דירות להשכרה מסוג מיוחד

דירות להשכרה מסוג מיוחד

הייתי אומרת יותר שאלו הצעות הזויות, ושלא בהכרח משתלמות מבחינת שכ"ד, אבל המציאות עולה על כך דמיון לפעמים:

בקבוצות שאני פעילה בהן בפייסבוק, הועלו לאחרונה הצעות של חדרים להשכרה בתוך דירות, שהן לא בדיוק דירות שותפים, לפחות לא במובן הקלאסי: ככה למשל זוג עם ילד מחפשים שותף או שותפה לדירתם, תמורת שכ"ד סמלי בסך 2,500 ש"ח, שכולל חדר שינה, שימוש חופשי (לכאורה) במרחבים המשותפים של הדירה, חשבונות ו-יש התניה שאותו שותף נדרש להתחייב לעזור כל יום בין חצי שעה לשעה בתחזוקת הבית או כפי שפירטו - כלים, כביסה, החלפת מצעים, אבק, ניקיון כללי כולל אמבטיה ושירותים, אולי קצת עזרה בבישול ומדי פעם בייביסיטר על הילדון בן ה5.

מה אתם אומרים? רעיון יפה לחזור כל יום לדירה נקייה, כביסה מקופלת, מצעים מוחלפים עבורכם, אולי אפילו לארוחת ערב מוכנה - ואם בא לכם לצאת לבלות בערב יש לכם כבר שמרטף בתוך הבית, ועל כל זה לא רק שהזוג הזה לא מתכוונים לשלם, הם עוד מצפים שאותו אדם ישלם להם. המודעה פורסמה בעברית ובאנגלית, אולי ימצאו גם תייר שמתעניין, שיוכל ללמד את הילד אנגלית באותה הזדמנות.

נ.ב. אפילו בת"א אפשר לגור בדירות שותפים סבירה בעלות דומה, אולי מעט יותר גבוהה, אבל בלי הדרישות שצויינו.

מקרה אחר שהובא - דירת שותפים שהשותפים הם סבתא ושני נכדיה הבוגרים, השלושה הללו מחפשים שותפה סולידית מעל 27, שתצטרף לקומונה המשפחתית שלהם. עולה התהייה האם המגורים האלו כוללים גם ארוחות משותפות, ואם תהיה דרישה מהשותפה לסיים הכל מהצלחת.

אחרי המקרים האלו, מודעות שמציעות להשכרה את הספה בסלון נראות לי פחות מוזרות. למען האמת, בתקופתי כסטודנטית גיליתי שאחד מחברי ללימודים גר במתכונת כזאת, הוא גר בדירת שותפים עם שני חדרי שינה, כאשר הוא היה השותף השלישי ונהג לישון על הספה בסלון, ובתמורה שילם שכ"ד מופחת מאוד. היתרון היה שלא הייתה בעיה שיבואו חברים ללמוד בסלון - השותפים שלו לא יכלו להתלונן שהוא מארח בחדר שישן בו


מה אתם אומרים על הצעות אלו? האם נתקלתם במקרים דומים או אפילו יותר הזויים? האם הייתם שוקלים להשכיר חדר בדירתכם במתכונת דומה?
 

קלייטון.ש

Well-known member
הצעות לגיטימיות, עבודה במקום שכ"ד

כמובן שצריך לעשות חשבון ששווי העבודה בנוסף לשכ"ד משתלם לשוכרת. וצריך לקבוע גבולות ברורים לעבודה, ששעה ביום לא תהפוך לחמש שעות ביום, כי אז שווי העבודה עולה ושכר הדירה צריך לרדת בהתאם. אני לא מבין גדול בתחזוקת בית אבל נראה לי שמשימות הניקיון שציינת ייקחו הרבה יותר מחצי שעה - שעה.
 
הרעיון לגיטימי, ההצעה הספציפית פחות

אם היו מציעים שכ"ד סמלי משמעותית, זה היה יכול להיות קרוב למשתלם, אבל הם למעשה מציעים חדר במחיר שלא נמוך משמעותית מחדר בדירת שותפים רגילה, וזה כשהאדם הסביר יעדיף לחלוק דירה עם שותפים בסטטוס דומה לשלו, ולא עם משפחה, שזו עוד סיבה לציפייה ששכ"ד במקרה כזה יהיה נמוך משמעותית.
&nbsp
תוסיף לכך את העובדה שהם מציגים דרישה מהשוכר לבצע עבודות מהסוג ששוות סכום כסף לא סמלי וגוזלות לא מעט זמן, כשחלקן קצת חצופות לדעתי - הייתי מוותרת לפחות על הדרישה שהשותף יחליף את המצעים שלהם ויעזור בבישול, אם הייתי מחפשת שותף במתכונת כזאת, הייתי מציעה "סל" בישול שלי תמורת חלק מהעסקה, כדי שזה יהיה משתלם. בדיון המקורי כתבו חלק מהמגיבים שזה נשמע כמו משרה של אופר - משרה מהסוג שמקובל לשלם עליה כמה אלפים בנוסף למגורים, ולא הפוך, שהיא משלמת להורים.
&nbsp
&nbsp
 

a wild rose

New member
המציאות עולה על כל דמיון...

