שכר דירה בזמן שיפוצים.

beautybutterfly

New member
שכר דירה בזמן שיפוצים.

היי לכל חברי הפורום.

אני המשכירה כאן. לצערי, נכפה עליי שיפוץ נרחב ויקר בבניין שלנו, הגם שלא רציתי בו בכלל. השוכרת שלי אמרה שהיא דיברה עם השוכרים באחת הדירות, ולדבריה הם סיכמו עם המשכירים שלהם שישלמו בתקופת השיפוצים לא פחות מ-1000 ש"ח פחות בכל חודש. יש לציין שתקופת השיפוץ אמורה להיות בין 3-4 חודשים.

רציתי לשאול האם לדעתכם זה לא נשמע מוגזם ומופרז מדי?
אנחנו פשוט לא נוכל לעמוד בסכומים והפסדים בסדר גודל כזה. הסברתי לה שאין לי מושג מה עשו אותם משכירים, ואני לא מכירה אותם, אבל אנחנו נוכל רק מה שיהיה באפשרותנו לעשות.
עכשיו, אני מודעת היטב לעובדה שיהיה לי קשה מאוד למצוא דייר חדש שיסכים להיכנס בתקופה כזאת, אם בכלל, ושכל התהליך יפגע לשוכרים שלי ברמת החיים, אבל אני גם לא מוכנה שזה יהפוך לסוג של "כלי", לפחות עם איך שאני רואה את זה, ללחץ כזה עלינו להוריד את שכר הדירה באמת לתחתית וברמה כה משמעותית. גם לזה יש גבול, אם אני בכל זאת מסתכלת גם על האינטרס שלי ועל הצד שלי כמשכירה.

האם יצא לכם לחוות מצב כזה, גם מהצד המספיק לא פשוט של המשכיר, ואם כן, מה היה אצלכם? באיזה שיעור ירד שכר הדירה נכון לאותה תקופה?

בנוסף, אם אני אסכם איתם על משהו, על מה אני אמורה לחתום איתם מחדש בהתאם לשינויים האלה? זה פשוט חדש לי הסיטואציה הכוללת הזאת.
החוזה הנוכחי שלי איתם הוא לשנה ונחתם כבר בספטמבר האחרון, כמובן לפי המחיר הרגיל והמלא שהם שילמו עד כה, וכעת הם רוצים לשוחח מחדש. השיפוצים עתידים להתחיל בעוד חודש וחצי.

אודה מאוד לכל התייחסות ועזרה.
 
כשהיו לי שיפוצים

בכלל בבניין ממול לדירה שאני משכירה (שני בניינים קרובים, עם חצר משותפת) הורדתי לשוכרים שלי שכר דירה ב- 50%. 1000 שקל לא אומר לי כלום. 1000 שקל משכר דירה של 2000 שקל זה לא כמו להוריד 1000 שקל משכר דירה של 5000 שקל. אז מה החוכמה לבוא להגיד שהם רוצים הורדה של 1000 שקל? זה לא אומר כלום לקורא התמים. שיפוץ זה לא כלי, זה סוג של סיוט למי שגר בבניין. האפשרויות שלך הן או שהשוכרים ייצאו לפני סיום החוזה ולא תוכלי למנוע את זה, כשאת לא יכולה להשכיר מחדש את הנכס ואז תאבדי 100% משכר הדירה יותר טוב? תראי בזה צמצום נזקים. וכן, צריך לחתום חוזה מחדש.
 

beautybutterfly

New member
תודה על התגובה המהירה.

תראי, אני לא יודעת עד כמה זה משנה לי מאיזה סכום אני מורידה את ה-1000 ש"ח היות ובשבילי זה עדיין אלף שקל שזה המון, פשוט המון, בכל קנה מידה מבחינתי. אבל לצורך העניין, זו הורדה מ-4000 ש"ח, ושוב, לא שזה משנה לי, מנקודת המבט שלי, בכל אופן.

אגב, מסקרן אותי להבין מדוע עשית זאת אצלך כאשר זה לא היה בבניין שלך? מה, זה הפריע ברמה כזאת כמו אם זה היה שיפוצים בבניין שלכם? הגיעה גם דרישה אמיתית מצד השוכרים שלך לקיזוז שכזה?

תאמיני לי שכל השיפוץ הזה הוא סיוט לא פחות בשבילנו, בצד הכלכלי כמובן, וגם בצד הנפשי, להתמודד עם כל זה בכלל... בלי להרחיב ולהיכנס לפרטים.

