ארדן עכשיו בynet מדבר על חוק קסדה

c881

New member
הייתי ציני COLT

מבחינת מעיל/מגינים/נעליים, אני בוחר בין כמה אופציות, בהתאם למרחק/תנאי מזג האויר. מבחינת קסדה, תמיד סגורה. התירוץ שלי זה בגלל הרוח. וגם קסדת שטח, נחשבת סגורה בעיני (היא תשמור על כל הפנים שלך בנפילה). על העיניים הם שומרים עם המשקפי "נהג טנק".
 
טוב יש לי קצת להגיב על הנושא הזה.

אני במקרה בא מענף האופניים...אני יכול לומר שאנשים שיוצאים לרכב בשטח/כביש והם רצינים או מה שזה לא יהיה שמים קסדה ברכיבה. אבל אם אני עושה רכיבה קצרה של 5 דקות למכולת או למרכז עם אופניים גם זה מחייב קסדה??? זה מציק!. וזה נשמע קצת קטנוני כי נגיד אני נוסע ברכב נסיעה בידיוק של דקה ולא שם חגורה שזה חובה אבל פה העיניין שונה כי שאתה נוסע עם אופניים זאת נסיעה פחות מסוכנת[מהירות], וגם רוב הנסיעה נעשת על המדרכה או בשולי הכביש בעיר. עוד דבר בקשר לחובה לשים קסדה באופנוע זה שהשוני באופניים ובאופנוע זה שאופנוע יכול ליסוע יותר מהר וכך גם הפגיעה יכולה להיות יותר גדולה. בכל מקרה לפי דעתי זאת פגיעה רצינית בענף האופניים החוק הזה ואולי אפילו ירחיק ממנו אנשים.
 

Le Duke

New member
נסיעה איטית פחות מסוכנת?

ספר את זה לרכב שיפגע בך.
 

h a j b i

New member
ושוב, זו בדיוק הנקודה

אם יפגע בך רכב הקסדת אופניים המצחיקה שלך לא תעזור לך כלל.
 

Agent5

New member
ובתאונת אופנוע ב200 קמ"ש- גם לך קסדה לא תעזור

הרבה, אז מה? בגלל זה לא תלבש קסדה? מעבר לזה, אני לא בטוח על סמך מה אתה טוען שהקסדה באופנים לא תעזור, היא אולי פחות יעילה מקסדה מלאה של אופנוע אבל עדיין עדיפה מכלום. אני מניח שהיא אולי לא מונעת שברים בפנים ונזק קוסמטי אבל כניראה שכן יעזרו במקרים של פגיעת טראומה למח.
 

h a j b i

New member
הדיון פה זה לא אם לשים קסדה או לא

אלא אם צריך לחייב ע"פ חוק. ע"פ הערכה שלי מעט מאוד מקרי מוות בתאונות אופניים ימנעו גם אם יחוקקו את החוק הזה. ההגנה שנותנת קסדה של אופניים היא מינימלית ועל כן אני לא חושב שצריך לחייב רוכבים להשתמש בה.
 

iec

New member
אז יאללה בואו נציע צבי צב חובה לכל דו גלגלי

קסדה מלאה..כפפות עם קוולאר ומגפיים ממוגנות..למה? כי זה יכול להציל חיים ולמנוע עוד כמה תביעות ענק...עזבו את זה שזה ימרר חיים של כמה עשרות אלפי אופנוענים\קטנוענים..עזבו..העיקר שנהיה חכמים... סלחו לי אבל אתם דפוקים! מהיום שהתחילו עם כל החוקים המטומטמים של להציל עוד נפש, מספר ההרוגים רק גדל. שימו לב..כריות אויר וחגורות בטיחות נותנים הרגשת ביטחון לאהבל שנוהג בפחית,ולכן הוא משתולל...ואז בוווום...כמה הרוגים! הייתה כתבת כזו לפני כמה חודשים ואנ'לא זוכר איפה. ככל שתמגן ותעטוף נהג\רוכב ותפיל עליו חוקים שהוא צריך לשמור (חוקים מטומטמים אני מכוון) תשיג כמה דברים עיקריים: א.לחץ בכביש מנהגים שלא רוצים שיתפסו אותם מפרים חוק מטומטם-תמיד יהיו המון כאלה. ב.ביטוחן גדול יותר מאלה שכן שומרים-כי עכשיו הם ממוגנים=נסיעה לא בטיחותית. ג.הרסתם למאות אלפים את ההנה מהנהיגה\רכיבה. ד.עד היום מספר ההרוגים רק גדל...וזו עובדה אל תשכחו שיש דבר כזה חופש בחירה. אני אומר תנו לנהג\רוכב לבחור במידה והבחירה שלו יכולה לפגוע פיזית רק בו.
 

