מהם התיקונים שעל חשבון השוכר ומהם התיקונים ע"ח המשכיר

aviwalla20

New member
מהם התיקונים שעל חשבון השוכר ומהם התיקונים ע"ח המשכיר

שלום ,אני מבקש את עזרת הפורום מי מתקן מה, לדוגמה שוכר המתקשר ומודיע שהמזגן מקצר ?שהמזגן נוזל ? שהברז מטפטף? שהדוד שמש או חשמל מקצר?שהניאגרה נוזלת אם זה לכיוון האסלה ואם זה על הרצפה? שיש הצפה בכיור ,המים לא עוברים לביוב?

אשמח לקבל תשובות ,תודה מראש
 
תיקונים קטנים

שנובעים מבלאי, כמו ברז שמטפטף, השוכר יכול לתקן. למרות שרוב השוכרים מפילים גם את זה על המשכיר.
תיקונים גדולים, ותיקונים ששיכיים למבנה עצמו (דוד, בעיה בצנרת וכו') תמיד על חשבון המשכיר.
חלק מהדברים אתה יכול לנסות לתקן לבד ללא עלות כחלק מתחזוקה שוטפת. אם המזגן מטפטף- נא להוציא את הפילטרים, לשטוף אותם, להחזיר ולחכות לראות אם הבעיה נפתרת או לא לפני שמודיעים למשכיר. לעיתים יש צורך לחכות כחודש.
אם יש הצפה בכיור ומהים לא עוברים לביוב נא לנסות לפתוח את הסתימה לבד באמצעים המקובלים- נוזל פתיחת סתימות או פומפה, לפני שפונים למשכיר. אלה הם דברים שהם בבחינת תחזוקה שוטפת וניתן לנסות לפתור אותם לבד.
 
בנוסף למה שעוגי כתבה

בלאי סביר זה באחריות המשכיר, וקלקולים במיטלטילין שמופיעים בחוזה (לרוב אלו מזגנים, כשהדירה מגיעה עם מקרר ואבזור נוסף זה כולל גם אותם). כל הדברים שתיארת הם בגדר בלאי סביר, ובניגוד לעוגי, אני לא חושבת שדברים כאלו נכנסים להגדרה של דברים שהאדם הממוצע יכול לתקן לבד, אם בעל הדירה הנדימן הוא יכול לנסות לתקן בעצמו (והיו לי בעלי דירות שכאלו), אבל רוב האנשים יזמינו איש מקצוע לצורך זה.

באחריות השוכר לתקן נזקים שנגרמו כתוצאה משימוש בלתי סביר, ובאחריות השוכר לדווח למשכיר על תקלות שעלולות להחמיר - שמענו לא מעט סיפורים על שוכרים שהתעלמו ממצב של מים שלא יורדים בכיור, עד שזה הגיע להצפה ולנזקים של ממש.
 
למעלה