בהמשך לדיון קודם שלנו

בהמשך לדיון קודם שלנו

אותו דיון האם "למי הדירה מיועדת" ו"איך את מתכוונת לשלם את שכ"ד" נחשבות לשאלות טיפשיות או הגיוניות, והאם יש קשר לעובדה שמי שנשאלה זו אשה צעירה, מסתבר שיש מקרים שמה שעומד מאחורי השאלות האלו זו תופעה מטרידה למדי, שמוצגת כאן

תמצית: נשים ללא בן זוג מספרות על בעלי דירות שהציעו להן לשלם את שכ"ד שלא מהמשכורת שלהן, אלא בדרכים אחרות. בטוקבקים לדיונים בנושא סיפרו עוד נשים, צעירות יותר וצעירות פחות, על מקרים שכאלו, כולל מקרים בהם ממש ניסו לשכנע אותן שזה משתלם עבורן.

אז יש מצב שניצלתי, ושזה לא היה סתם שוביניסט פרימיטיבי, אלא משהו יותר גרוע.
 

קלייטון.ש

Well-known member
נראה שנשים בודדות עומדות בפני סכנות גדולות יותר מגברים

ויותר חשופות לניצול.
ביחידה הצמודה לשלי מתחלפים שוכרים בתדירות גבוהה, לפעמים כל כמה חודשים. מעניין שמעולם לא הופיעה בחורה לבד אפילו להתעניין. רק גברים בודדים או זוגות.
לא יודע איך במרכז. מעניין אם יש תופעה שנשים יעדיפו לשכור בזוג או עם שותפה, או שנשים בודדות שוכרות לבד או עם שותפים גברים באותה מידה שעושים זאת גברים.
 
לי לא ידוע על תופעה כזאת

לא במרכז הארץ ולא ביתר חלקי הארץ, זה נפוץ מאוד שנשים שוכרות דירה לבד, ועל זה בדיוק התווכחנו בדיון הקודם, סביב הסיפור במסגרתו בעל דירה הגיב בצורה הזויה לעובדה שהתעניינתי בשכירת דירה לעצמי. למה שזה לא יהיה נפוץ בעצם? אם אשה יכולה להרשות לעצמה לגור לבד ואין לה בן זוג, למה שתגור עם שותפים?
&nbsp
ולגבי הנושא השני - גם דירות שותפים "מעורבות" נשים גברים זה תרחיש נפוץ מאוד. למעט מקרים של דתיים או מקרים ספציפיים של אנשים שמעדיפים מסיבותיהם שלהם לגור עם בני מינם, בדירות שותפים רבות אין העדפה למין השותף. אני לא יודעת איך זה באזור שלך, אבל ככה זה מה שאני מכירה מאזור המרכז רבתי, אזור חיפה, באר שבע וירושלים.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

tito1337

New member
לחלוטין לא קשור לדיון הקודם

כמו שכתבתי למטה. מבחנתי "בשביל מי הדירה" \ "איך אתה מתכוון לשלם" זאת תהיה גנרית בנוגע לעיסוק\רקע של אותו האדם. את מחשיבה את זה כדרך פחות מנומסת מלשאול "במה אתה עובד". אפשר לדון בזה אבל אותי זה לא מעניין.

אותי כבעלים של נכס מעניין שמי שנכנס אליי לא יגיע למצב שאין לו כסף לשלם לי וגם לראות (עד כמה שאפשר לשפוט) שהוא לא אדם בעייתי שיחריב לי את הדירה כי הדברים האלה קורים ולך תוציא שקל מגרושה עם 4 ילדים שגרה אצלך חצי שנה בחינם, השאיר חשבונות ובלאי יותר מסביר בדירה.
את מנסה בכח לייצר הפליה, כשהמציאות יותר פשוטה. את בעל הדירה יעניין שהדייר ישלם וישמור על הנכס. זה שיש מפגרים\נצלנים\סוטים שמנצלים מצב של בן אדם לא אומר שכל בעלי הדירות ככה.