מה הכוונה לחתום חוזה מחדש? כאמור, החוזה המקורי שלנו איתם אמור להסתיים בספטמבר. האם לחתום איתם על חוזה שייפתח מתאריך תחילת השיפוצים ועד לתום השנה המקורית? או שאני אמורה לחתום איתם על חוזה חדש לשנה שלמה שיתחיל אז? או שזה פשוט נתון להחלטתי האישית.

האם אני יכולה לסכם איתם כבר עכשיו ולכתוב שהחוזה עצמו יתחיל רק מה-1/3 ? האם כדאי לציין בחוזה מדוע המחיר ירד ולא פחות חשוב מזה - בהנחה ויישארו בין חודשיים לשלושה מתום השיפוץ ועד לתום השנה המקורית של החוזה שלנו איתם, או אדרבא אם אני אחתום איתם על חוזה לשנה מלאה (למרות שאני לא בטוחה אם אמשיך איתם, גם בלי קשר לכל זה), מה אני עושה לגבי המחיר שאוכל לקחת לאחר השיפוצים? (שזכותי לדרוש אף גבוה יותר מהמחיר המקורי היות וממה שנאמר לנו ערך הדירה יעלה בעקבות זאת).
איך אני יכולה לסכם איתם מראש על הכל? וכמה צ'קים כדאי לי לדרוש מהם לקבל מראש? די מסובך לי כל העניין.

מתנצלת על האורך, פשוט זה מאוד חשוב לי. תודה רבה.
 
בגלל שאת הולכת לשנות את הסכום

שמשולם לך, את צריכה לחתום חוזה מחדש עם הסכום החדש שהם ישלמו. החוזה יכול להיות ל- 3-4 חודשים קדימה, אבל יותר חכם זה להכניס סעיף בחוזה שאומר שהתשלום הנמוך יותר הוא למשך תקופת השיפוצים ואחרי שייגמרו השיפוצים הסכום יהיה שוב 4000 שקל. אם את רוצה להעלות את שכר הדירה ביותר מ- 4000 שקל אחרי שייגמר השיפוץ השוכרים צריכים להסכים לזה ולחתום על זה עכשיו.
בגלל זה אני תמיד אומרת ואף אחד במדינה הזו לא מקשיב לי, שדירה זה לא השקעה כלכלית. את תגלי שחלק גדול מהכסף שייכנס לך משכירות במהלך השנים הבאות את תשקיעי חזרה בדירה. אם את רוצה לחיות מריבית של משהו תמכרי את הדירה ותשקיעי את הכסף בחסכונות בחו"ל. דירה זו לא השקעה כלכלית כדאית.
 

beautybutterfly

New member


אני באמת אוסיף רק נספח לחוזה המקורי, שבעיקרון גם אני בעצמי מעדיפה שלא לחתום עכשיו על חוזה מחודש לשנה מהיום אלא קודם לסיים את השנה הנוכחית. באמת שלא סגורה על מה בדיוק יהיה בתומה, והאם איתם בכלל. (זו השנה הרביעית שלהם בדירה)

לגבי הפסקה האחרונה שלך, ספרי לי על זה... מסקנה חדה וברורה. אין לך מושג כמה אני מסכימה איתך. הלוואי והייתי מצליחה לשכנע את שאר בני ביתי, כי אני מתה למכור את הדירה - מכל מיני בחינות, למרות שהם לא בדיוק האנשים של השקעות בחו"ל והכל. זה יותר מדי גדול עליהם.

שאלה נוספת, אם תוכלי לענות לי עליה, היא האם כדאי או מומלץ להחתים את הערבים גם על הנספח? (זה יהיה בסה"כ עמוד אחד)
בחוזה הראשון שלנו איתם (מהשנה הראשונה) ציינו ששטר החוב שהם נתנו יהיה תקף למשך כל תקופת השכירות, אך על החוזה עצמו אנחנו נוהגים להחתים גם את הערבים שלהם בכל שנה מחדש. האם יש צורך להחתימם גם על הנספח או שזה לא קריטי?
 

Roaicc

New member
דירה בישראל זו ההשקעה הכי טובה שיכול אדם לבקש!

הבורסות קורסות אחת ל 10-15 שנים.

רק בדצמבר באחרון ,בוול סטריט הייתה מיני מפולת (ממש לא מפולת....) אבל מיני מפולת
שמחקה בשבוע את כל תשואת הבורסה של שנה שלמה .

שבוע של ירידות חדות,קריסות..........שווה לעליות של שנה שלמה .

השווקים געשו, מהדורות חדשות פתחו את השידורים עם המיני מפולת הזו.

לא ראיתי אף מחזיק נדל”ן שזה בכלל הזיז לו,באותה תקופה .
להיפך, השקעה בנדלן נותנת לך לישון טוב מאוד בלילה .


