נזקים בדירה השכורה

נזקים בדירה השכורה

בואו נתעל את זה לדיון מעניין: נזקים ששוכרים עשויים לגרום בדירה שכורה, והדרך עימה בעלי הדירה יכולים להתמודד:

בתקופה האחרונה הועלו בפורום שני מקרים של שוכרים שהשאירו חוב לחברת החשמל, מה שהקשה מאוד על המשכירים. אחד מהם היה נחמד ולא ביקש מהשוכרים ערבויות רלוונטיות, גם לא צ'ק פתוח לפקודת חברת החשמל, והשני מצא את עצמו עם גילוי שהצ'ק שהשוכר השאיר לפקודת חברת החשמל הוא ללא כיסוי.

במקרה השני הסברנו לבעל הדירה שעדיף לו שהשוכר לשעבר יהיה בעל חוב לחברת החשמל, ולא בעל חוב עבורו, היות שזה נשמע כמו מצב שדורש פנייה להוצל"פ. במקרה הראשון בעל הדירה לא נשאר עם הרבה ברירות, במיוחד כי אם לא היה מכסה את החוב היו מנתקים את החשמל בדירה.

במקרה אחר שסופר כאן לפני כמה זמן, בעלי הדירה גלגלו את החובות של השוכרים הקודמים על הדיירים הנכנסים, לדבריהם גם נשארו חובות לרשויות, גם נזקים, וגם השוכרים העוזבים לקחו איתם מכשירי חשמל שהיו שייכים לבעלי הדירה. מי שסיפרה על זה בפורום זו השוכרת הקיימת, ששיתפה שבעלי הדירה היו גלויים איתה והסבירו ששכ"ד גבוה על מנת לכסות את הנזקים... אכן, תמונות קשות.

אתם מוזמנים לספר על מקרים שנתקלתם בהם, הן כשוכרים והן כמשכירים, על נזקים שנגרמו לדירות כתוצאה מהתנהלות לא תקינה של שוכרים, ואולי אפילו תספרו על מקרה בו גרמתם בשוגג לנזק לדירה השכורה, שדרש מכם לשאת בהוצאות.
 

tito1337

New member
בגדול נזקים אפשר לחלק ל-2 סוגים

1.בלאי סביר שנובע מהסיטואציה שמי שגר בדירה בד"כ עושה את זה לתקופה מוגבלת ואין לו באמת מוטיבציה לשמור עליה בטח על ריהוט או מוצרי חשמל שיש שם. יכול להיות מיליון ואחד דברים שיתקלקלו בד"כ בגלל זריקת ז#%ן של הדייר בידיעה שגם ככה יתקנו לו.

2.נזקים של שוכר בעייתי.
הסממן הראשון של שוכר בעייתי זה אי עמידה בתשלומים. צ'קים שמתחילים לחזור זאת הסיטואציה שבד"כ מבשרת שדברים הולכים להסתבך..

לגבי צ'קים לרשויות: אמרה לי פעם נציגה של חברת המים, "בסוף אנחנו תמיד מגיעים לבעלים" כתשובה לשאלה שלי מה קורה אם הצ'ק של הדייר חוזר.
 
הנזק הכי גדול שבעל דירה יכול לגרום לעצמו

הוא בתחלופת שוכרים גבוהה.
בעל דירה שחושב שהשמש זורחת לו מהתחת, והוא יכול להעלות שכר דירה כל הזמן, לא לעמוד בהתחייבות לתקן דברים בדירה שהוא צריך לתקן על פי החוזה, ועוד כהנה וכהנה דברים שיכולים להבריח שוכרים מהדירה- הוא אידיוט. כי את כל הכסף שהוא הרוויח במשך הזמן מהשכרת הדירה הוא ישפוך אחרי זה על תיקונים בדירה שנובעים מתחלופת שוכרים גבוהה.
לא משנה כמה שוכר שומר על הדירה, וכמה הוא עומד בהתחייבויות שלו וכמה הוא בסדר, ברגע שיש תחלופה גבוהה של שוכרים, זה נזק בלתי הפיך מהרבה סיבות.
משכיר מעצבן, שחושב שהוא יכול למלא את הדירה בשוכרים כמו שהוא יכול לרוקן אותה הוא אידיוט שגורם לעצמו נזק ולדירה שלו נזק.
את זה אני אומרת לגמרי מהצד המשכיר.
 
