שאלה: בתקופה הנוכחית, בעת חידוש חוזה לשנה נוספת, באיזה אחוז

נירובי1

New member
שאלה: בתקופה הנוכחית, בעת חידוש חוזה לשנה נוספת, באיזה אחוז

נוהגים המשכירים להעלות את שכר הדירה?
תודה
 
לא ממש שאלה שאפשר לענות עליה

תחשוב מה נראה לך הגיוני. לא חייבים להעלות שכר דירה. אצלי השכר דירה כבר יותר מ 10 שנים אותו הדבר.
 
באותו עניין יש לי שאלה,

אצלי הדיירים כבר שנתיים בדירה באותו מחיר כאשר בחוזה כתוב שנוכל להעלות להם את שכר הדירה ב5%.

אני רוצה לשנות את הסעיף ולרשום שמחיר השכירות יעלה בהתאם למצב השוק, לא יודעת לנסח את זה, ועל כן זקוקה לעזרה , בבקשה תעזרו לי לנסח את הסעיף הזה.

תודה.
 
אין דרך לנסח את מה שאת רוצה. תסבירי לי מה זה השוק?

"מצב השוק" זה משהו אמורפי.
מי מחליט אם משהו עולה או יורד? אין אדם\אישיות\מדד\סולם שנקרא "השוק".
את יכולה להצמיד למדד את שכר הדירה (המדד הוא אפסי אז זה לא שבאמת תקבלי מזה כסף), את יכולה להצמיד לדולר ולהחליט שאם השקל יורד יחסית לדולר מאד מאד אז שכר הדירה בשקלים ירד מאד אבל יעבור להיות דולרי, ואת יכולה להחליט על העלאה באחוז מסוים קבוע שרירותי ואת יכולה סתם להעלות את שכר הדירה מתי שבא לך לפנ כל תחילת חוזה בלי תירוצים כי מותר לך לעשות את זה. זה טיפשי, אבל מותר להיות טיפשי.
 

קלייטון.ש

Well-known member
אם החוזה נותן אופציה להאריך את השכירות

כלומר שהשוכר יש לו זכות ראשונה לשכור את הדירה לשנה הבאה, צריך לרשום בפירוש מה יהיה שכר הדירה לתקופת האופציה. כי האופציה היא התחייבות של המשכיר לאפשר לשוכר לשכור לעוד שנה במחיר מסויים. זו התחייבות חוזית שצריכה להיות ברורה כמו שברור מה שכר הדירה לשנה הראשונה.
אם אין אופציה כלומר לקראת סוף השנה הכל פתוח, המשכיר יכול להודיע לשוכר שלא יאפשר לו לשכור עוד שנה, או שהשוכר יצטרך להתמודד מול שוכרים אחרים, אז לא צריך לדבר על שכר הדירה לשנה הבאה. בבוא הזמן תחליטו מה אתם רוצים, תגידו לשוכר הקיים מה המחיר החדש, ירצה ייקח לא ירצה שלום. הוא במעמד כל שוכר פוטנציאלי.
מקובל לתת אופציה לשנה-שנתיים, ואחריהם כאמור הכל פתוח, שכר הדירה ואפשרות ההארכה.
 
אנחנו בשנה השלישית עם אותם שוכרים

אז אבטל את הסעיף לגבי המחיר ואודיע להם בזמן המתאים לאיזה סכום אנחנו מעלים להם את השכר דירה באם נחשוב להעלות אותה.
 

קלייטון.ש

Well-known member
לשם האיזון אוסיף שיקול נוסף הפוך

והוא שככל שהשוכר ותיק וטוב יש הצדקה להתייחס אליו יותר טוב. זאת משום שכידוע יש סיכון עם כל שוכר חדש ולא מוכר, וכדאי לגרום לשוכר מוכר שמרוצים ממנו להמשיך לשכור. נכון שקביעת שכ"ד לשנה הנוספת מראש (למשל ע"י התחייבות לאחוז העלאה מסויים ולא יותר) עלולה להוביל לסכום נמוך ממה שעשה השוק הרלוונטי, אבל שוכרים כמו כל אדם אוהבים לדעת מראש מול מה עומדים. הסיכון שלוקח המשכיר עם שוכרים חדשים גם הוא יש לו משמעות כספית.
אבל ברור שהכל תלוי הן באישיות המשכיר והן בשוק המסויים שבו הדירה, ולא הכרחי שכל משכיר יסכים איתי בנקודה זו.
 
אני לגמרי משכימה איתך, אך לאחר זמן מה

עושים חשבון ואז כמו שהדייר רוצה שנחליף לו מסגן ושנתקן לו תריס למרות שהילדים הקטנטנים שלו שברו אנחנו מחליפים ובצורה הגונה יש להם מענה על כל תקלה, כך יש גם רגע שעושים חושבים אם סכום השכירויות עלה למה לא להעלות אותו גם לדיירים שלנו? השכרת דירה זה עסק לכל דבר ועסק צריך להשתלם.
 

im mitzi

New member
זה עניינים שצריך לקחת בחשבון

אני יכולה להגיד לך שהדיירים שלי רצו שאני אשים להם מזגן בחדר שאין בו מזגן ואמרתי להם שזה לא מתאים לי, לקחתי את הצעדים הכלכליים שלי בחשבון כשסגרתי איתם עלות שכ"ד ולכן הצעתי להם להתחלק חצי-חצי בעלות.
הם לא הסכימו ואני לא התקנתי מזגן.
לא כל בקשה צריך למלא.
&nbsp
מצד שני אני יכולה להגיד שלי אישית היה חשוב יותר דיירים טובים מאשר עוד 100-200 שקל שכ"ד, והעליתי את השכ"ד רק כשהשוכרים התחלפו.
 
לא השאירו לי הרבה מה להוסיף

בכללי - אין אקסיומות בתחום. העלאות מחירים לרוב מגיעות בהתאם לעליות המחירים בשוק ולשינויים בסביבה. ברמת גן למשל יש את נושא עבודות התמ"א שלא אחת מוביל לירידות מחירים.
כן מקובל שלשוכר שמחדש חוזה מעלים את שכ"ד בסמליות יחסית לשוכר חדש, אבל זה מגיע יותר משיקול של רצון טוב. בזמנו גרתי בדירה שגם אם היו מעלים לי את שכ"ד ב500 ש"ח זה היה נחשב לשכ"ד סביר (אם כי לשמחתי זה לא קרה).
 
בשרשור זה נמחקו מספר תגובות


מותר לכם לא להסכים אחד עם השני, אבל תשומת לב לתרבות הדיון. אין שום סיבה לכנות חברי פורום אחרים בכינויי גנאי.
 
למעלה