גם כששכרתי דירה, תמיד היה סמול טוק קטן שהמטרה שלו לברר במה אני עוסק, מי הבת זוג שלי ולשערך מה הולך להיות בדירה ("זוג שקט" מול "גואה הקטנה").

באופן אישי הייתי מעדיף אישה שהיא רופאה מתמחה בבית חולים, מזוג שותפים שעובדים כשומרים בקניון וחוסכים לטיול שאחרי הצבא..לדעתי רב בעלי הדירות ילכו עם הראש הזה.

כמו שכתבתי לך למטה, לדעתי אם קיימת הפליה, אז היא כנראה לטובת אישה צעירה לעומת גבר צעיר, אבל קשה לאסוף נתונים על הדבר הזה.


בקשר למה שרשמת, מי שמציע לדיירת לשלם בעזרת מין הוא מפגר, כי זאת אחלה דרך להכניס את עצמך למצב שהיא סוחטת אותך על הטרדה מינית שהייתה או לא הייתה ורוצה דמי שתיקה של שכר דירה בחינם.
גם אם הייתי רווק, והייתי לי דיירת שהייתה מציעה לי דבר כזה ביוזמתה, הייתי מעיף אותה מהדירה בהזדמנות הראשונה כי זה ככל הנראה פתח לצרות.
אני כאמור רוצה את הכסף של השכ"ד ושמירה על הנכס שלי.
 
דווקא קשור מאוד לדיון הקודם

וזה מה שעמד מאחורי פתיחת הדיון הנוכחי - בתור מי ששוחחה עם בעל הדירה המדובר, הוא הבהיר טוב מאוד מה עומד מאחורי השאלה שלו, הוא הבהיר מעל לכל ספק שמה שהיה נראה לו לא ברור זה איך אשה צעירה מתעניינת בשכירת דירה לבד, והבהיר שלא ברור לו איך יש לי כסף לזה, האפשרות שאני עובדת למחייתי נראתה לו לא סבירה לחלוטין, וכאמור אלו לא השערות, זה מה שהוא הביע בצורה מפורשת מאוד. אני לא מנסה ליצור שום מצב של אפליה, אני משתפת במקרים שקרו - המקרה הספציפי שלי, ועוד מקרים שנשים אחרות נתקלו בהם שהובאו בלינק שצירפתי. לא טענתי שמדובר בתופעה גורפת, ואם תשים לב, הדיון הקודם בכלל היה בכיוון של שאלות טיפשיות, והפך לויכוח האם זו שאלה טפשית או לא.
&nbsp
אם נלך לדוגמה הזאת - מאיפה לבעל הדירה לדעת שאני לא רופאה? או אשת הייטק? או אפילו סתם אשה עובדת ממוצעת שמשתכרת שכר ממוצע ומעלה ויכולה להרשות לעצמה לשכור דירת 2 חדרים? אם הוא היה מבצע סמול טוק או שואל שאלות ענייניות, כמו שקרה בשאר עשרות המקרים בהם התעניינתי בדירה להשכרה, המצב היה שונה, אבל במקרה הזה הוא הבהיר כאמור למה הוא לא עשה את זה, מה שכן היה עושה ככל הנראה עם גבר, או אולי אפילו עם אשה מבוגרת יותר.
&nbsp
לאחרונה דווקא עלו לכותרות מקרים בהם בעלי דירות לא הסכימו להשכיר לזוגות עם ילדים, וככל הנראה מה שעומד מאחורי זה הוא לא חשש שלא יהיה לזוגות האלו איך לשלם, אלא סיבות אחרות, וגם זו לא תופעה גורפת אלא כמה מקרים מדווחים. בזמנו היו מי שסיפרו על בעלי דירות שהסכימו להשכיר לזוגות נשואים בלבד, בכל מקום יש ויש.
 

tito1337

New member
אין לי שמץ מי הוא בעל הדירה

שדיבר אליך כמו שדיבר, אין לי מושג מה היה אומר או לא לאישה מבוגרת. אני לא מנסה לסנגר על האידיוט. רק לנסות להסביר מה עומד מאחורי שאלות כאלה שנשאלות גם על ידי בעלי נכס נורמלים.

