בעלת הדירה אוסרת התקנת גז וטוענת להפרת חוזה

atsra

New member
בעלת הדירה אוסרת התקנת גז וטוענת להפרת חוזה

שלום.
נכנסנו לאחרונה לשכירות בדירה שעברה שיפוץ. בדירה מקרר שעמד במקור ליד הדלת, וחיבור לגז היוצא מהקיר.

אנו הזזנו את המקרר כמטר- שניים שמאלה, בסמוך לקיר המטבח (אך במרווח המאפשר איוורור תקין של המקרר מכל צדדיו, לכל הדעות) על מנת לנצל טוב יותר את המקום במטבח. בנוסף אנו רוצים להתקין כיריים על השיש (כיריים המיועדות לשיש), בסמוך לחיבור הגז (כ-40 ס"מ בין השיש לחיבור), תוך הבטחה מבעל מקצוע כי הדבר בטיחותי ואין יכולת לגרום, למשל, לנזק לארוניות (אשר נמצאות ישרות מעל השיש).

באשר למקרר - בעלת הדירה טוענת כי מדובר בהפרה של סעיף בחוזה השכירות בו כתוב "אין לעשות שינוי במושכר" (והמושכר כולל את מטלטלין הדירה וביניהם המקרר) וכי "זה לא מקום בשביל מקרר".

באשר לגז - המשכירה אוסרת עלינו לחבר את הגז על אף הבטחות הבטיחות מבעל המקצוע, בגלל חשש לארוניות ובשל "תכנון המטבח בצורה מסוימת" כלשונה.

האם יש לה סמכות לאיסור הזזת המקרר והתקנת הכיריים על השיש כפי שתואר? בהנחה ונתעקש שלא להחזיר את המקרר למקומו, וכן נתקין את הכיריים על השיש כפי שתואר - האם אנו חשופים לתביעה למשל?

יש לציין שברשות בעלת הדירה התחייבויות בחוזה מצידנו לתקן על נזקים שנגרמו על ידינו וכן צ'קים של ביטחון. כך שגם אם היא אכן חוששת לקלקול המקרר ו/או נזק לארוניות, היא מכוסה מבחינה כספית.
תודה
 
היום אתם בעלי הדירה

אין לה זכות לכנס לדירה . עד גמר החוזה . כאשר תצאו מהדירה . תחזירו הכול למקומו . ושתיבדוק
בנתיים היא בחוץ ולא יודעת מה נעשה בפנים. היא לא תגיש שום תביעה . עד שהתביע תיתברר יגמר החוזה . זמן המתנה למישפט אפזק הדין . מעל שנה
היא צריכה להגיע למישפט עים צילומים . לא להכניס אותה לבית
 
לא הבנתי

למה אתה מערבים את בעלת הדירה בלאיפה להזיז את המקרר? בכל מקרה הזזת מקרר היא לא שינוי במושכר, אלא אם אתם משנים משהו מהותי בתוואי הדירה הבנוי תוך כדי כך.
ומהתיאור שלך לא הבנתי כלום לגבי איפה את רוצה לשים מה, אולי בגלל שאין לי שום מושג איך המטבח נראה, אבל אם הכוונה שלך היא לחפור חור בשיש כדי להתקין בו כיריים, אז לא, את לא יכולה.
 

atsra

New member
המשך

קרמר - לפי החוזה בעלת הדירה יכולה להיכנס בתיאום מראש. אי אפשר למנוע מבעלת דירה להיכנס לביתה.. בגמר החוזה נחזיר הכול למקום אבל זה לא משנה מבחינתה.

עוגיפלצת - בעלת הדירה כאמור רשאית להיכנס לדירה תחת החוזה בתיאום מראש. לא עירבנו איתה בהזזת המקרר, באחד הפעמים שהיא רצתה להיכנס לדירה היא נכנסה, היא ראתה את זה, והורתה לנו לאחר מכן להחזיר את המקרר למקומו. לא שינינו את תוואי הדירה - כאמור בסך הכול הזזנו מקרר מטר שניים שמאלה... תוך שמירת מרחק הולם מהקירות כדי לאפשר איוורור שלו.
בקשר לכיריים - רכשנו כיריים פשוטות 2 להבות שעומדות על רגליים (נועדו לעמוד על שולחן או שיש), ודורשות חיבור של בעל מקצוע לברז גז. אין שום כוונה לקדוח בשיש ולבצע שום שינוי במושכר. מדובר בכיריים שנחבר לצינור גז ובסוף חוזה נוציא מהחיבור לגז וניקח איתנו. החשש שלה כביכול הוא בגלל שהשיש נמצא מתחת לארוניות שהן חלק מהמושכר (מרחק לא קטן) והיא פוחדת מהשפעה שיכולה להיות לאש עליהן, וכן פתח צינור הגז מרוחק כ40 ס"מ מהשיש לכן יש להעביר צינור גז בצמוד לקיר (בעלת הדירה חוששת מכך גם כן). עם כל הכבוד לחששות שלה, בעל מקצוע מתקין גז שהיה בדירה והסתכל אמר שאין בעיה בטיחותית. אמרנו לה מה שבעל המקצוע קבע, אבל זה לא עניין אותה - היא אמרה לנו במפורש "בדירה שלי לא ישבו כיריים על שיש". על כן השאלה שלנו היא האם היא באמת יכולה להכריח אותנו שלא להתקין את הכיריים האלו כך שישבו על השיש.
באופן עקרוני יכולנו להתקפל לדרישותיה ולקנות שולחן הגשה ליד פתח הגז כדי להניח עליו את הכיריים, ולהחזיר את המקרר למקומו (כאמור 2 מטר ימינה...), אבל לדעתנו יש גבול למה שבעלת הדירה יכולה להכתיב לשוכרים אשר משלמים כסף על השכירות. השאלה שלנו עם אכן יש לנו עילה משפטית לסרב לבעלת הדירה.
 

קלייטון.ש

Well-known member
כפי שנאמר זכותכם לשים את המקרר בכל מקום שאתם רוצים

ולהכניס לדירה כיריים גז.
אם בעלת הבית תמשיך להציק לכם תסבירו לה שלפי החוק עליה להניח לכם לגור בדירה ללא הפרעה.
ויכולים לייעץ לה שבפעם הבאה שתרשום בחוזה בדיוק מה אסור לעשות בדירה, ותבהיר את האיסורים לשוכרים לפני החתימה על החוזה, ואז מלכתחילה ייכנסו לדירה רק שוכרים שלא רוצים להשתמש בגז, ואלה שכן יחפשו דירה אחרת.
 
בסופו של עניין

אם ייגרם נזק כלשהו מהמקרר או הכיריים, זה עליכם. זה עליכם גם משפטית, אבל גם כדאי להזכיר את זה לבעלת הדירה כי זה ייפגוש אותה במקום של הפחדים שלה. אם אתם בטוחים שהכל יהיה בסדר, תיקחו את האחריות הזו עליכם (שהיא במילא עליכם כאמור), זה ירגיע אותה.
 
למעלה