שני שאלות לגבי השכרת דירה ועזיבת דירה קיימת

  • פותח הנושא al19
  • פורסם בתאריך

al19

New member
שני שאלות לגבי השכרת דירה ועזיבת דירה קיימת

שלום, אני בדירתי כבר 4 שנים, ובשנים האחרונות כבר אני בלי חוזה רשמי.
אני עם חוזה מסויים אבל הוא על שנה לא נכונה, (יכול להיות שהבעל בית לא שם לב) והערבון הבנקאי שלי היה על השנה הראשונה בלבד.

הדירה במצב קטסטרופלי, הרצפות עם כתמים, הקירות על הפנים,ֿ התקרה מתקלפת, נמלים בכל מקום, לא במצב ראוי לחיות בה.
אז לא היתה לי הזדמנות או זמן לחפש דירה אחרת.
אני ב4 שנים שאני שם שיפצתי הרבה דברים בדירה ממה שיכולתי לבד, כמובן באישור הבעל בית, אבל בסופו של דבר כבר הגיעו מים עד נפש ואני רוצה לעזוב.

השאלה הראשונה היא מה הדרך הכי אפשרית לעזוב, נגיד במידה ואני אומר לבעל בית שאני רוצה לעזוב לפני תום חוזה, והוא יגיד לי שאי אפשר, או שאני צריך למצוא דיירים מחליפים, איך זה בדיוק עובד ? כי שוב, בחוזה שלנו שהוא לא ל2017, רשום שאני צריך למצוא לו דיירים, אבל אף אחד לא ירצה לבוא לגור בדירה כזאתי בדוק.

בנוסף מתי מחפשים דירה אחרת ? ובאיזה שלב של החיפושים מודיעים את זה לבעל הבית ?

השאלה השניה היא, לגבי הפיקדון, שאני אעבור לדירה נוספת בגלל שזה ברמת גן, אני משער שהבעלים ירצו ערבון בנקאי ולא שום דבר אחר.
הםא נגמרו הימים של צ׳ק ביטחון ? ערבון בנקאי אומר שהבנק עכשיו סוגר לי 20,000 שקלים, וזה טיפה הזוי... שאני צריך לשלם ומבחינתי זה לשלם את זה כי הבנק סוגר לי את הסכום הזה,
האם באמת יש אפשרות למשהו אחר היום ? או איך זה עובד ?

המון תודה !
 
השאלות שלך כרגע בתיאוריה

תחזור עם בעיה קונקרטית, אחרי שדיברת עם בעל הבית, אחרי שחיפשת דירה נוספת וראית איזה ערבון הם רוצים, כי כרגע כל תשובה תהיה באוויר.
 

קלייטון.ש

Well-known member
השנה שכתובה בחוזה לא משנה

החוזה שלך בתוקף מעצם המגורים בדירה. אם לא חתמתם על חוזה חדש החוזה שהיה ממשיך להכתיב את התנאים. אם רשום שהדייר צריך למצוא מחליפים אז חובתך למצוא או להמשיך לשלם את שכר הדירה.
במצב המתואר הייתי אומר שאין ברירה אלא לסחוב עד הסוף.
יש לציין רק שנמלים זו לא אשמת בעל הבית אלא הדייר. קירות ותקרה אפשר לצבוע.
 
תגדיר לא במצב ראוי למחיה

אם הדירה במצב שהוא באמת לא ראוי ונחשב לחורג מתנאי המחיה הסבירים, אתה יכול לטעון להפרת חוזה מצד בעל הדירה, אבל מצידו הוא יכול לתקן את הליקויים ולא לשחרר אותך מהחוזה. מה שתיארת עד כה לא נחשב ללא ראויה למגורים - אלא אם יש דברים נוספים שלא ציינת.

לגבי הערבויות בכללי - זה תלוי בבעל הדירה, יש את אלו שמעדיפים ערבות בנקאית, יש את אלו שמסתפקים בשטר חוב. לא כל בעלי הדירות דורשים ערבות בנקאית, אחרי הכל זה משהו שרבים מאוד לא מסוגלים לעמוד בו.
 