מאז ,בחצי שנה האחרונה, השוק בארהב תיקן הכל באופן מדהים, והגיע אתמול
ל 3 אחוז מרחק, מהשיא של לפני המיני מפולת בדצמבר באחרון———כל הכבוד .

אבל תמתין למפולת האמיתית שתקרה, ואז תגיד שלא שווה להשקיע בנדלן .


חג שמח
 
מוסיפה קצת על דבריה של עוגי

בתור התחלה - לא יזיק להתייעץ עם השכנים שלך על הנושא. בכללי כמו שעוגי כתבה ואני הוספתי, מקובל מאוד ואפילו נהוג לפצות שוכרים במצבים כאלו, או לאפשר להם לצאת מהחוזה - אני מניחה שעבורך כמשכירה יהיה עדיף להוריד את שכ"ד לתקופה הזאת מאשר לסיים איתם חוזה ולהשאיר את הדירה ריקה באותה תקופה, אלא אם את מעוניינת לנצל את התקופה לשיפוצים משלך.
&nbsp
אם את שואלת אותי - ההמלצה שלי לחתום על נספח עדכון לחוזה, ולא על חוזה חדש, מבלי ליצור שינוי בתקופה המקורית שנקבעה, ולהשאיר אחרי השיפוץ את שכ"ד כפי שנחתם בחוזה המקורי, עם הבהרה שבמידה וירצו לחדש את החוזה בתומו, המחיר יעלה (בהתאם להערכה שלך בעקבות עליית שווי הדירה). היות שנכפה על השוכרים לעבור תקופה לא נוחה של שיפוצים בבניין, בעיני ההגינות אומרת להשאיר להם את שכ"ד גם לאחר מכן - כשהם הסכימו לחתום על החוזה, הם לא לקחו בחשבון שיצטרכו לחיות 3-4 חודשים במצב של שיפוצים, תחשבי על זה ככה. זה לפחות מה שהייתי עושה במקומך.
&nbsp
נכון, זה מכעיס ולא נעים לאור העובדה שהשיפוץ נכפה גם עליכם - אבל השוכרים לא אשמים בכך, ובתכלס - הם נדפקו לא מעט מהנושא.
 

beautybutterfly

New member
המון תודה גם לך.

אני ממש מעריכה את התגובות שלכם.

האמת שאנחנו לא ממש בקשר שם עם השכנים. בניין אחר, עיר אחרת, וגם בלי קשר לנתונים האלה.

במקרה שלנו, יצא שהשוכרים שלנו ידעו ממהלך השיפוץ עצמו עוד לפנינו, תאמינו או לא. כלומר, בשנים האחרונות דיברו שם על אפשרות לעשות תמ"א או פינוי-בינוי, אך שתיהן נפסלו על הסף, בטענה שלא ניתן ליישמן בבניין הזה, אך מפה ועד לתכנון של כזה שיפוץ באמת שלא תיארתי לעצמי בכלל, עד הוזמנו לישיבה הראשונה לפני כמה חודשים, ורק עכשיו הם הצליחו להשיג לעצמם את הרוב הדרוש.

לכן, על חידוש החוזה האחרון שלי איתם (זו השנה הרביעית שלהם) חתמנו שני הצדדים בידיעה די ברורה מראש שהשיפוצים עתידים לקרות בחודשים הקרובים, וזה לא דבר שנפל עלינו בהפתעה מהרגע להרגע.
בגלל שידענו על התוכנית עוד בטרם החתימה בזמנו, איפשרנו להם, באופן הכי חריג שיש, בסעיף היציאה המוקדמת להודיע לנו חודש לפני, ולא חודשיים כפי שזה היה במקור. כעת העניין הוא שהם יישארו, אבל פשוט לא רוצים להרגיש שהם יוצאים "פראיירים", או משהו כזה.

בכל אופן, כבר אמרנו לה שנוכל להוריד 500 ש"ח, והאמת שהיום נודע לי קצת יותר טוב מהלך העבודה של הקבלן, ו"השד לא כזה נורא" כמו שהם חושבים. זה לא מצדיק הורדה משמעותית שכזאת. אסביר לה את פני הדברים ואני מקווה שהיא תתרצה.

וכן, אני אעשה בעצתך, אכתוב נספח וגם אשאיר את תאריך הסיום של החוזה המקורי. כדאי לכתוב לגבי עליית המחיר העתידית (בחידוש) כבר עכשיו בנספח, או לעדכן אותם בע"פ רק לקראת תום השנה? כי בחוזה שלנו צויין שעלינו לדון 45 יום לפני תום החוזה על אפשרות להמשיך.

