מתווכים

morang6

New member
מתווכים

אני מחפש להשכיר דירה, מצאתי ביד 2 דירה שמתווך פרסם - התקשרתי ובאתי לראות אותה, המתווך אינו מייצג אותי, ואינו פועל מטעמי, אלא מטעם המשכיר, אבל הוא דורש שאני אשלם דמי תיווך של חודש שכירות. לפי חוק השכירות והשאילה כתוב:
(3) תשלומים שהמשכיר חב בהם כלפי צד שלישי, שאינם כאמור בסעיף קטן (א), ובכלל זה דמי תיווך למתווך אם המתווך פעל מטעם המשכיר. (סעיף 25ט)

כלומר החוק קובע ששוכר דירה למגורים לא יישא באופן ישיר בתשלום דמי תיווך שהתחייב המשכיר לשלם למתווך, במקרה שבו המתווך פעל מטעם המשכיר.

אבל - המתווכים שדיברתי איתם אינם מסכימים לעיל וטוענים שהחוק לא נכנס לתוקף

מישהו יודע ומכיר את החוק ? מה נכון ? מה חוקי ?
 
כן ולא

כן- החוק בתוקף.
לא- זה יותר מורכב מזה. אם אתה זה שפנית למתווך בעקבות מודעה שהמתווך פרסם, המתווך יכול לדרוש ממך כסף.
אבל וזה האבל בחוק הזה, אתה בכל מקרה לא יכול לשלם במקום המשכיר את מה שהמשכיר התחייב לשלם.
 

morang6

New member
המתווך טוען אחרת....

שהמשכיר אינו משלם לו ולכן הוא גובה ממני את מלוא הסכום.. זה חוקי ?

בנוסף:
- איזה שירות בדיוק המתווך נותן לי שעליי לשם לו אם בסך הכל פניתי למודעה שפורסמה באינטרנט ? הרי הוא לא פעל ועזר לי בשום דבר, איזו עבודה הוא עושה בשבילי שמגיע לו חודש שכירות מלא ? (לטענתו)
 
ההחלטה אם ללכת עם מתווך

ולראות את הדירה, או לא להשתמש בשירותי מתווך ולראות דירה אחרת שלא על ידי מתווך- היא רק שלך. אם הלכת עם מתווך, השתמשת בשירותיו. אתה יכול להגיד שזה מיותר (ובצדק, אני איתך) אתה יכול להגיד שהמתווך לא עושה כלום (ובצדק אני איתך), אבל זה לא משנה. אם הגעת לדירה ע"י מתווך שהיה באמצע וקישר בינך לבין הדירה שאתה רואה, אי אפשר להתווכח כבר. או שאתה אומר שאם הדירה דרך מתווך אתה מוותר עליה מראש ולא בא לראות או שאתה זורם עם התיווך. גם לזרום עם התיווך וגם להתווכח על הזרימה עם התיווך לא עובד ביחד.
לגבי החלק השני- היה אמור להיות תיקון לחוק המתווכים שלדעתי עדיין לא עבר. כרגע אין הגדרה של חלוקת התשלום בין השוכר למשכיר אצל המתווך. המשכיר יכול להגיד "אני לא משלם גרוש למתווך" וזה חוקי. החוק הקיים (השכירות והשאילה) רק מדבר על זה שהשוכר לא יכול לשלם במקום המשכיר את מה שהמשכיר כבר התחייב לו.
 

Roaicc

New member
זו לא השאלה עוגי

המתווכים לא עושים כלום ושום דבר מבחינת השוכר!!!

מה שהם עושים זה בסהכ לתפוס כמו מניאקים את הדירות הטובות , לפרסם ביד 2 וזהו!!!!!

בדיוק כמו כל אותם טייקונים ,אנשי עסקים מצרפת , וסתם מיליונרים שקנו רחובות שלמים בתל אביב ,
ובמשך 15 שנים האחרונות הופכים את כולנו לעבדים שלהם ,שהם עושים לנו טובה שהם משכירים
דירת חדר וחצי ב 9000 שקל באבן גבירול .

כולירות
 
עוגי לא השאירה לי יותר מדי מה להוסיף

כל נושא התיווך הוא תחום בעייתי, ולא אחת קורה שמתווכים משתלטים על דירות שמפורסמות ע"י השוכרים העוזבים, ודורשים דמי תיווך שלא כצדק.
&nbsp
אני ממליצה בכללי להימנע מתיווך במקרה של שכירת והשכרת דירה - זה מיותר עבור שני הצדדים, וההתנהלות של המתווכים לא מצדיקה את זה.
 

Nemesis001

New member
אם ניתן להוכיח כי המשכיר לא משלם למתווך

האם לא ניתן לטעון כי זה לא סביר שהמתווך עובד עבור בעל הדירה בבלעדיות בחינם, ומשתמע מכך שהשוכר משלם את דמי התיווך שחב בהם המשכיר שלא בצדק?
 
זה הולך קצת אחרת לצערנו

החוק שהזכרת יועד להגן על השוכרים במקרה של תיווך, אבל בפועל מתווך נוהג לגבות את דמי התיווך משני הצדדים (למעט במקרים בהם הוא מפנה שוכר לדירה שבעליה לא פנו אליו, תרחיש לא כזה נדיר גם מחוץ לת"א מניסיוני).
&nbsp
היות שכך, גם אם בעל הדירה משלם את דמי התיווך, המתווך עדיין יכול לדרוש ממך שתשלם דמי תיווך מטעמך, מתווכים לרוב מחתימים מתעניינים בדירה על התחייבות שהם לא ישכרו את הדירה בשום דרך אחרת ומבלי לשלם את דמי התיווך, ובמידה ואינך מוכן לחתום - הם לא מראים את הדירה ו/או לא מאפשרים את סגירת החוזה.
&nbsp
זה אכן לא סביר שמתווך שנשכר ע"י המשכיר לא משלם דמי תיווך - זה כן תרחיש אפשרי בהתאם למה שציינתי, יש מתווכים שמלקטים דירות מיד2 ופייסבוק, ובמצב כזה הם גובים את דמי התיווך מהשוכר בלבד, היות שהמשכיר לא פנה אליה. זה לא דבר תקין אגב, זה על גבול המסריח, אבל קיים.
 

Roaicc

New member
תתפלאי כמה זה קשה, מרציפן.

90 אחוז מהדירות הבאמת טובות,יפות ,מדהימות נמצאות בדף של המתווכים ביד 2.
פשוט ככה
 

im mitzi

New member
לצערי זה חוק ריק מתוכן

הוא יפה על הנייר אבל בפועל המערב הפרוע.
חפש דירות ללא תיווך או מצא דרך להגיע לדירות הנ"ל שלא דרך המתווך.
 
למעלה