יום השאלה הטפשית

יום השאלה הטפשית


לפני מספר שנים, בוצעה ברחבי הפרדס פעילות משותפת לרגל יום השאלה הטפשית, שחל ב-28/9. באותה תקופה טרם מוניתי לנהל את הפורום הזה, כך שכאן לא צוין היום הזה, וחבל.

אז - למרות האיחור האופנתי, אני בעד שיתוף מצידכם בשאלות טפשיות שנשאלתם בתחומים שרלוונטיים לנושא הפורום, קרי: שאלות טפשיות שנשאלתם ע"י בעלי דירות, או ע"י שוכרים פוטנציאלים, או בכל תחום שרלוונטי וקשור ל"דירה להשכיר".

יש לי תחושה שזה הולך להיות שרשור מבדר למדי, אל תאכזבו
 
ואני אתחיל כמובן


מצ"ב כמה מהשאלות הטפשיות בהן נתקלתי מצד בעלי דירות שהתעניינתי בהן:
בשביל מי את מתעניינת בדירה? (בשביל דג הזהב שלי/בשביל הומלס שפגשתי ברחוב)
איך את מתכוונת לשלם את שכ"ד? (חשבתי להציע בארטר עם שירותים מסוג מסוים)
למה את מתכוונת כשאת שואלת אם הדירה מתאימה לשותפים?!
&nbsp
זה מה שעולה לי בראש בינתיים...
&nbsp
&nbsp
 
סורי, אף אחת מהשאלות האלה לא נראית לי טיפשית

את פשוט לא השכרת כנראה אף פעם דירה אז את לא מבינה מה עומד מאחורי השאלות האלה.
 


אין צורך בהשכרת דירה בשביל להבין מה זו שאלה טיפשית ומה לא (את טועה אגב בהנחה שלך). אני יודעת מצוין מה עומד מאחורי השאלות האלו, מי ששאל אותן הבהיר טוב מאוד במעמד השיחה מה כוונתו - ספציפית במקרה הזה הוא היה המום עד עמקי נשמתו שאשה צעירה מעוניינת לשכור דירה לעצמה, והתרחיש שאותה אשה עובדת למחייתה, ועל כן יש לה איך לשלם את שכ"ד, לא היה קיים בתודעה שלו. הוא לא שאל אם אני מתכוונת לשלם בצ'קים או באשראי, למען הסר ספק, הוא התכוון במובן של איך יש לי יכולות כלכליות לשלם שכ"ד.
&nbsp
לפי האדם הסביר, אדם שמתעניין בדירה להשכרה מתעניין בשבילו, זה לא תרחיש נפוץ שאדם צעיר מתעניין בשביל אדם אחר, ולפי האדם הסביר, מי שמתעניין לשכור דירה, בדרך כלל יש לו איך לשלם את שכ"ד, ובהתאם, ב-99% מהמקרים שהתעניינתי בדירות לא נשאלתי את השאלות האלו באף שלב.
&nbsp
את מוזמנת לשתף בשאלות טיפשיות שנתקלת בהן, אני סקרנית מה נחשב לשאלה טיפשית בעינייך.
&nbsp
&nbsp
 
אין בעל בית שלא יתהה מאיפה הכסף

יופי שהתבדחת על מאיפה תשלמי, אבל זה לא תסריט בדוי. פעמיים בחיי התקשרו אליי סרסורים ורועי זונות ,פעם אחת זה היה סרסור, זכר שהייתה לו חברה שהתקשר אליי, ופעם אחת החברה של הסרסור, אישה- התקשרה אליי בעצמה והתעניינו בדירה כי הם רצו לפתוח שם מכון ליווי. זה לא בדיוני בכלל.
 