וכמו שכבר הזכרתי, אני בכל זאת אעשה כך ולא אעלה את המחיר בתוך החוזה הנוכחי וזאת למרות שהשוכרים כן ידעו על השיפוצים בזמן שחידשנו אותו. הם פשוט היו בטוחים שהוא יתחיל כבר בתקופת החגים, אך יצא שזה יקרה רק באביב.
אנחנו באמת הכי משתדלים להתחשב בהם, אבל בכל זאת עד גבול מסויים.

שוב המון תודה על התייחסותך
 
מה שכתבת כאן אכן משנה את הסיפור

אם נושא השיפוץ היה ידוע לשני הצדדים במעמד חתימת החוזה, ואפילו הכנסתם סעיף יציאה מוקדמת - אז המצב שונה לחלוטין, ואכן אין סיבה לפצות אותם באופן משמעותי במידה והם רוצים להישאר, היות שהחוזה נחתם בידיעה שהשינוי הזה הולך להתבצע. כנראה שהשיחה עם השכנה גרמה להם לשנות את דעתם ובמקום לעזוב - לבקש הורדה בשכ"ד.
&nbsp
את יותר מאשר הוגנת, ראוי לציין.
&nbsp
 

beautybutterfly

New member
תודה על הקומפלימנטים


במלוא הצניעות, אנחנו באמת באנו לקראתם לאורך כל הדרך, בכל מיני נקודות. הם אולי לא לגמרי מבינים שיש משכירים שלא נוהגים כפי שנהגנו איתם בכמה סעיפים. אני תמיד הבהרתי להם את העובדה הזאת.

את מבינה? חידשנו חוזה בידיעה שזה הולך לקרות, במוקדם או במאוחר, לדאבוני. הם היו בטוחים שזה יקרה כבר אז, אך בכל מקרה הסכמנו לקחת מהם רק מחצית מהצ'קים כי האישה נורא חששה שהם לא יוכלו לצאת לפני, באם הם ירצו. כמובן שניסינו להרגיע אותם עד כמה שאפשר כי במילא קיים סעיף היציאה המוקדמת כבכל שנה בחוזה (לא הכנסנו אותו לראשונה רק עכשיו). אז, כשחתמנו, עוד לא רמזנו בכלל על אפשרות להוריד את המחיר בתקופת השיפוצים. מבחינתי זה גם לא ממש עמד על הפרק עקב כל ההתגמשות מצידנו.

עכשיו, לגבי המשמעותי, אני מאמינה שגם ה-500 ש"ח שכבר זרקנו להם והסברנו שזה מה שנוכל לעשות זה סכום שנחשב מספיק משמעותי. אני די מצטערת על זה שקודם אמרנו להם כבר את הסכום הזה עוד לפני שביררנו קצת יותר טוב מול הקבלן במה כרוך סדר העבודה, בעיקר כדי לנסות להרגיע אותה ש'השד לא נורא כל כך' כמו שהיא חוששת ושזה לחלוטין לא מצדיק הורדה של 1000 ש"ח, כפי שהיא הייתה מצפה לקבל. זה פשוט לא בא בחשבון, בשום מצב. גם ה-500 שקל הם די והותר מבחינתנו. השאלה האם ועד כמה אני יכולה לחזור בי מכך, אם כבר אמרתי? די מבאס.

וזה בדיוק מה שגם אני בטוחה שקרה - כלומר, בהחלט ייתכן והם חשבו כבר מראש על לנסות להוריד את המחיר כשיגיעו השיפוצים, אבל השיחה שלה עם אותם שכנים אכן 'פתחה להם את התיאבון', מה שנקרא. ככה זה, מה לעשות.
 
ו-לגבי עדכון העלאת המחיר העתידית

תעדכני את זה כבר עכשיו בנספח, ותיידעי אותם לגבי זה באופן אישי. גם על מנת ליישר קו, וגם כדי שיהיו מודעים שאת הולכת לקראתם ומשאירה להם את המחיר עד תום החוזה למרות שערך הדירה יעלה אחרי השיפוץ.
&nbsp
אני מניחה שעם מי ששוכרים את הדירה שלכם 4 שנים אתם נמצאים במצב בו שני הצדדים מעוניינים להגיע לפשרה ברוח טובה, ואחרי הכל לשני הצדדים יש אינטרס שהם יישארו בדירה בתקופה הקרובה.
 

beautybutterfly

New member
זהו, לגבי זה אני עוד קצת מתלבטת.