אני מנסה לטעון (יותר נכון להסביר) שבעלי דירה סבירים, רוצים כמה שיותר כסף וכמה שפחות בעיות (אני מקווה שאין פה אנשים שחושבים שבעל נכס מתעסק עם שוכרים מתוך טוב לב..).

בעיות יכולות להגיע מכל מיני כיוונים, בעיקר באזורים של תשלום \ ריבים עם שכנים או חלילה שימוש למשהו לא חוקי בנכס.
כשמשהו שואל "בשביל מי הדירה" זה לא כי נורא איכפת לו מכמה אנשים פונים אליך בטינדר אלא כי הוא חושב שבחורה שקטה זה כנראה פחות בעיות מ10 פועלים מהשטחים שהקבלן שלהם מחפש מעורה בשבילם.

אם את לא מאמינה לי, בדירה הבאה שאת מנסה לשכור, תזרקי משהו כמו "מקווה שלא אכפת לך שאין לי תלושים..אני מובטלת אבל לא תהיה לנו בעיה.."
או "ה6 כלבים שלי ימותו על הדירה הזאת.."
או כל דבר קיצוני משליך בלאי או בעיות כלכליות ותראי איך מודיעים לך שהיו שמחים להשכיר לך אבל הדודנית של בעלת הדירה החליטה לחזור לארץ מאוסטרליה והיא חייבת לגור בדירה הזאת.

וכששואלים "איך תשלמי" \ "מה את עושה בחיים" זה לא כי נורא מעניין אם את מנתחת אנשים כותבת תוכנה או מייצגת לקוחות. רוצים לראות שיש לך מקצוע סביר והסיכוי לזה שיצטרכו לגבות ממך חוב הוא נמוך.

אם כולם בעולם היו אנשים ממוצעים שעובדים למחייתם ולא נכנסים לחובות לא היה צורך בבטחונות או חוזים.


גם ה"איך תשלמי" גם ה-"בשביל מי הדירה", אצל בעלי דירות נורמלים, שקול לחלוטין לסמול טוק שאיתו אין לך בעיה והמטרה היא זהה. אם יש משהו שאני רוצה שתקחי ממה שאני כותב, זה את השורות המודגשות האלה


לפעמים לא רוצים להשכיר לזוגות עם ילדים קטנים בגלל חשש שהילדים יגרמו לנזק לדירה (בעיקר דירות מרוהטות). גם לא שייך לדיון.
 
אני לא סגורה מה אתה מנסה להביע כאן

אבל תאמין או לא, יש לי ניסיון בשכירת דירות (וגם בהשכרה למען האמת), ובלי קשר לכך שאני מנהלת את הפורום הזה, מה שמעיד שיש לי קצת הבנה בתחום, אני ממש לא צריכה שתסביר לי איך דברים הולכים בשוק השכירות וזה לא קטע של "להאמין לך" או לא.

סיפרתי על מקרה ספציפי נקודתי, אתה לוקח אותו למקום הלא נכון וכותב דברים לא רלוונטיים. אין לי שום בעיה שישאלו אותי איפה אני עובדת, כל הקטע כאן זה שהוא לא שאל איפה אני עובדת כי הוא הבהיר שהתרחיש הזה לא אפשרי מבחינתו - הוא לא האמין לי שאני באמת עובדת! וזה המקרה הספציפי הזה, לא אמרתי לרגע שזו תופעה, זה בכלל לא היה דיון על תופעות כאמור.