זו נקודה חשובה!

בהקשר הזה, בעלי דירות שלא מבצעים בדיקה מקיפה מדי חידוש חוזה, בדגש במעמד של החלפת שוכרים, יכולים למצוא את עצמם במצבים לא סימפטיים. יש את הדירות שמושכרות במשך שנים, כשהמשכירים רואים בהן מקור הכנסה ולא עושים את המינימום כולל בדיקות שגרתיות, ואז יום אחד נזק מצטבר צף ומתגלה, והבלאי הטבעי שנוצר כתוצאה מהזנחה יכול להגיע לעלויות שלא נדע.
&nbsp
בלא מעט מקרים אגב זה נובע מחוסר מודעות, לא מכך שהמשכיר אדיוט, ויש את בעלי הדירות שיוצאים מנקודת הנחה שהשוכרים ידווחו על תקלות קטנות מהסוג שיש להן נטיה להפוך לגדולות, ו/או שיבצעו שימוש סביר בנכס - רק שיש אנשים שמבחינתם שימוש סביר זה דבר יחסי.
גרתי בעבר בדירה שהנזק המצטבר הזה הוביל לנזקים שנגרמו לדירות של השכנים, מה שדרש מאותו בעל דירה לשאת גם בעלות של התיקונים לשכנים שלו.
 

קלייטון.ש

Well-known member
לגבי חשמל בהרבה דירות ששכרתי במרכז המשכיר גבה סכום מראש

ואמר שנתחשבן אחר כך. אלה היו תמיד משכירים מקצועיים, למשל בת"א אחד עם 13 דירות, בפ"ת משכיר עם 5 דירות. התשלום החודשי כלל סכום של כמה מאות עבור סעיף חשמל, והמשכיר אמר לי שאסתכל על המונה כל כמה זמן ואודיע לו והוא יחזיר לי או שאני אוסיף לו. לגבי מיסים בדרך כלל שכר הדירה בדירות שאני שכרתי כלל אותם. כל כך התרגלתי ששכר הדירה כולל מיסים שהייתי מופתע אם היו אומרים לי שאני צריך להוסיף. הרי אתה יודע מראש מה הארנונה, ולי לא אכפת למי אני משלם.
 
הכל כלול קיים בדירות מחולקות, או יחידות דיור

במרכז זה אחרת מאשר בצפון, יש לבעלי דירות מחולקות נטייה לתת מחיר שכולל חשבונות, באופן שגורם לשוכרים לחשוב שמדובר במציאה, אבל חלק נכבד מאותם משכירים מנפחים את החשבונות, ושכ"ד שכזה לא תמיד משתלם.
&nbsp
מהצד של המשכיר דווקא חוב ארנונה זה דבר פחות בעייתי, אם השוכר העביר את הארנונה על שמו - שזו דרישה נפוצה מאוד בחוזים סטנדרטיים, כי ברגע שהארנונה על שם השוכר החוב הוא שלו בלבד ולמשכיר לא נגרם שום נזק, במיוחד מאז שהפריטו את המים, כך שמדובר בחוב נטול סנקציות, ומה שנותר למשכיר זה להעביר את החשבון על שם הדייר הבא ומבחינתו הסיפור נגמר, העיריה תרדוף אחרי בעל החוב והמשכיר אינו צד בעניין. לגבי חשבון החשמל - כאמור הבעיה כאן, כמו עם תאגידי המים, זה שברגע שיש חוב אין אפשרות להסב את החשבון על שם הדייר הבא, ולכן בעל הדירה לפעמים נאלץ לשלם את החוב בעצמו, אם אין לו ערבויות מתאימות.
&nbsp
&nbsp
 

a wild rose

New member
לא יודעת אם זה נחשב

אבל בבניין שגרתי בו נגרמו נזקים איומים לצנרת בעקבות זריקת מגבונים ודברים אחרים לשירותים, ועד הבית התריע והזהיר כמה פעמים, אבל הבעיה חזרה על עצמה. באופן לא מפתיע, רוב הדירות בבניין היו מושכרות.
&nbsp
&nbsp
 
למעלה