שכנות מופרעות ואין עם מי לדבר

שכנות מופרעות ואין עם מי לדבר

בשנה האחרונה של השכירות שלי בדירה הנוכחית (גרה בה כמעט 6 שנים) המגורים כאן הפכו לגיהנום. זאת מאחר ונכנסו שכנות שגרות בדירה המקבילה (דירה מחולקת שרק קיר מפריד ביני לבין הדירה שלהן) שהן מופרעות בצורה קשה וקיצונית, וכל הזמן, בכל שעה משעות היממה צורחות אחת על השנייה, כך שכל השכנים שומעים. זה יכול לקרות במהלך היום וגם בלילה, כאמור בכל שעה. היו כבר שכנים שגרו בדירה השלישית מבין השלוש של הדירה המחולקת ועזבו רק בגלל זה.
עכשיו גם החוזה שלי מתקרב לסיום וגם אני מצד אחד חושבת לעזוב בגלל זה כי זאת לא צורת חיים ככה, כשאני לא יכולה להינות מקצת שקט בבית שלי, מצד שני מודה ששוב אין לי את האנרגיות להשקיע במעבר דירה, מה גם שבתקציב שלי אין היצע גדול לדירות.
בעל הדירה נמצא רוב הזמן בחו"ל וכך גם עכשיו, חוזר בסוף החודש ועד אז אין עם מי לדבר. אני מתכוונת להודיע לו שאם הן נשארות לגור בדירה אני עוזבת, בדיוק כפי שעזבו השכנים השניים מאותה סיבה.
אני רוצה לקוות שבעקבות זאת הוא יעיף אותן, בייחוד שאני יותר וותיקה מהן, והן גם מבריחות שכנים אחרים, אבל מצד שני קשה לדעת בוודאות.
בינתיים סופשבוע, במקום להינות מהשקט של יום שישי אני צריכה לסבול את הצרחות שלהן.
מישהו נתקל בבעיה דומה עם שכנים? רעיונות להתמודדות?
 
כן

להתקשר למשטרה. גם מבחינת רעש, וגם מבחינת שיכול להיות שמישהי שם בסכנת חיים עם כל הצרחות.
יכול להיות שצטרכי לעשות את זה כמה פעמים, אבל כדאי להיות עיקבי ולהמשיך להתקשר למשטרה שיבואו להרגיע אותן כל עוד הן צורחות.
 
לגבי תלונה במשטרה

אני יודעת שיש הגדרות ל"רעש בלתי סביר" וככל הידוע לי מדובר ברעש כמו מוזיקה או הפעלת מכשירים אחרים שעושים רעש. אני לא יודעת אם צרחות בלבד נחשבות לרעש שהוא בבחינת עבירה על החוק. שאלתי על כך בפורום חוק ומשפט ואני מחכה לתשובה.
אבל האמת היא שגם אם אפשר להתלונן על כך, אני מודה שאני חוששת, בכל זאת מדובר בשכנות שגרות דלת לידי, אם הן מסוגלות להשתולל כך ולצרוח אחת על השנייה, אין לדעת מה הן עוד מסוגלות לעשות אם אני אתלונן עליהן.

לגבי האפשרות שמישהי מהן בסכנת חיים, ממה שאני יודעת לפי החוק, כל עוד לא מדובר ב"חסר ישע" (קטין או קשיש) גם כאן אין לי הרבה מה לעשות, ואם מישהי מהן בסכנת חיים היא צריכה להתלונן בעצמה.
 
תעדכני מה ענו לך בפורום חוק ומשפט

ולגבי נושא סכנת החיים - את לא יכולה לדעת מה הולך שם, ויכול להיות בכל מקרה שלצד הצעקות יש מכות ומה לא, וגם אדם בוגר שאינו קשיש או חסר ישע יכול להיחשב לאדם בסיכון. שמעתי על לא מעט דיווחים שגורמי רווחה ומשטרה הוזעקו בגלל רעשים שעשו אנשים עם הלם קרב, למשל, או ילדים, שגרמו לשכנים לחשוב שיש התעללות, בגדול כל עוד כאדם סביר עולה הסברה שקורה שם משהו לא תקין, יש עילה להתלונן, ועל אחת כמה וכמה אם יש פה הפרעה ומטרד.
 