מעניין

שכרתי כמה דירות בחיי, והתעניינתי במספר גדול משמעותית של דירות, מה שדרש ממני לשוחח עם בעלי הדירות, ומתוך עשרות מקרים הייתה רק פעם אחת שנשאלתי את השאלה הזאת - שכאמור נבעה מכך שבעל הדירה לא הבין איך נוצר מצב הזוי שכזה שלאשה צעירה יש כסף לשלם שכ"ד. אז כנראה שלא כל בעל דירה נוהג לשאול את השאלה הזאת, שבתכלס היא דיי מיותרת - זה תרחיש מאוד נפוץ שאנשים מבוגרים עובדים למחייתם, ומשלמים את שכ"ד מהמשכורת שמרוויחים.
&nbsp
גם אם היו שני מקרים שאנשים התעניינו בפתיחת מכון ליווי בדירה שהשכרת, זה ממש לא אומר שזה התרחיש הנפוץ וש"כל בעלי הדירות יתהו מאיפה הכסף", ובמקרה שנתקלתי היה דיי ברור שבעל הדירה לא חושב שזה הכיוון, אלא הוא פשוט היה אדם פרימיטיבי שלא היה מודע לכך שבימינו יש גם נשים שעובדות ומשתכרות למחייתן, הוא הבהיר את זה בצורה מאוד חד משמעית.
&nbsp
מצחיק אותי גם שלא הבנת שמה שכתבת בסוגריים זו התבדחות פנימית שלי, וממש לא עניתי ככה לבעל הדירה.
&nbsp
&nbsp
 
הבנתי מצוין

אין דרך אחרת להבין את המשפט "אין בעל בית שלא יתהה מאיפה הכסף", שהוא שגוי מיסודו.
&nbsp
אבל זה באמת לא חשוב
 
את המחשבות שלך אני עדיין לא יכולה לקרוא

לא שזה קשור לדיון המיותר הזה, אבל אני כן יכולה להזכיר לך שבפורום מקובל להתבטא בשפה נאותה, ושהערתי לך על כך יותר מפעם אחת. אני אנוח כשארצה לנוח, ובואי נעצור כאן.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

ipv6

Member
צר לי, אבל השאלות סבירות

אולי הן ישירות טיפה אבל המידע שהן באות לדלות מאד רלוונטי למשכיר של הדירה.
להעיף דייר סורר זה סיפור מהסרטים ואנשים נורא רוצים להיות בטוחים שמי שיכנס לדירה יעשה שימוש סביר ויש לו מאיפה לשלם.

"בשביל מי הדירה" זאת דרך יותר מנומסת לשאול "מי אתה? בן כמה? מה אתה עושה בחיים? והאם אתה הולך לעשות מסיבות טבע בדירה שלי?"

ואני חייב להוסיף, שבתור מי שיצא לו להתעסק עם השכרה של דירות ישנות, במחירים לא גבוהים, מה שמעניין אותי שהאדם שעומד מולי נראה סביר ואני מאמין שיש לו את היכולת לעמוד בחוזה. אם הייתי מתרשם שיש לך עבודה מסודרת את אדם אחראי \ שקט לא מעניין אותי מה יש לך או אין לך בין הרגליים או מה המספרים שמצויינים בת.ז שלך. לדעתי קיימת אפליה בעד נשים שהן נתפסות שקטות ורגועות יותר, ככה שאם כבר רב בעלי הדירות יעדיפו "בחורה צעירה" ולא "בחור צעיר" (כמה זה צעירה? 21? או 30?)

השאלות האלה באות לוודא שלא נכנסים לי לדירת 3 חדרים,6 סטלנים בני 21 שחזרו שלשום מהודו ורוצים להקים את גואה בגוש דן, על כל המשתמע מכך.

או עבריינים שרוצים להקים מכון בריאות או קבלן שרוצה לשקם עובדים זרים \ מהשטחים בדירה הזאתת.
 