אחלה פתרון למי שרוצה לחסוך בכסף - לגור עם משפחה ולשמש כעוזרת הבית וכשמרטפית ולשלם על זה אולי 200 ש"ח פחות ממה שעולה לגור בדירה שותפים, כשלעשות בייביסיטר פעם בשבוע או לנקות דירה בתשלום פעם בשבוע מתגמל בשכר גבוה משמעותית מהפער הזה. יש אנשים שמפספסים שמי שיש לו תקציב מופחת, עדיף לו מלכתחילה לחפש דירה באזור פחות יקר ומבוקש, ב-2500 ש"ח אפשר עדיין לשכור חדר בדירת שותפים ברמת גן ואפילו להישאר עם קצת עודף.
&nbsp
אני אשתף במקרה שנתקלתי בו היה של דירה לא כל כך זולה, אבל מי שגרה שם כנראה עברה מתל אביב לגבעתיים וקנה המידה שלה לגבי יוקר מחיה לא הסתגל לסביבה החדשה: היא פרסמה "דירת שני חדרים" במחיר של 3,500 לא כולל חשבונות - נשמע אטרקטיבי בהתחלה, עד שהיא ציינה שהמטבח בדירה משותף עם ה"שכנה". כשהגיבו לה שזו בעצם דירת שותפים וזה מחיר ממש יקר לדירה כזאת, היא טענה שזו לא דירת שותפים כי בדירת שותפים הכל משותף ופה זה רק המטבח. מדובר למעשה בדירת 3 חדרים (אולי 3.5?) עם שני חדרי מקלחת ושירותים (אחד מהם כנראה זו יחידת הורים), שמוצגת כשתי דירות נפרדות ובעל הדירה מרוויח על זה 7,000 ש"ח, שאפילו בגבעתיים לא גובים מחיר כזה על דירות 5 חדרים בדרך כלל. הבחורה הזאת התעקשה שזה מחיר מציאה ושזו לא דירת שותפים ושאין דירות במחירים כאלו, גם אחרי שהראו לה צילומי מסך מיד2, גם אחרי שאנשים שיתפו שהם משלמים מחירים כאלו על דירות 2 חדרים אמיתיות, והיא חזרה וכתבה שהיא לא מאמינה להם ושבדירה הזאת "הכל משופץ וחדש", וגם כשמישהי הראתה לה תמונות מהדירה שהיא גרה בה היא טענה שזה לא נחשב משופץ... ושהדירה שלה במצב יותר חדש, כאילו שווה לגור עם שותפה ולשלם מחיר של לגור לבד בגלל ש"הכל חדש ומשופץ". לא נראה לי שהיא מצאה מחליפה בסוף.
 
אכן מראות קשים


שמעתי על הדירות הכאילו מחולקות האלו, שהן למעשה דירות שותפים. זה פתרון שמצאו בעלי דירות שחוששים מביקורת של העיריה ומקנסות על חלוקה לא חוקית, אז הם נמנעים מלחלק את הדירה - עושים כמה קירות גבס שמפרידים בין החדרים, וקוראים לזה דירות נפרדות עם מטבח משותף, שמעתי על מקרים שגם השירותים משותפים או לפחות המקלחת, ומקווים שצעירים שעוד לא קלטו מה ההבדלים בין דירה לבד לדירת שותפים, יקנו את זה.
&nbsp
הבחורה שסיפרת עליה היא כנראה מסוג האנשים שמפספסים שרוב האנשים מעוניינים לשלם כמה שפחות תמורת כמה שיותר, ובמקרים שאין להם כסף, הם יעדיפו להתפשר על דברים בסיסיים, כמו על דירה שהיא לא "לגמרי חדשה" והרגע שופצה, ולשלם פחות. אותי מצחיקים אנשים שמתרצים מחיר מופקע בכך שהדירה חדשה ומשופצת - בתור מי שגרה עד לא מזמן בדירה חדשה ומשופצת, הייתי מעדיפה לגור בדירה פחות חדשה ומשופצת ולשלם פחות, כל עוד כמובן מדובר בדירה במצב סביר. זה לא שנדרש לבחור בין חדש דנדש לבין חירבה, לא חסרים מצבי ביניים כידוע.
 

La Milagrosa

New member
אני מעדיפה למות מלחלוק את הדירה שלי עם מישהו שאינו בן זוגי

ולא משנה באיזו מתכונת- שותפים "רגילים", או להשכיר חדר לדייר/ת משנה.
אם יום אחד אני אהיה ממש בעוני, אני פשוט אסתגר בבית ואלך לקחת חבילות מזון מעמותות, אבל בחיים, בחיים, בחיים לא אכניס מישהו לבית שלי.
 
למעלה