ארדן עכשיו בynet מדבר על חוק קסדה

bikbak

New member
ארדן עכשיו בynet מדבר על חוק קסדה

שווה להכנס ולהגיב לגבי אופנועים לא לשכוח להוסיף נצלש
 

c881

New member
כי אחריהם, יכריחו גם אותנו להשתמש בקסדה

אהה. רגע. לא, אנחנו כבר מחוייבים גם ככה.
 

C O L T

New member
אם זה מציל חיים עובדתית - זה טוב

לכן במידה וימצאו סטטיסטיקה המדגימה בצורה ברורה וחד-משמעית את יתרונן של הקסדות השלמות על קסדות החצי בהצלת חיים ומניעת פציעות קשות, אשמח לחוק כזה. אבל אם יעשו חוק לפי "נראה לי" ו"כנראה" אז זה מיותר. במקרה של רוכבי האופניים חוק הקסדה מבורך, לדעתי. הם בטח לא מרוצים מזה, גם האופנוענים לא שמחו בזמנם. אבל זה מציל חיים.
 

h a j b i

New member
הקסדות המצחיקות של רוכבי האופניים

לרוב לא מצילות חיים. אין שום סטטיסטיקה שתומכת בזה. לך תבדוק בעצמך אין נהרגים 99 אחוז מרוכבי האופניים, עקב פגיעה של רכב בהם, הקסדה הזאת לדעתי לא תתרום דבר.
 

Le Duke

New member
אבל האם יש סטטיסטיקה המראה כמה לא נהרגו

בזכות הקסדה?
 

מוטי TDM

New member
אתה טועה ובגדול , חבר שלי רכב על אופניים ,

פתאום הייתה מכת רוח והוא נפל , הקסדה חטפה מכה מאבן והיה סימן עצבני עליה , כלומר הגולגולת שלו הייתה צריכה לחטוף את זה
 

h a j b i

New member
זה לא סותר מה שרשמתי

עדיין 99 אחוז מההרוגים בתאונות אופניים נהרגים בגלל פגיעת מכוניות. לפי דעתי יש לחייב קסדה לרוכבי אופניים רק אם משוכנעים שזה יציל חיים של רוכבים. אחרת זה כמו לחייב אותנו בתור רוכבי אופנועים בציוד הגנה מלא.
 

Super Max

New member
אז אתה אומר

שכשאתה נופל מרכיבה על אופניים, עדיף לך לפגוש את הסלע שמחכה בסוף המסלול הבליסטי של הראש שלך בלי קסדה מאשר עם קסדה? SM
 

h a j b i

New member
לא, אני רק אומר שלחייב רוכבי אופניים

בחבישת קסדה כמעט ולא ישפיע על כמות ההרוגים בתאונות של רוכבי אופניים. יצא לי כבר ליפול מאופניים ולראות אחרים שנופלים ובחלקם המכריע של הנפילות קסדה כמו של רוכבי אופניים לא תעזור. מי שרוכב עם אופניים בשטח או שרוכב בירידות תלולות במיוחד אולי כדאי שישקול קסדה אבל טפשי לדעתי לחייב בחוק כאלה שרוכבים ביומיום על אופניים בעיר לחבוש קסדה כי הסיכוי שיזדקקו לה אפסי.
 

Morepheus

New member
והנה הלינק לתמונות

כדי שלא באמת תהיה צריך לבוא אלי הבייתה http://catalog.troyleedesigns.com/catalog/index.php?cPath=567_568
 

h a j b i

New member
אתה צוחק עליי?

מה ביו זה לקסדות אופניים ממוצעות? מה הקשר בין קסדות כאלה לדיון האם לחייב בחוק חבישת קסדה לרוכב אופניים?
 

Morepheus

New member
מר חג'בי הנכבד מוזמן

אחר כבוד לבדוק את קסדת ה" FULL FACE " של TROY LEE DESIGN שמונחת לי פה בארון ואז להגיד לי שמודבר בצחוק של קסדה....אם אתה לא מעודכן..לפחות אל תדבר שטויות...לצערי/לשמחתי היא טובה בהרבה מכמה קסדות של אופנועים שנמכרות בשוק כ"קסדות לאופנוע"....ולפני שאתה קופץ....כן אראי קורסייר יותר בטוחה..אבל גם שוקלת יותר...ובאופניים יש לזה משמעות רבה....ואני לא יוצא לשום רכיבה (אופניים)ולו הקטנה ביותר ללא קסדה על הראש רכוסה לכן חוק או לא....עבורי אין לזה משמעות...וגם עבור כל "הרוכבים האמיתיים"....כי אני רוכב בשטח על אופניים עם מיגון מלא... צבי צב..מגיני מרפק\אמה, מגיני ברכיים\שוק ,קסדה מלאה,כפפות....וכשאני אני במנהלתי בעיר...גם אז הקסדה לא נפקדת .
 

h a j b i

New member
יופי, עוד אחד

לפחות היית קורא את שאר ההודעות שלי. אני בטוח שיש קסדות מצויינות לאופניים שעושות טוב את העבודה אבל השאלה היא האם יש לחייב בחוק באופן גורף את כל רוכבי האופניים בקסדות. אז לך יש אחלה קסדה אבל רוב קסדות האופניים שראיתי הן די חסרות ערך והסיכוי שלהן להציל חיים הוא אפסי.
 