כנראה שההגדרה שלנו ל"סביר" שונה


וכנראה שההגדרה שלי תואמת לזו של רוב האנשים, כי אין לי הסבר אחר בעשרות רבות של מקרים שהתעניינתי בשכירת דירה, לא עלו שאלות כאלו, וכשעלו שאלות שבאו מתוך המניעים שציינת, הן לרוב הגיעו בהתעניינות היכן אני עובדת, ובשאלה אם אוכל לתת ערבות בסכום שהם מבקשים - כשמי שבאמת חשש משוכרים סוררים, שאל אם יש לי אפשרות לתת ערבות בנקאית.
&nbsp
סביר, לפי מה שאני מכירה, אומר שהסבירות שדבר מסוים יקרה. אדם שמחפש לשכור דירה למטרת הקמת מכון ליווי, אינו התרחיש הסביר והנפוץ (בלשון המעטה), כשהעובדה שמדובר בדירת 2 חדרים בלב שכונת מגורים ברמת גן מורידה מעט מהסבירות. כנ"ל במקרה של חשש לכך שמי שמתעניין בשכירת אותה דירה מתכוון להביא איתו שני שותפים סטלנים - כשאת זה אפשר לפתור בצורה יותר סבירה. בדרך כלל כשמשכירים דירה גדולה יותר, שואלים במצב כזה "אתם משפחה? כמה ילדים?" ואז זוכים לתשובה - "כן, אנחנו משפחה עם שני ילדים" או "לא, אנחנו 3 סטודנטיות שמחפשות לגור בדירה כשותפות". ככה זה היה בכל עשרות המקרים שאני מכירה באופן אישי (אותי שאלו אם אנחנו זוג), ובכל המקרים הלא מעטים שאני מכירה דרך חברים, דרך פעילות ההתנדבות שלי ודרך הפורום הזה, ואם תתעקש - גם מהצד של המשכיר. בכל מקרה, במעמד ההתעניינות הטלפונית הראשונית שום דבר לא נסגר, ככה שלאדם הסביר (לפחות במובן שאני מכירה) אין שום סיבה להיות פרנואיד ולחשוב ישר על תסריטים הזויים, כי במקרה הכי גרוע - כשהמתעניין יבוא לראות את הדירה, הוא יוכל להתרשם ממנו ולשאול עוד שאלות כשכאמור, השאלה "איפה אתה עובד?" היא שאלה מאוד מקובלת במעמד הזה, והרבה יותר הגיונית וגם הרבה יותר מנומסת אם תתעקש, מאשר לשאול "בשביל מי הדירה"/"איך אתה מתכוון לשלם את שכ"ד".
&nbsp
במקרה שלי הייתי כבר מעל 30, כך שהשאלה "איך את מתכוונת לשלם את שכ"ד?" הייתה ממש לא לעניין, וכאמור במקרה הזה בעל הדירה הבהיר מצוין מאיפה השאלה הזאת באה, והשיחה לא הסתיימה כאן, כך שהיו עוד דברים שאמר שהבהירו את הגישה שלו. אגב, דווקא מהניסיון שלי כשמדובר בצעירים בדגש על סטודנטים, בעלי הדירות הרבה יותר רגועים, כי במצב כזה ההורים נותנים את הערבויות. יש לי תחושה שאם הייתי אומרת לאותו משכיר שההורים שלי משלמים לי את שכ"ד, זה היה נתפס יותר אמין בעיניו מאשר ההסבר שלי שאני מתכוונת לשלם מהמשכורת שלי.
&nbsp
ואכתוב לסיכום שנשאלתי שאלות ישירות במקרים רבים - כאמור השאלה היכן אני עובדת, שלפעמים התווספה לה השאלה כמה זמן אני עובדת שם, ואם יש לי אפשרות לתת ערבות בנקאית, וכמה זמן אני כבר גרה בשכירות ואיפה, ואם אני מכירה את האזור - אבל בין זה ובין המקרה שציינתי יש הבדל עצום. שוב, כנראה שההגדרות שלנו למושג "סביר" שונה.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

ipv6

Member
המילה סביר התייחסה לשאלות

ולא לסיכוי שהדירה תהפוך למכון ליווי או ל-"גואה הקטנה". והשאלות, בניסוח כזה או אחר, הן סבירות.

כמו שכתבה לך חברת פורום אחרת והיא צודקת ב100%, "איך היא\הוא ישלמו לי את השכר דירה" ו-"האם היא או הוא ישמרו לי על הנכס" זה תסריט שעובר ל-כ-ל בעלת דירה בראש, חלקם ישאלו בניסוחים שכתבת וחלקם יבקשו תלוש שכר כחלק מחתימת החוזה.
בעניי אין שום הבדל בין "האם אתם זוג" לבין "בשביל מי הדירה" נטו ניסוח. בשני המקרים הבעלים רוצה לסנן אכלוסיה מסוימת שלה הוא לא רוצה להשכיר. את משום מה תופסת את האחד כמנומס ואת השני כהזוי אבל המטרה של 2 השאלות היא זהה לחלוטין.