אנסה לענות על סמך התיקונים החדשים לחוק השכירות והשאילתא.

ראשית הקישור לחוק
https://www.nevo.co.il/law_html/Law01/p222k1_001.htm
לגבי המשך מגורים בשכירות ללא חידוש החוזה בפועל ,ראה הסעיפים הבאים בתיקון לחוק:
סיום השכירות (תיקון מס' 1) תשע"ז-2017
19. (א) לא הוסכם על תקופת השכירות, או שהצדדים המשיכו לקיימה לאחר תום התקופה שהוסכם עליה בלי לקבוע תקופה חדשה, רשאי כל צד לסיים את השכירות על ידי מתן הודעה לצד השני זמן סביר מראש.
(תיקון מס' 1) תשע"ז-2017
(ב) (בוטל).
כלומר אתה רשאי לבטל את החוזה בהודעה למשכיר רצוי בכתב או במייל מתועד ללא צורך למצוא שוכרים אחרים במקומך.עם זאת אתה צריך לתת את ההודעה בה אתה נוקב בתאריך ספציפי בו תגמור את השכירות זמן סביר מראש.
מהו זמן סביר מראש ניתן ללמוד בתקנה אחרת לחוק זה המדברת על כך בהקשר אחר .הזמן הסביר הוא 60 ימים מראש.
ראה את התקנה המתייחסת לנושא אחר אך מרמזת על הזמן הסביר מראש של 60 ימים :
תניה לביטול בלא עילה (תיקון מס' 1) תשע"ז-2017
25יג. (א) תניה בחוזה שכירות למגורים המאפשרת למשכיר לבטל את החוזה שלא בשל הפרתו בטלה, אלא אם כן קיימת גם לשוכר זכות ביטול כאמור.
(ב) המשכיר יודיע לשוכר על ביטול חוזה שכירות למגורים בהתאם לתניה כאמור בסעיף קטן (א), 90 ימים מראש, לפחות, והשוכר יודיע למשכיר על ביטול החוזה בהתאם לתניה כאמור, 60 ימים מראש, לפחות.
לגבי הערבון שאתה שואל לגביו ,הוא אמור להיות 3 חודשי שכירות.נסה למצוא משכיר שיסכים לקבל שטר חוב כעירבון ולא ערבון בנקאי.התיקונים לחוק לא נותנים פיתרון לבעיה זו אלא רק מגבילים את גובה הערבון.
 

קלייטון.ש

Well-known member
שים לב לנוסח: "בלי לקבוע תקופה חדשה"

אם השוכר מסר למשכיר המחאות לתקופה כלשהי, למשל כמקובל לשנה, והמשכיר קיבל לידיו את ההמחאות, הרי יש בכך הסכמה לקביעת תקופה חדשה.
אין הכרח שהסכמה זו תבוטא בכתב בחוזה עם תאריך מעודכן.
לכן אם, כפי שסביר להניח, השואל מסר למשכיר המחאות לשנה, אין לו זכות לבטל את החוזה לפני תום השנה (אלא אם יש בחוזה, הקיים או הקודם, תניה שמאפשרת זאת).
 
לדעתי פתוח לפרשנות .רק פסיקת בית משפט תקבע את

ההלכה הנכונה.
מקובל עלי שחוזה בעל פה יתכן ויהיה בתוקף .מתן שיקים מראש לשנה אכן יכולות לאשש הטענה בדבר הסכמת הצדדים וגמירות דעתם בדבר שנת שכירות נוספת.עם זאת תוכל לעמוד לכל אחד מהצדדים הטענה כי לא נקבעה תקופה חדשה ובהיעדר חוזה חתום עדכני הדבר יהיה עדיין פתוח לפרשנות.
 

קלייטון.ש

Well-known member
אני לא ממליץ לשוכר כזה לסמוך על בית המשפט

שום דבר לא בטוח אבל הסיכוי שבית המשפט יקבע שאדם ששילם עבור שנה שכירות לא הסכים לשנת שכירות הוא מאד קטן.
הייתי שמח לראות פסיקות כאלה.
 
למעלה