התייעצות לקראת יציאה מדירה

aclinova

New member
התייעצות לקראת יציאה מדירה

אחרי שנתיים בדירה החלטתי לעזוב אותה בתום החוזה שהיה בדצמבר הזה. הודעתי לבעל הדירה כעשרה ימים לפני סוף נובמבר אבל הוא התרגז עלי כי לפי החוזה הייתי אמורה להודיע 3 חודשים מראש. מאחר שהוא נכנס ללחץ לגבי מציאת שוכר חדש, הצעתי שאני אשאר בדירה חודש נוסף, עד סוף ינואר והוא קפץ על הרעיון. במהלך דצמבר לא המשכתי לחפש . בינתיים הוא מצא שוכר שרוצה באמת להיכנס בסוף ינואר ואני הצלחתי למצוא דירה אחרת שהבעלים רוצה לאכלס אותה כמה שיותר מהר כי היא עומדת ריקה. בדירה החדשה הוא הסכים לחכות לי עד אמצע ינואר ולכן הודעתי לבעל הדירה הנוכחית שאני לא אוכל להישאר עד סוף החודש כפי שקבענו אלא אצטרך לצאת באמצע החודש אחרת אני מפספסת את הדירה. בעל הדירה מאוד לא אהב את זה, כעס עלי ובא אלי בטענות.
כמובן אני אשלם חצי חודש ואת החלק היחסי שלי בארנונה.
הוא הצליח לתת לי הרגשה מאוד לא טובה. אני יודעת שסיכמנו בע"פ אבל אני עלולה לפספס את הדירה שמצאתי.
מבחינתו ההפסד היחיד הוא שבועיים שכ"ד.
האם טעיתי? האם אני צודקת… ?האם אני צריכה לפצות איכשהו…?
תודה מראש
 
למה לריב על שבועיים שכר דירה?

היית צריכה להודיע שלושה חודשים מראש על עזיבה- לא הודעת. קורה. הסכמת להישאר עוד חודש, שזה בסדר גמור . אם הסכמת להישאר עוד חודש, אז הסכמת. למה גם לא לעמוד במה שחוזה אומר וגם לא לעמוד במילה שלך?
אישית בתור בעלת דירה הייתי "סולחת" לך על השבועיים האלה ולא מחייבת אותך לשלם עליהם, אבל גם, מצד שני לא הייתי משכירה לך יותר דירה אף פעם.
 

aclinova

New member
כי אם היה לי כסף זמין לא הייתי צריכה לשכור דירה

בתור משכירה את יוצאת מנקודת הנחה שהשוכר לא בסדר והמשכיר נדפק. לא פירטתי כאן את כל השתלשלות העניינים, אלא רק את מה שרלוונטי לנקודת הזמן הזאת.
נכון- יצאתי לא בסדר. אבל בגלל זה התייעצתי כאן.
אגב- אם הדירה והמשכיר היו בסדר, הייתי נשארת כאן, אבל מאחר שהם לא, וגם אני מצידי התאכזבתי מהמשכיר, אז גם אני לא ארצה לשכור ממנו דירה שוב או לעשות עסקים אחרים איתו.
 

קלייטון.ש

Well-known member
לא היית צריכה להודיע שום דבר. גם לא חצי שעה קודם

אם החוזה מסתיים בדצמבר אז בלי מילה את אמורה לצאת ביום האחרון.
היית צריכה להודיע קודם במקרה ההפוך - אם רצית להאריך את החוזה.
כך שהטעות שלך שהתחשבת בבעל הבית והתחייבת לחודש שכ"ד נוסף.
לפי התנהגותו לא הגיע לו שיתחשבו בו.
מכיון שהחלטתם להאריך את החוזה בחודש, מדובר בחוזה חדש, לחודש אחד, ואת התחייבת וזהו. לפי החוזה היבש את צריכה לשלם עד סוף החודש.
אבל מבחינה מוסרית אם טרם שילמת, אני בהחלט הייתי אומר לבעל הבית שבאתי לקראתו מרצון טוב אבל לצערי הנסיבות השתנו ולכן אני יוצא שבועיים קודם, ולשלם על שבועיים בלבד.
 
