שכירות בסמוך לתמ"א 38

Supertwisters

New member
שכירות בסמוך לתמ"א 38

שלום,
אני וחבר שלי מחפשים דירה להשכרה. הגענו השבוע דירה נחמדה בצפון תל אביב שהייתה מושלמת מבחינתנו. הבעיה היחידה הייתה שהודיעו לנו שהבניין הסמוך אמור להתחיל בשבוע הבא תמ"א 38. נאמר לנו גם ששכר הדירה יירד בעקבות התמ"א.

זה אמנם לא קשור באופן ישיר לשכירות, אבל אני לא מוצא מקום אחר לשאול. מישהו גר פעם בדירה, אשר הבניין הסמוך אליה עבר פרוייקט תמ"א? להתרחק מהדירה או שזה לא נורא?

אני מנסה לחשוב על חסרונות:
  • רעש - העבודות מתקיימות בשעות היום, בזמן שאני בעבודה.
  • אבק - אפשר לסגור את החלונות במהלך היום. כמו כן, למיטב ידיעתי, הבניינים שעוברים שיפוץ מכוסים בבד שיחסום חלק מהאבק.

מישהו בעל ניסיון יכול להאיר את עיני בנושא הזה?
 
זה מציק

אבל אם אתם לא נמצאים בבית מהבוקר עד אחר הצהריים במשך השבוע, (לימודים או עבודה) פחות תרגישו את זה. מה שאולי יותר הפריע לי אישית היו המשאיות עם כל החומרי בנייה והחול והבטון.
ישראל היא מדינה מאד רועשת. מי שחי בעיר חי בתוך רעש. אצלי עשו תמ"א באחד מהבניינים הסמוכים, וזה הפריע במידת מה, אבל מה שיותר מפריע לי אפילו מהמתמ"א זה הגננים שבאים עם המזמרות שלהם. כי תמ"א מתחיל ונגמר מתישהו, גננים אף פעם לא נגמרים, הם כל הזמן באים.
 

jane doe4

New member
לא מומלץ לדעתי

גם בדירה שגרה בה עכשיו אמור להיות תמ"א. קראתי על זה ברשת כדי לדעת אם כדאי להישאר או לא (החוזה עומד להסתיים) והתמונה שקיבלתי מהתוצאות בגוגל לא מעודדת. לפי מה שקראתי זה יכול אפילו להיות מסוכן.

בנוסף, דיברתי עם מישהיא על זה והיא אמרה שאצלה הפועלים נכנסו לבית כי היה צריך לעשות כל מיני שינויים בתשתיות, וזה אומר שצריך להיות בבית לפעמים (הפסד ימי עבודה) וגם-היית רוצה להכניס זרים הביתה?

גם שיפוץ רגיל זה לא כיף גדול. היה לי שכן ששיפץ במשך כמה חודשים וזה די סיוט.

נראה לי שכדאי שתמשיכו לחפש.
 

avvv

New member
הוא אמר שהוא בסמוך לתמ"א, לא בבניין שבעצמו משפצים

 

jane doe4

New member
צודק, לא שמתי לב. בכל מקרה זה לא יהיה נעים לגור ליד

בניין שעובר תמ"א
 
זה מאוד משתנה ממקרה למקרה

אני עברתי את זה בצורה יחסית קיצונית - בנו לי ממש ליד החלון, אמנם יש בניין שמפריד אבל הוא גם נמוך יותר וגם זה בניין עם גינה גדולה ככה שהתחושה הייתה של תמ"א ממש ליד. בפועל הרעש לא באמת הפריע כי העבודות כמו שכתבת, מתקיימות בזמן שרוב האנשים בעבודה, והבעיה היא יותר לאנשים שעובדים מהבית או במשמרות לילה, אבל יש בזה גורם מפריע, והאבק הרבה יותר מורגש ממה שחושבים (אם כי זה עדיין נסבל, ככה לפחות היה אצלי).

השוני העיקרי נובע גם מהמיקום של הדירה ביחס לבניין ולמבנה שלה - אצלי למשל חדר השינה פונה לכיוון אחר, וההפרעה שונה מאשר דירה אחרת שחדר השינה פונה ישירות לבניין התמ"א. יש דירות בבניין שלי שהרגישו הרבה פחות את הבנייה, כי הן ממוקמות בצד השני של הבניין והדירות במיקום "שלי" חצצו מהרעש, ואבק בכלל לא היה אצלם.

בשורה התחתונה - אם שכ"ד נמוך, זה שווה בדיקה, ותעריכו את הגילוי הנאות של בעלי הדירה, זה לא תמיד קורה.
 
זה מאוד אינדיווידואלי ותלוי כמה אתה רגיש לרעשים כאלה. לעיתים

כלב שלא מפסיק לנבוח כל שעות היום והלילה או שכן עם פסנתר או תופים יכול לפגוע באיכות המגורים לא פחות מבניה בבניין סמוך.
אם אתם בספק אתם יכולים לדרוש סעיף מילוט שיאפשר לכם לצאת מהחוזה בהתרעה של חודש .אם כי במקרה כזה תאלצו לחפש שוב דירה ולשלם על ההעברות החפצים וכו"י.
 
למעלה