זה נכון שגם אדם בוגר יכול להיות בסכנת חיים

אבל מה לעשות שהחוק היבש אומר שאדם בוגר שלא מוגדר כ"חסר ישע" אם הוא עובר אלימות או סכנת חיים, רק הוא יכול להתלונן.
 
כן

רעש בלתי סביר נחלק לשני סוגים:
או רעש שמקיימים בשעות המנוחה (שתיים עד ארבע אחרי הצהריים ומשעה 23 בימות חול ועד השעה 6 או 7 בבוקר למחרת)
או רעש שחורג בכמות הדציבלים שלו מהרעש המותר באזור מגורים. כמובן שבכדי לכמת את הרעש בצדבילים צריך להזמין מומחה (מטעם המשרד לאיכות הסביבה, או באופן פרטי) שימדוד את עוצמת הרעש.
מה שהבנת לגבי התלונה על צעקות לא נכון. אם היית גורם מקצועי, כמו עובדת סוציאלית למשל, אז את בעצמך לא היית יכולה לעשות שום דבר לגבי המצוקה של מישהו, אם הוא לא היה קם ומתלונן בעצמו. אבל לשם העניין כרגע, את שכנה מודאגת ולא גורם מקצועי, וזו חובתך המוסרית לא לעמוד מהצד ולהודיע לגורמים המוסמכים אם את חושבת שמישהו נשחט בדירה ליד כי לא יכול להיות מצב שאנשים ישחטו האחד את השני (כמו גברים ששוחטים את הנשים שלהם למשל) ולאזרחים לא תהיה אפשרות להתקשר למשטרה ולהודיע על חשש מסוים לכך. השאלה אם לפתוח תלונה או לא, היא עניין של שתי השכנות שלך, אבל להודיע ולהתקשר למשטרה, בוודאי שאת יכולה.

תגידי לי עכשיו שאת לא חושבת שהשכנות שלך שוחטות האחת את השנייה ואין לך סיבה באמת להתקשר למשטרה? יכול להיות. אבל הכוונה היא שתגלי קצת תיחכום ותרמזי לשכנות שלך שהצעקות שלהן גורמות לזה שהשכנים חושבים ששוחטים אותן ולכן השכנים מתקשרים למשטרה ושכדאי שהן יפסיקו. ואולי זה יעזור שהן יקבלו פתאום מראה מול הפרצוף

המשטרה כאמור לא יכולה להגיד להן מי התלונן ואם הן צועקות ממש חזק, זה יכול להיות כל אחד, אפילו מישהו שסתם עבר ברחוב. כך שאין להן סיבה לחשוב שזו דווקא את.
 
לגבי המשטרה זה עניין בעייתי

הרי מדובר בדירה מחולקת, כדי להיכנס אליה יש דלת חיצונית שמובילה לשטח משותף לשלושת הדירות. כך שברגע שהשוטרים יגיעו, מישהו יצטרך לפתוח להם את הדלת החיצונית הזאת כדי שהם יוכלו לדפוק להם בדירה. וזה לא יכול להיות מישהו אחר חוץ ממני. כך שאני לא רואה דרך להתלונן בלי שהן יידעו שאני זאת שהתלוננתי.
ולאור ההתנהגות שלהן זה באמת מפחיד.
 
רגע, מה, בכל פעם

ששמישהו בא לבקר נגיד באחת מהדירות המחולקות את צריכה לפתוח לו את הדלת הראשית?
 
כן

מן הסתם כשמישהו בא אליי אני יודעת את זה מראש כך שאני מראש מתכוננת לפתוח לו את הדלת או שפותחת כשהוא בדרך ואני עודעת שכמעט הגיע.
 