דרך אגב אם אתה מתעקש - בדירה האחרונה שעזבתי, היו מתעניינים רבים והייתה רשימת המתנה של 6 אנשים ועוד אנשים שהתעניינו בין לבין, כשהיו גם תמהוניים. לא היה שום צורך לתת תירוצים לאף אחד, בעלי הדירה השכירו למי שבחרו להשכיר, אני בטוחה שהם לא נתנו תירוצים לאף אחד ובתכלס בין מעמד ההתעניינות בדירה לסגירת החוזה עוברים כל כך הרבה, שממש לא נדרש לטעון את כל השטויות שנטענו בהקשר הזה.
 

tito1337

New member
לא נשמע שיש לך ניסיון ב*ה*שכרת דירה..

וכשכתבתי על הדודנית מאוסטרליה, הכוונה הייתה שהרבה בעלי דירות לא ירצו להתעסק אם איתך אם ירגישו שעלולה להיות לך בעיה בקטע הכלכלי. בדרך קצת צינית..

לא יודע מה התירוץ שיתנו לך או שיגידו לך בפנים שלא רוצים להשכיר לך. גם זה לא מה שמעניין..
 
אז אתה מוזמן לחדד את השמיעה


ובאופן כללי הדיון הזה עקר, כתבת דברים לא רלוונטיים לא לדיון ולא למקרה הספציפי.
&nbsp
אתה חבר חדש בפורום, נכון? אתה מוזמן לספר קצת על עצמך. אתה שוכר? משכיר? מאיפה בארץ?
 

קלייטון.ש

Well-known member
בעיני החקירה איך השוכר ישלם היא מוזרה

איך משאלה שתיים אפשר לברר את כושר התשלום של אדם? ואיך אפשר לבדוק את התשובה?
אני גם לא מבין מה חשיבות התשובה. הרי בחוזה שכירות משלמים פחות או יותר על הצריכה בפועל. אם השוכר לא יכול לשלם הוא יתבקש לפנות. בדרך כלל השוכר מספק ערבות כלשהי, של חודשיים שכירות נגיד, אז יש זמן לפנות אותו וגם לא להפסיד כסף. יש כאלה שעושים בעיות בפינוי אבל הם נדירים.
זכותך כמשכיר להעדיף סוג מסויים של שוכרים, אבל תגדיר זאת מראש. תכתוב כבר במודעה "יתרון לרופאה, לא מתאים לשומרים בקניון". ואז לא צריך חקירות ושאלות מוזרות.
 

tito1337

New member
אני לא חוקר אף אחד

אבל כשבא לי בחור שאומר שהוא עובד בשחור, אין לו תלושי שכר להראות, "כרגע" יש לו בעיה עם חשבון הבנק אז אפילו צ'קים אין לו, אבל "לא תהיה בעיה עם התשלום, כי תקבל מזומן כל חודשו בחודשו" אני אישית לא רוצה להתעסק עם אנשים כאלה. לא כי הוא צעיר או זקן גבר או אישה, אלא כי אני חושש שהוא לא יצליח\ירצה לשלם לי..

אני בטוח שלא תהיה לו בעיה לחתום על שטר חוב בתור ערבות, בהצלחה עם לגבות אותו או לפנות אותו.

רשמת שאתה בעל נכס, יש לך עו"ד שמלווה אותך? משהו שהתייעצת איתו פעם? תתעניין בסיפורים קצת..

מה שכתבתי למעלה זה טיפוס שהגיע פעם להשכיר את הדירה שלי..לא המצאה.
 

קלייטון.ש

Well-known member
רוב המשכירים לא עובדים עם מזומן

חוזה שכירות רגיל מגדיר את ההמחאות שנמסרות מראש. מי שלא יכול או רוצה למסור המחאות מראש אומר ביוזמתו שהוא רוצה לשלם במזומן, אחרת תהיה בעיה לחתום על החוזה שהרי הוא צריך למסור את ההמחאות.
אתה דיברת על כל מיני שאלות שאתה שואל כדי לברר את כושר התשלום של השוכר. לא על מצב שמלכתחילה השוכר הפוטנציאלי הוא חריג ומודיע על כך מראש.
 


