ארדן עכשיו בynet מדבר על חוק קסדה

iec

New member
שאלה מטומטמת..וחבל שלא קראת את כל ההודעות שלי

תבין מר מוכשר..אני רוכב עם כל הציוד שיש..וכן-הייתי קונה לבני קסדה... אבל מה זה קשור לכל מה שטענתי? אמרתי שאין צורך בלהכריח ... עוד תוציאו פה שם רע לאופנוענים...חחח בכל מקרה...שימשיכו להמציא אין ספור חוקים טיפשים והגבלות על האזרחים...בנתיים כל שנה גדלים ההרוגים מתאונות...לצערי זה אומר שהשיטה שלכם שווה לתחת.
 

AVNER XR

New member
לידיעתך דווקא יש ירידה בהרוגים למרות כל

מה ששומעים לאחרונה .וגם בנושא הקסדות לאופניים אני מניח שיהיו פחות פגיעות ראש לגבי זה שהפך לחוק אני דווקא בעד ולא נגד ,וגם לפני החוק נסעתי עם קסדה על האופניים שהצילה את חיי. אז לפני "שמשפריצים שטויות "רצוי שתביא סימוכין כלשהם ולא "תירה בצרורות".
 

iec

New member
כל מה ששומעים לאחרונה=חדשות ועיתונים

אז עכשיו הם לא יודעים ומר אבנר יודע את האמת....ואני משפריץ שטויות
אולי כדאי שאתה תכין ש"ב ותביא סימוכין.. שבת שלום
 

TShavit

New member
ציטוט מאמירה קודמת שלך:

"מהיום שהתחילו עם כל החוקים המטומטמים של להציל עוד נפש, מספר ההרוגים רק גדל. שימו לב..כריות אויר וחגורות בטיחות נותנים הרגשת ביטחון לאהבל שנוהג בפחית,ולכן הוא משתולל...ואז בוווום...כמה הרוגים! הייתה כתבת כזו לפני כמה חודשים ואנ'לא זוכר איפה." אתה באמת ובתמים חושב שמאז שהחילו (בכל מדינות המערב, בערך) חוקי חגירת חגורות, מספר ההרוגים גדל? שמאז הופעת ה-ABS יש יותר תאונות קטלניות? טל
 

iec

New member
וואי..ממש צריך לנתח כל מילה ומילה..כדי שיבינו

כריות אויר ,חגורות בטיחות,ABS ושאר ירקות מבורכות...אני יודע את תרומתם בתאונה עד קמ"ש מסויים-והוא מאוד נמוך.(לא אני החלטתי-מחקרים בחו"ל)... עם זאת..כמות הנהגים המשתוללים עלתה בצורה חדה מאחר ועכשיו הם נוהגים ברכבים עם חגורות,קורות חיזוק,ABS,EPS ועוד מערכות שלא עולות לי כרגע בראש שנותנות להם הרגשה של "מה כבר יכול לקרות..אני מוגן" אם יש לכם טענות מענות ושאר ירקות תפנו לחוקרים ולעורכי הסקרים שהגיעו למסקנות נכונות אלה. נכון שגם מס' הרכבים עלה וזה גם תרם למס' הרוגים גדול יותר...אבל עדיין הם הגיעו למסקנות הנ"ל ואני חושב שהם צודקים. כי כל מה שמנסים עד היום לא הולך....לא הולך בלהכריח-זה רק מלחיץ את הנהג הישראלי שרק טרוד באיך להתחמק מקנסות ואיפה יש ניידות בשוליים.... עכשיו גם רוכבי האופניים שלא יחבשו קסדות אחרי החוק המטומטם יצטרכו להסתכל כל הזמן לצדדים ולחפש שוטר-ולא לשים לב לבור שמלפנים... תנו לנהג להחליט ובו בזמן תורידו מהממשלה אחריות.
 

C O L T

New member
אני מבין את הנקודה שלך (הבנתי מזמן, כן? ../images/Emo13.gif)

