סיום חוזה שכירות לפני הזמן

shlomi8725

New member
סיום חוזה שכירות לפני הזמן

שלום
הנתונים היבשים הם
גרים בשכירות שנה וחצי , הודענו לבעלת הבית שאנו מעונינים לעזוב, הדבר קרה מעל חודשים עד מועד העזיבה העתידי 1.1.20
במקביל התחלנו לחפש דייר חליפי עבורינו בצינורות המקובלים.
השאלה היא פשוטה למרות שלא רשום האם אנו בהחלט מחוייבים לחוזה?
לחצי שנה למרות שהודענו
שאלה נוספת
שכר הדירה שלנו הוא 4000
בעלת הבית החליטה בגלל עזיבתינו לעלות את השכירות ל 4300
דבר שיוצר מצב שהדירים העתידים להיכנס צריכים לשלם חצי שנה 4000 ואחכ לשנה חדשה 4300, האם המקפצה הנ"ל היא הגיונית וסבירה, דבר שעלול לפגוע בנו בלמצא דייר חדש
דבר נוסף היה עובד ורטיבות שטופל היטב ול בעלת הבית , האם זה יכול לשמש מעין עילה מסויימת לעזיבה ללא התראה וקדמת?

מקווה שהסברתי היטב
תודה מראש שלומי
כלומר אין אפשרות לעזוב
 
חוזים צריך לכבד

אם חתמתם על חוזה אתם מחויבים אליו. מה השאלה? א החובה של בעלת הבית היא לתקן את העובש והרטיבות תוך פרק זמן סביר. החובה שלכם כשוכרים היא להודיע על כך לבעלת הבית, רצוי בכתב כדי שלא תוכל להגיד שלא הודעתם. יש עובש ורטיבות ויש עובש ורטיבות, כלומר לא כל קצת עובש הופך את הדירה ללא ראויה למגורים. אם העובש בדרגה כזו שהדירה לא ראויה למגורים והמשכיר לא מתקן תוך פרק זמן סביר אז בדר"כ מדובר בהפרת חוזה מצד המשכיר, מה שיכול לתת לכם אפשרות לצאת מהחוזה או קיזוז שכר דירה. בשורה תחתונה מה שקובע זה מה אומר החוזה. אם הדברים האלה מוזכרים בחוזה, יהיה לכם יותר קל להוכיח שהמשכירה הייתה לא בסדר. כל פעולה שאתם מבצעים בניגוד לחוזה עלולה לגרור תביעה נגדכם בבית משפט. עצם זה שהמשכירה "הייתה לא בסדר" לא נותן לכם את הזכות האוטומטית "להחזיר לה" ולהפר את החוזה מהצד שלכם כי זה פותח פתח לתביעה מולכם.
אני לא רואה סיבה להתרגש מעוד 300 שקל בשכר דירה. נכון שבעלת הדירה רוצה עוד 300 שקל אבל בשום מקום לא כתוב שמי שנכנס במקומכם לא יכול להתמקח על המחיר.
 

קלייטון.ש

Well-known member
בחוזה יש למשכיר אפשרות לבטל את החוזה לפני תום השנה?

אם למשכיר יש אז אוטומטית יש גם לכם השוכרים, גם אם לא כתוב בפירוש.
אם אין למשכיר אפשרות לבטל את החוזה אז גם לכם אין, ואתם צריכים להמשיך לשלם עד סוף השנה.
אם בעיית העובש טופלה אז גמרנו.
לגבי השכ"ד אני הייתי אומר לשוכר החדש "תשמע השכ"ד פה 4300 אבל אתה מקבל חצי שנה שלנו ב-4000". זו קצת רמאות אבל לא מהסוג המזיק.
 
לא נשאר לי הרבה מה להוסיף

אני לא רואה שום פסול בהתנהלות בעלי הדירה, והתרחיש שאתה מתאר הוא תרחיש נפוץ למדי, וסביר להניח שמי שיתעניינו בדירה שלכם יהיו מודעים לכך ששכ"ד זה דבר שעולה עם הזמן, והגיוני שאחרי שנתיים + במעמד החלפת דיירים, בעלי הדירה יראו לנכון להעלות את שכ"ד.
אם הדבר יקשה עליכם למצוא מחליפים זה עניין אחר, אבל זה לא משהו שאמור לעניין את בעלי הדירה, וצר לי אם זה נשמע לא נעים. אתם מחויבים לחוזה ובהתאם לכך, האחריות היא שלכם.
 
למעלה