Agent5

New member
iec.. אין צורך להתלהם

זה דיון ולא הפגנה על חופש בחירה. ההבדל בין קסדה לצבי-צב זה שאחד מציל חיים והאחר מונע פציעה קשה. ברור שמוצאים את האיזון בין מה שממגן ומציל חיים לבין הפרקטיקה. אתה גם שוכח שהחוק נותן כיסוי רפואי מלא לרוכבי אופניים- חינם, אין כסף- מבקשים ממך דבר אחד, תגן על הראש. עלות של קסדת אופניים זניחה עד מגוחכת, אני לא יודע על סמך מה הג'בי טוען שהם לא יעילות בכלל כי לפי האתר הנ"ל הם דווקא כן מצמצמות נזק, ציטוט נבחר: "Bicycle lanes and helmets may reduce the risk of death. * Almost three-quarters of fatal crashes (74%) involved a head injury. * Nearly all bicyclists who died (97%) were not wearing a helmet. * Helmet use among those bicyclists with serious injuries was low (13%), but it was even lower among bicyclists killed (3%). * Only one fatal crash with a motor vehicle occurred when a bicyclist was in a marked bike lane. * הציטוט נלקח מhelmets.com אילו רוכבי אופניים היו צריכים לממן בעצמם טיפולים רפואיים אתה לא חושב שבעצמם היו שמים קסדה? ואם לא אז לפחות זה לא היה עולה למדינה ואז באמת היית יכול לטעון שכל אחד יעשה מה שבא לו.
 

iec

New member
צבי צב לא יכול למנוע מוות... ../images/Emo67.gif

א. אני ממש לא מתלהם.... אני פשוט לא מבין את תפישת העולם המעוותת,שבשביל אוליייי להציל 4 אנשים בשנה-מאמללים מאות אלפי אנשים... ב.אם אתה מדבר ככה על צבי צב...אז גם מעיל עור לא יציל חיים ולכן אין צורך לעגן אותו בחוק... ג.לא אני לא חושב שאם הם היו צריכים לממן בעצמם הם היו חובשים קסדה...כל אחד היה עושה ת'שיקול שלו ועושה מה שבראש שלו ולוקח את האחריות עליו....צריך להעביר קצת את האחריות על הרוכבים. גם אופנוען שירכב ללא קסדה יקבל הרבהההההה פחות פיצויים במקרה ויפצע... זה הראש שלי בגדול...לתת חופש בחירה.
 

Agent5

New member
אתה מערבב הרבה דמגוגיה בטענות שלך

על אותו משקל שאתה מציין ניקח את כל האוכלוסיות הנהגים (כ2.5 מליון נהגים) ונגיד שבשביל מה להטריח אוכלוסיה שלמה לשם חגורת בטיחות בשביל ה100 בשנה שבזכות חגורת בטיחות בלבד ניצלו? (לא יודע מה הסטטסטיקה, אני סתם נותן דוגמא). אין גבול לדמגוגיה. אין כאן לקיחת חירות ממך. בסופו של דבר אתה מדבר על עצלנות וזה עניין שאפשר להתרגל אליו כמו חגורת בטיחות, קסדה וכו'- אתה עדיין מתעלם מהסטטסטיקות שהראיתי לך.
 

t s a c y

New member
../images/Emo45.gif

בהחלט, התענוג שבלהוריד את החגורה, שווה את ה100 האלה
 

iec

New member
אתה מתלהב כאילו ה-100 האלה שלא נהרגו

הולכים עכשיו ברחוב כאילו לא קרה כלום....חלקם הגדול מרותקים למיטה כמו צמחים...לצערי זה לא שחגורת בטיחות הופכת ממוות לחיים בריאים...במקרה הטוב אם לא תמות תהיה נכה 100 אחוז...ואני לא מדבר על תאונות ב-25 קמ"ש. אולי כדאי במת שתתחילו להעביר לערוצי רכב מחו"ל..שם יש הוכחות לכך שכנראה החגורה לא תמיד שווה את התקנתה ברכב.
 

iec

New member
זו לא דמגוגיה..זו מציאות עצובה

אם תיקח את ה-2.5 מליון נהגים ותגיד להם שזו לא חובה לחגור חגורת בטיחות,אבל מי שיפגע וימצא שלא חגר לא יהיה זכאי לכל סעיפי הפיצוי אלא רק לחלק מאוד קטן בהם.... תאמין לי שעדיין המון יחגרו ויהיו הרבה שלא...תן לבנאדם להחליט... הוא לא פוגע באף אחד חוץ מבעצמו. אבל כבר הבנו שאנחנו לא באותו ראש...
בשיטה שלך עוד 10 שנים האופנוענים יהיו מחוייבים לחליפת עור קנגורו בעובי מינימום 8 מ"מ..קסדה סגורה מהתקן הכי מחמיר..צבי צב...כפפות עור קבלר ארוכות בכל ימות השנה וכמובן מגפי רכיבה ממוגנות... נכון שזה יציל רבים...אבל תחשוב על "ההנאה" של האחרים... בהצלחה עם השיטה... ד"א מה אתה אומר על הצעת החוק שעלתה לפני כשנה על חגורות בטיחות גם האוטובוס? שערוריה..כל המדינה הזו ממש נראית כאילו היא בכוח רוצה להמאיס את החיים כאן...
 

