אני מבין את הנקודה שלך (הבנתי מזמן, כן? ../images/Emo13.gif)
אבל לא היה לי הכח לכתוב, כמה קשה להאמין. אז ככה, קודם כל, אני בעד מתן מקסימום חופש לאזרחים. בלי קסדות חובה, בלי חגורות בטיחות חובה, נשק חופשי לכל אזרח שומר חוק ובריא בנפשו... אבל מה, אזרחים צריכים רמה מסויימת של בגרות, רמה שמשום מה אינה מתקיימת אצלנו. חשבתי ואולי זה עדיין נכון, שהבעיה היא ביחס שהאזרח מקבל, מי שמתייחסים אליו כטמבל, יתנהג ככזה, מתרגלים לזה מהר. אבל למדתי עם הזמן שקיימות שכבות רחבות באוכלוסיה שיתנהגו כטמבלים גמורים בכל מצב, תכונה זו רחבה במפתיע ופזורה בכל שכבות האוכלוסיה, עם יתרון ברור לאוכלוסיות חשוכות וקשות יום. יצא לי כבר להגיע למצבים מסוכנים רק כי הניידת משכה תשומת לב, יצא לי גם לדבר על יתרונן של קסדות החצי בכל הקשור ליכולת הרוכב להיות קשוב לסביבה במיוחד ביום חם. עם כל זה, אני עדיין חושב שכל עוד למדינה מוגש החשבון הסופי על תהנהגות אותם האזרחים, ראוי שהיא תנהג כפי שהיא נוהגת עם חוקים מחייבים ואכיפה יעילה. לא פעם שופכים את התינוק עם המים בגלל רשויות אכיפה צולעות ולא חכמות, אבל בגדול, זה עובד. מספר ההרוגים בתאונות זה עניין של חישוב. אם בודקים בהתאמה למספר כלי הרכב הנמצאים על הכביש והקילומטרים שהם עושים, יוצא שכמות ההרוגים יורדת כל שנה, אז אין מה להגיד שאמצעי הבטיחות לא יעילים. בפועל, נהרגים יותר אנשים, אבל כפי שכתבתי, נוסעים הרבה יותר. אז מיגון הוא לא ערובה לשלמות הגוף, מי שחגור וישוב בתוך מרצסד משוריינת עם 200 כריות אוויר, עדיין ימות אם יפגוש משאית במאה קמ"ש, אבל תאונות רבות הן נפילות קטנות, מכות פח שטותיות, החלקות בכיכר במהירות אפס, בכל אלה המיגון משחק תפקיד חיובי ברור ולרוב עושה את ההבדל ומונע פציעות קשות.