שותף שעוזב את הדירה ולא משלם את חשבונות

1Fighter1

New member
שותף שעוזב את הדירה ולא משלם את חשבונות

אני משכיר דירה לשני שותפים. בחוזה יש לי ערבות בנקאית שנועדה לכסות אפשרות של אי תשלום חשבונות שוטפים.
אחד השותפים עזב את הדירה לאחר שהם הסתכסכו ומצא מחליף. הבעיה היא שהוא מסרב לשלם את חלקו בחשבונות. יותר נכון הוא טוען שהוא שילם, אבל השותף שנשאר בדירה אומר שזה שקר. ילדים קטנים בגן...
ברור לכל שהם צריכים להסתדר ביניהם ושאני לא צד בויכוח הזה.

העניין הוא שאני צריך להחזיר את הערבות בנקאית לדייר שעזב לאחר חודש ימים.
אם אני אחזיר לו את הערבות הבנקאית, והוא באמת לא שילם, אז הדייר שנשאר יכול לטעון שהוא לא צריך לשלם את החובות של השותף שעזב.

קיצר מה לעשות עם זה?
 
בגלל זה

כשיש שותפים, צריך להכניס סעיף בחוזה של ערבות הדדית. כלומר שאם שותף אחד לא שילם, השני אחראי לשלם במקומו של הראשון- ושהם יסתדרו ביניהם.
זה לעתיד.
לעכשיו, השאלה היא האם שניהם חתומים על החוזה ולא רק אחד מהם ובמה התנית את החזרת הערבות. אם הערבות לא מותנה אלא בזמן אתה צריך עו"ד.
 

1Fighter1

New member
שניהם חתומים על החוזה.

לדאבוני, לא רשום שהם חתומים ביחד ולחוד...
בחוזה רשום: המשכיר יחזיק בערבות עד לאחר 30 יום מתום תקופת השכירות או לאחר שהוכח למשכיר כי השוכר מילא אחר כל התחייבויותיו בהתאם לחוזה זה, תוחזר מיד הערבות לידי השוכר.
סעיף סטנדרטי בחוזה שכירות.
 

קלייטון.ש

Well-known member
נו אז דרוש מהשוכר שעוזב הוכחה שעמד בהתחייבויותיו

הוכיח לך ששילם מה שהיה צריך לשלם תחזיר לו את הערבות.
לא הוכיח תגיד לו שבתום תקופת השכירות הכוללת את השוכר השני, אם יתברר שאין חובות של הדירה למי שיכולים להיות לה חובות (שהשוכרים ביחד אחראים לתשלומם), אז תחזיר לו את הערבות.
 
באילו חובות מדובר?

אני מניחה שמדובר בתמהיל חובות? ארנונה-חשמל-מים-גז-ועד בית?
נראה שאין לך ברירה אלא להיות על תקן השוטר - לדרוש הוכחות מכל אחד מהם לגרסתו, ולהיות רע כלפי הדייר העוזב - להבהיר לו שאם הוא לא מציג הוכחות שסגר את חובותיו, לא תוכל להחזיר לו את הערבויות.

ההמלצה שלי להבא, היא להוסיף דרישה של צ'קים לפקודת הרשויות, שפתוחים בסכום ובתאריך - בנוסף לערבות הבנקאית. זה פותר את הבעיה: אם יש חוב אתה משלם אותו מהצ'ק של השוכר שמיועד לפקודת חברת החשמל/העירייה וכדומה. זו דרישה מאוד נפוצה ומקובלת.
 
למעלה