מבלי לראות את החוזה המדובר

בדרך כלל בחוזים מוגדר פרק זמן לפני סיום החוזה שבו צריך להודיע על אי הרצון לחדש את החוזה במועד. חידוש חוזה הוא לא בעיה לבעל הדירה, עזיבה גם בתום החוזה כן בעיה (אם הדייר בסדר), ומכאן שהרבה בעלי דירות מכניסים את הסעיף הזה שמצריך הודעה על הרצון לחדש או לא לחדש את החוזה לפני שהוא מסתיים.
 

קלייטון.ש

Well-known member
לא שמעתי על סעיף שמחייב שוכר להודיע שהוא לא מעוניין להאריך

יש סעיף שמחייב שוכר להודיע שהוא כן מעוניין להאריך, מה שנקרא גם "אופציה".
אחרת החוזה מסתיים ביום שבו כתוב שהוא מסתיים ואף אחד לא צריך להגיד שום דבר.
זו הסיבה שיש תאריך סיום השכירות. בתאריך סיום השכירות הכל נגמר מעצמו.
גם אין היגיון בסעיף כזה. הרי אם שילמתי לשנה, ואין יותר המחאות בידי המשכיר, נגמרה השנה ואני לא מוסר המחאות חדשות, וגם יוצא ביום האחרון, אז מה הטענה? מה אני חייב?
 
הסעיף הזה נמצא

בשני החוזים שלי, גם בדירה שאני שוכרת וגם בדירה שאני משכירה.
אופציה, אם היא קיימת, קיימת בסעיף נפרד ובדרך כלל אחרי שהחוזה הוארך כבר בשנה נוספת, כלומר האופציה מומשה, אפשר להוריד את הסעיף הזה מהחוזים הבאים שעושים עם הדייר.
הסעיף הזה מבטיח שהדייר יגיד מראש אם הוא רוצה לעזוב ולא להמשיך את החוזה בשנה נוספת וייתן לבעל הבית זמן להיערך בהתאם ולנסות למצוא דיירים חדשים כדי שהדירה לא תעמוד ריקה, או תעמוד ריקה כמה שפחות זמן אחרי שהדייר הקודם עזב.
 

קלייטון.ש

Well-known member
באמת? מעניין מאד

בחוזים עליהם אני חתמתי לאורך השנים יש סעיף שבו אני מודיע שנה מראש שאני רוצה לעזוב.
הוא נקרא "תאריך סיום השכירות"
המשכירים שלי ידעו שנה מראש באיזה תאריך אני יוצא והיה להם די והותר זמן להיערך לכך.
אם רציתי עוד שנה הודעתי להם שלושה חודשים מראש, אחרת מעמדי היה כשל כל שוכר פוטנציאלי.
אם היו מציעים לי עוד סעיף שבו אני צריך להודיע עוד פעם שאני רוצה לעזוב, הייתי אומר שהוא סעיף מוזר, שהרי הנה במעמד החתימה על החוזה אני מודיע שאני עוזב עוד שנה.
 
נראה לי שלא הבנת או שאני לא הבנתי

לא כולם יודעים מה יהיו התוכניות שלהם שנה מראש. למשל, אם הם מגלים שהדירה לא מתאימה להם במהלך השכירות, או אם יש להם תוכניות אחרות משלהם שמשתנות במהלך שנה. נראה לי קצת מוזר לחייב מישהו להודיע שנה מראש אם הוא רוצה להישאר או לעזוב את הדירה שהוא שוכר. נראה לי הרבה יותר הגיוני לבקש להודיע שלושה חודשים מראש אם רוצים לעזוב. זה כבר פרק זמן הגיוני לדעת מה קורה איתך הלאה ואם אתה רוצה להישאר בדירה או לא.
הסעיף הזה הוא לרוב הדדי, כך שגם המשכיר חייב להודיע פרק זמן דומה מראש אם הוא מתכוון להמשיך להשכיר את הדירה, או שאולי הוא ירצה לפנות אותה כדי למכור אותה או כל דבר אחר.
מה שאתה אומר נשמע לי הרבה פחות הגיוני מהסידור הזה ואני באמת לא מבינה על מה אתה מתפלא.
 

