבש אותו ובינתיים יש הרבה הגיון בחוק הקסדות לאופניים כי הן לא כל כך מעיקות וללא ספק נותנות הגנה, הרבה יותר מעצם הגולגולת.
 

TShavit

New member
מה ז'תומרת "תתי סעיפים"?

הבאתי לך Hard Data: מספרי הרוגים. הרי הטיעון העיקרי שלך הוא שלמרות כל אמצעי המיגון ותקנות הבטיחות, תאונות דרכים במגמת עליה. הבאת לך נתונים בסיסיים, לא תתי סעיפים ולא תת-תת-תת סעיפים. אתה טועה ברמה העקרונית והבסיסית, בנתונים עליהם אתה מבסס את הטיעונים שלך, ואם אתה מעדיף להתעלם מהנתונים הללו, או לא יכול לסתור אותם, לפחות אל תחפש תירוצים לכך בהאשמות מגוחכות. בינתיים אתה פשוט מתנהג כמו טרול. ואגב, סתם לידע כללי: אין הבדל של ממש בין קסדה שלמה לחלקית מבחינת רמת המעיקות. ובשני המקרים זה רחוק מאד מרמת המעיקות של שימוש במעיל כלשהו בקיץ. ומעיל, להבדיל מקסדה, לא יציל חיים למעט אולי במקרים קיצוניים שאני לא כל כך מצליח לחשוב עליהם (אם כי, כמובן, הוא בהחלט יקטין פגיעות), כך שיש הבדל אדיר בין חוק קסדות ל"חוק מעיל". לכלול את שניהם באותה נשימה זו פשוט דמגוגיה. טל
 

Le Duke

New member
על סמך מה קבעת שהקסדה לא תעזור?

לא מזמן פורסם ראיון עם רפי רשף באחד העיתונים. הוא סיפר כי רכב פגע בביתו שרכבה על האופניים ולולא הקסדה היא היתה מתה לבטח. מספיק פגיעה במהירות של 15 קמ"ש על מנת להפיל אותך מהאופניים ובמהירויות נמוכות הקסדה יכולה בהחלט להציל חיים. כמובן שלכל המתאבדים בשולי כביש החוף זה יהיה פחות יעיל.
 

C O L T

New member
את הפרסומת עם האבטיח אתה בטח לא זוכר

אבל לאופניים יש מספיק מהירות כדי לסדוק גולגולת של אדם מבוגר, גם ברכיבה למכולת הרצפה היא אספלט או בטון, שלא נותנים הנחות. תכלס, גם הולך רגל יכול להיפגע פגיעת ראש בנפילה שגרתית, אבל הסיכוי בהחלט עולה על האופניים ועוד יותר על אופנוע. אני תמיד ממליץ לאנשים לבדוק את ההרגשה במכה קטנה עם הראש בקיר, עם המרפק או הברך גם. וזה במהירות אפסית, בעוצמה שולית, אבל הכאב ממחיש די טוב את יתרונות המיגון.
 
אני מסכים עם שניכם..אבל.

אני מסכים איתך קולט וזוכר פרסומת אחרת לקסדות אופנוע שמנפצים גולגולת ואחרי זה עם פטיש על קסדה ומוציאים אותה ויש שמה ראש של מישהו. בכל מקרה אני לא אומר שזה לא מסוכך ודווקא יצא לי כבר לשבור יד בנסיעה חזרה מהמרכז השכונתי שהשרשרת נפלה ועפתי מעל הכידון על אספלט. אבל שוב בתור בן אדם שרוצה להתחיל לרכב קסדה זה עסק די מציק ויצא לי גם ליפול עם קסדה והיא עשתה את העבודה שלה יופי יופי [נפילה מגובה של 2 מטרים בערך על צינור ממתכת.] וכמו בכל דבר הזול הוא הפשוט והלא טוב בן אדם שירכוש אופניים ובמעמד הקניה ירכוש גם קסדה בדר''כ אם הוא רוכב חדש יקח את הפחות איכותית ואז ההרגשה עם קסדה כזאי ממש לא ריאלית. אבל מצד שני אני גם לא מצפה מבן אדם שהשקיע באופניים 1000 2000 שקל שיקנה קסדה ב500 600 שקל. בכל מקרה לפי דעתי צריך להגביר את המודעות לשים קסדה ולא לכפות את זה על אנשים ברגע שדבר כזה יבוא מרצון אנשים באמת ישקיעו בקסדה איכותית כדי שתשמור עליהם ולא כדי שסתם תיהיה מונחת על הראש כי זה חובה. [הדוגמא הכי טובה הרבה קטנועיסטים בת''א רוכבים עם קסדות חצי וגם חלק נכבד מהם אני ראיתי בלי הרוכסן סגור.] בכל מקרה אני לא בצד של החוק הזה. עוד דבר מעניין איך באמת יאכפו את החוק הזה: ע''י שוטרים? פקחים עירונים? גם זאת שאלה אבל זה כבר לא לדיון הזה. ליאור.
 

dblast

New member
רעיון מצויין!

אווץ'... ועכשיו עם הראש... אווץ'! ... .. הממ... איבדתי את הזיכרון.. מה הייתה התוצאה של המכה הקודמת? אנסה שוב..
 
למעלה