התייעצות לקראת יציאה מדירה

aclinova

New member
רק לצורך ההבהרה

התקבלתי לעבודה במקום רחוק ולכן הודעתי על סיום החוזה. לא ידעתי מראש. למעשה חשבתי שהצעת העבודה הזאת ירדה מהפרק כך שלא יכולתי לתת התרעה מוקדמת. זה הסתדר לי כי בכל מקרה חשבתי לעזוב וזה היה תמריץ טוב.
 
במצב כזה

היית יכולה להציע לעשות את מה שעושים בדרך כלל כשרוצים לעזוב באמצע תקופת חוזה: לחפש שוכר מחליף בעצמך, שיכנס לדירה במועד שאת רוצה לעזוב. דברים כאלו קורים כל הזמן. עכשיו מאוחר מדי בשביל זה, אבל תנסי לחשוב על הצד של בעל הדירה - אני מתנצלת אם זה נשמע קר וישיר, ההסברים שנתת מובנים ולגיטימיים, אבל יש לך חוזה מחייב מול בעל הדירה אחרי הכל.
 

aclinova

New member
תודה על כל ההתייחסויות שלך

רק להבהיר שוב- הודעתי על עזיבה חודש וחצי לפני תום החוזה ולא באמצע תקופת השכירות. נתתי לו מיוזמתי חודש נוסף. גם אם הייתי מודיעה לו 3 חודשים מראש על עזיבה, מוקדמת או בזמן, היה יכול להיות מצב שבו יהיה לו פרק זמן בלי שוכר. כלומר אלמנט ההפסד קיים בלי קשר אלי. לדעתי נוח לו להפוך אותי לגורם האחראי לכך שהוא התקשה למצוא שוכר (בינתיים כאמור הוא מצא. כמו כן הדירה לא מושקעת מה שלא מעודד שוכרים פוטנציאליים). התסכול שלי נובע מכך שאני ניסיתי לבוא לקראתו ולהבין את המצב שלו, אבל הוא לא ניסה להבין את המצוקה שלי. הוגנות צריכה להיות הדדית ולא חד צדדית.
 
הבנתי מצוין שלא עזבת באמצע תקופת שכירות

מה שכתבתי זה שבמקרה כזה היית יכולה להציע לעשות את מה שעושים בדרך כלל כשרוצים לעזוב באמצע תקופת חוזה, זה לא אומר שאני טוענת שעזבת באמצע חוזה, אלא שהיית יכולה למצוא פתרון פשוט שגם מקובל בשוק השכירות כאמור, גם אם בסיטואציות שונות מזו שהיית בה.
&nbsp
לפי מה שתיארת, בעל הדירה לא הפך אותך לגורם האחראי מנוחות שלו, אלא כי באמת היית הגורם האחראי, כך לפי הסעיף הרלוונטי בחוזה. זה דבר ידוע אגב שבחורף יש פחות מחפשי דירות להשכרה ופחות דירות פנויות להשכרה, ולכן ההמלצה הכללית שלי למי שנכנס לדירה בחורף, היא לבקש חוזה לשנה וחצי, כך שתום החוזה יהיה בקיץ - זה אינטרס של השוכר לא פחות מזה של המשכיר, כך יהיה יותר קל למצוא דירה חלופית במידה וחוזה השכירות לא יחודש ביוזמת המשכיר.
&nbsp
את כותבת על הוגנות הדדית - אבל בינתיים מי שלא עמדה בסעיף מובהק בחוזה זאת את. כתבת שהוא לא ניסה להבין את המצוקה שלך - האם את ניסית להבין את המצוקה שלו? או בכלל את הצד שלו? את ניסית לבוא לקראתו לאחר שהפרת את החוזה - זה יישמע לא נעים, אבל חוסר ההוגנות שאני רואה כאן היא לא של בעל הדירה.
&nbsp
תנסי לחשוב על הסיטואציה הזאת כאילו היא מתרחשת עם שירות כלשהו שרכשת, או עם רהיט שקנית - האם היית מצפה שבעל העסק ילך לקראתך ויגלה הבנה במצב כזה?
 

aclinova

New member
בגדול, זה מה שאני חושבת וגם אחרים אמרו לי

ובכל זאת אני מרגישה נקיפות מצפון כי אני שונאת להפר הבטחות שלי. אני מתלבטת אם לשלם לו כל כל החודש כבר רק כדי להשתיק את המצפון שלי, אבל… הכסף הוא חא באמת משאב זמין עבורי.
 
היי


אחרי שקראתי את הסיפור והתגובות, מה שנשאר לי להוסיף זה שנקיפות מצפון פחות רלוונטיות פה לדעתי - לא פעלת בהתאם לחוזה, עשית את המקסימום בהתאם לנסיבות על מנת למזער את הנזק שנגרם לבעל הדירה ולמעשה לא נוצר לו נזק כלל, וההבטחה שהבטחת לו זו למעשה פשרה שהצעת לו - מהצד שלו יש לו את כל הסיבות לבוא אלייך בטענות, הוא וידא שיהיה סעיף רלוונטי בחוזה כדי שלא יהיה מקום לאי הבנות, הוא הכין את השטח כדי שלא יווצר לו הפסד כלכלי במידה ותחליטי לעזוב, הוא חיפש ומצא שוכר חדש בהתאם לפרק הזמן שאמרת לו... אז נכון שזה מבאס לשלם שכ"ד על שתי דירות במקביל, אבל במקרה הזה הצדק עם בעל הדירה. תנסי להתנחם בכך שזה רק שבועיים ולא יותר מזה.
&nbsp
כתבת שהכסף הוא לא משאב זמין עבורך - אבל המשמעות של לא לשלם את הכסף הזה לבעל הדירה היא לגרום לו להפסד כלכלי בגלל נסיבות שלא הוא אשם בהן.
&nbsp
&nbsp
 
למעלה