קלייטון.ש

Well-known member
מחייבים שנה מראש להודיע "אני עוזב עוד שנה"

פשוט כי שילמת לשנה, אז מעצם העובדה ששילמת לשנה יש לך שנה לגור.
"אני עוזבת עוד שנה" נובע ישירות מתאריך סיום החוזה שהוא התקופה עבורה שילמת.
נכון שאנשים לא יודעים מה יהיה עוד שנה, ולכן בכל חוזה יש אפשרות להאריך את החוזה. אם חודש-חודשיים-שלושה לפני סיום החוזה את רואה שאת רוצה להמשיך באותה דירה, תודיעי למשכיר, תוציאי לו המחאות לעוד שנה, ותמשיכי לגור עוד שנה.
לא הודעת לו בזמן, מבחינתו ההודעה שלך מלפני בערך שנה, שכאמור נובעת פשוט מהעובדה ששילמת לו לשנה, נמצאת בתוקף, והוא מצידו מתחיל לחפש לך מחליף (אם כי בדרך כלל אם המשכיר מרוצה מהשוכר הוא ישאל את השוכר אם הוא רוצה להמשיך).
אני לא רואה שום היגיון בעוד סעיף שמחייב אותי להודיע שוב שאני לא ממשיך. הודעתי לפני שנה, לא שיניתי את דעתי ולא הודעתי שאני ממשיך, אז תאריך סיום החוזה בתוקף, ידוע לכולם, ונוהגים לפיו. את אומרת שבחוזים שלך הסעיף ישנו. אני כאמור מעולם לא נתקלתי אבל הכל יכול להיות.
נכון שלפעמים מוסיפים סעיפים שמאפשרים לסיים את החוזה לפני סיום השנה. אבל לא באלה מדובר בשרשור.
 

aclinova

New member
נכון, ואידיאלית כולנו היינו יכולים להיערך

בנוחות אם היה מספיק זמן. בפועל, 3 חודשי התראה מוקדמים הם המון זמן. כשוכרת אף פעם לא הצלחתי למצוא דירה כמה חודשים מראש אלא רק בחודש האחרון, כך שגם אני כשוכרת נפגעת מהודעה מוקדמת מידי. יכול להיות שאני אודיע בזמן ולא אצליח למצוא דירה אחרת ואז מה? ללכת להורים?
 
דחילאק


זה לא עניין של למצוא דירה אחרת . אם את יודעת שאת לא רוצה לגור בדירה הזאת יותר, את במילא חייבת לעזוב עד שהחוזה מסתיים, או לחילופין אם בעל הדירה לא רוצה להשכיר יותר את הדירה ומוכר אותה, או רוצה להשכיר אותה למישהו שהוא לא את. אז מה שאומרים לך, זה גם תודיעי כמה זמן מראש שאת רוצה לעזוב, כי לעזוב את תעזבי עד סיום החוזה בין אם מצאת דירה אחרת או הלכת להורים או הלכת לישון על ספסל בגן הציבורי. אין חוק שמחייב את בעל הדירה להשכיר לך את הדירה, כמו שאין חוק שמחייב אותך להישאר בדירה אם לא מתאים לך לגור שם יותר. אז נא לא להיתמם.
 

aclinova

New member
אני חייבת להגיד שהנימה/ רמיזות שלך

לא נעימות לי. אולי זו לא הכוונה שלך אבל בשתי ההודעות שלך אלי את רמזת שאני קצת מתחמנת או משהו.
אז אני לא. לא רציתי להישאר בדירה אבל אני שונאת את כל התהליך של חיפוש דירה ויש סיכוי טוב שהייתי נשארת בה רק כדי להימנע מהבלאגן.
 
