כשבחוץ הגשם דופק

כשבחוץ הגשם דופק


החורף בארצנו קצר יחסית, אבל בשנים האחרונות כשהוא כבר מגיע הוא עושה את זה במלוא העצמה.

מה קורה בדירות שלכם בזמן החורף? יש למישהו חוויות לספר על נזילות? קצרים חשמליים שפגעו במוצרי חשמל? רטיבות שהובילה לעובש? נזקים שדרשו טיפול מיידי, שקשה לבצע בזמן שגשום?

ומה עם חימום הדירה בתקופת החורף? איך אתם מתמודדים עם זה ובאחריות מי לדאוג לנושא הזה בדירה בה המזגן אינו עושה את העבודה (ויש כאלו מסתבר).

בואו תספרו על חוויותיכם מהחורף כשוכרים או משכירים, בתקווה שנעבור את התקופה הקרובה בשלום, ללא הפסקות חשמל וללא נזקים מעיקים.
 

קלייטון.ש

Well-known member
אצלי חודרים וחדרו מים בכמה דירות

גרתי ברמת גן ביחידת דיור, התחילו הגשמים ותוך כמה ימים התקרה ואחרי כן הקירות נרטבו, וגדל עובש במהירות. הודעתי לבעל הבית שאני עוזב, הוא ביקש זמן לתקן את הבעיה, הזמנתי אותו ליחידה שיראה שאי אפשר לחיות בה. אי אפשר לנשום. שחרר אותי.
גרתי בחדר וחצי בדירה מחולקת בת"א, כשנכנסתי שאלתי בפירוש אם יש בעיה של חדירת מים, אמרו לי שאין שום בעיה. הגיעו הגשמים החזקים והמים חדרו ועוד איך. ראיתי אותם נובעים מתוך הקיר בזרם. הציפו את החדר ונאלצתי לעבור לחצי. באותו מקרה הערכתי שבעל הבית לא ישחרר אותי בקלות ותהיה מלחמה, לא נוצר עובש, אז החזקתי מעמד עד לסוף הגשמים ועזבתי בתום החוזה.
גם בדירה בפ"ת בקומה אחרונה מתחת גג רעפים נכנסו מים בגלל רעף שבור, אבל בעל הבית שלח איש מקצוע שעה אחרי שהתקשתי אליו, כך שלא נחשב.
לבסוף היחידה שאני גר בה עכשיו, כבר 7 שנים. יחידה חדשה, פגשתי את הקבלן שבנה אותה. בשנה הראשונה חדרו מים בחיבור בין היחידה לוילה. בא הקבלן עם פועל, עבדו ועבדו, והמים המשיכו לחדור. שקלתי לעזוב אבל היחידה הזו כל כך מתאימה לי, באמת מקום מגורים שלא היה לי מתאים ממנו בחיי, שהחלטתי לעשות הכל לפתור את הבעיה או להתרגל. שנה ראשונה חדרו המים, שנה שניה עליתי לגג וחקרתי בעצמי ומצאתי בעיה. בעל הבית הזמין איטום עם יריעות, שילם אלפי שקלים, הבעיה נפתרה במידה רבה אבל לא לגמרי. ניסיתי לאטום בעצמי איפה שחשבתי שיש עוד סדקים, ובאמת נעשה יותר טוב ובכל זאת נוצרת רטיבות. מאחר והיא מתייבשת ולא נוצר עובש, אני משלים איתה.
 

im mitzi

New member
הכל בסדר טודו בום

בדירה הנוכחית קצת קר אבל לא משהו בלתי נסבל, אנחנו עם רדיאטור ומזגנים והכל טוב.
&nbsp
הדירה הקודמת שלנו היתה בבניין שבעלתי הדירות חתמו על תמ"א ולכן ועד הבית החליט שאין צורך לזפת את הגג כי מבחינתם עוד רגע והבניין נהרס (היינו שם 3 שנים וזה עוד לא נראה באופק)
בכל מקרה היינו קומה אחרונה ובשנה השניה שלנו בדירה פתאום שמתי לב לכתם מים על התקרה, הודעתי לבעל הדירה ותיכננו לטפל בזה, כמובן ששכחנו אז בשנה שלאחר מכן הכתם גדל וגדל , אז כבר זכרנו להגיד לבעל הדירה שקצת לקח את הזמן, עד שבוקר אחד התקרה פשוט נפלה על והיה לנו חור.
בעל הדירה כמובן מיד טיפל, אבל הנזק היה גדול והוא עירב את הועד בית ששילם עבור התיקון
 
מוכר


הדירה הקודמת שלי הייתה בקומת הגג, וגם שם כמו רוב הבניינים ברמת גן, מצפים לפינוי בינוי מתישהו בשנים הקרובות, כשזה יגיע, אז ועד הבית לא מוכן להשקיע בשיפוץ הגג גם אם זה נדרש, וזה הוביל למצב שמתי שהיו נזילות מהגג, בעלי הדירה שלי נאלצו לממן את כל התיקון מכיסם, ואין לי ספק שזה כאב להם מאוד (לפחות היה שקט בחורף שלאחר מכן). הנזילות יצרו גם בעיות של רטיבות ועובש שטופלו אמנם, אבל זה עדיין היה לא נעים, במיוחד כי השיפוצניק שהביאו לא הפסיק עם האנחות הפולניות (אפילו שהוא בכלל ערבי) וההבהרות שזו בעיית תשתית בגג ושמה שהוא עושה זה רק טלאי כי אם לא יחליפו את הגג הכל יחזור. זה הגיע למצב שמתי שנדרשה צביעה מחודשת בקיץ, כי הצבע התקלף, הוא לא הסכים לבצע את זה כי טען שזה נובע מרטיבות של גשם מהגג וקודם צריך לטפל בזה (איזה רטיבות תהיה בחודש יוני?), אז הם הביאו איש מקצוע אחר.
&nbsp
ההמלצה שלי - להימנע ממגורים בדירת גג, במיוחד אם זה בניין ישן, במיוחד אם זה בעיר כמו רמת גן שכל בניין ישן מיועד לפינוי בינוי. מלבד הנתון הזה הדירה שלי הייתה פחות או יותר אידיאלית.
 
למעלה