לא מדויק

את הרי פותחת את הדלת לכל מי שמגיע, ולא כל מי שמגיע זה מי שהזמנת אותו - אם כל אדם אחר יזעיק את המשטרה, ההליך יהיה אותו הליך: השוטרים ידפקו בדלת ואת תכניסי אותם, אין שום סיבה לקשר בין העובדה הזאת לעובדה שאת התלוננת - אלו שני הליכים נפרדים.

מה קורה כשמישהו מגיע לבקר את השכנים ואת לא בבית? אף אחד אחר לא רשאי לפתוח את הדלת הראשית? נשמע מוזר.
 
אני לא פותחת לכל מי שמגיע

כשאני יודעת שמישהו צריך להגיע אליי, בין אם זה אורח ובין אם זה שליח מהסופר, אני יודעת את זה מראש, ואז אני גם יודעת לפתוח לו כשהוא מגיע.
גם השכנים מן הסתם אמורים לדעת שמישהו מגיע אליהם.
מה כל כך מוזר בזה שאני לא פותחת את הדלת לכל אחד?
 
לא לזה התכוונתי


הרי אם שוטרים ידפקו בדלת, את לא תגידי להם שאת לא פותחת כי לא הזמנת אותם
אז אם כל אדם אחר יזמין משטרה בעילה ששמע צעקות מהדירה שלכם, את בכל מקרה תידרשי לפתוח את הדלת - עצם זה שאת פותחת את הדלת לא אומר שאת בהכרח הזמנת את האנשים, במיוחד אם מדובר במשטרה.

כשאצלי בבית דופקים בדלת ואני לא מצפה לאורחים, אני נוהגת להתעניין מי נמצא שם ו/או להסתכל בעינית. קרו מקרים שהגיעו אנשים שלא פתחתי להם את הדלת כי לא ידעתי במי מדובר וזה לא הרגיש לי בטוח - לרוב אנשים שטעו בדירה או תמהונים לא ברורים, באחד המקרים גיליתי בהמשך שהיה מדובר בחוקר פרטי שעקב אחרי ידיד שלי והיות שהוא נהג לבקר אצלי לפעמים, הוא ניסה לברר מי גר בדירה אליה אותו ידיד נוהג להגיע (אכן, נשמע קריפי). ועדיין - אם היה דופק לי בדלת שוטר במדים שהיה מציג בפני תעודה, הייתי פותחת לו את הדלת ללא ספק.
 
לא נעים

אם הבנתי נכון, מדובר בשתי נשים שחולקות דירה? אם זה המצב, אולי כדאי לשקול לערב גורמים חיצוניים, המשטרה או הרווחה, לבדוק מה בדיוק הולך שם, כשיש מצב שגם אם יתברר שהכל תקין ושהן סתם אוהבות לריב, הן יכנסו להלם מההדים וימתנו את ההתנהגות שלהן. אם הן צועקות באופן מטריד בשעות המנוחה זו עילה להזמין משטרה, רעש לא סביר שמפריע לאנשים לישון זה לא משהו שאמורים לקבל.

אף אחד לא התלונן בפני בעל הדירה לפני כן? לא השכנים האחרים? לא ועד הבית? זה נשמע דיי מוזר, גם אם הוא בחו"ל, אמורה להיות דרך להשיג אותו במקרי חירום. שכרתי בעבר דירה מתושב חו"ל שהיו לו כמה דירות, ויום אחד הגיע אלינו לדירה מישהי שהזדהתה כועד הבית של בניין אחר בו יש לו דירה, וביקשה שנסייע לה ליצור קשר עם בעל הדירה כי היו בעיות עם השוכרת שלו. יש מקרים שצריך להתערב בצורה מקיפה יותר, וזה נכון גם במקרים שלא מדובר בבעל הדירה שלך, ועל אחת כמה וכמה אם כן.

אם הן צורחות כל הזמן, סביר להניח ששוכרים שיבואו לראות את הדירות שמתפנות ישמעו אותן... זה משהו שאמור להטריד את בעל הדירה לא פחות ממך.
 
