חוק מיסוי דירה שלישי.

חוק מיסוי דירה שלישי.

מאוד בקצרה. בעל בית התחייב להחזיר את מה שהעלה בחוזה אחרון עקב חשש שלו מהחוק מיסוי דירה שלישית.
כבר דרשתי ממנו שנחשב מחדש והוא מסרב בטענה שיש סיכוי לגביה רטרואקטיבית ואפילו אם חוק יעבור בעוד חודש(אולי?) יגבו הכל מתחילת השנה.
מישהו יודעה אם יתכן הדבר??
 
מיסוי דירה שלישית הוא לפי שווי

הדירה, לפי קביעת השמאי הממשלתי מה שוויה. אין קשר לשכר דירה.
מעבר לזה, הוא יכול לבחור איזו דירה למסות מבין השלוש שיש לו.
בלי שום קשר לזה, מי שיש לו שלוש דירות שהוא משכיר אותן קרוב לוודאי שחייב במס על שכר הדירה בלאו הכי משום שקרוב לוודאי ששכר הדירה שהוא מרוויח משלוש הדירות שלו עולה על הסכום לפטור ממס על שכירות.
 
כתבת נכון - אם יש לו 3 דירות שהוא משכיר

לא כל מי שיש לו 3 דירות בהתאם למה שחוק דירה שלישית קובע, משכיר את שלושת הדירות. יש לא מעט מקרים של אנשים שגרים באחת הדירות, והדירות האחרות הן לא בהכרח דירות "שלמות": קחי לדוגמה מקרה נפוץ של לא מעט זוגות פנסיונרים שגרים בדירה בבעלותם, וירשו כל אחד מההורים דירה או חצי דירה (במקרים שהדירה הורשה לשני אחים) - גם במצב בו כל אחד מבני הזוג ירש חצי דירה, ובפועל יש להם דירה שגרים בה + שני חצאי דירות, עדיין המצב נחשב כאילו יש להם 3 דירות והם יידרשו לשלם מס דירה שלישית. תחשבי עכשיו על אנשים כאלו שהדירות המדוברות לא ממוקמות במרכז הארץ, תחשבי על משפחה מהפריפריה שגרים בבית ששייך להם, יש להם עוד דירת חדר שירשו מהסבתא שמושכרת בסכום מצחיק, ועוד דירה דומה שירשו חצי ממנה - לפעמים אף אחת מהדירות לא מושכרות, או שמושכרות בסכומים לא גדולים שגם בהם לפעמים מתחלקים עם האח שחצי דירה שלו...

יש לא מעט מקרים כאלו, לא כל מי שיש לו 3 דירות בטאבו מבחינת החוק הזה הוא מליאן שרכש 3 דירות להשקעה.
 
טוב שאת נמצאת פה לקבל את פני


 
החוק הזה יצר לא מעט בעיות

מלכתחילה הוא היה חסר טעם, במיוחד בהקשר למניע שעומד מאחוריו, אבל הוא יצר לא מעט בעיות גם לשוכרים וגם לחלק מבעלי הדירות, ואני לא חושבת שיש מקום להרחיב בנושא. המקרה שלך הוא דוגמה מצוינת למצב המעוות שיצר החוק - בעלי דירות רבים למעשה גלגלו את המס הזה על השוכרים.

במקרה שלך, זה דיי הגיוני ומובן שבעל הדירה לא יסכים להחזיר את הכסף שקיבל, הוא קיבל אותו כחוק בהתאם לחוזה שנחתם, והוא היה יכול להעלות את שכר הדירה בלי קשר לחוק - בעלי דירות רבים בכל הארץ מעלים כל שנה את שכ"ד למרות שהחוק הנ"ל לא רלוונטי לגביהם. כל עוד יש חוזה, אין שום סיבה שבעל הדירה יסכים להוריד את העלות או להחזיר כסף שכבר קיבל. נכון שזה מבאס, ואני יודעת שאני אשמע רעה - אבל היית צריכה לחשוב על זה לפני שחתמת על החוזה.
 

קלייטון.ש

Well-known member
הכל יכול להיות

אם הוסכם בחוזה או באופן מוכח אחר שהעלאת שכר הדירה תלויה בחוק מיסוי דירה שלישית אז צריך לחכות ולראות מה יעלה בגורלו של החוק.
אם אכן זו ההסכמה בין בעל הבית והשוכר, צודק בעל הבית שרוצה לחכות לידיעה הסופית והמובטחת לגבי החוק.
 
לכאורה יש אפשרות לגבות את עלות מיסוי דירה שלישית

מתחילת השנה(המיסוי הזה טרם ניגבה עדיין) אבל בפועל כנראה שלא יתבצע גם אם החוק יאושר סופית.
אם איני טועה עד חודש ספטמבר (כולל) שנה זו ,בית המשפט יחליט לגבי המיסוי של דירה שלישית.כלומר יש עוד חודשיים לפסיקה סופית שלו בנדון.
תעלי שוב את שאלתך לקראת סוף ספטמבר כדי שאפשר יהיה לתת לך תשובה עדכנית בנושא.
&nbsp
 
אם טרם שמעת.בית המשפט היום ביטל חלקית את החוק

של מיסוי דירה שלישית.הפסיקה היא שכדי שהחוק יכנס לתוקף יש לדון בו שוב בועדת הכספים ולהצביע שוב לגבי אישורו.
יש מקום לבקש חזרה מהמשכיר את הדמי שכירות ששולמו ביתר עד כה ואם החוק יעבור שוב ,כנראה חיוב המס בגינו ,יהיה מיום הפירסום החדש ברשימות והלאה.(כלומר לא מתחילת השנה).
יש כמובן אפשרות שהחוק כלל לא יאושר.
ולסיום ,זהו חוק המטיל מיסוי על המשכיר ולא על השוכר.עם זאת אני מבין כי המשכיר בהסכמתכן גילגל את הסכום הכספי אליכן בצורה של העלאת דמי השכירות.
 
הייתי צריך לסייג ולאמר "בהסכמתכן".ברור כי הסכמתן להעלאת דמי

השכירות ולא משנה מה הסיבה.יכולתן גם לעבור דירה.
מה שניסיתי להדגיש הוא שהעלאת דמי השכירות בשל סיבה של ריבוי דירות של המשכיר היא פסולה בעיני משום שהמס שאמור היה לנבוע מכך ,רק המשכיר אמור היה לשלמו.הוא גילגל זאת עליכן .
כאמור, כעת המס מוקפא עד שיועבר שוב בועדת הכספים.גם אם יעבור כנראה לא יהיה מתחילת השנה אלא מעת פירסומו ברשומות.
 
למעלה