אולי עדיף לי לא "להכריז" כבר עכשיו, בנספח לחוזה המקורי והנוכחי, על עליית המחיר בשנה הבאה אלא להשאיר את זה בגדר עדכון בהתאם למנוסח בחוזה שלנו: 'אופציה להארכת השכירות לתקופה נוספת של 12 חודשים תידון לפחות 45 יום לפני תום תקופת השכירות, מה שבכל מקרה מחייב אותי ליצור איתם קשר ולהבהיר מה עמדתנו ורצוננו לגבי ההמשך, אם בכלל, לרבות העלאה במחיר.

וכן, יש אינטרס מסויים, ואני מקווה שהיא תתרצה לאחר ההסברים שלי.

ברשותך, אני אשמח לעזרה על מנת שאוכל להבין טוב יותר לגבי מצב שבו אחליט בעתיד שלא להכניס יותר סעיף יציאה מוקדמת :
1) האם מספיק שלא לציין בכלל סעיף כזה בחוזה, או שמומלץ לי (או מן הראוי?) כן לחדד ולהדגיש זאת בפני השוכרים הפוטנציאליים במעמד החתימה ומה המשמעות בפועל? או שאין צורך?
2) האם רק להבהיר שבמידה והם בכל מקרה לא רוצים להישאר בדירה לפני תום החוזה - חובה עליהם לשלם עד תומו?
3) והאם זה אכן אומר שבמקרה כזה לא תהיה לשוכרים האפשרות שלא לשלם עד תום השנה, לא להכניס שוכר במקומם וגם לא להודיע זמן מה מראש, נכון?
אני רק רוצה לוודא.
 
נתון לשיקולך - בפועל זה גם דיי מקובל

בכל חוזה ניתן להעלות שכ"ד בסיום החוזה, בהתראה סבירה מראש, עם ובלי קשר לשיפוצים קיימים בדירה.
&nbsp
לגבי שאלותייך - עונה כמיטב ידיעתי ונסיוני:
סעיף יציאה מוקדמת לרוב יותר רלוונטי מהצד של השוכר, ובאופן כללי הוא מקובל בחוזים באופן כללי.
לגבי סעיף 2 אם הבנתי נכון - את מתכוונת למצב בו השוכרים עוזבים את הדירה, אבל מחויבים לשלם עד תום החוזה? זה נשמע פחות לעניין, ואין סיבה הגיונית להכניס סעיף כזה לחוזה. המקובל במקרי שכירות, ומקובל גם במידה וזה לא מצוין במפורש בחוזה, שהשוכרים לא יכולים לעזוב באמצע החוזה, אלא אם יש הפרת חוזה מצד בעלי הדירה, או אם מגיעים להסכמה בנושא שאינה קשורה לחוזה. במצב בו השוכרים מחליטים לעזוב באמצע החוזה, המקובל והנהוג זה שהם מוצאים שוכרים חליפיים שמקובלים על בעל הדירה, ורק לאחר חתימת החוזה עם השוכרים המחליפים הם יכולים לעזוב ולקבל את הצ'קים שלהם בחזרה.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

beautybutterfly

New member
אני אחדד קצת יותר את דבריי.

הכוונה שלי היא פשוט להבין מה קורה במצב בו אין אפשרות של יציאה מוקדמת מהחוזה. האם אמורים לציין משהו במקום סעיף כזה? אבל האמת היא שהשאלה החדשה שבדיוק שאלו למעלה יכולה לעזור לי. אני גם באמת צריכה להעמיק קצת יותר בחוק החוזים.

כלומר, מדברייך אני מבינה שגם במצב בו אין סעיף יציאה מוקדמת, אך השוכרים רוצים בכל מקרה לעזוב את הדירה, זה אומר שהם צריכים למצוא שוכר חלופי - גם אם הדבר לא מצויין במפורש בחוזה? כלומר, כל עוד וגם אם הם לא הצליחו למצוא שוכר שמקובל עליי הם בכל מקרה יצטרכו להמשיך ולשלם?

אפשר לשאול איך זה אצלך בחוזה? בין אם את השוכרת או המשכירה. אם בא לך לשתף, כמובן.
 