טיטו - לקחת את הדיון לכיוון אחר לחלוטין והצגת סיטואציות מהסוג החריג. הדיון פה לא היה על אדם שמשכיר דירה ומתקשרים אליו אנשים שמבהירים שהם במצב כלכלי רעוע ואין להם חשבון בנק.
 

jen711

New member
לפנות שוכר זה לא כל כך פשוט

ונראה לי שקראתי שיש שוכרים מסויימים שקשה יותר לפנות.
זה מאוד הגיוני לברר מי גר בדירה ובמה הוא עובד.
אני השכרתי דירה בבעלותי.
חיפשתי שוכרים שנראים יותר בטוחים.
הייתה משפחה שמאוד רצתה את הדירה.
4 אנשים, 3 דורות, דירת 3 חדרים.
רק בן אדם אחד עובד ובשכר מינימום.
בתור בעלת דירה, שוכרים כאלה הם סיכון.
 

tito1337

New member
מה שאת אומרת הוא ברור לכל בעל נכס

ההרגשה שלי שהאנשים פה צעירים שמסתכלים מהנקודת מבט שלהם.
לך תסביר ששוכר בעייתי שלא משלם ומסרב להתפנות יכול להגיע לנזק של עשרות אלפי שקלים (כמה חודשים של שכירות ונזקים לדירה) כשאת הבטחונות שלו אין ממי לגבות..

אני לא יודע אם אצליח להסביר למרציפן איי פעם אבל אנסה שוב : לא יודע מה רצה בעל הדירה הספציפי שלך, אבל "בשביל מי הדירה" \ "איך אתה מתכוון לשלם" הם ניסוחים מנומסים יותר או פחות שהמטרה שלהם לקבל איזשהוא רקע על השוכר..
1. אני לא רוצה לפגוש אנשים שאין לי שום כוונה להתעסק איתם.
2. "אם אתה מגיע לשלב שאתה מפעיל את הבטחונות - כנראה שכבר הפסדת" משפט שאמר לי עו"ד מהתחום..

מה רצה בעל הדירה שלך אני לא יודע ולא מגן עליו, אבל הנקודה שמעבר לנייר הכתוב מעניין סיפור המסגרת מאחורי השוכרים בעיקר בשביל למנוע מעצמי הרבה לחץ ועצבים בעתיד.
 
אתה לא צריך להסביר לי שום דבר

הדיון הזה כבר גלש לכמה וכמה מקומות שממש לא קשורים לנושא הדיון המקורי, ועיוותת את המקרים שהבאתי בצורה יסודית ממש, לצד העובדה שפספסת את כוונתם של פחות או יותר כל המגיבים בדיון.
&nbsp
הזמנתי אותך לספר על עצמך - אתה חבר חדש בפורום, אנחנו לא יודעים מי אתה, מאמינה שאתה גם לא יודע מי אנחנו, ובזמן הקצר שאתה כותב בפורום אתה מתמקד בלהתווכח עם אנשים ולהוציא דברים מהקשרם. אני בטוחה שיש לך מה לתרום לפורום, אבל באמת שלא ברור לי איך משיתוף של קטע מהתכנית סדר יום, נוצר כל הויכוח הזה.
&nbsp
בוא נסכם שכולנו מודעים לכך שיש שוכרים שיכולים לעשות נזקים, שלהשכיר דירה לאדם שלא עובד ושאין לו חשבון בנק זה משהו שלא חכם לעשות, ושרובנו נעשה הכל כדי שהמקרים החריגים האלו לא יקרו למשכירים שביננו, וגם השוכרים שביננו יעשו הכל כדי לא להביא את בעלי הדירה שלהם למצב הזה, ואני מוסיפה את ההמלצה האישית שלי - לא להתפשר על ערבות בנקאית, ולהוסיף לחוזה שבמידה ויווצר מצב בו בעל הדירה יראה צורך לממש את הערבות, הוא יודיע על כך למשכיר בכתב שבוע מראש.
&nbsp
שוכר שיכול להרשות לעצמו לתת ערבות בנקאית, סביר להניח שהוא לא פושט רגל ו/או אחד שעובד רק בשחור, וההתראה המוקדמת היא לטובת השוכר, שבמידת הצורך יוכל להגן על עצמו אם סובר שהמימוש לא נדרש.
 

tito1337

New member
יקירתי,

לא כל הארץ זה תל אביב ורמת גן. יש מקומות שבהם לבקש ערבות בנקאית שקול ללא להשכיר את הדירה, גם במרכז הארץ (חולון ראשון ובת ים נס ציונה רחובות).