Agent5

New member
שוב, אתה מגזים...

העובדות הם שאין לך נתונים כמה חיים זה הציל והרבה תאונות שנגמרות בכלום יום יום הם תודות לאמצעי בטיחות. אם אתה חושב שאדם שנוסע ללא קסדה\חגורה (בחר את מה שמתאים לך) פוגע רק בעצמו אז אתה כניראה די חי בעולם שסובב רק את עצמך, לא חשבת על שום דבר אחר. אבל עזוב, אל תתן לעובדות להפריע לך, תשתמש באנרכיה כתירוץ למיאוס בלחיות בארץ (כאילו שבמדינות מערביות אחרות יש פחות חוקים). אתה יודע איך זה- אף אחד לא מאמין לסכנה עד שזה מגיע אליו (לא עלינו) ואז אף אחד לא מאמין "הוא היה כזה זהיר" בלה בלה בלה.
 

AVNER XR

New member
די הגזמת ICE כמה שטויות לפלוט בנשימה

אחת זוכר את התאונה המפורסמת בכפר יונה שהנהג ההסעות עבר באדום ,ועקב התאונה ילדים עפו דרך החלון? יודע למה בגלל שלא היו חגורים בחגורת בטיחות -למה להתווכח על דבר מציל חיים ......... כריות אויר לא מצילות חיים לפי דעתך אולי נוותר גם על ESP מיותר לא ,אולי זאת בדיוק הסיבה שבמוו והונדה עובדים על מערכת דומה באופנועים, למה לחייב אותי לקנות זה זבל לא? אולי נוותר גם ABS / אולי נוותר גם על המיגון לאופנוענים מיותר לא בדר"כ לא נשאר הרבה ממך לאחר תאונה רצינית. קסדה לאופניים מצילה חיים בודאות מנסיון אישי על אופניים . ודרך אגב אם אתה כותב דברים ,כדאי שתגבה בעובדות כי תתפלא בסקר שנערך מעל 90% מהנהגים היו חוגרים חגורת בטיחות גם אם היו פטורים מכך.
 

iec

New member
אבנר..כך מתורגמן שיתרגם לך שתבין

לא כתבתי לרגע שזה שטויות...אני כתבתי שזה טימטום לחייב עכשיו את כל האזרחים ....שיתנו חופש בחירה בדברים שאינך פוגע באחר...מה קשור כל מערכות ההגנה של הרכב עצמו (ABS ESP וכו') לעזאזל? כל המערכות מבורכות..אבל מה זה קשור? בוא אסביר לך יותר לאט שתבין בגדול למה אני מתכוון: לדוגמא: חוק על דיבור בסלולרי צריך להרים ל-5K ש"ח...למה זו דעתי? מכיוון שדביל שינהג וידבר בסלולרי יכול לאבד שליטה ולהרוג אחרים חפים מפשע. אופנוען שרוכב נגיד ללא קסדה או ללא מעיל..יהווה סכנה רק לעצמו..לכן אין צורך לחייב...אנשים בוגרים מספיק כדי לקחת אחריות על עצמם(שים לב-לא על אחרים!). אם המדינה לא חושבת שהם בוגרים מספיק..למה נתתם להם רשיון מלכתחילה??? מה כ"כ קשה להבין רבאק?
 

AVNER XR

New member
אתה קשקשן ודמגוג שמנסה להדחיק את זה

דחפתי לך את שאר הדברים כקונטרה לחגורת בטיחות.ואתה יורה שטויות מהמותן ללא כל סימוכין . מזה לחייב ראית פעם מה קורה לילד קטן שנופל עם האופניים ב5 קמ"ש כשיהיו לך ילדים תבין,מדובר על ילד של שכן. שפתח את הראש במהירות של 5 קמ"ש ועשה שיפוץ ללסת. לכן לדעתי חייבים לנסוע עם קסדה גם עם אופניים. ושאלה לי אליך התלמיד החכם והדגול . נניח ויש לך בן האם תקנה לו קסדה לאופניים או שתגיד על הז@@ין שלי המדינה?
 
למעלה