תיקונים על חשבון השוכר

aviwalla20

New member
תיקונים על חשבון השוכר

אני מבקש לשאול אם אני עושה חוזה וכותב שהתיקונים בנכס יהיו על חשבון השוכר,האם זה חוקי ? האם יש חוקים שנחקקו שאוסרים זאת ?
 
איזה תיקונים?

בדר"כ נהוג שתיקונים מבלאי טבעי מה שנקרא- הם באחריות משכיר
והושכר אחראי על תיקון נזקים כתוצאה משימוש.
בכל מקרה, סעיף 7 בחוק השאילה אומר שהמשכיר חייב לתקן כל דבר הגורם "הפרעה של ממש" לשימוש הרגיל בנכס, אלא אם כן מדובר בנזק שהשוכר אחראי לו או שההסכם שחתמתם עליו אומר אחרת.
אז מאד תלוי על מה אתה בוחר לחתום.
 

aviwalla20

New member
סעיפים בחוזה שכירות

אני מתכוון שיהיה כתוב בחוזה שהשוכר מקבל דירה תקינה ומתחייב להחזיר דירה תקינה ,אם לדוגמה צריך לתקן את הדוד הוא צריך לתקנו ועל חשבונו ,כמובן שאם הטכנאי אומר שצריך להחליפו זה על חשבון המשכיר ,אם הביוב עולה על גדותיו השוכר מתקן ,אם הצנרת מתפוצצת אזי זה על חשבון המשכיר ,אם המזגן מתקלקל התיקון על חשבון השוכר אם המזגן צריך להחליפו זה על חשבון המשכיר , בקיצור השוכר נכנס לנעלי המשכיר ,השוכר לא גר בבית מלון ,והמשכיר לא עובד אצלו, המשכיר מעמיד את הדירה לרשות השוכר בלבד הוא לא איש אחזקה של השוכר.האם הדוגמאות שהבאתי חוקיות לכתיבה בחוזה. תודה
 
מקבל דירה תקינה

ומתחייב להחזיר תקינה עדיין לא אומר שהוא צריך לתקן כל דבר שמתקלקל על חשבונו. זה אומר שהוא צריך לא לעשות נזק ולהחזיר את הדירה במצב שקיבל אותה.
 

jen711

New member
השאלה האמיתית היא האם תוכל למצוא משכירים שיסכימו לזה

אני לא רואה את ההבדל הגדול בין לתקן ולהחליף ולמה על תיקון אתה מצפה מהשוכר לשלם ועל החלפה המשכיר ישלם.
 

a wild rose

New member
זה נוגד את מה שמקובל בחוזי שכירות

ומשכיר שיתעקש על דבר כזה יהיה לו קשה למצוא שוכרים. האחריות על תיקון הדוד ועל תיקוני אינסטלציה היא של המשכיר, וככה כל מה שקשור לבלאי טבעי. המשכיר הוא לא איש אחזקה, אבל הוא כן אמור לשלם לאחד כזה אם הדירה לא תקינה מבחינת תנאי מגורים סבירים.
&nbsp
השוכר לא גר בבית מלון והמשכיר לא עובד אצלו, אבל יש תנאים מקובלים בחוזה שכירות ומה שהבאת פה לא מקובל.
 

aviwalla20

New member
תיקונים על חשבון השוכר

אם זה היה מקובל לא הייתי שואל, כיום השוכר מבלבל את המוח על כל פיפס , אני מעמיד לרשותו נבס , הוא אמור לשלם לי תמורת מגוריו בנכס , אני לא אמור להיות איש האחזקה שלו ,מישהו יכול להגיד מבלי להיזקק למונחים כוללניים מה אני אמור לתקן ומה השוכר ? לפרט בבקשה ולא סימאות
 

jen711

New member
כל מה שהוא בלאי סביר, אחריותך

אם הבעיה היא מנזק מכוון או רשלנות, אז השוכר צריך לשלם.
לדוגמא:
בעיות צנרת אתה משלם.
סתימה בגלל ששוכרים זרקו לאסלה משהו, הם ישלמו.
 

קלייטון.ש

Well-known member
השוכר צריך לתקן את מה שהוא בעצמו קלקל

מה שאתה השכרת לו והתקלקל מעצמו, אתה משלם.
ההיגיון שהשוכר משלם לך לקבל דירה תקינה. אם השכרת לו מזגן אתה אמור להשכיר לו מזגן תקין, ואם המזגן מתקלקל אתה צריך להביא לתיקונו.
אבל אסור לשוכר לפגוע בנכס במו ידיו. אם הוא חיבל במשהו הוא צריך להביא לתיקונו.
אם השוכר פונה אליך הרבה בגלל בעיות בנכס אז הנכס לא ראוי למגורים. הנכס לא אמור לייצר בעיות כל הזמן.
 
אחרי שקראתי גם את התגובות

כולל את אלו שלך, אני חייבת לציין שנוצרה אצלי תחושה לא טובה. אתה מודע לכך שאתה דורש משהו שאינו מקובל, מציג את זה באופן לא כל כך סימפטי - "השוכר מבלבל את המוח על כל פיפס" "אני לא אמור להיות איש האחזקה שלו" "השוכר לא גר בבית מלון והמשכיר לא עובד אצלו" - נראה שאתה שוכח שאתה זקוק לשוכר לא פחות משהוא זקוק לך, אם לא תספק לשוכר תמורה מלאה לכספו, כפי שמקובל בשוק השכירות, לא תצליח להשכיר את הדירה, או שתצליח והשוכרים יתחלפו לך כל שנה שזה לא דבר אידיאלי, ויגזול ממך זמן ומשאבים.
&nbsp
בשורה התחתונה - החברים כאן ענו לך בצורה ברורה ומפורטת מה מקובל, ואתה הגבת והסברת בצורה ברורה ומפורטת למה אתה לא מעוניין לפעול לפי מה שמקובל. גם אם אף אחד לא ייקח אותך לבית משפט על זה, זה לא צעד נבון מצידך כבעל דירה.
 
חברה שלי שהשכירה את דירתה והחוזה

נכתב ששוכר הדירה עושה תיקונים למוצרים שיתקלקלו, וראה זה פלא, לקח לה קצת יותר זמן אבל מצאה שוכרים שהסכימו.
 
זה עדיין לא הופך את זה למצב תקין ולגיטימי


יצא לי לשמוע על לא מעט מקרים של אנשים ששכרו דירות בתנאים כאלו ואפילו יותר גרועים, לרוב היה מדובר על צעירים תמימים שלא היו מודעים למה שמקובל בשוק השכירות, במקרים אחרים אנשים היו לחוצים למצוא כבר דירה והתפשרו בלית ברירה, או שלא שמו לב לסעיפים החריגים (יש מי שסומכים על בעלי הדירות ולא קוראים לעומק). גם בפורום הזה הועלו מקרים בגוף ראשון מצד שוכרים שנדרשו לסעיפים לא הגיוניים, כמו לכסות חובות שהשאירו שוכרים קודמים, כמו להיות אחראים על תקינות ציוד ותשתיות של הדירה ועוד.
&nbsp
ושוב - זה עדיין לא מצב תקין ולגיטימי, והמשכיר הסביר שמעוניין לפעול לפי מה שמקובל ושהשוכרים שלו יישארו לטווח ארוך, לא הייתי ממליצה לו לנהוג בדרך זו.
 
למעלה