זה נתון לשיקולך

ההמלצה שלי היא כן להוסיף סעיף של יציאה מוקדמת בתנאי להבאת מחליפים שמקובלים עליכם, כאשר המקובל בשוק השכירות הוא שגם אם זה לא מצוין, על המשכיר לאפשר את זה - בפועל אין סיבה עניינית שלא לאפשר, היות שמבחינת המשכיר אין הבדל מי משלם, כל עוד יש שוכר שהסכמת לחתום איתו חוזה. יש משכירים שנוהגים במצב כזה לא להחזיר את הצ'קים לשוכרים העוזבים, ולתת לשוכרים העוזבים ולמחליפים להסתדר ביניהם, אני פחות בעד.
&nbsp
ברוב החוזים שהייתי חתומה עליהם, הן כשוכרת והן כמשכירה, היה את הסעיף הזה. יש מקרים שזה מרגיש פחות רלוונטי, כמו במקרה של דירה שמושכרת למשפחה, היות שמשפחות פחות נוטות לעזוב באמצע חוזה, ולמצוא משפחה שתחליף אותך בדירה בתקופה שאינה תקופת המעבר של משפחות (חודשי החופש הגדול) זה לא פשוט. במקרים כאלו גם מקובל לעגן בחוזה שזמן ההודעה המוקדמת יהיה ארוך יותר, על מנת שתהיה אפשרות למשכירים להיערך לחיפוש שוכרים חדשים.
&nbsp
באופן כללי - ברגע ששוכרים חתומים על חוזה, הם מחויבים שהוא יקוים, ואם הם רוצים לעזוב הם לא יכולים לעזוב בלי לוודא שהמשכירים יקבלו את התמורה המלאה עד תום החוזה. אתן דוגמה נוספת שיצא לי להיתקל בה במספר מקומות: בדרך כלל כשזוג שוכרים דירה, שניהם חתומים על החוזה. במקרה של פרידה - זה לא אמור לעניין את בעל הדירה שאחד מהם עזב את הדירה, שניהם מחויבים לתשלום, ואת הפתרון הם נדרשים לסדר ביניהם.
&nbsp
יצא לי לקבל פניות בנושא הן מהשוכרים (או מאחד מהם), שנדרשו לפעמים להבהרה שאם אתה חתום על חוזה, אי אפשר להשאיר את האקס עם מלוא שכ"ד אחרי שעזבת (גם הצד שנשאר בדירה לפעמים נזדקק לתזכורות הזאת), וגם מבעלי הדירות שלא ידעו איך להתמודד עם זה ועם חובות שהושארו. חוזה זה חוזה, זה מחייב, אבל לפעמים אפשר להתגמש ולמצוא פתרונות, כל עוד לא מתבצעת הפרה כנגד אף אחד מהצדדים.
 

beautybutterfly

New member
רוב תודות


את מבינה? מה שעשינו עם השוכרים האלה, כבר מהשנה הראשונה איתם, היה שבמקור ציינו בחוזה שהראנו להם על מנת לקבל את אישורם שהם צריכים להודיע לנו חודשיים לפני שהם מתכוונים לעזוב ושעליהם למצוא דייר חלופי.
הם מיד ביקשו להוריד את זה, אז יצא שמשום מה הסכמנו (טוב, למרות שיש כמובן את המשכירים שבעצמם לא מעוניינים שהשוכר יאתר להם מחליף) והשארנו להם רק את עניין ההודעה מראש, ועלינו ייפול מציאת השוכרים החדשים.

ובחזרה רגע לענייני, לצערי הרב לא הולך לנו איתם. לאחר שהסברנו שוב ש-500 ש"ח זה המקסימום שנוכל להוריד להם, האישה אמרה "אבל 500 שקל זה בדיחה", במין טון מגחך כזה. במילים האלה ממש. הכסף שלנו זה בדיחה בשבילה.
ובכן, יש גבול גם למה שאנחנו יכולים ומוכנים לספוג. באמת עד כאן. אני חושבת לטווח הקרוב, ובעיקר לטווח הרחוק יותר, ולא נראה לי שבכלל ישתלם לי להמשיך איתם, בשיא הכנות (אם הם ירצו להמשיך לשנה חמישית). היא יכולה להשוות לי עד מחר סכומים שלטענתה מורידים המשכירים האחרים בבניין. זה מה שאנחנו יכולים, וגם לפנים משורת הדין, שלא לדבר על זה שיתר הדירות המושכרות בבניין גדולות משלנו, אז בוודאי שהם יכולים (אבל ממש לא חייבים, כמובן) להרשות לעצמם להוריד יותר. אנחנו לא עד כדי כך תמימים.

לכן אני שוקלת ברצינות להוריד את סעיף היציאה המוקדמת החל מהשוכר הבא שלנו, כי אני מרגישה שהם פשוט מנצלים אותו עד תומו לאינטרסים שלהם. גם איפשרנו להם הפעם להודיע לנו רק חודש מראש ולא חודשיים, גם הסכמנו, בלב כבד, לקחת מהם רק מחצית מהצ'קים כי היא כ"כ פחדה שהם לא יוכלו לצאת מהדירה לקראת תחילת השיפוצים. באמת מספיק ודי! כמה עוד אפשר לבוא לקראתם וזו תהיה התגובה שלהם. פשוט עזות מצח. בדיעבד, אני מתחרטת על זה שבכלל חידשנו איתם חוזה לשנה רביעית. אנחנו לא חייבים להם דבר וחצי דבר.
 
