תמ"א 38

tito1337

New member
תמ"א 38

היי,
האם לשוכר יש דרך לברר בצורה מדויקת מה הסטטוס תמ"א בבניין שהוא עומד להכנס אליו? האם הערייה תחשוף מידע כזה? רשות אחרת?

החשש הוא להכנס לדירה בבניין שתהליכים תמ"א ואחרי כמה חודשים לגלות שהשתחרר איזה פקק בירוקרטי ועומדים להתחיל את העבודות בפועל.

**שימו לב שלא מעניין אותי סעיף יציאה חד צדדי במקרה של תמ"א אלא להמנע מהכנסת ראש בריא למיטה חולה.
 
אם אתה יודע שמתישהו

צריך להתבצע תמ"א אז תמיד יכול להשתחרר "פקק בירוקרטי", כל 5 דקות אחרי שתברר. אז מה זה משנה?
לא אי אפשר לדעת באיזה שלב נמצא הפרויקט. מבחינת העיירה, ברגע שיש אישור הקבלן יכול להתחיל. מתי הקבלן יתחיל זה כבר תלוי בו, הוא לא משתף בזה את העירייה. הוא כן משתף בזה את הדיירים לפני שהוא מתחיל.
 

tito1337

New member
זה משנה

כי יש ערים במרכז שיש בהם שכונות שלמות שהתמ"א נמצא בתהליך "כלשהוא".
"כלשהוא" יכול להיות "דיון" בין הדיירים ליזם ואז התחלת הבנייה תקח כמה שנים ויכול להיות בשלב שבו יש אישור וזה תלוי ביזם שירצה כמובן לבנות כמה שיותר מהר.

בתור שוכר זה מידע מאד רלוונטי ומעניין.

האם ערייה תסכים לשתף אם ישנו אישור \ כמה רחוק האישור של בניין בכתובת X?
 
הסברתי לך פעם אחת

אני לא אחזור על עצמי. יש אתרים באינטרנט שמראים מה נמצא בהליכי אישור ומה בבניה. לפי רחובות. תחפש
 
נושא התמ"א זה דבר קצת מורכב

מדובר בהליך ממושך שכולל לרוב לא מעט עיכובים, ולמעשה עד שלא מתחילים לבנות קשה לענות על השאלה מתי מתחילים. לא תמיד עוזר שהפקק משתחרר, כי אם בדיוק התחילו לבנות במגרש ליד, לא ימהרו לאשר את התחלת העבודות בקלות.
&nbsp
בגדול - בניין שכבר התחיל את ההליך של תמ"א הוא תמיד סיכון, השאלה אם התכנון הוא שכירות לטווח ארוך, או ששנתיים+- ללא חשש יספיקו לך. אם רק התחילו לדבר על הנושא, לרוב אפשר להיות רגועים לאפילו יותר משנתיים.
&nbsp
בעיה אחרת שקיימת בבניינים שמיועדים לתמ"א פינוי בינוי היא העובדה שהמשכירים לא יתלהבו לבצע תיקונים יקרים בדירה, מה שדיי הגיוני בתכלס, וזה יכול להגיע למצבים לא נעימים אם המזגן ממש ישן והם לא יסכימו להחליף, או שנדרשים שיפוצים שונים.
 

Nemesis001

New member
תהליך תמ"א

אתה יכול לשאול מה הכוונה בנמצא בתהליך.
אם רק התחילו לדבר עם יזמים, הדרך עוד ארוכה מאוד. אם רק היום חתמו על חוזה סופי עם היזם ורק עכשיו מתחילים לרוץ על תוכניות להגשה, סביר מאוד להניח שבשנה וחצי הקרובות לא יקרה שום כלום.
אם כבר עברו שנתיים מהחתימה על החוזה, יש בהחלט מצב שהתהליך בשלבים מתקדמים ועלולה להתחיל בניה. אם בעל הדירה מתעקש שלא תתחיל בניה במהלך החוזה אתה יכול לבקש לעגן את זה בחוזה + פיצוי מוסכם במידה והסעיף מופר.
 
זה גהנום לגור בדירה שמתבצעת בו

תהליך של תמ''א, אם אתה שוכר דירה ואמור להתחיל שם תהליך של תמ''א מתי שהוא תכתוב סעיף בחוזה שסכום השכירות ירד משמעותי או שתפנה את הדירה מיד עם תחילת התמ''א.

אני הורדתי לדיירים שלי מחצית הסכום כאשר היה בינוי בבנין בו יש לי דירה שאני משכירה.
 

tito1337

New member
כולכם התפרצתם לדלת פתוחה

בד"כ הבעלים לא מעודכן עד הסוף איפה עומד תהליך התמ"א וקל לו להגיד "אל תדאג לא יבנו גם עוד שנתיים", מהצד השני אם משתחרר פקק בירוקרטי כלשהוא והיזם מתחיל לבנות, גם אם יותר לי לעזוב מבלי למצוא מחליף, עדיין אני זה שאוכל אותה מאד חזק לכן שאלתי שאלה פשוטה:

האם יש מקור אינפורמציה אמין שדרכו אני יכול לדעת בסבירות גבוהה איפה עומד הפרויקט (נניח אם יש אישור מהעירייה או אין). זאת כל השאלה.
As simple as that.

שאר הדברים שהעלו פה (איך להגן על עצמי בחוזה, מה השלבים שתמ"א כולל וכו') או שידועים לי או שלא רלוונטיים.
 

tito1337

New member
חלילה כועס..

מודה לכל חבר פורום שהשקיע מזמנו בניסיון לעזור.
רק הבהרתי.
 

Nemesis001

New member
לדעתי אפשר לבדוק בעירייה האם הוגשה תוכנית

אבל לדעתי זה לא משהו שסביר שאתה בתור שוכר תעשה. תלך ותתרוצץ ותברר. יתכבד בעל הדירה ויתן לך את המידע המדוייק.

בכל מקרה, אם הוא בטוח שתוך שנתיים לא יהיה כלום, שישים גם את הכסף שלו היכן שהפה שלו נמצא, ויתחייב בחוזה לקנס שמפצה אותך על טרחה ועלויות מעבר במידה ומתחילים לבנות בתקופת החוזה. זה משהו פשוט מאוד לביצוע שלא דורש התרוצצויות.
 
למעלה