להראות דירה יכול להיות תהליך ארוך ומתיש (יצא לך להיות בצד של המשכיר? תארי לך לצאת מוקדם מהעבודה בשביל לפגוש משהו בלי חשבון בנק שרוצה שלשלם במזומן ו"הכל בין אנשים".) ואתה לא רוצה לפגוש כל בן אדם שמתקשר ואם אני מעוניין לוודא שמי שאני משכיר לו הוא לחלוטין לא מה שאני מחפש אין שום סיבה לא לברר פרטים בסיסיים בטלפון.

האמירה שלך " דירה למטרת הקמת מכון ליווי,"[2] היא לא רלוונטית. זה שזה לא תסריט נפוץ לא אומר שהוא לא קורה ויש המון תסריטי ביניים מאד רעים שבתור בעל נכס אתה רוצה להגן על עצמך מפניהם[1].
את בטח שוכחת שמדובר ב1.5-2 מיליון שקל (נניח ר"ג?) ולא בחולצה שאתה משאיל למשהו.

לבקש ערבות בנקאית מחוץ לתל אביב - גבעתיים - ר"ג זה כמו להגיד לשוכר שאתה לא רוצה להשכיר לו.. אני מוכן להתערב שרב האנשים יעדיפו להשאל "איך אתה מתכוון לשלם" \ "במה אתה עוסק" (שוב, ניסוח שונה מטרה זהה לחלוטין) מאשר להגיע לחוזה ולראות שהבעלים דורש ערבות בנקאית והוא לא שאל כלום על זה מתוך נימוס..

אני מרגיש שאת כותבת מאיזשהוא מקום אישי, שהעליבו אותך או זלזלו בך, מבחנתי בחורה עם רכב ועבודה סבירה זאת שוכרת פוטנציאלית מעולה וכל עוד הייתי משתכנע שאת תשמרי על הנכס ותעמדי בתשלום הייתי בשמחה משכיר לך. לדעתי יעדיפו אותך על בחור באותו הגיל ואותו המצב.


[1] גרושה עם ילדים שנגמר לה הכסף ואי אפשר היה להוציא אותה מהדירה. נגמר בפשרה שחבר שלי מוותר לה על נזק וכמה חודשים טובים של שכירות בתנאי שהיא עפה.

[2] את תתפלאי, אבל הרבה פעמים דווקא דירות שלא היית חושדת בהן מושכרות למטרות ליווי והימורים במרכזי ערים גדולות.
 
גם אני התכוונתי לשאלות

היות שהבאתם הסברים למה לדעתכם השאלות סבירות, כי בעל הדירה חושש מתרחישים שבעיניכם הם סבירים, הסברתי למה זה לא, וגם למה השאלות
לא ממש סבירות, לאור מה שעמד מאחוריהן, וגם בתור עצמן - אין שום סיבה לשאול אדם שמתעניין בשכירת דירה, איך הוא מתכוון לשלם את שכ"ד, אם אתה מתעניין בשכירת דירה, כנראה שאתם שייך לאדם הסביר הממוצע שעובד תמורת משכורת.

אני מאוד מאוד לא מסכימה עם הטענה שלך שלכל בעל דירה עוברת בראש המחשבה "איך ישלמו לי את שכ"ד" - ועובדה שנשאלתי את השאלה המטופשת הזאת רק פעם אחת, וקשה לי להאמין שיש פה אנשים שיעידו שנשאלו על כך ברציפות. האדם הממוצע עובד למחייתו ומקבל שכר כאמור, איזו עוד תשובה אנשים יכולים לתת לשאלה הזאת? זה דיי ברור שהתשובה ל"איך ישלמו לי את שכ"ד" היא ברוב המוחלט של המקרים "מהשכר שהשוכר מקבל מדי חודש מהמעסיק שלו", וגם אם התשובה היא "מהכסף שהוא הרוויח בלוטו" זה לא משהו שרלוונטי - שכ"ד ישולם, ואם הוא לא ישולם, שזה לא התרחיש הנפוץ, בדיוק בשביל זה לוקחים ערבויות.