בוקר טוב.אנסה להוסיף את נקודת המבט שלי.

1.אם עניין השיפוץ הוחלט לפני שחתמת על החוזה עם השוכרים אז היית אמורה להביא זאת לתשומת ליבם לצורך הגילוי הנאות ואז גם שווי דמי השכירות היה נגזר נמוך יותר עקב כך.
2.במידה ולא היה ידוע לך אך הוחלט כך ,אז עקרונית ,ובמידה ואין בחוזה שלך סעיף המחייב אותך לפצות את השוכרים אז אינך מחוייבת להפחית את דמי השכירות.
3.בטח אקבל נאצות לגבי סעיף זה שאני כותב.שאר בעלי הדירות בבניין בוודאי יפגעו גם הם מרעש ואבק השיפוצים ואם הם ימשיכו לגור בבניין אז תיפגם גם להם איכות המגורים ואף אחד לא יפצה אותם.
גם במקרה של שיפוץ דירה אחרת בבניין ללא ידיעתך עשויה לגרום לפגיעה באיכות המגורים של השוכרים שלך ובמקרה כזה כנראה לא היו מבקשים הפחתת דמי השכירות.
3.יתכן ובמידה ולא תפצי את השוכרים אז הם יחפשו עילה לסיום החוזה טרם זמנו ואז כאמור תשארי עם דירה ריקה.לא בטוח אבל יתכן.
4.אני מעדיף פשרות.הליכה ראש בראש עם השוכר אינה תמיד מועילה.את יכולה להסביר לשוכר כי אינך יכולה לוותר על שכר דירה של 1,000 שח אלא פחות, לדוגמא 500 שח או פחות מכך לפי הבנתך.
5.במידה והחלטת להפחית מדמי השכירות בתקופת השיפוץ.
מבחינה פרוצידורלית העניין מאוד פשוט .אין צורך לחתום על חוזה חדש אלא לכתוב נספח לחוזה השכירות הקיים ואשר עליו חותמים המשכיר והשוכר ואשר בו רושמים כי הצדדים לחוזה מסכימים כי למשך תקופת השיפוצים מתאריך ועד תאריך יופחתו דמי השכירות בכך וכך שח.
לאחר מכן במידה ויש ברשותך כבר שיקים של השוכרים בסכום הגבוה הנקוב בחוזה את מחזירה להם ומקבלת מהם בתמורה שיקים עם שכר דירה מופחת.
במידה ולא קיבלת שיקים לשנה מראש אז הסכומים בשיקים יהיו לפי תקופת השיפוצים.
6.אינני בטוח כי שיפוץ חיצוני ופנימי של הבניין ישנה מאוד לגבי גובה דמי השכירות שתוכלי לגבות בעתיד.אני סבור כי הסכום יחסית זניח ותמיד תוכלי לבקש יותר דמי שכירות בסיום החוזה הקיים עם הדיירים הנוכחים ו-או לנסות להעלות לשוכרים הקיימים את דמי השכירות בסיום החוזה אם ישארו לשנה נוספת.
 
סעיף 2 אינו נכון

אין קשר בין הימצאות סעיף העוסק בפיצוי בחוזה, לבין הצורך בפיצוי במקרים מסוימים בהם נגרמים נזקים לשוכר, ונוצר מצב בו הוא אינו מקבל תמורה הולמת לכספו.
&nbsp
תחשוב על מצב בו אתה תשכור חניה - במעמד חתימת החוזה החניה תראה לך מתאימה לצרכיך, אולם חודשיים לאחר מכן תגלה שיש עבודות שונות במתחם שמובילות לכך שהרכב שלך באופן קבוע מתלכלך, שבאופן קבוע יש שלוליות בדרך מהכניסה לחניון לרכב, שלפעמים יש מכשולים שאתה נדרש להזיז אותם כדי שתוכל לחנות בצורה בטוחה - במצב כזה היית מקבל את הטענה שכל עוד אין סעיף ספציפי בחוזה שעוסק בפיצוי, בעל החניה לא אמור לפצות אותך, או לפחות לאפשר לך סיום מוקדם של החוזה?
&nbsp
באופן כללי זה דבר ידוע, מוכר ומקובל שכאשר מתקיימים שיפוצים בבניין בו גרים, או בבניין סמוך באופן שמשפיע על הדירה הספציפית - מקובל להוריד את שכר הדירה. הרי אם השוכרים היו מודעים לנושא טרם חתימת החוזה, הם לא היו מסכימים לשלם את הסכום הזה, אז בגלל שהנושא נפל בהפתעה הם צריכים לספוג את זה?
 
