דרישות בעל הדירה

plastikman7

New member
דרישות בעל הדירה

שלום לכם,

אני רוצה לשכור דירה חדשה יחסית ובעל הדירה מעלה את הדרישות הבאות:

1. צ'ק ביטחון עבור 3 חודשי שכירות.
2. 2 ערבים
3. לראות תלושי שכר שלי ושל אישתי.
4. לראות תלושי שכר של הערבים.
5. בעל הדירה רוצה להחתים אותי ואת בת זוגתי שתתגורר בדירה למרות שאני זה שהולך לשלם ושהצ'קים על שמי. ומה אם בא לי ביום מן הימים שחבר יבוא לשון אצלנו שבוע? למה שזה יהיה אסור הרי אני שוכר נכס?
6. דורש לקבל צ'ק ריק על מנת לבדוק שאין הגבלות על החשבון שלי.
האם מסוכן לתת צילום צ'ק ריק? הרי אפשר למלא אותו ולהפקיד דרך האפליקציות של היום?

הדירה בשכונה טובה אבל בעיר חלשה.

תודה לעונים.
 
לא הבנתי כמה דברים

בכל מקרה, סעיפים 1-3 לגיטימיים. 4 לא לגיטימי. וגם לא ממש חשוב, אבל מילא.
5- שתחתום גם אם נורא מתחשק לו. זה לא משנה ממי באים הצ'קים. הוא רוצה לדעת שאם אתה ברוח לה או היא בורחת לך- עדיין מישהו יהיה חייב לשלם שכר דירה והיא לא תישאר בדירה בלי חוזה אם אתה תברח. . לא הבנתי מה הקשר לחבר שיבוא לישון אצלך.
6. לא הבנתי. דורש צ'ק או צילום של צ'ק? בכל מקרה הוא יקבל ממך צ'קים חתומים על שכר דירה, אז שיבדוק מהצ'קים שהוא קיבל ממך מה שהוא רוצה. אי אפשר להפקיד צ'ק בלי חתימה שלך עליו ואם מישהו זייף את החתימה שלך אז זה עדיין באחריות הבנק. אבל בכל מקרה עדיף לא לתת לו צ'ק ריק, אין לו בזה צורך ואם הוא מתעקש, תיתן לו מספר חשבון בלבד.
 

קלייטון.ש

Well-known member
אני לא הייתי עושה עסקים עם בעל בית כזה

בלי קשר ללגיטימיות של הדרישות האלה, שלדעתי מוגזמות בפני עצמן, הן מעידות על היחס שלו לנושא השכרת הדירה שלו. הוא לחוץ מדי ותוקפני מדי. עסקת שכירות לא מסתיימת בשלב החתימה על החוזה. היא נמשכת עוד שנה לפחות ואני לא הייתי רוצה להיות במערכת יחסים של עוד שנה עם אדם כזה.
לגבי הדרישות עצמן אני הייתי עוצר בדרישה 1. מוכן לתת צק ביטחון, לא מוכן לערבים, ובוודאי לא תלושי שכר.
 
תשובות (בגדול הדרישות הגיוניות ומקובלות)

1. חוקי ומקובל. קצת מוזר כי צ'ק אישי ניתן לביטול. לרוב מבקשים צ'ק בנקאי, כלומר הסכום יורד לך מהחשבון.
2. מקובל מאד.
3+4 עושים את זה לפעמים.
5. חותמים על החוזה כל הדיירים, כשהם מתחייבים לקיים את החוזה ביחד וכל אחד לחוד, בלי קשר מי משלם בפועל. בנוסף ניתן להוסיף סעיף שמאפשר לך לארח אדם למטרות חברתיות ולתקופה שלא עולה על 14 יום.
6. תכתוב בגדול בטוש שחור על הצ'ק "מבוטל" אבל באופן שלא יסתיר את הפס המגנטי בתחתית.
 
לא נשאר לי הרבה מה להוסיף

מלבד התייחסות לסעיף 5 - אני חושבת שזה דיי ברור שיש הבדל משמעותי בין בת זוגך שתתגורר קבוע בדירה, לבין חבר שיבוא להתארח. מי שמשלם זה פחות קריטי - גם אם לצורך העניין יש שוכר שהוריו משלמים את שכ"ד שלו, מי שחתום על החוזה זה מי שגר בדירה, כי מדובר בהסכם ביניכם לבין בעל הדירה. זה לא אומר שאסור לך לארח חברים שלא חתומים על החוזה, אבל במקרה של זוגתך - הדירה מושכרת לשניכם אחרי הכל.
 
למעלה