אכתוב בפעם השלישית - אותו בעל דירה הבהיר שהסיבה ששאל את מה ששאל זה כי התרחיש שאשה מעוניינת לשכור דירה לבד לא נתפס בעיניו כתרחיש הגיוני, כך שהדברים שכתבת אינם קשורים. עובדה שבעלי דירות רבים אחרים התנהלו אחרת, וכך גם אני מתנהלת.

העובדה שאדם מתקשר להתעניין בדירה שלך, לא אומר שאתה תעזוב הכל ותלך לפגוש אותו - כאמור, אני קצת מכירה את התרחיש הזה משני הצדדים, בדרך כלל מי שמראה את הדירה הם השוכרים שעוזבים (כך גם היה במקרה הספציפי הזה) או שעושים יום מרוכז, או שפשוט מראים בזמן שנוח לך - כשלרוב האנשים נוח בשעות הערב, כי גם השוכרים לא רוצים להפסיד עבודה. אני לא יודעת לגבי מקרים אחרים, אבל במקרה הזה זה ממש לא היה קטע שהוא חשש ממצב שיפסיד יום עבודה ואז יגלה שהבחורה שהתקשרה היא גרושה עם ילדים שפשטה רגל וסתם שיקרה לו שהיא מעוניינת לשכור את הדירה לעצמה, וכאמור, בשיחת טלפון עוד לא התחייבת לכלום, בטח שלא לאפשר למי שבצד השני לגור בנכס שלך ששווה כמה ששווה.

לגבי החשש, שממש לא היה קיים כאן, שהתעניינתי בדירה למטרת פתיחת מכון ליווי, אני דיי בספק אם מי שבאמת מעוניין בכך יגיד זאת לבעל הדירה. בחוזה סטנדרטי מצוין שהדירה מושכרת למטרת מגורים בלבד, ואחרת הדבר מהווה הפרת חוזה. בכל מקרה, ציינתי כבר מספיק פעמים שבעל הדירה הבהיר טוב מאוד מאיפה הגיעו השאלות שלו, ולא מהסיבות שאתה מתעקש עליהן, וזה לא היה קטע של "לברר פרטים בסיסיים". הוא היה יכול לשאול כמו אחרים היכן אני עובדת, ואם יש לי אפשרות לערבות בנקאית (בימינו דורשים את זה גם מחוץ לגבולות גוש דן, תאמין או לא, למרות שהדירה המדוברת הייתה בר"ג כאמור), וזה היה סוגר את ה"פרטים הבסיסיים" אם היה מעוניין בזה.

אתה ציינת שבשמחה היית משכיר לי בתור בחורה עם עבודה מסודרת (רכב אין לי מתוך בחירה), אבל כאמור הוא הבהיר לי שהוא חושב אחרת, כי הוא לא מאמין שבאמת יש מצב כזה של אשה עם עבודה מסודרת.

זה כבר חורג ממש ממש ממטרת הדיון שלא הושגה, אבל בזמנו נשאלתי במעמד דומה אם אני שכירה או עצמאית, והובהר לי שבעל הדירה לא מוכן להשכיר לעצמאים, כי הוא חושש מחוסר יציבות כלכלית. אכן כך. אז זו שאלה הגיונית שדורש פרטים במטרה לברר, כי זה תרחיש הגיוני שעצמאי מחפש דירה להשכרה, הרבה יותר הגיוני מאשר שאדם שאינו עובד ואין לו איך לשלם את שכ"ד יתעניין בדירה להשכרה.
 

ipv6

Member
כשאני אומר

לכל בעל דירה עובר בראש "איך ישלמו לו את השכ"ד" הכוונה היא ל-א מה בדיוק את עושה כדי להרוויח את הכסף שלך (לא מעניין אותם אם את מתכנתת או עורכת דין או פקידה בנמל אשדוד) אלא מעניין אותם (אותנו) שהמצב הכלכלי שלך מספיק יציב שתוכלי לשלם לי את השכ"ד ולא נגיע למצב שבו צריך לפנות להרכאות משפטיות.
לא הייתי משכיר דירה שהשכ"ד שלה הוא 4500 שקלים לחודש למשהיא שכל ההכנסות שלה זה שכר מינימום בעבודת ניקיון, לעומת זאת כן הייתי משכיר בשמחה למשהיא שמקבלת את אותו השכר באותה עבודה בדיוק, &גם& יש לה 10 מיליון שקלים בבנק. לחלוטין לא מעניין אותי מה בדיוק המקצוע שלה, אם הוא מכובד או לא, מעניין אותי שהיא תעמוד בחוזה. הראשונה עלולה להגיע למצב שפיזית אין לה ממה לשלם לי ואת השניה אפשר לתבוע ולהפעיל מולה הוצאה לפועל. שתיהן עוסקות באותה העבודה (שלחלוטין לא מעניינת אותי לכשעצמה).