שלא לדבר על זה שהיא עולה 3%-5% מהסכום.. וזאת עוד הוצאה לשוכר.
בכל מקרה זה לא פתרון קסם ונזקים מדייר שורר בקלות יכולים לעבור את ה10-12 קיי של ערבות בנקאית סטנדרטית בדירות של שהשכד שלהם עד 4000-4500 שקלים לחודש.

נכון לעת כתיבת שורות אלה, יש בשרשור הזה 4 משתתפים. כולל שנינו. את וקלייטון בצד של השוכרים jen (שמאד הזדהתי עם מה שרשמה בהודעה שלה) ואני בצד של בעלי הנכס..לא עיוותתי דבר, הסברתי לך את המטרה היסודית של השאלות שכל כך התרעמת עליהן, אצל בעלי דירה נורמלים.

אני בעל נכס מאזור המרכז. נעים מאד.
 
נעים מאוד

אני במקור מהפריפריה, ובעלת נכסים בפריפריה מהסוג שציינת (ראשון לציון ואזור רחובות) ותאמין או לא, גם באזורים האלו מקובל מאוד לבקש ערבות בנקאית וזה אפילו לא חדש. נכון שבמקרה של דירת חדר בשכונה ישנה בלוד אין מה לדבר על זה, אבל במקומות מבוקשים המצב שונה, והביקוש כבר ממזמן אינו נחלת גוש דן והסביבה.

בנוסף לעובדה שאני מנהלת את הפורום הזה, אני פעילה בארגון נוסף שרלוונטי לשוק השכירות וההשכרה ומעורה בתחום לא מאתמול. אז שוב, אתה באמת לא צריך להסביר לי שום דבר, וכבר התייאשתי מלהסביר לך כמה עיוותת את הנושא המקורי של הדיון, מה שאתה רק ממשיך ומחזק.

אם בכל זאת אתה עדיין חושב שאתה נדרש ללמד אותי או כל חבר פורום אחר על שוק השכירות וההשכרה, אתה מתבקש לעשות זאת בשפה עניינית ולא בוטה.
 

קלייטון.ש

Well-known member
בעסקת שכירות יש סיכון לשני הצדדים

גם השוכר מסתכן. הוא מוציא המחאות מראש בסכום עתק, וזו התחייבות שהוא לא יכול לחזור בה באופן פשוט. אם קורה משהו בדירה שמקשה על החיים בה - והרבה פעמים קורה - הוא עומד מול המשכיר די חסר אונים. יש סיפורים על שוכרים שלא מפנים אבל יש הרבה יותר סיפורים על שוכרים שנאלצים לחיות בדירה לא נעימה, או אפילו שלא ראויה למגורים, בגלל משכיר שלא מוכן לבצע את חובתו.
האם מוצדק לאור זאת שהשוכר יחקור את המשכיר איזה בן אדם הוא? אם הוא אדם שעומד בהתחייבות? אם הוא נחמד או אדם רע?
יש סיכון בעסקת שכירות אבל בחיים לוקחים סיכונים.
 

jen711

New member
כן, יש סיכונים אבל אפשר לנסות להקטין אותם

אם אתה יודע איזה שאלות לשאול כדי להבין האם המשכיר יעמוד בהתחייבויותיו, אז תשאל.
נראה לי שיותר פשוט לשוכר לעזור דירה שרע לו בה, מאשר לבעל בית לפנות שוכר שלא משלם/עושה נזקים.
 
למעלה