iec

New member
אתה מדבר שטויות...זה יהיה חוק מטומטם

אופנוען\קטנוען שלא רוצה לחבוש קסדה שלמה שישי לו לבריאות!זה רק הוא יפצע קשה יותר או יהרג בגלל זה.אבל תן לו את יכולת ההחלטה על דבר כ"כ אלמנטרי... הוא רוצה שיהיה לו נוח..אנחנו לא חיים בסקנדינביה-ופה החום מעיק מאוד כשאתה משתחל בפקק...ובעצם בכל מקום...פשוט חם מאוד בקסדה. אז אותו הדבר לגבי חבישת קסדה וצבי צב במכונית..הרי ידוע שרוב ההרוגים הם כתוצאה של מפגיעת ראש..אם זה מהדש בורד או מהשמשה וכו'...או ריסוק כל בית החזה בהגה וכו'... בואו נרים עוד חוק לגבי זה שיציל עוד אנשים...הואו נכבול את האזרח ונחנוק אותו העיקר שירגיש בטוח...לא חשוב שהחיים שלו יהיו גהינום.העיקר שהחוק יציל אותו... לדעתי גם קסדה לא צריכה קבועה בחוק(מעל גיל מסויים)במיוחד בגלל מזג האויר בארץ..מי שרוצה שיחבוש..מי שלא...שיקח את הסיכון! הרי רק הוא יפגע מזה.. עליי לציין שאני רוכב עם קסדה מלאה וכנראה שהייתי חובש אותה גם היא לא הייתה בחוק. תראה את אלה בפחיות..4 אנשים ברכב קשורים כמו חיות בפנים...ממש לרחם..נוסעים בפקקים של ת"א זוגות הורים עם 2 מסכנים שקשורים מאחור...תוצאה של שטויות שנאמרו ע"י דפקטים בממשלה...
 

Agent5

New member
אני מקווה מאוד שכל מה שכתבת היה בציניות הזויה

בוא נעזוב רגע את אלה שנהרגים בעצמם כתוצאה של אי לבישת קסדה, בוא נתמקד בכל התאונות הקטנות ב5 קמ"ש שהיו נגמרות בחבלות קלות עם קסדה ובלעדיה נזק הרבה יותר קשה לראש- מי משלם את זה לדעתך? זו מעמסה חברתית די גבוהה בשביל לתת לקבוצה של אנשים לא להרגיש "חנוקה" ועוד קבוצה שלא משלמת ביטוח רפואי כלשהו אבל מקבלת מהמדינה כיסוי- אם הם לא משלמים והמדינה ממנת זה ניראה לי סביר והגיוני שהמדינה תצמצם את הצורך שלה לממן פציעות מיותרות. לגבי רכב, רמת המיגון האקטיבי (כריות אויר, חגורות) עדיפות במאות אחוזים יותר מבטיחות שלך על אופנוע אז ביום שאופנועים יוכלו להציג בטיחות של רכב ממוצע מודרני אז גם אני אתמוך בחוק שלא מחייב קסדה, אי אפשר בכלל להשוות.
 

iec

New member
ממש לא ציני...זה היה על קצה המזלג

כשאני אומר שכל אחד יעשה כרצונו בעניין הקסדה אני מתכוון שהוא לוקח אחריות גם על הפיצוי שהוא יוכל לדרוש במקרה של תאונה.....לא התכוונתי לפתוח פה פתח לתביעות ענק נגד המדינה.... כמובן שיש עוד כמה סעיפים שיש להוסיף.... אבל בגדול כל זה הכיוון. די להלחיץ אץ הץושבים עם כל מיני חוקים...תיכף יחייבו את על רוכבי הדו גלגליי ללבוש מעיל עור...גם בקיץ..גם שליחים.... די..מדינה מטורפת...יתר מידיי מנהלים לאזרחים פה ת'חיים.
 

Agent5

New member
האמת? חבל שלא עושים חלק ממה שאמרת

אתה עדיין שוכח שביטוח חובה מממן את הטיפולים לנפגעים שהחליקו ועכשיו צריכים השתלות עור שמעיל היה יכול לחסוך. לא, אני לא אומר עכשיו שכל קטנועיסט בתוך העיר ישים מעיל בקיץ אבל העניין של הקסדות כל כך אלמנטרי, אני לא מבין על מה הוויכוח כאן בכלל. אתה יודע, היו טענות כאלה כמדומני גם לגבי חגורות בטיחות לפני 20 שנה, כולם ראו את זה כמטרד ולא חיוני, היום זה ברור מאליו. אותו הדבר עם קסדה.
 

iec

New member
כל נושא ביטוח החובה צריך להשתנות...

והעניין הזה צריך להיכנס...אחד שהחליק ולא היה ממוגן יהיה זכאי ל-30% מימון מהביטוח (לדוגמא) אבל אם אתה ממגן את הרוכב ב-100% ונותן לו ביטוח כמו שיש לנו היום...לא יעזור בית דין והרוכבים ימשיכו לתבוע סכומי עתק! ועם עו"ד טוב הוא יזכה גם אם אין עליו צלקת אחת.... זה נושא גדול ומסועף....אני מקווה שיום מן הימים משהו יזוז.
 
למעלה