האם תוכלי לעמוד בהתחייבות הכלכלית ? ודאי שזה מעניין את הצד השני בחוזה.

כנ"ל לגבי הרכב, לחלוטין לא מעניין שתגיעי לעבודה יותר מהר, זה איזושהיא אמירה על יכולת כלכלית שלך (צריך ביטוח דלק תיקונים) ומשהו שבמקרה של סיכסוך, הוצאה לפועל יוכלו לקחת לך, במידה ורשום על שמך.

"גבי החשש, שממש לא היה קיים כאן, שהתעניינתי בדירה למטרת פתיחת מכון ליווי, אני דיי בספק אם מי שבאמת מעוניין בכך יגיד זאת לבעל הדירה. בחוזה סטנדרטי מצוין שהדירה מושכרת למטרת מגורים בלבד, ואחרת הדבר מהווה הפרת חוזה." - אני לא יודע אם את רצינית. את חושבת שבן אדם שמפעיל עסק של הימורים בלתי חוקיים \ שירותי ליווי וכנראה מקושר לאנשים לא כל כך טובים, ירתע מזה שהוא מפר חוזה מולי? אם הוא כבר עבר מחסום פסיכולוגי ומוכן להסתכן במאסר \ עימות עם המשטרה את באמת חושבת שהחוזה המסכן שחתמנו ירתיע אותו? שלא לדבר על זה שלהתעסק עם אנשים כאלה זה חתיכת סיפור.. שוב תתענייני ותשמעי סיפורים.

את צריכה להבין שמעניין פה המקרה הרע ביותר כפול ההסתברות שלו, לא המקרה הממוצע. ברור שרב הדירות לא הופכות למקלטים שב"חים או מקומות של עבריינים אבל בעל הדירה חייב להגן על עצמו מסיטואציה כזאת ולכן הוא מתעניין "בשביל מי הדירה".
אם כולם היו אנשים ממוצעים שעובדים ויש להם כסף, מוכנים לשלם תמורת הנזקים שלהם, אז לא היו קיימים בעולם בטחונות..

יכול להיות שנתקלת באידיוט ששאל את הדברים האלה מדעות קדומות, אבל השאלות לכשעצמן, כשמבינים את המשמעות שלהן, הן לא טיפשיות.
כמו שאמרתי, לדעתי רב בעלי הדירה יעשו הפליה לטובת הבחורה.
 

ipv6

Member
נשמע לי פשוט

", כי זה תרחיש הגיוני שעצמאי מחפש דירה להשכרה, הרבה יותר הגיוני מאשר שאדם שאינו עובד ואין לו איך לשלם את שכ"ד יתעניין בדירה להשכרה"

שאת לא מאמינה שיש לה מעט אנשים שלוקחים על עצמך התחייבויות כלכליות שהם לא יכולים לעמוד בהן, בין אם במזיד או בין אם מתוך רשלנות.
הלוואי ומה שאת אומרת היה נכון, היו סוגרים את ההוצאה לפועל והשופטים לא היו צריכים לעבוד.

אנשים צריכים קורת גג ויעדיפו לקבל אחת גם כשהם לא בטוחים שיוכלו לשלם בשבילה..דיי מדהים מה שאת כותבת.