למיטב הבנתי הן זוג שגרות ביחד

ורבות כל הזמן.
אני לא יודעת אם בקומות האחרות שומעים אותן, כי מדובר בדירה מחולקת כך שיש שטח משותף לשלושת הדירות ואז הדירות עצמן, כלומר יש איזושהי הפרדה בין הדירות שלנו לבין חדר המדרגות והדירות האחרות.
השכנים הקודמים התלוננו אבל לא בצורה שממש השפיעה, הם היו עולים חדשים שלא ממש יודעים עברית אז לא ממש תקשרו עם בעל הדירה וכנראה גם הם חששו להזמין משטרה. אני כן יודעת שבסוף הם כן אמרו את זה לבעל הדירה אבל חוץ מלדבר עם השכנות המרעישות הוא לא עשה הרבה.
כך שנראה לי שאם גם אני אאיים לעזוב אולי זה מה שיעזור, בייחוד אם אני דיירת הרבה יותר וותיקה ויותר שווה לו להשאיר אותי ולא אותן.
 

im mitzi

New member
לא הייתי משחקת על הותק

לבעל דירה יכולים להיות הרבה שיקולים, כמו למשל את גרה הרבה שנים והוא כבר מזמן יכל להעלות את השכ"ד אם לא היית גרה שם.
אבל כן תגידי לו שאת שוקלת לעזוב בגלל הרעש ושיקח בחשבון שגם הדיירים השלישיים עזבו בגלל זה, אני אגב מבינה שאין להם מחליפים, ולכן את יכולה להגיד שכנראה שזו תהיה הסיבה שיהיה לו קשה להשכיר את הדירה.
&nbsp
בתכלס אני לא בטוחה שהוא יוכל להוציא אותן מהדירה אם הן עדיין בחוזה, קשה לי להאמין שיש סעיף שאומר שאסור לצעוק אחת על השניה
 
לשכנים שעזבו יש מחליף

אבל השכן החדש שנכנס במקום אלה שעזבו הוא חדש, נכנס לפני פחות מחודשיים, גם לא יצא לי לדבר איתו מאז כך שאני לא יודעת אם זה מפריע גם לו.
&nbsp
אני זוכרת שהן נכנסו בספטמבר, כלומר הן גרות בדירה כמעט שנה וסביר להניח שגם החוזה שלהן עומד להסתיים. כך שהוא יכול להוציא אותן בסיום החוזה.
 

im mitzi

New member
אלא אם כן יש להן אופציה

בכל מקרה שווה להתריע ולראות מה הוא אומר
 
שלחתי לו הודעה בוואטסאפ

וביקשתי שיחזור אליי בהקדם. מקווה שבאמת יחזור.
בכל אופן כאמור הוא כרגע בחו"ל וחוזר רק בעוד כשבועיים. אולי בכל זאת אצליח להשיג אותו לפני שהוא יחזור, כי גם החוזה שלי מסתיים בספטמבר ואם אני מחליטה לעזוב כדאי שאתכונן לזה כבר מעכשיו.
 

im mitzi

New member
היום חו"ל קרוב מתמיד

אם יש לו וואטסאפ יש לו אפשרות לשיחות
בכל מקרה הייתי בודקת את החוזה שלך איתו לראות כמה זמן הודעה מראש את אמורה להודיע אם את מחדשת או עוזבת, ברוב החוזים שאני מכירה מדובר על 45 יום ואם החוזה עד תחילת ספטמבר אז מחר זה היום האחרון
 
ככל הזכור לי זה אפילו חודשיים מראש

אבל הבנתי שזה רק במידה ואני רוצה לעזוב לפני סוף החוזה.
בכל אופן אם אני אחליט לעזוב (ובתכל'ס אני עדיין מקווה שיימצא פתרון אחר כי ממש לא בא לי להתעסק עכשיו עם מעבר דירה), אני לא חושבת שמבחינתו יכולה להיות בעיה או שהוא ימנע את זה ממני.
 
למעלה