אבל לא היה לי הכח לכתוב, כמה קשה להאמין. אז ככה, קודם כל, אני בעד מתן מקסימום חופש לאזרחים. בלי קסדות חובה, בלי חגורות בטיחות חובה, נשק חופשי לכל אזרח שומר חוק ובריא בנפשו... אבל מה, אזרחים צריכים רמה מסויימת של בגרות, רמה שמשום מה אינה מתקיימת אצלנו. חשבתי ואולי זה עדיין נכון, שהבעיה היא ביחס שהאזרח מקבל, מי שמתייחסים אליו כטמבל, יתנהג ככזה, מתרגלים לזה מהר. אבל למדתי עם הזמן שקיימות שכבות רחבות באוכלוסיה שיתנהגו כטמבלים גמורים בכל מצב, תכונה זו רחבה במפתיע ופזורה בכל שכבות האוכלוסיה, עם יתרון ברור לאוכלוסיות חשוכות וקשות יום. יצא לי כבר להגיע למצבים מסוכנים רק כי הניידת משכה תשומת לב, יצא לי גם לדבר על יתרונן של קסדות החצי בכל הקשור ליכולת הרוכב להיות קשוב לסביבה במיוחד ביום חם. עם כל זה, אני עדיין חושב שכל עוד למדינה מוגש החשבון הסופי על תהנהגות אותם האזרחים, ראוי שהיא תנהג כפי שהיא נוהגת עם חוקים מחייבים ואכיפה יעילה. לא פעם שופכים את התינוק עם המים בגלל רשויות אכיפה צולעות ולא חכמות, אבל בגדול, זה עובד. מספר ההרוגים בתאונות זה עניין של חישוב. אם בודקים בהתאמה למספר כלי הרכב הנמצאים על הכביש והקילומטרים שהם עושים, יוצא שכמות ההרוגים יורדת כל שנה, אז אין מה להגיד שאמצעי הבטיחות לא יעילים. בפועל, נהרגים יותר אנשים, אבל כפי שכתבתי, נוסעים הרבה יותר. אז מיגון הוא לא ערובה לשלמות הגוף, מי שחגור וישוב בתוך מרצסד משוריינת עם 200 כריות אוויר, עדיין ימות אם יפגוש משאית במאה קמ"ש, אבל תאונות רבות הן נפילות קטנות, מכות פח שטותיות, החלקות בכיכר במהירות אפס, בכל אלה המיגון משחק תפקיד חיובי ברור ולרוב עושה את ההבדל ומונע פציעות קשות.
 

Super Max

New member
יצאת ../images/Emo163.gif

"בשנת 2006 נהרגו בדרכי מדינת ישראל (כולל שטחים ביו"ש בשליטה ישראלית) 448 איש. מספר זה נמוך ב-6% לעומת שנת 2005... מספר הרוגים ב-2006 הוא הנמוך ביותר ב-17 השנים האחרונות". נלקח מתוך אתר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים - http://bd.mot.gov.il/RoadSafety/Statistics/2004/Before/Introduction גם 2005 היתה נמוכה מ- 2004, אבל זה אני אשאיר לך לחפש בגוגל בעצמך. אגב, הנתון הזה "מספר ההרוגים בשנה" הוא לא יותר מדמגוגיה זולה שמיועדת לסבר את האוזן לאנשים שלא מבין דבר וחצי דבר בבטיחות בדרכים, אבל רצית הוכחות - קיבלת. חגורות בטיחות? קסדות? כריות אוויר? ABS? מי צריך את השטויות האלה? אני מציע לך לנקוט בגישתו של שר התחבורה ישראל קיסר (נדמה לי) שכשעלה הרעיון לחיוב נהגים לשים חגורות בטיחות, איפשהו בשנות השמונים, הוא התייחס לרעיון בזלזול והציע במקום חגורות הבטיחות "לתת עם היידים קונטרה להגה", או משהו בסגנון הזה. אין ספק שכך יפחת מספר ההרוגים והפצועים בתאונות דרכים.
 

TShavit

New member
קורפו.

לא ישראל קיסר, אלא חיים קורפו (הידוע בכינויו "קור-טפו"). טל
 

iec

New member
מדינת ישראל גם מפרסמת כל חודש וכל שנה

שהמים שאנחנו שותים הם מהטובים בעולם...שאין דליפה באזור דימונה...ועוד הרבה דברים על מנת שיהיה כסת"ח ממקורות הרבהההה יותר טובים מהעיתונות ומאלה שמוסרים את הפרטים השיקריים האלה....מס' ההרוגים גדל כל שנה ב-4 השנים האחרונות. מה אתה רוצה שהממשלה תפרסם איזה מצב שערורייתי יש בכבישים? הם מפחדים על התחת שלהם... יש כ"כ הרבה גורמים שקשורים בפירסומים -אין לכם מושג כמה גם הדבר הזה עובר תהליכי השחתה עד שהוא מגיע לאוזניים שלכם... המון ראשים יערפו אם הנתונים האמיתיים ינתנו לציבור.....אבל אני מאמין שיום אחד הכל יצא...אם זה יהיה אמנון לוי או רפי גינת או בולדוזר...... אתם יכולים להוסיף לי הרבה כובעים
....זה בסדר..אני אוהב כובעים....אבל אני אוהב גם את האמת.
שבת שלום.
 

Agent5

New member
שוב.. דמגוגיה זולה- מה הקשר בכלל?