ממש לא רמזתי משהו כזה

ואני מצטערת שאת חשה כך.אני לא יכולה לשלוט במה שאת מרגישה, רק את יכולה לשלוט במה שאת מרגישה ולפרש דברים כראות עיניך,כל מה שאני יכולה לומר הוא להרגיע אותך ולומר לך שאני חלילה וחס לא חושבת שאת מנסה לתחמן. אני כן חושבת שאת מתיממת וגם אמרתי את זה (צר לי שזה לא נעים לך אבל זו דעתי) וממה ששמתי לב (גם בקשר לבעל הבית שלך וגם מהאופן שבו פירשת את ההודעות שלי) הוא שאת נוטה לפרש דברים תכליתיים באופן אישי.
 
אני עם עוגי בקטע הזה

ממה שאני מכירה, ואני מכירה לא מעט כידוע, מקובל בחוזה סטנדרטי שקיים סעיף שעוסק באפשרות של חידוש החוזה, ומוסכם ששני הצדדים מתחייבים להודיע אחד לשני לגבי חידוש או אי חידוש החוזה בפרק זמן מוגדר לפני תום החוזה הנוכחי. רוב המקרים שאני מכירה לא כוללים התרא של 3 חודשים, לרוב מדובר בעד חודש מראש או 60 יום, אבל זה סעיף סטנדרטי כאמור והוא מגן על שני הצדדים. זה רלוונטי במיוחד כי בימינו יש נטייה להעלות את שכ"ד בחידושי חוזה, ומצופה שהנושא הזה יסוכם בין שני הצדדים בפרק זמן סביר לפני תום החוזה, כדי שאם יוחלט שלא להמשיך, יהיה לשני הצדדים מספיק זמן להיערך.
&nbsp
&nbsp
 

קלייטון.ש

Well-known member
אני חתום על חוזה סטנדרטי

ואין סעיף שמחייב אותי להודיע שאני עוזב בזמן. רק שמחייב אותי להודיע חודש מראש אם אני ממשיך.
בחוזה השכירות המומלץ ע"י עיריית ת"א אני לא רואה סעיף שמחייב שוכר להודיע שהוא יוצא בזמן. יש פרק על האופציה שבו השוכר מחוייב להודיע שהוא ממשיך.
עד היום לא ראיתי חוזה שמחייב שוכר להודעה כזו.
אם יש לך חוזה שאת חושבת שיש בו התחייבות כזו אפשר שתעלי אותו ונראה. אולי יש אי הבנה לגבי החובות של השוכר בענין.
 
זה בדיוק אותו סעיף


להודיע חודש מראש אם אתה ממשיך, משמע אתה נדרש להודיע מראש... הסעיף המדובר לא עוסק בהודעה ש"אתה יוצא בזמן", אלא אם אתה מעוניין לחדש את החוזה, כאשר אם אתה לא מעוניין לחדש אתה גם אמור להודיע, בזה בדיוק הסעיף עוסק.
&nbsp
הקובץ שצירפת לא נפתח לי, אבל בכל מקרה - התגובה שלך רק מחזקת את הנקודה שהועלתה, אם כי היא פחות רלוונטית למקרה הספציפי (פותחת הדיון ציינה במפורש שלפי החוזה שלה היא נדרשת להודיע לבעל הדירה 3 חודשים מראש).
&nbsp
 

קלייטון.ש

Well-known member
ממש ובפירוש לא אותו סעיף

אני צריך להודיע מראש שאני ממשיך. לא אם.
אם אני לא ממשיך אני יכול לשתוק. המשכיר מוזמן לשאול אותי מיוזמתו, ואם לא שאל אז גמרנו.
החוזה אליו קישרתי נמצא גם בקישור הבא, אני מקווה שייפתח לך:
https://www.tel-aviv.gov.il/Residents/Assets/Pages/hoze.aspx
 
למעלה