בטחונות וערבויות קיימות לא רק בשביל לכסות נזקים אלא גם ואולי בעיקר בשביל להתמודד עם מקרים של פיגור בתשלומים.
 

a wild rose

New member
אז אחרי שקראתי את כל התגובות

אני חייבת לומר שחפרתם ממש ולקחתם את השאלות האלו למקומות ממש הזויים. אף אחד לא יכול לדעת מה בעל הדירה באמת חשב ומה הטריד אותו במקרה הזה ובמקרים אחרים, אבל בתור מישהי שגם שכרה לא מעט דירות וגם המשפחה שלה משכירה, אני מאוד לא מסכימה עם הטענה שכל בעל דירה תוהה/חושש מאיפה השוכר יביא את הכסף, באופן שהשאלה הראשונה צריכה להיות איך תשלם את שכר הדירה, וגם לי זה נשמע כמו שאלה מוזרה על גבול המטופשת, והייתי עונה לשאלה הזאת שאני אשלם בצ'קים, אני חושבת שזה דיי ברור שאם מישהו מתעניין בדירה להשכרה, אחרי שהוא ראה מודעה שכתוב בה המחיר, יש לו את האפשרות הכלכלית לשכור אותה ולתת ערבויות ואם אין לו, בעל הדירה יגלה את זה עוד לפני חתימת החוזה. ברוב המקרים של חוזי השכירות לא מגיעים לעיקולים ובלאגנים וכל השטויות שנכתבו פה, ובעל דירה שחושב ככה בשנייה שמתקשרים אליו להתעניין בדירה כנראה שסובל מפראנויה קשה.
&nbsp
להתחיל עם פרשנויות מרחיקות לכת כמו שבעל הדירה חשב שאולי הוא מדבר עם מישהי עם חובות וכדומה, זה בכלל מטופש - ואם הוא כל כך חשש מזה, הוא היה יכול לשאול שאלות יותר הגיוניות, או לדרוש ערבות בנקאית כמו שבעלי דירות רבים בגוש דן דורשים, או פקדון מזומן כמו שמישהו סיפר פה שביקשו מהם.
&nbsp
&nbsp
 

קלייטון.ש

Well-known member
בעל בית הנוכחי שאל אותי אם אני מדווח על הדירה למס הכנסה

בגלל המס שהוא צריך לשלם. התשובה היא - כן, מדווח.
בעל בית אחר שאל אותי בסיום החוזה לאן בדיוק אני עובר. עניתי שאני עוד לא יודע (ברור שידעתי).
עוד אחד שאל אותי למה אני עוזב ועניתי שאני עובר לגור עם בת זוג אצלה בדירה. אז אמר לי "למה לא תביא אותה לפה?"
בעל בית שהודעתי לו שאני לא מאריך את השכירות התחיל להתמקח איתי "תישאר עוד חצי שנה, תישאר עוד 3 חודשים". שאל אותי אם אני עובר לגור באותה עיר, כאילו שאם כן אז למה לא להישאר אצלו.
 
למה אתה צריך לדווח למס הכנסה?

או שלא הבנתי את כוונת המשורר?
&nbsp
בעל הדירה השלישי שציינת מזכיר לי בעלת דירה שביקשה שאפנה את הדירה כי היא רצתה לחזור לגור בה, והיות ששאפה שזה יקרה כמה שיותר מהר, ניסתה לעזור לי למצוא דירה (זו הייתה תקופת חורף עם היצע דירות בעייתי), ובין היתר ניסתה לשכנע אותי לשכור את הדירה של השכן, דירת 4 חדרים ענקית שעלתה בהתאם, וכשהסברתי לה את זה היא מצאה לי פתרון מצוין - שאני אקח שותפה...
&nbsp
באופן כללי, הזכרת לי חקירות שעברתי מצד אנשים שהתעניינו בשכירת הדירה השכורה שעזבתי, ושאלו שאלות לגבי החיים הפרטיים שלי, וגם כששאלו שאלה הגיונית - למה אני עוזבת, לא תמיד הסתפקו בתשובה עצמה (שדרוג), וחקרו מה למה וכמה ואיך ומי, באופן שחרג לא אחת מכללי הנימוס וממה שמקובל לשאול אדם זר.
 

קלייטון.ש

Well-known member
אני גר בישוב מוטב בגבול הצפון

מה שמעניק לי זיכוי גדול (מאד) במס הכנסה. מי שגר בשכירות צריך למסור חוזה שכירות, ובמקרה שלי גם בא אלי הביתה פקח ממס הכנסה לוודא שאני אכן גר.
 
למעלה