תנסה להשאר ממוקד בנושא ואל תביא לנו דוגמאות (שמבוססות בעיקר אל תאורית הקשר) של "מחדלים" של המדינה כי לחוקק חוק קסדה הוא הפך גמור ממחדל. בקיצור, קח קובע נוסף, יצאת
כי אתה מתעלם מכל מה שמנסים להציג לך ודבר בצורה עיוורת בעיקרון לא ברור של "חופש בחירה"..
 

iec

New member
אני רואה שגם לך יש הרבה כובעים ../images/Emo13.gif

בכל אופן...את המסר לא הבנת לצערי....יכול מאוד להיות שאם זו היתה שיחה פרונטלית זה היה יותר מובן.... הנה עוד נסיון... תבין שאם המדינה רוצה לעודד רכיבה זהירה והורדת נטל התביעות נגדה,עדיף יהיה אם תמליץ על קסדה ותבהיר שכל מי שרוכב ללא קסדה מכוסה מבחינת הביטוח עשירית מאשר אחד שחובש קסדה.אני מתערב איתך שעדיין יחבשו קסדה 98% מהאזרחים....הנותרים לוקחים על עצמם אחריות ולא מסכנים חיים של צד ג'. אבל לפחות יהנו מחופש בחירה אלמנטרי. אותו הדבר בעניין חגורות הבטיחות. ואותו כנ"ל על האופניים. בוא ניקח מצב הפוך..נגיד ו-50% יחליטו כי עכשיו סבבה..ומחליטים לרכב ללא הקסדה...אתה יודע איך הם ירכבו ביחס לצורת הרכיבה שלהם היום? אני מניח שהרבההההה יותר זהירים ועירניים-כי הם יודעים שהראש שלהם חשוף... תראה את השליחים המשתוללים אחר תלוש המשכורת שלהם רוכבים ללא קסדות,אתה חושב שהם ימשיכו בחראקירי כמו היום? אין סיכוי.ואם כן יהיו כמה בודדים כאלה שישתוללו-הם ישלמו את המחיר הכבד ולא כמה עשרות אלפי אופנוענים....בעתיד אני מקווה מאות אלפים. צר לי שאתם לא רואים קצת מעבר...
 

TShavit

New member
נגד תיאוריית קונספירציה אי אפשר להתווכח.

מביאים לך נתונים - "זה מה שהם רוצים שתדע". מביאים לך עובדות - "הם מפרסמים מה שמתאים להם". למרות כל זאת, אני מחזיק במחשב שלי קבצי נתונים של כמות כלי הרכב בישראל וכמות ההרוגים השנתית, בערך מקום המדינה ועד היום. סתם כדי לסבר את האוזן: ב-1955 היו 134 הרוגים, על 46,800 כלי רכב. זה יוצא 2.86 הרוגים לכל 1,000 כלי רכב. ב-1960 המספר היה 2.5 הרוגים ל-1,000 כלי רכב. עד 1970 זה ירד ל-1.99. ב-1980 זה כבר הגיע ל-0.8 הרוגים ל-1,000 כלי רכב. עכשיו מגיעה התקופה שהוכנסה חובת חגירת חגורות, למרות שאני לא זוכר מתי בדיוק זה היה. 1990 - המספר הוא 0.42 הרוגים ל-1,000 כלי רכב. ואז, בשנות ה-90, התחילו להכנס כריות-אוויר ו-ABS. 2,000 - אנחנו כבר ב-0.25 הרוגים ל-1,000 כלי רכב. עכשיו מגיעה התקופה של התרבות כריות אוויר, הגעת ציוני ריסוק 5 כוכבים ב-NCAP וכניסה הדרגתית של מערכות בקרת יציבות דינמית, הגברת בלימה בחירום, חלוקת עומסי בלימה לפי האחיזה בכל גלגל וכן הלאה. ב-2005 אנחנו כבר עומדים על 0.21 הרוגים ל-1,000 כלי רכב. כרבע מהנתון של 1980. חצי בהשוואה ל-1990. וכל זה כאשר ישראל נחשבת למדינה מאד מפגרת מבחינת תשתיות כבישים לעומת מדינות מערביות. רוצה אולי להציג משהו שתומך בעמדה שלך, חוץ מאשר "תחושת בטן" ותיאוריית קונספירציה? טל
 

Super Max

New member
ועם הודעה כמו ההודעה האחרונה שלך -

קבל, לבקשתך, עוד
אחד on the house.
 

AVNER XR

New member
תראה ICE אףאחד לא מנסה להוציא אותך

טמבל ,פשוט אתה יורה בצרורות נתונים לא נכונים . והבהיר זאת COLT לגבי "הלהכריח " ולצקת תוכן בחוקים כאלו ואחרים. לגבי התאונות קבל נתון נוסף מדהים שהשנה כמעט הוכפלה קניית הרכבים החדשים לעומת שנה שעברה וכמות התאונות נמוכה בהשוואה לשנה שעברה .
 

iec

New member
על העץ שלי נמצאות עוד אי אלו מדינות נהורות...

אבל כאן בארץ הכי חכמים...ועוד אנשים שיורים לעצמם ברגליים. חבל לדעת שזה המצב. ממש כמו אירגון "בצלם"..אירגון יהודי שרק עושה עוול למדינתו שלו... באמת מסטיק מיותר.
 

TShavit

New member
רוצה לתת דוגמה למדינות נאורות כאלו?

והאם אתה מוכן להתייחס לנתונים שהבאתי כמה שורות למעלה, או שאתה מעדיף שלא נבלבל אותך עם עובדות? טל
 
למעלה