אנו חלוקים בנושא זה וארחיב את היריעה.

יש להבדיל בין מצב חוקי מחייב על פי חוזה לבין מצב הוגן כפי שאת מציינת ואשר גם אליו התייחסתי בחיוב.
לגבי מצב חוקי לפי חוזה.
במידה ואין סעיף מחייב בחוזה לפיצוי השוכר במצב של שיפוצים שאינן בדירה המושכרת(וכל עוד זה לא סותר את החוק והתקנות לחוק השכירות ) הרי שאין כל חובה על המשכיר לפצות את השוכר ולהפחית בדמי השכירות !!!
אני סבור כי קצת חרגת בנושא ההוגנות וחיוב המשכיר בפיצוי השוכר.
שיפוץ בבניין סמוך, שהמשכיר לא ידע עליו קודם לחתימה על חוזה ? נו באמת.זה נשמע לי מוגזם.אין המשכיר אחראי לכך ואין לו כל סמכות לגבי בניין סמוך.
כנ"ל למצב של שיפוץ בין מספר חודשים של דירה בבניין.או ילד שהחליט ללמוד תיפוף באחת מהקומות או כלבים שנובחים כל הלילה או מישהי שלומדת פיתוח קול באחת הדירות.האם גם במקרים אלו תדרשי פיצוי מהמשכיר(בהנחה שהמשכיר לא ידע על כך מראש) ?
האפשרויות הן בלתי מוגבלות.
כעת לצד השני של המטבע.האם השוכר סובל או יסבול.ברור !!!
אך לגבי פיצוי מחמת הוגנות (לא לפי חיוב חוזה או חוק) הפער הוא אדיר וכל משכיר ושוכר ישאו ויתנו האם יהיה פיצוי,כמה,אם בכלל.
כפי שציינתי בפוסט הקודם ,אני בעד מתן פיצוי כלשהו מבחינת הוגנות.עם זאת חוזר ומדגיש כי מתן פיצוי במידה והחוזה או החוק אינו מחייב את המשכיר,הרי הדבר נתון בלעדית לשיקול דעתו האישית של כל משכיר .
 
אתה לא מדייק ואף טועה

וכותב דברים שאינם תואמים את המציאות. לטעון שאני "כל הזמן מתבלבלת" לא ישנה את המציאות - אני לא מתבלבלת בין שום דבר לשום דבר, יש דבר שנקרא האדם הסביר, שנחשב לבסיס בפרשנות לאירועים כאלו, ולפי האדם הסביר יש כאן פגיעה משמעותית בתמורה שמקבלים השוכרים ובחוזה עליו חתמו. ברגע שאדם לא מקבל תמורה בהתאם למה שכתוב בחוזה, ושיפוצים שפוגעים באורח המחיה הסביר ללא ספק פוגעים בכך, השוכר לא מקבל תמורה הולמת לכספו בהתאם למה שנחתם בחוזה. דירה שהושכרה כדירת מגורים בתנאים מסוימים, אמורה לענות על אותם תנאים במשך כל תקופת השכירות, ושינויים שכאלו פוגעים בכך.

מניסיוני האישי, זה תרחיש בהחלט סביר שהמשכיר לא ידע על אפשרות של שיפוץ בבניין סמוך פרק זמן משמעותי מראש, במקרה של עבודות תמ"א כן יודיעו מראש, במקרים של שיפוצים כמו שהיא תיארה - ממש לא, המקסימום זה להודיע כמו במקרה שלה, פרק זמן של מספר חודשים מראש, שיכול בהחלט ליפול אחרי חתימת החוזה. המשכיר לא אחראי לכך ולא יכול למנוע את השיפוצים, אבל זה לא סותר את העובדה שערך הדירה יורד ונוצרת פגיעה של ממש בחיי היומיום של השוכרים, כמו במקרה של עבודות תמ"א בבניין סמוך שגם לזה המשכיר לא אחראי ואין לו מה לעשות בנדון, אבל עדיין הוא יגבה שכ"ד נמוך יותר במצב כזה כי ערך הדירה יורד, באופן זמני אבל יורד. ילד שלמד תיפוף ודברים בסגנון זה מצב אחר, ואין מה להשוות בין השניים. אם כבר אפשר לציין שדירות שממוקמות בקרבת בתי ספר לרוב מושכרות בשכ"ד נמוך יותר בגלל הרעש הקיים, וגם בתקופות של חופשים השוכרים לא משלמים יותר.

אתה יכול להמשיך ולטעון שאין שום חובה לפצות, זה לא ישנה את העובדות.
 
למעלה